01-03-2010, 11:02 AM
taaviw126 Kirjutas:Martin Kirjutas:Suvel sõidan isegi ilusa ilmaga kopikaga vahest. Minu kopikal peab päris kõvasti pidurit sõkkuma, et rattad blokeeruks, kuid uuel autol on pedaal nii tundlik, et seal piisab pedaalile ainult saapatalda näidata ja oled peaga klaasis Jutu point selles, et VAZiga on kergem rattaid mitte blokki lasta- palju kergem.taaviw126 Kirjutas:Martin Kirjutas:Kuid samas avastan ennast nendel hetkedel mõttelt, et mingi aeg tagasi ma OSKASIN ka ise pidurit vajutada. Juht peab juhtima autot, mitte vastupidi - see muidugi puhtalt minu enda arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.Ma arvan, et paljud oskavad autot juhtida libedal ja pidurdada täpselt nii, et säiliks juhitavus. Aga usu mind kui näpid makki ja pead tõstes märkad, et ees olev auto seisab juba siis on esimene reaktsioon kahejalaga piduritele. Kui on piisavalt pikk vahe siis on teine asi aga lühemate vahede korral minu aju küll ei luba jalga pidurilt maha tõsta. Talvel on tihti rööpad ka teedes ja siis on väga raske mööda põigata isegi absiga.
Ma sain su jutu ivast juba mitu postitust tagasi aru ja olen suht päri ka. Lihtsalt mulle meenuvad endale ajad, mil Žigulliga sai ilma mingite abivahenditeta sõidetud ja pidurdustehnika oli hoopis teistsugune. Kui asi käpas oli, siis ei juhtunud enam kordagi, et oleks lihtsalt jõuga pidurit all hoidnud - tekkis selline alateadvusest tulev refleks. Eks neid ohumomente oli noorena ka parajalt rohkem. Praegu on tunduvalt parem auto oma abividinatega ja ohuolukorras pedaal põhja tehnika on hetkel ka minul popp .
Eks iga autoga tuleb sõita vastavalt tema sõiduomadustele. Lihtsalt isiklikust seisukohast võttes ei ole endal vahet, kas on elektroonilised abivahendid peal või mitte. Sõita peab ikka oskama.
Õigus, kopikal on "naturaalne" ABS peal .
Lume ja jääga lähevad rattad siiski kiiresti blokki