27-02-2010, 07:59 PM
Kuiva ilmaga on ABS mõnus, kuid nii kui teeolud lähevad libedaks, siis ABS pidurdusteekond pikeneb (ja kõvasti). Ja sellega on mul ikka peavalu olnud küll ja küll. Õnneks oma C 200-ga ainult paaril korral. Siin on lihtsalt harjumise küsimus, kuid nt. mina olen harjunud ja ka alustasin sõitmist autoga, millel polnud ei pidurivõimu ega ABS-i. Sellega tekkis libedaga sõites nn. "piduritunnetus" ja ABS puhul libedaga on ikka nats loogikavastane. Ta küll laseb rahulikult pidurdada pedaal põhjas ja hoiab suunda, kuid pidurdusteekond on pikem. Oli siin alles nädal tagasi juhus, kui Tallinna ringteel Luige ristmikul kiirusega 50-60 km/h ei saanud seisma, katsu pidurit kuidas tahes (pidurdamist alustasin ca. 70-80m enne ristmikku). Polnud midagi teha ja pöörasin otsasõidu vältimiseks hange. Rekkad olid selle ristmiku nii libedaks sõitnud, et autost välja tulles olin ise käpuli ning mind välja tõmmanud Läti rekkamees sai ka alles 5 min pusimise peale liikuma.
Ühekorra oli juhus, mil pidin parklast väljumisel eesolevale autole ca. 10 km/h veeredes tagant otsa sõitma. Oli kevad ja sulaaeg ning veeloigu all oli jää. Tee mis tahad aga auto seisma ei taha jääda. Õnneks oli ruumi mööda manööverdada, nii et midagi ei juhtunud. Ja pikivahet oli ka küll ja küll, lihtsalt auto ei tahtnud seisma jääda.
Selle tõestuseks ka nt. see, et ralliautodel pole ABS peal (mitte, et reeglid keelaksid nagu F1-s), kuna sõidetakse enamus ajast ikka libedates teeoludes.
Minu jaoks suvel kõik elektroonilised vidinad on OK, talvel ja libedaga täiesti out. Nagu eespool öeldi, pole head ilma halvata.
ABS plussid ja miinused minu jaoks:
+ suunakindlus pidurdamisel
- libedaga pikem pidurdusteekond
Ühekorra oli juhus, mil pidin parklast väljumisel eesolevale autole ca. 10 km/h veeredes tagant otsa sõitma. Oli kevad ja sulaaeg ning veeloigu all oli jää. Tee mis tahad aga auto seisma ei taha jääda. Õnneks oli ruumi mööda manööverdada, nii et midagi ei juhtunud. Ja pikivahet oli ka küll ja küll, lihtsalt auto ei tahtnud seisma jääda.
Selle tõestuseks ka nt. see, et ralliautodel pole ABS peal (mitte, et reeglid keelaksid nagu F1-s), kuna sõidetakse enamus ajast ikka libedates teeoludes.
Minu jaoks suvel kõik elektroonilised vidinad on OK, talvel ja libedaga täiesti out. Nagu eespool öeldi, pole head ilma halvata.
ABS plussid ja miinused minu jaoks:
+ suunakindlus pidurdamisel
- libedaga pikem pidurdusteekond