12-10-2009, 05:32 PM
kaspar Kirjutas:...
Aga selle peale ütleks nii miks teised peavad kannatama nende pärast kes siis uimavad oma lamellidega või pool piduste rehvidega vaevu, vaevu 60-ga maanteel sõites korjates enda taha kümneid autosi mida mööda ei lasta?
...
Mina võin kätt südamele pannes öelda, et minu taga pole mitte keegi pidanud uimama seetõttu, et rehvide tõttu ei saa kiiremini sõita. Kaldun arvama, et sama võivad öelda ka Kalev ja Laur.
Küll aga on minu taga pidanud 90+ km/h "uimama" need, kelle jaoks seadus midagi ei loe. Ei, ma ei takista neid möödumast, kuid sellise kiirusega saab talvel maanteel sõita.
Teistpidi on korduvalt olnud - "ootamatult" saabunud lumetuisu tagajärjel tekkinud "erakorraline olukord" on sundinud kõiki äkki sõitma 70-ga, kuigi teeolud pole grammigi libedamad ega nähtavus halvem, kui mõni tund varem, kui needsamad, ühtäkki "ohutut juhtimisstiili" harrastavad tegelased, minust mööda pressisid. Huvitav on ka see, et hakates Tallinnast mõne sellisega koos liikuma, siis enne Kanama viadukti on tal junn jahe ja liikumiskiirus 60 ligi. Kaherealine tee võimaldab sellisest pidurist ohutult mööduda. Seejärel kodanik harjub olukorraga ja Metsanurga tõusudel on tal vaja enne pimedat mäeharja hakata minust mööda pressima (minu kiirus on 90+ km/h). Rehvide süüks sellist käitumist ju ajada ei saa...
Küll aga on nii mõnelgi naastumehel junn jahe, kui lund tuiskab ja tee muutub "äkki" libedaks.
Sellega olen küll nõus, et talverehvist viimast võtvad kodanikud on enesele ja teistele ohuks. Kümme aasta vana naastrehv, kus on sees vaid kolmandik naaste (ja needki kulunud) ei ole küll kuskilt otsast talverehv! Aga neid kohtab, ikka ja jälle... Isegi mersude all...
Tegelikult on poolpidune rehv täpselt sama laialivalguv mõiste, nagu lamellrehv. 2 aastat vana ja oma mustrist vaevalt kaks millimeetrit kaotanud rehv ei ole ju võrdne napilt lubatud mustrisügavust omavaga. Võin oma kogemustest öelda, et kui CVC3 kulub 4 mm peale, siis sellega talvel sõita pole enam mõistlik - lamelle enam ei ole. Aga 7 või 5 mm, pole vahet.
Enamus naastrehve (kuid mitte kõik!) kaotavad oma väärtuslikud pidamisomadused kohe, kui nendest on lahkunud üle kolmandiku naeltest...
On, mille üle mõelda. Ka MASU ajal...
Teine seltskond on need juhid, kes ostavad vaid hinda - mitte kõik marketis müüdavad rauda sisaldavad rehvid ei oma pidamist jääl. Ka seda on rehvitestid ilmekalt näidanud...
Miks lähevad kõik teemad lamelli (ja nendega sõitvate juhtide) materdamiseks? On see mingi tunnustamisvajadus?
Kui nii, siis neid arvestades on mul soovitus: sõitke naastuga, olete tegijad...
Aga laske igaühel teha oma valik vastavalt tema vajaduste järgi.
Minul on savi, millega teised sõidavad. Seni, kuni nad ei ohusta mind ega minu peret. Siis pole mul enam savi, kuid siis ei mölise ma enam foorumis, vaid tegutsen konkreetse olukorra piires.
Ahjaa, mäletate eelmise aasta Kernu jäärada. Minul olid ees kaks talve sõitnud ja taga värsked lamellid. Ei ütleks, et ma rajal piduriks olin oma 66 kW ja lamellidega ning olematu sõiduoskusega... Kusjuures ma imestasin, et naastumehed mu eest rohkem ära ei sõitnud: ikkagi jää-see naastu pärusmaa (täiesti ilma irooniata)...