Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w202 C-Klass 02/1993...01/2001
#1
[Pilt: 56375-Mercedes-Benz-C36-AMG-w202-1440x900-007.jpg]

[Pilt: 76225-Mercedes-Benz-C43-AMG-w202-1920x1080-004.jpg]

[Pilt: 54976-IMG_9072.jpg]


Mercedes-Benz C-klass w202

Mercedes-Benzi C-klass tuli turule 1993, kui eelkäija 190E oli püsinud tootmises juba üle 10 aasta. 190E oli lõpuni edukas müügiartikkel,kuid sai ajakirjanduses tihti sarjata oma liiga konservatiivse välimuse pärast ning pälvis mitmel pool hüüdnime “vanapapide auto“. Uue mudeliga püüti seda viga kõrvaldada ning C-klass sai hoopis nooruslikuma ja dünaamilisema välimuse.

Laiema kliendibaasi leidmiseks valmistas tehas ette neli erinevat paketti, mis pidid sobima erinevatele sihtgruppidele. Baasmudel Classic, luksuslikult viimistletud Elegance, nooruslikult värvikirev Esprit ning sportlikus seades Sport. Classic ja Esprit olid nn säästumersud, ehk siis väga napi varustusega ja odavad (Espriti põhierinevuseks oli sportvedrustus). Elegance ja Sport olid justkui teise klassi autod, rikkalikumalt varustatud ja paremini viimistletud.

Mootoritest

Kirju mootorivalik Nagu Mercedesele kohane, viitab mudelinimi mootori töömahule. Baasmudelil C180 on seega 1,8 liitrine (90 kW) jõuallikas. Sellele versioonile järgnevad C200 (100 kW), C220 (110 kW) ning C280 (142 kW). Viimane mainituist on R6 bensiinimootor (uuem facelift mudel aga V6 mootoriga), ülejäänud on nelja silindriga ridamootorid. 1996.a lisandusid uute mootoritena 2,3liitrine vabalthingav reasneljane ning sama mootor mehaanilise ülelaadimisega (C230 Kompressor). Võimsused vastavalt siis 110 kW ning 142 kW.

C-klassi sõiduki keres valmis ka esimene Mercedes-Benzi ja tuuningufirma AMG ühistöö vili – C36 AMG. 3,6liitrise R6-mootoriga (206 kW) mürsk kiirendas nullist sajani 6,7 sekundiga ning püüdis konkureerida BMW M3- ga. Alates sellest mudelist sai AMG poolt tuunitud autosid osta ja hooldada läbi Mercedes-Benzi võrkude. Mercedest ilma diiselmootorita ei kujuta ilmselt paljud endale ette. C-klassil kasutati algusaastatel kolme vabalt hingavat diiselmootorit. Tegemist oli töökindlate, kuid väga jõuetute mootoritega. 2,5 liitrine 110kW turbodiisel lisandus alles 1995. aasta lõpus. Päris viimaste aastate autodele paigaldati ka uue põlvkonna C200 CDI ja C220 CDI mootorid. 1997 aastal läbis C-klass uuenduskuuri, mille käigus sai auto uued kaitserauad, uued karbilaiendid ning esituled ja tagatuled, detailierinevusi oli ka sees. Hoopis põhjalikumalt võeti ette tehnika ja elektrisüsteem. Uute mootoritena tulid esimest korda firma seeriaautode ajaloos kasutusele V6- jõuallikad. C220 asendus uue V6-mootoriga C240ga ning vana C280 sai sama töömahuga V6. Sportversioon C36 AMG saadeti pensionile ning asemele tuli C43 AMG V8.

Sõidumugavus

Suurepärase tasakaalustusega R6- skeemiga mootorite asendamine V6- ga (mitte ainult C-klassil, vaid ka E-l) ei olnud põlistele fännidele sugugi mokkamööda. Eriti mage tundus veel ametliku põhjendusena toodud väide, et auto omanik mootorite erinevust nagunii ei tunne, kuid V6 tootmine on firmale odavam. Kohati liiga noortepärane C-klassi mootorid on küllaltki isikupäratud ning auto pakub rohkem mugavat kulgemist kui ehedat sõidurõõmu. Olgugi et C-klass püüti teha eelkäijast dünaamilisem ja noortele kergemini seeditav, ei ole siin E36-kerega BMWga midagi võrrelda – üks on sportauto, teine luksussõiduk. Kahju on nendest noortest hakkajatest poistest, kes on raisanud palju raha oma C-klassile tumedate tagatulede, spoilerite ja valjuhäälse summuti ostmiseks, lootuses sellega autole vähegi käredamat iseloomu anda.

