06-01-2010, 06:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2012, 02:03 PM ja muutjaks oli stihl.)
2. Tehniline kontroll e. kus me parasjagu omadega oleme.
Paari nädala jooksul leidsin ka aja auto natuke põhjalikumalt üle vaadata. Esialgsed tulemused jaotasin kolmeks: mis on tehniliselt mäda ja tuleks kohe tegeleda, mida võiks juppidest veel vahetada ja kolmandaks, puhtalt kosmeetilised vead, millega enne kevadet (mis aastal, seda igaks juhuks ei maini, eksole) vast ei viitsi tegelda....
Panin enda jaoks kirja ka:
Tehniline, tööd, mis vaja teha: ( + tähendab, et on tehtud)
+ Spido seier väriseb ja spidokas ise teeb häält.
+ Parem esituli näitab liiga madalale.
+ Külmalt pikk käivitamine. hõõgküünlad/relee kontrollida. Vajadusel vahetada küünlad.
+ Külmalt pöördeid ei hoia, tuleb pedaaliga ise kaasa aidata. Seda tühikäigu asja uurida.
+ Mootorile "diesel purge" teha, niikuinii on pump ja pihustid sodi täis.
+ Tahhomeeter ei tööta
+ Keskkonsooli valgustuses ei tööta mitte midagi.
+ Laetuli ei tööta ukselülitile.
+ Turvavöö hoiatustuli ei tööta.
+ Auto ujub teel. Esisild tundub samas hea. Ilmselt siis tagaratastest mõnel kokkujooks lõtkuga.
+ Pidurihooldus niikuinii pikalt tegemata - pidurdades kisub vasakule.
+ Esikojamees vahetada.
+ Esikojamehe mehhanism puhastada/uuesti määrida.
+ Vasak klaasipesur ei pritsi.
+ Klaasipesurite soojendus ei tööta. (on tal üldse?)
- Juhipeegli soojendus ei tööta.
- Madalal pöördel tugev urin salongis. Diiselmersu lemmikviga. Kardaani tugi või - laager ilmselt. Nüüdseks laager vahetatud, urin vähesel määral alles. (differ uriseb? - kahtlane) Vblla ka mõni summuti...
+ Parem esiuks kägiseb sõidu ajal, ilmselt lukuhooldus tegemata. Muidu salong hämmastavalt vait.
+ Roolilõtk liiga suur. (võibolla ka tundub ujumise tõttu)
- Katuseluuk ei avane/sulgu. Mootor lülitist töötab/undab. Eitea, kas tahab uut trossi või hammakaid?
- Automaatsed päevasõidutuled võiks olla.
- Kesklukk võiks puldist käia. Meie kliimas see võtmevärk ei ole kuigi hea lahendus.
+ Kõrvalistuja iste ei liigu ette - taha.
- Taha võiks uued naelrehvid panna. Kuna ees on Hakka 4jad, siis needsamad. Õnneks veel tootmises ja saadaval.
- Autol peaks olema ka püsikiiruse hoidja. Lõuna Eesti ots on mu lemmik...![Eusa_whistle Eusa_whistle](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_whistle.gif)
- Kliimasüsteem ei teeks paha, aga sellega tegeme kevadel.
