08-10-2009, 03:51 PM
Talverehvide MM 2009 - TM 10/2009
Väike kokkuvõte lamell vs naast:
Mitte mingites tingimustes pole põhjamaistesse oludesse sobivad lamellrehvid pidamise, turvalisuse või juhitavuse poolest naastrehvidest paremad. Ka mitte asfaldil, kuigi see võib tunduda üllatavana. Lamellrehvide ainus pluss on naastumüra puudumine.
Vanema, väiksema ja vähema turvavarustusega auto jaoks nagu ka väiksema sõidukogemusega juhi puhul tuleks tingimata valida naastrehvid. Need korvaksid mingil määral auto enda kehvema teelpüsimise. Eriti just siis kui selline sõiduvahend ema kasutuses millega ta lapsi lasteaeda, kooli või trenni viib. Siis peaksid naastrehvid lausa kohustuslikud olema.
Lamellrehve võiks soovitada neile kelle talveteed on alatasa lume ja jääga kaetud või siis tõesti hea ja kalli auto omanikule kes on nõus väikese kompromissiga sulailma teemadel.
Piltlikult öeldes: kui tee on jäine või märg, peaks lamellrehvide kasutajate auto jaoks olema piirang 80km/h. Kesk-Euroopa lamellidega ei tohiks sõita üle 50km/h. Naastrehvidele poleks kiirusepiirangut tarvis.
1-2. Michelin X-Ice North XIN2 - Parim naast 2009
1-2. Nokian HKPL 7
3-4. Continental WinterViking 2
3-4. Pirelli Winter Carving Edge
5. Vredestein Arctrac
6-7. Bridgestone Noranza 2
6-7. Goodyear UltraGrip Extreme
8. Gislaved Nord Frost 5
9. Kumho I'zen KW22
10-11. Michelin X-Ice XI2 - Parim lamell 2009
10-11. Hankook Winter I*Pike - naast
12-13. Nokian HKPL R - lamell
12-13. Yokohoma Ice Guard ig30 - lamell
14. Continental ContiVikingContact 5 - lamell
15-16. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 - lamell
15-16. Goodyear Ice Navi Zea - lamell
Säästukad:
17. Nankang Snow Winter SW-5 - naast
18. Toyo Observe G25 - naast
19. Roadstone Winguard 231 - naast
Sügisrehvid:
Michelin Primacy Alpin - kiiruseklass H
Falken Eurowinter HS439 - kiiruseklass H
Lamellide ostul tuleks kindlasti jälgida kiiruseklassi mis oleks "T" (190km/h). "T" ja madalamad klassid on mõeldud tõelise talve jaoks.
"H" ja edasi aga kesk-euroopa "sügise" jaoks kus lund pole.
Väike kokkuvõte lamell vs naast:
Mitte mingites tingimustes pole põhjamaistesse oludesse sobivad lamellrehvid pidamise, turvalisuse või juhitavuse poolest naastrehvidest paremad. Ka mitte asfaldil, kuigi see võib tunduda üllatavana. Lamellrehvide ainus pluss on naastumüra puudumine.
Vanema, väiksema ja vähema turvavarustusega auto jaoks nagu ka väiksema sõidukogemusega juhi puhul tuleks tingimata valida naastrehvid. Need korvaksid mingil määral auto enda kehvema teelpüsimise. Eriti just siis kui selline sõiduvahend ema kasutuses millega ta lapsi lasteaeda, kooli või trenni viib. Siis peaksid naastrehvid lausa kohustuslikud olema.
Lamellrehve võiks soovitada neile kelle talveteed on alatasa lume ja jääga kaetud või siis tõesti hea ja kalli auto omanikule kes on nõus väikese kompromissiga sulailma teemadel.
Piltlikult öeldes: kui tee on jäine või märg, peaks lamellrehvide kasutajate auto jaoks olema piirang 80km/h. Kesk-Euroopa lamellidega ei tohiks sõita üle 50km/h. Naastrehvidele poleks kiirusepiirangut tarvis.
1-2. Michelin X-Ice North XIN2 - Parim naast 2009
1-2. Nokian HKPL 7
3-4. Continental WinterViking 2
3-4. Pirelli Winter Carving Edge
5. Vredestein Arctrac
6-7. Bridgestone Noranza 2
6-7. Goodyear UltraGrip Extreme
8. Gislaved Nord Frost 5
9. Kumho I'zen KW22
10-11. Michelin X-Ice XI2 - Parim lamell 2009
10-11. Hankook Winter I*Pike - naast
12-13. Nokian HKPL R - lamell
12-13. Yokohoma Ice Guard ig30 - lamell
14. Continental ContiVikingContact 5 - lamell
15-16. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 - lamell
15-16. Goodyear Ice Navi Zea - lamell
Säästukad:
17. Nankang Snow Winter SW-5 - naast
18. Toyo Observe G25 - naast
19. Roadstone Winguard 231 - naast
Sügisrehvid:
Michelin Primacy Alpin - kiiruseklass H
Falken Eurowinter HS439 - kiiruseklass H
Lamellide ostul tuleks kindlasti jälgida kiiruseklassi mis oleks "T" (190km/h). "T" ja madalamad klassid on mõeldud tõelise talve jaoks.
"H" ja edasi aga kesk-euroopa "sügise" jaoks kus lund pole.