Sõita on C-klassiga väga mugav ning põhiolemuselt käitub ta nagu Mercedes ikka – rahuliku loomuga, kindel ja soliidne. Palju sõltub mootorist. Väikesed mootorid sobivad linnaliiklusesse hästi, kuid maanteel on nad väsitavad. Siinkohal polegi probleem niivõrd möödasõitudes, kui aeglastes ülekannetes, mis muudavad auto suurtel kiirustel lärmakaks. Sõidumüra ongi C-klassi üks enim mainutud puudusi. Kuna C-klass on sama raske kui W124-kerega E-klass, on ta maanteel meeldivalt stabiilne. Olenemata mootori suurusest, võiks võimalusel eelistada automaatkäigukasti, sest see muudab Mercedese hoopis kergemini käsitsetavaks. Tagavedu pole vaja karta, sest elektroonilised “abilised“ ei lase autol kunagi perutama hakata.

Salong

Täpselt nagu eelkäijal, on ka C-klassil sõitjateruum võrdlemisi kitsas. Neli normaalses mõõdus täiskasvanut mahuvad sinna sisse küll, ent Ford Mondeo või isegi Audi A4 on selgelt ruumikamad. Juhikoht on sarnane vana hea W124 E-klassi omaga. Armatuurlaud koosneb sirgetest ja lagedatest pindadest, siledapinnalisest keskkonsoolist ja suurest roolist. Ainus vahe, et E-klassi mahub ka kõhukas juht mugavalt rooli keerama, C-klassi aga mitte. Siseruumi viimistlus sõltub suuresti varustuspaketist. Classic- ja Esprit-mudelitel on tihti istmepolster väsitavalt kirgas või koguni vikerkaarevärviline. Ühesõnaga mitte midagi soliidset. Samuti puudusid nende mudelite baasvarustusest puitliistud ja igasugune elektrivarustus. Üldpilt on üsna lage ja näotu. Vana kooli Mercedese klient oskaks lugu pidada ainult Elegance-varustusest. Sellel mudelil on alati viisakad istmekatted ja halli plastmassi asemel rohkelt puitu. Keskkonsoolis on mugav käetugi. Kuigi ka siin võib teinekord väike vigur sisse tulla ja võite sattuda näiteks üleni lilla või rohelise sisemuse otsa!

Töökindluselt tasemel!

Kui täna kostub aeg-ajalt kriitikat Mercedese kvaliteedi aadressil, siis W202- kerega C-klass kuulub veel vanade ja töökindlate Mercedeste koolkonda. Mootorid käivad ketiga ning neid loetakse üsna igavesteks. Probleeme võib olla ainult elektroonikaga. Eriti puudutab see vanu R4-mootoreid, millel võib hakata tühikäik jukerdama või kaob mootorist igasugune jõud. Suure tõenäosusega on siis viga lambdaanduris, õhukulumõõtjas või drosselklapis. Puudulikku lambdaandurit on lihtne diagnoosida, kuid vigast õhukulumõõtjat ei pruugi ka diagnostikaga välja selgitada. Maksab see mõõtja sõltuvalt allikast vahemikus 3500–7000 krooni. Akut vahetades tasub ettevaatlik olla. Auto “aju“ asub pakiruumis otse aku kõrval ning virutades sellele hooletult raske akuga pihta, avaneb teil kohe võimalus uus juhtplokk osta. Seda on muide korduvalt juhtunud ja see must karp on päris kallis. Veermik on vastupidav nagu vanal E-klassil. Šarniire tuleb siiski aeg-ajalt vahetada. Esimesed alumised šarniirid on odavad (umbes 350-400 kr/tk), kuid ülemised tulevad koos õõtshoovaga ning maksavad umbes 1500 kr/tk. Veel tasub teada, et keerulise süsteemiga esiklaasi kojamees ei ole päris hooldevaba. Seda peab korrapäraselt määrima, muidu võib mootor läbi põleda. Kasutada võib ka W124-kerega E-klassi kojamehe mootorit, kuid siis tuleb pistikud ringi teha.