Tehniline, jupid, mis üldse puudu või silmaga nähtavalt vigased: ( + tähendab, et on olemas)
1.Spido vasakpoolne symbol list A1245841521 128,01 1tk sinine kaugtule märgutuli on valgeks pleekinud
+ 2.Puhuri nupp A1248200192 94,89 1tk praguline
+ 3.Õhusuunaja nupp A1248200092 94,89 1tk kuna vahetatakse paaris
+ 4.Käigukangi kumm, originaal A1242670097 122,58 1tk ilus nahk on nüüd küljes
5.Kapotimüramatt A1246800025 1090,25 1tk puudub
+ 6.Jalgadealune müramatt, vasak A1246800925 285,47 1tk puruks
7.Pagassi serva plastkate A1246940025>A1246942425 381,23>26,38€ 1tk katki
8.Pagassikatte kleepekas (vist rehvirõhud vms) A0005845039 52,84 1tk
8a. Pagassikatte kleepekas konksu kohta A1245843121, punane
+ 9.Klapikaane kleepekas, vist A6015840040 21,03 1tk kulunud
+ 10.Tulede lüliti nupp A2025450081 42,06 1tk kulunud
11.Moot. tuulutuse tihend klapikaane külge A6010160163 42,06 1tk lekib
12.Õlikorgi tihend klapikaane külge A1020180380 32,33 1tk lekib
+ 13.Parema esitule plastkinnitus A1248210520 31,54 1tk puudub
+ 14.Vaakumtoru kaitsekummrõngas A0009972781 23,66 1tk puudub
15.Gaasitross, plastregulaator katki, OE 560.-
+ 16.Põhjakate, esiosa, diisel A1245209523 3941,10 1tk olemas, uus B
+ 17.Põhjakate, tagaosa, diisel A1245203424 5110,05 1tk hangitud kasutatud osa
+ 18.Põhjakatte esitihend A2015054186 170,34 1tk sama
+ 19.Põhjakatte polt A2019900536 31,54 12tk sama
+ 20.Juhiuksepiiraja A1267200516 343,84 1tk (NB! Kõik 4 on ühesugused) ostsin kasutatud, aga korraliku
21.Vas. peeglinupu kate, auguga A1247200911 459,75 1tk (nb kontrolli värvi!) kinnitus katki
+ 22.Aknavänt, tag., vas. A2017600202 99,59 1tk
+ 23.Aknavända kate, kontrolli värvi A2017680036 94,63 1tk
+ 24.Aknavända seib A1087680113 4,21 1tk puudub
+ 25.Kõrgsurvetoru plastkinnitus A6010782041 26,29 1tk katki
+ 26.Kütusefiltri poldi tihend suurem, A0099979248 10,51 1tk lekib
+ 27.Kütusefiltri poldi tihend, väiksem A0099978148 12,88 1tk lekib
+ 28.Mootori padi A2012404117 1329,39 2tk ostetud uued Boged, Bosana
+ 29.Parema mootori padja kuumakaitse plekk A1242410534 77,81 1tk taastatud
+ 30.Radika + paisupaagi silt A1245845626 23,66 1tk
- 31.Tagaluugi tihend katki
+ 32.Eelsüüteküünla juhtmekimbu kinnitus (sinine plast) katki
+ 33.Esikapoti reg. punn
+ 34.Tagaklotside paigalduskomplekt kõik puudu
+ 35.Seisupiduri tross, tagumine
+ 36.Seisupid. klotsid
+ 38.Seisupid, klotside paigaldussari
+ 39.Seisupid regulaator
+ 40.Seisupid mehhanism
+ 41.Seisupid. mehhanismi tihvt trossi kinnitamiseks
+ 42.Seisupid trossi "U" klamber kinnitamiseks A1159930325 55,99 1tk
- 43.Tagaketta kaitseplekk A2024201544 ja A2024201444
+ 44.Geneka rihma pingutusrull, laager vahetatud uue vastu
+ 45.Tungraud
+ 46.Rattavõti
47.Tungi kinnitus puudub
48.Tööriistakomplekt puudub
49.Pirnikomplekt varupirnidega puudub
50.difri tagumise puksid A1243527765 266,80 2tk väsinud
+ 51.Tagasilla "rooliots" S 49381 243.-
+ 52.Polt S49381-le A1403501170 155,23 1tk puruneb mahavõtmisel niikuinii
53.Mootori tagum. zimmer A0179977447 423,30 lekib kergelt; vblla tuli ka klapikaane vahelt?
54.Riidest porimatid, kompl. puudub
+ 55.Esikapoti tuuleriivi avamiskäepide. Silberist uus.
+ 56. T.par. esimene porikaitse A1248840231 305,18
+ 57. Starteri tõmberelee. Klõpsub, aga ei käivitu. Vahetatud.
+ 58. Kardaani laager 6006-2RS1/C3 154.- - 156.- eeki, vahetatud SKF
59. Puidu ja nahaga rool, uuema E või 140ne pealt. Bäg + juhtmed koos ajuga olemas.
+ 60. Roolivarras, keskm. 022-MB26 - 572.-/588.- ///A1244600805 - M0180.40 (atlant) - 9.90€
+ 61. gen. rihma ping. amort, vahetatud Febi B-osa vastu, päris kallis oli.
