24-12-2009, 12:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-12-2009, 12:59 PM ja muutjaks oli R129.)
0W-x mootoriõli viskoosus -35 C juures on lubatud 6200 mPas. 5W-x viskoosus -30 kraadi juurs on 6600mPas; 10W-x õli viskoosus -25 C juures on isegi suurem veel (7000 mPas). Pumbatavused (ilma katkemiseta) on neil vastavalt -40 C; -35 C; -30 C. See tähendab et korralik mootor suudab kvaliteetset 0W õli pumbata ja määrmine toimub (ka -35 C juures). Aga mehed paljudel teil on 0W õli sees? Kellel on 5W või koguni 10W?
Käigukastide - korraliku 12 klassi õli viskoosus -40 C juures on 9200 mPas; 14 klassil 9000 mPas. Samas venema tüübi kastidele mõeldud 236.1/5 on viskoosus -40 C juures 15600 mPas. Vahe on mäekõrgune. Kui veel võtta ATF II (236.6) mida kasutatakse 4 käigulistel ja "torujürid" ka 5 käigulistele sisse kallavad, siis jah selle viskoosus -40 C juures on 34000. Ehk siis praktiliselt pumbatavuse piir.
Minu sõidukis on 0W-40 ja 14 klassi õli ja ausõna ei kardks ka -35 C käivitada (kui muidugi käima läheb) ja peale jääkraapimist sõitma hakata. Seevastu 10W-x ja ATFIII (10 klass nagu originaalis paljudel NAG1 kastidel sees) paneks tõesti kukalt kratsima.
Kaasaegsed määrdeained omavad sellised estrite ühendeid mis ka ILMa õlikileta jätavad suhteliselt stabiilse mõne molekuli paksuse kleepuva olluse metallipindadele. See vädibki külmkäivitusel metall-metall kontakti.
Kaasaegne mootor ja kallid määrdeained ei põhjusta väga külma mootori üleliigset kulumist. Loomulikult ei räägi ma gaas põhjas sõitmisest, kuid 10 minutiline kohapeal tuksumine ei soojenda kasti õli prakitliselt üldsegi.
Webastoga soojendamine kahjuks ei soojenda kasti üldse. Kuna kasti soojendamine jahutusradiaatori kaudu kuid see on suhteliselt aeglane protsess - sõitma hakates on käigukasti ikkagi sama külm kui valisõhkki.
Käigukastide - korraliku 12 klassi õli viskoosus -40 C juures on 9200 mPas; 14 klassil 9000 mPas. Samas venema tüübi kastidele mõeldud 236.1/5 on viskoosus -40 C juures 15600 mPas. Vahe on mäekõrgune. Kui veel võtta ATF II (236.6) mida kasutatakse 4 käigulistel ja "torujürid" ka 5 käigulistele sisse kallavad, siis jah selle viskoosus -40 C juures on 34000. Ehk siis praktiliselt pumbatavuse piir.
Minu sõidukis on 0W-40 ja 14 klassi õli ja ausõna ei kardks ka -35 C käivitada (kui muidugi käima läheb) ja peale jääkraapimist sõitma hakata. Seevastu 10W-x ja ATFIII (10 klass nagu originaalis paljudel NAG1 kastidel sees) paneks tõesti kukalt kratsima.
Kaasaegsed määrdeained omavad sellised estrite ühendeid mis ka ILMa õlikileta jätavad suhteliselt stabiilse mõne molekuli paksuse kleepuva olluse metallipindadele. See vädibki külmkäivitusel metall-metall kontakti.
Kaasaegne mootor ja kallid määrdeained ei põhjusta väga külma mootori üleliigset kulumist. Loomulikult ei räägi ma gaas põhjas sõitmisest, kuid 10 minutiline kohapeal tuksumine ei soojenda kasti õli prakitliselt üldsegi.
Webastoga soojendamine kahjuks ei soojenda kasti üldse. Kuna kasti soojendamine jahutusradiaatori kaudu kuid see on suhteliselt aeglane protsess - sõitma hakates on käigukasti ikkagi sama külm kui valisõhkki.