Ostusoovitused

Pruugitud autode platsidel seisab massiliselt C180 mudeleid, C200 ja C220 on juba haruldasemad. Uuena oli C180 ja C220 hinnavahe umbes 100 000 krooni, täna maksavad nad umbes ühepalju. Kuna kütusekulu vahe pole eriti suur (kuni pool liitrit sajale), tasub mugavama sõidu huvides eelistada midagi toekamat kui C180. Hinnatasemed kõiguvad päris laias skaalas. Punane või valge ilma igasuguse varustuseta baasmudel maksab alates 55 000 kroonist, samas soliidne musta metallikuga kaetud automaatkastiga Elegance umbes 85 000 krooni. Mõelge läbi, kas tahate lihtsalt autot või tõelist Mercedest. Võimaluse korral tasub alati maksta juurde Elegance varustuse eest. Esiteks on tegemist hoopis nauditavama autoga, teiseks on tema hilisem müümine lihtsam. Kui võimalik, eelistage automaatkasti, pärast proovisõite mõistate isegi miks. 1997 aasta sügisel läbi viidud facelift muutis auto paremaks, mistõttu hinnavahe on õigustatud. Lisaks ohtratele välimust ja kasutusmugavust (näiteks hoopis paremad esituled) parandavatele nüanssidele võeti siis kasutusele elektrooniline võti SmartKey, mis muudab auto vargakindlamaks. Sellist autot on võimalik varastada ainult originaalvõtme või puksiirauto abil. Eriline häda on muidugi siis, kui vargal on kodutöö tegemata jäänud ning ta titaanvõtmega elektroonilise süüteluku lõhub (see maksab umbes 13 000 krooni).

Kindlasti tasub uurida auto ajalugu, seda eriti uuematel ja värskelt toodud autodel. Mercedese omanik Saksamaal ei ole nii rumal, et viskaks oma auto hoolderaamatu minema. Isegi kui see läheb kaduma, tellib ta dublikaadi, sest vastasel juhul ei õnnestuks tal oma autot hea hinnaga müüa. Eriti veel juhul, kui tema 10 aasta vanuse auto läbisõit oleks tõepoolest ainult 180 000 km (nagu enamasti väidetakse). Päringud auto kohta tasub Saksamaale saata faksiga või helistada, sest e-mailidele mingil põhjusel enamasti ei vastata.

Mercedes on vastupidav auto, kõik sõltub vaid eelmistest omanikest. Ei ole vaja karta ka üle 300 000 km sõitnud autot, kui tal on korralik hooldusajalugu ja avariivaba kere. Ostke pigem kallimalt korralik eksemplar ning te naudite aastaid muretuid kilomeetreid. "Mercedes-Benz nagu Mercedes-Benz ikka," ütlevad omanikud.


Autor: Martin Ruud
www.tehnikamaailm.ee
23.04.2006

***

Eelistada tasuks kindalsti facelift'ga mudelit, mis on elektroonilise võtmega (smartkey). Kindlasti tasuks kontrollida mõlema võtme olemasolu (uus võti maksab 3-4k) ja mitte eestist ostetud autodel tuleks kindlasti "vabad pesad" lukku panna. Mõistlik mootorite valik oleks bensukatest: ökofännile C180 (06/1997-05/2000) või C280 (05/1997-05/2000) "kiirenduse" fännile. Ise olen omand 99a C240 ja see pole liha ega kala (ei liigu eriti hästi ja kütust võtab samapalju kui 2,8. hooldus ka sama mis 2,8'l). Probleemidest esines ainult väsind lambdad ja need sai asendatud lada omadega mis tegid oma tööd ideaalselt (ossiga kontrollitud) ja olid mitu korda odavamad.

***

Enne ostu tasuks kindlasti kontrollida kojamehe mehhanismi, mis võib meie oludes ilma hooldamiseta otsa saada. Kontrollimine seisneb "jõnksutamises", diagonaalsetes asendites lükkab kojamehe pikemaks. kojamees peab käima kiirelt ja kergelt ning ei tohi venida üle klaasi. Hooldamisest pikemalt leiab juttu foorumist, aga üldiselt WD40, relvaõli ja ka mootoriõli-atf'i kokteil. Uus mehhanism maksab ca9000kr.

Samuti tasub kontrollida jahutuse/kliima ventilaatori regulaatorit mis asub vasakus rattakoopas ja on väga tihti oma töölepingu lõpetanud tänu "heale" asukohale!

***

W202 C-klass – täisväärtuslik vana kooli Mercedes

Plussid
vastupidav, lai valik mootoreid, mugav veermik

Miinused
ruumikus tagaistmel, rohmakad manuaalkastid, ebamersulikud baasmudelid
Vana C-klass on suurtelegi Mercedestele omaste plusside ja miinustega. Vanusest tingituna tuleb rikkeid aeg-ajalt ette, ent üldiselt kuulub mudel vastupidavate hulka.