62. Istmelüliti juhiukse külge. A1248208510 Starpartz-is £65, Silberis 214€
63. Istmelüliti nupp x 3
64. Tagakardina hammaslatt, plastist A0008120387, silberis 20€
65. W202 käigukang (aut.) A2022670401, lühem kui OE
66. Pagassi peal olev MB "star" A2017580058, silberis 15€
67. kondi radikas, Nissensi kood 94176, 106€ Monacos, tellimisel
68. kondi filter, Nissensi kood 95023, hind 23€, MG-s laos
69. Kondipumba kronsa 603e külge, A6011310535, hinda ei tea.
Varuosadel, mida vaja, otsisn enamusel ka originaalkoodid ja -hinnad välja lihtsalt selleks, et asjadega kursis olla.
Tüüpiline on ju see, kui inimene läeb ostab lammutusest siduriketta kolme sotiga (krt, odavalt sain), aga poes maksab 250.-
Teine põhjus - lammarite mehed on samuti tihti suht pilvedes oma hindadega - lihtsalt selle pärast, et mõnda asja küsitakse palju, siis, järelikult on kallis. Kapoti avamise sang näiteks, poes uus A-osa 80.- eek, lammaris 100.- vana juust, mis kohe katkeb.
Tegelt ei ole kallis, lihtsalt keegi ei julge esindusest uurida või viitsi esindus lihtsalt nii vana autoga tegelda...
Varuosakoodide leidmiseks kasutasin tuntud idanaabri saiti, hinnad sain meie kohaliku diileri varuosalehelt...
Saatsin ka paar nädalat tagasi neile avalduse püsikliendiks saamise kohta, aga ju siis on neil tööd palju või käive nii suur, et minusugune kärbes väga neid ei loksuta. Igaljuhul vastust siiani pole. Aga see selleks...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Esmamuljele veel lisaks: krt, jalust võtab nõrgaks see koostekvaliteet, kuidas vennad on omal ajal ikka autot teinud.
Esimesel päeval sattusin ntx. elektrit uurima - enamus klemme on üle hõbetatud ja juhtmete külge joodetud. Esimest korda näen tehaseautol sellist asja. (noh, taastatud vanade autode puhul tehakse vahel samuti)
Ma peaaegu juba kipun uskuma rahvajuttu, et kui MB tehas oma 124-mudelit juba hulka aastaid müünud oli, oli selge, et väljatöötamisele ja tootmisele kulutatud raha ei saa iial tagasi ning pooled kõrgepalgalistest inseneridest lasti lihtsalt lahti.
Asemele võeti turundus. (kelle käe all kohe ja "edukalt" valmis W210)
Paari nädala jooksul leidsin ka aja auto natuke põhjalikumalt üle vaadata. Esialgsed tulemused jaotasin kolmeks: mis on tehniliselt mäda ja tuleks kohe tegeleda, mida võiks juppidest veel vahetada ja kolmandaks, puhtalt kosmeetilised vead, millega enne kevadet (mis aastal, seda igaks juhuks ei maini, eksole) vast ei viitsi tegelda....
Panin enda jaoks kirja ka:
Tehniline, tööd, mis vaja teha: ( + tähendab, et on tehtud)
+ Spido seier väriseb ja spidokas ise teeb häält.
+ Parem esituli näitab liiga madalale.
+ Külmalt pikk käivitamine. hõõgküünlad/relee kontrollida. Vajadusel vahetada küünlad.
+ Külmalt pöördeid ei hoia, tuleb pedaaliga ise kaasa aidata. Seda tühikäigu asja uurida.
+ Mootorile "diesel purge" teha, niikuinii on pump ja pihustid sodi täis.
+ Tahhomeeter ei tööta
+ Keskkonsooli valgustuses ei tööta mitte midagi.
+ Laetuli ei tööta ukselülitile.
+ Turvavöö hoiatustuli ei tööta.
+ Auto ujub teel. Esisild tundub samas hea. Ilmselt siis tagaratastest mõnel kokkujooks lõtkuga.
+ Pidurihooldus niikuinii pikalt tegemata - pidurdades kisub vasakule.
+ Esikojamees vahetada.
+ Esikojamehe mehhanism puhastada/uuesti määrida.
+ Vasak klaasipesur ei pritsi.
+ Klaasipesurite soojendus ei tööta. (on tal üldse?)
- Juhipeegli soojendus ei tööta.
- Madalal pöördel tugev urin salongis. Diiselmersu lemmikviga. Kardaani tugi või - laager ilmselt. Nüüdseks laager vahetatud, urin vähesel määral alles. (differ uriseb? - kahtlane) Vblla ka mõni summuti...
+ Parem esiuks kägiseb sõidu ajal, ilmselt lukuhooldus tegemata. Muidu salong hämmastavalt vait.
