30-09-2009, 10:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2009, 10:21 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Tere, härrased,
Suvi on läbi saanud ja peatselt lähevad autod talvekorterisse pikkadeks kuudeks seisma. Et hooajast veel viimast võtta, olen mõned päevad sellegi autoga tööl käinud. Õnneks töötan kodust piisavalt kaugel, et saaks ka pisut sõita, mitte ainult parkimise ja manööverdamisega tegelda. Selle aja jooksul on saanud selgeks, et kuigi tegu ei ole sedaaniga, on sellel autol oma võlud. Tõsi, uksi on vähem, mürinat rohkem ja nahanaginat samuti, kuid tänu sellele, et tal on sedaaniga võrreldes keskkonsooli ilmestamas kliimaseade ja Grand Prix 2000 raadio ning sealsamas ortopeedilise juhiistme nupud, siis tundub ta salongist kuidagi... hmm, kuidas seda moodsas keeles öeldagi... "äge" vist. Muidu on aga ortopeediline iste minu hinnangul mõttetu vidin - nagunii lased kõik õhu välja, et pinget selja taga poleks.
Üks omamoodi veider, aga teisest küljest südantsoojendav asi on päikesesirmidega. Nimelt on auto esiklaasi serv nii piisavalt madalal, et kui päike vastu paistab ja päikesesirm alla keerata, siis nii palju ei ole võimalik teda klaasi suunas liigutada, et minusugune pikem kodanik normaalselt veel sirmi alt teed ka näeks. Väga friiki, aga tore.
Maanteesõit on iseenesest meeldiv, sest pöörded on ikka oluliselt madalamal kui 4-silindrilisel ja 4-käigulise kastiga autol, mistõttu on suhteliselt raske lubatud sõidukiirusest kinni pidada. Kuid sellega harjub ja tänu väiksemale piitsutamisele on maanteesõit väga nauditav. Möödasõidud pole tänu mootorile ka probleem ning peab ütlema, et minu arust on isegi kütusekulu 2,3 M102 mootori ja 4-käigulise automaatkastiga autoga maanteel täiesti võrreldav.
Turvavööde kätteulatajad on esialgu meeldivad abilised, kuid kui on vaja pidevalt autosse ja välja käia, väsitavad ilgelt ära oma edasi-tagasi sõitmistega. Paras mänguasi, aga efektne sellegi poolest. Üldse peab ütlema, et efektist ei tule puudust. Seda lisavad täiendavalt näiteks ka kroomplaadid ustevahedes, nivooreguleeringu töötamine, kui auto on pikalt seisnud ja raamideta ukseklaasid (uksed ise muide pole üldse nii rasked nagu ma kartsin). Kahjuks pole aknad lahti sõitmine eriti mõistlik tegevus ja seetõttu jääb väga tihti MB kupeedest rääkides läbi käiv B-piilari puudumine pigem varju.
Aga kõik pole lust ja lillepidu, sest tegemist on ikkagi 18 aastat vana ja võrdlemisi odava kasutatud autoga. Mõnevõrra vähem efektne on hetkel pikemal seismisel auto alla tekkiv õlilaik, millega ilmselt järgmisel aastal rinda pistma hakata võiks. Õlitase sellest mõistagi oluliselt ei vähene ning näiteks 8 h seismise järel on vaid väike täpp maas, kuid just siis, kui auto mitmeid päevi seisab, koguneb õli maha ja see on lihtsalt ebaelegantne. Eks näis, mis sellest saab.
Täna töölt koju sõites üle pisut treppis asfaldilõigu tormates läks põlema ka ASD tuli. Püüan nädalavahetusel ta vastavalt netist leitud juhtnööridele ära testida. Variante, mis saba andis, on mitmeid, kuid ma isiklikult väga ei usu, et ASD täiesti läbi põles või midagi. Ilmselt peksis segast mõni ühendus kas ABS andurite, pidurilüliti või ASD bloki juures. Testimine iseenesest peaks lihtne olema, kuid ega netist leitud juhendite põhjal saa alati kindel olla, et meetod ka 100% töötab. Kui oma mõistus lõpuks ei võta, siis küll mõni targem mees temast jagu saab.
Üldjoontes võib masinaga rahul olla. Kõpitsemist ikka tahab nagu nad kõik, aga üldse mitte nii palju kui esialgu kardetud ja potentsiaali jätkub. Tegin mõned pildid ka, sest kes see teksti ikka lugeda viitsib, eksole...
Kokkutulek (pilt on tehtud telefoniga, nii et antagu andeks kvaliteedipuudujäägid)
Sügise värvid
See lugu jätkub, olen selles päris kindel.