+ Roolilõtk liiga suur. (võibolla ka tundub ujumise tõttu)
- Katuseluuk ei avane/sulgu. Mootor lülitist töötab/undab. Eitea, kas tahab uut trossi või hammakaid?
- Automaatsed päevasõidutuled võiks olla.
- Kesklukk võiks puldist käia. Meie kliimas see võtmevärk ei ole kuigi hea lahendus.
+ Kõrvalistuja iste ei liigu ette - taha.
- Taha võiks uued naelrehvid panna. Kuna ees on Hakka 4jad, siis needsamad. Õnneks veel tootmises ja saadaval.
- Autol peaks olema ka püsikiiruse hoidja. Lõuna Eesti ots on mu lemmik...
![Eusa_whistle Eusa_whistle](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_whistle.gif)
- Kliimasüsteem ei teeks paha, aga sellega tegeme kevadel.
Tehniline, jupid, mis üldse puudu või silmaga nähtavalt vigased: ( + tähendab, et on olemas)
1.Spido vasakpoolne symbol list A1245841521 128,01 1tk sinine kaugtule märgutuli on valgeks pleekinud
+ 2.Puhuri nupp A1248200192 94,89 1tk praguline
+ 3.Õhusuunaja nupp A1248200092 94,89 1tk kuna vahetatakse paaris
+ 4.Käigukangi kumm, originaal A1242670097 122,58 1tk ilus nahk on nüüd küljes
5.Kapotimüramatt A1246800025 1090,25 1tk puudub
+ 6.Jalgadealune müramatt, vasak A1246800925 285,47 1tk puruks
7.Pagassi serva plastkate A1246940025>A1246942425 381,23>26,38€ 1tk katki
8.Pagassikatte kleepekas (vist rehvirõhud vms) A0005845039 52,84 1tk
8a. Pagassikatte kleepekas konksu kohta A1245843121, punane
+ 9.Klapikaane kleepekas, vist A6015840040 21,03 1tk kulunud
+ 10.Tulede lüliti nupp A2025450081 42,06 1tk kulunud
11.Moot. tuulutuse tihend klapikaane külge A6010160163 42,06 1tk lekib
12.Õlikorgi tihend klapikaane külge A1020180380 32,33 1tk lekib
+ 13.Parema esitule plastkinnitus A1248210520 31,54 1tk puudub
+ 14.Vaakumtoru kaitsekummrõngas A0009972781 23,66 1tk puudub
15.Gaasitross, plastregulaator katki, OE 560.-
+ 16.Põhjakate, esiosa, diisel A1245209523 3941,10 1tk olemas, uus B
+ 17.Põhjakate, tagaosa, diisel A1245203424 5110,05 1tk hangitud kasutatud osa
+ 18.Põhjakatte esitihend A2015054186 170,34 1tk sama
+ 19.Põhjakatte polt A2019900536 31,54 12tk sama
+ 20.Juhiuksepiiraja A1267200516 343,84 1tk (NB! Kõik 4 on ühesugused) ostsin kasutatud, aga korraliku
21.Vas. peeglinupu kate, auguga A1247200911 459,75 1tk (nb kontrolli värvi!) kinnitus katki
+ 22.Aknavänt, tag., vas. A2017600202 99,59 1tk
+ 23.Aknavända kate, kontrolli värvi A2017680036 94,63 1tk
+ 24.Aknavända seib A1087680113 4,21 1tk puudub
+ 25.Kõrgsurvetoru plastkinnitus A6010782041 26,29 1tk katki
+ 26.Kütusefiltri poldi tihend suurem, A0099979248 10,51 1tk lekib
+ 27.Kütusefiltri poldi tihend, väiksem A0099978148 12,88 1tk lekib
+ 28.Mootori padi A2012404117 1329,39 2tk ostetud uued Boged, Bosana
+ 29.Parema mootori padja kuumakaitse plekk A1242410534 77,81 1tk taastatud
+ 30.Radika + paisupaagi silt A1245845626 23,66 1tk
- 31.Tagaluugi tihend katki
+ 32.Eelsüüteküünla juhtmekimbu kinnitus (sinine plast) katki
+ 33.Esikapoti reg. punn
+ 34.Tagaklotside paigalduskomplekt kõik puudu
+ 35.Seisupiduri tross, tagumine
+ 36.Seisupid. klotsid
+ 38.Seisupid, klotside paigaldussari
+ 39.Seisupid regulaator
+ 40.Seisupid mehhanism
+ 41.Seisupid. mehhanismi tihvt trossi kinnitamiseks
+ 42.Seisupid trossi "U" klamber kinnitamiseks A1159930325 55,99 1tk
- 43.Tagaketta kaitseplekk A2024201544 ja A2024201444
+ 44.Geneka rihma pingutusrull, laager vahetatud uue vastu
+ 45.Tungraud
+ 46.Rattavõti
47.Tungi kinnitus puudub
48.Tööriistakomplekt puudub
49.Pirnikomplekt varupirnidega puudub
50.difri tagumise puksid A1243527765 266,80 2tk väsinud
+ 51.Tagasilla "rooliots" S 49381 243.-
+ 52.Polt S49381-le A1403501170 155,23 1tk puruneb mahavõtmisel niikuinii
53.Mootori tagum. zimmer A0179977447 423,30 lekib kergelt; vblla tuli ka klapikaane vahelt?
54.Riidest porimatid, kompl. puudub
+ 55.Esikapoti tuuleriivi avamiskäepide. Silberist uus.
+ 56. T.par. esimene porikaitse A1248840231 305,18
+ 57. Starteri tõmberelee. Klõpsub, aga ei käivitu. Vahetatud.
+ 58. Kardaani laager 6006-2RS1/C3 154.- - 156.- eeki, vahetatud SKF
59. Puidu ja nahaga rool, uuema E või 140ne pealt. Bäg + juhtmed koos ajuga olemas.
+ 60. Roolivarras, keskm. 022-MB26 - 572.-/588.- ///A1244600805 - M0180.40 (atlant) - 9.90€
+ 61. gen. rihma ping. amort, vahetatud Febi B-osa vastu, päris kallis oli.
62. Istmelüliti juhiukse külge. A1248208510 Starpartz-is £65, Silberis 214€
63. Istmelüliti nupp x 3
64. Tagakardina hammaslatt, plastist A0008120387, silberis 20€
65. W202 käigukang (aut.) A2022670401, lühem kui OE
66. Pagassi peal olev MB "star" A2017580058, silberis 15€
67. kondi radikas, Nissensi kood 94176, 106€ Monacos, tellimisel
68. kondi filter, Nissensi kood 95023, hind 23€, MG-s laos
69. Kondipumba kronsa 603e külge, A6011310535, hinda ei tea.
Varuosadel, mida vaja, otsisn enamusel ka originaalkoodid ja -hinnad välja lihtsalt selleks, et asjadega kursis olla.
Tüüpiline on ju see, kui inimene läeb ostab lammutusest siduriketta kolme sotiga (krt, odavalt sain), aga poes maksab 250.-
Teine põhjus - lammarite mehed on samuti tihti suht pilvedes oma hindadega - lihtsalt selle pärast, et mõnda asja küsitakse palju, siis, järelikult on kallis. Kapoti avamise sang näiteks, poes uus A-osa 80.- eek, lammaris 100.- vana juust, mis kohe katkeb.
Tegelt ei ole kallis, lihtsalt keegi ei julge esindusest uurida või viitsi esindus lihtsalt nii vana autoga tegelda...
Varuosakoodide leidmiseks kasutasin tuntud idanaabri saiti, hinnad sain meie kohaliku diileri varuosalehelt...
Saatsin ka paar nädalat tagasi neile avalduse püsikliendiks saamise kohta, aga ju siis on neil tööd palju või käive nii suur, et minusugune kärbes väga neid ei loksuta. Igaljuhul vastust siiani pole. Aga see selleks...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Esmamuljele veel lisaks: krt, jalust võtab nõrgaks see koostekvaliteet, kuidas vennad on omal ajal ikka autot teinud.
Esimesel päeval sattusin ntx. elektrit uurima - enamus klemme on üle hõbetatud ja juhtmete külge joodetud. Esimest korda näen tehaseautol sellist asja. (noh, taastatud vanade autode puhul tehakse vahel samuti)
Ma peaaegu juba kipun uskuma rahvajuttu, et kui MB tehas oma 124-mudelit juba hulka aastaid müünud oli, oli selge, et väljatöötamisele ja tootmisele kulutatud raha ei saa iial tagasi ning pooled kõrgepalgalistest inseneridest lasti lihtsalt lahti.
Asemele võeti turundus. (kelle käe all kohe ja "edukalt" valmis W210)