Parimate soovidega,
Tauno
Suvi on läbi saanud ja peatselt lähevad autod talvekorterisse pikkadeks kuudeks seisma. Et hooajast veel viimast võtta, olen mõned päevad sellegi autoga tööl käinud. Õnneks töötan kodust piisavalt kaugel, et saaks ka pisut sõita, mitte ainult parkimise ja manööverdamisega tegelda. Selle aja jooksul on saanud selgeks, et kuigi tegu ei ole sedaaniga, on sellel autol oma võlud. Tõsi, uksi on vähem, mürinat rohkem ja nahanaginat samuti, kuid tänu sellele, et tal on sedaaniga võrreldes keskkonsooli ilmestamas kliimaseade ja Grand Prix 2000 raadio ning sealsamas ortopeedilise juhiistme nupud, siis tundub ta salongist kuidagi... hmm, kuidas seda moodsas keeles öeldagi... "äge" vist. Muidu on aga ortopeediline iste minu hinnangul mõttetu vidin - nagunii lased kõik õhu välja, et pinget selja taga poleks.
Üks omamoodi veider, aga teisest küljest südantsoojendav asi on päikesesirmidega. Nimelt on auto esiklaasi serv nii piisavalt madalal, et kui päike vastu paistab ja päikesesirm alla keerata, siis nii palju ei ole võimalik teda klaasi suunas liigutada, et minusugune pikem kodanik normaalselt veel sirmi alt teed ka näeks. Väga friiki, aga tore.
Maanteesõit on iseenesest meeldiv, sest pöörded on ikka oluliselt madalamal kui 4-silindrilisel ja 4-käigulise kastiga autol, mistõttu on suhteliselt raske lubatud sõidukiirusest kinni pidada. Kuid sellega harjub ja tänu väiksemale piitsutamisele on maanteesõit väga nauditav. Möödasõidud pole tänu mootorile ka probleem ning peab ütlema, et minu arust on isegi kütusekulu 2,3 M102 mootori ja 4-käigulise automaatkastiga autoga maanteel täiesti võrreldav.
Turvavööde kätteulatajad on esialgu meeldivad abilised, kuid kui on vaja pidevalt autosse ja välja käia, väsitavad ilgelt ära oma edasi-tagasi sõitmistega. Paras mänguasi, aga efektne sellegi poolest. Üldse peab ütlema, et efektist ei tule puudust. Seda lisavad täiendavalt näiteks ka kroomplaadid ustevahedes, nivooreguleeringu töötamine, kui auto on pikalt seisnud ja raamideta ukseklaasid (uksed ise muide pole üldse nii rasked nagu ma kartsin). Kahjuks pole aknad lahti sõitmine eriti mõistlik tegevus ja seetõttu jääb väga tihti MB kupeedest rääkides läbi käiv B-piilari puudumine pigem varju.
Aga kõik pole lust ja lillepidu, sest tegemist on ikkagi 18 aastat vana ja võrdlemisi odava kasutatud autoga. Mõnevõrra vähem efektne on hetkel pikemal seismisel auto alla tekkiv õlilaik, millega ilmselt järgmisel aastal rinda pistma hakata võiks. Õlitase sellest mõistagi oluliselt ei vähene ning näiteks 8 h seismise järel on vaid väike täpp maas, kuid just siis, kui auto mitmeid päevi seisab, koguneb õli maha ja see on lihtsalt ebaelegantne. Eks näis, mis sellest saab.
Täna töölt koju sõites üle pisut treppis asfaldilõigu tormates läks põlema ka ASD tuli. Püüan nädalavahetusel ta vastavalt netist leitud juhtnööridele ära testida. Variante, mis saba andis, on mitmeid, kuid ma isiklikult väga ei usu, et ASD täiesti läbi põles või midagi. Ilmselt peksis segast mõni ühendus kas ABS andurite, pidurilüliti või ASD bloki juures. Testimine iseenesest peaks lihtne olema, kuid ega netist leitud juhendite põhjal saa alati kindel olla, et meetod ka 100% töötab. Kui oma mõistus lõpuks ei võta, siis küll mõni targem mees temast jagu saab.
Üldjoontes võib masinaga rahul olla. Kõpitsemist ikka tahab nagu nad kõik, aga üldse mitte nii palju kui esialgu kardetud ja potentsiaali jätkub. Tegin mõned pildid ka, sest kes see teksti ikka lugeda viitsib, eksole...
Kokkutulek (pilt on tehtud telefoniga, nii et antagu andeks kvaliteedipuudujäägid)
Sügise värvid
See lugu jätkub, olen selles päris kindel.
Parimate soovidega,
Tauno