Kere

W202 kuulub kurbade silmade eelsesse aega, sarnanedes välimuselt paljude vanemate Mercedestega. Pakuti sedaan- ja universaalkerega mudelit kombineerituna nelja varustustasemega – Classic, Esprit, Elegance ja Sport. Esimesed kaks olid hinnalt odavamad, mistõttu pole siseviimistlus ja varustus kallimatega ühel tasemel. Sõitjateruumist puuduvad näiteks tagumised elektriaknad, viisakate toonide ja puidu asemel leiab tihtipeale punase, lilla või üleni sinise salongi. Ergonoomika on üldjoontes hea, istmed sobivad hästi pikemateks sõitudeks. Küll ei meeldi kõigile jalaga peale ning käega maha tulev seisupidur või kahe roolisambal asuva hoova asemel üks kang.

Ruumikus pole „C” tugevaim külg, tagareas jääb täiskasvanul põlveruum napiks. Eriti ebamugavaks läheb seal kolmekesi, puudu tuleb laiusest ning kesktunnel on kobakas. Tunda annab projekteerimisaasta – rool ei liigu mingis suunas ning tagaistme seljatugigi teeb seda sedaanil vaid siis, kui omal ajal vastav „lisa” telliti. Muidu ei õnnestu vähegi pikemat eset, kas või labidat, pakiruumis vedada. Pisema etteheite saab teha ka sõidumüra aadressil.

1997. a mudeliuuenduse käigus sai välimus soliidsemaks ning parendati esitulesid. Lisaks võeti kasutusele väga vargakindel Smartkey võtmesüsteem. Võtit pilduda või vette kukutada pole hea mõte, uus tuleb tellida esinduse kaudu (mida saab teha üksnes auto omanik ning millest jääb arvutisüsteemi märge) ja maksab umbes 3000 krooni. Kui süütelukk peaks purunema, tuleb arvestada koguni 13 000 krooniga.

Õnneks pole rooste C-klassil väga suureks probleemiks, sedaanil ussitab tihtilugu tagaluugi lukuümbrus, põhjuseks liiga pehme kumm lukusüdamiku ümber, kust niiskus sisse pääseb. Tähelepanu tahab üksainus klaasipuhasti, mille liigendeid peaks aeg-ajalt määrima, muidu võib kojamehemootor läbi põleda. Uus maksab üle 4000 krooni.

Mootor

Mercedesele kohaselt leidus mootorivalikus jõuallikaid hulgi. Tootmisaja jooksul pakuti kokku 13 kettajamiga mootorit (55–225 kW), mille tugevad ja nõrgad küljed suuresti kattuvad. Korralikult hooldades sõidavad need kaua. Bensiinimootorite, eriti reasneljaste, nõrgimad kohad on lambdaandur, gaasiklapp ja õhukulumõõtja, tootmise lõpus valikusse ilmunud CDI-diiselmootorid ei kannata halba kütust. Viimaste remont kujuneb kalliks, näiteks kütusepihusti saab taastatult 4500 krooniga. Vanematel nelja- ja kuuesilindrilistel esineb ka mootori juhtmekimbu lagunemist.

Jättes välja hirmvõimsad, -janused ja -kulukad AMG versioonid, ei sobi C-klass dünaamikat esmatähtsaks pidavatele juhtidele. Eriti õnnetud on selles osas vanemad diislid (kaheliitrine 55 kW, 2,2liitrine 70 kW, 2,5liitrine 83 kW), jäädes jõuetuks krapsakatele pensionäridelegi. Reasneljased ei oma samuti margile kohast jõureservi ja enamasilindrilisedki nii-öelda kiirustavad aeglaselt.

Ütlus, et Mercedes peab kindlasti automaatkastiga olema, kehtib ka C-klassi kohta. Võimsamate mootoritega kombineeritult on need sama võimekad ja ökonoomsed (kui mitte paremad!) ning sobivad auto olemusega palju paremini kokku. Manuaalkastide vastupidavusele ei saa etteheiteid teha, ent eriti rohkem head nende kohta öelda polegi. Kohaltvõtt ja käiguvahetus, eriti madalamale käigule, kipub hüplikuks, lülitused pole samuti kuigi täpsed.

Veermik

Esprit ja Sport kui sportlikumad varustustasemed kombineeriti jäigemate vedrudega. Seega erineb sõidumugavus tavamudelitelgi, rääkimata AMG-dest. Tõsi, kuigi suurt vahet tavamudelite veermiku jäikuses pole. Pruugitakse gaasiamorte, mis summutavad tee ebatasasused paremini kui harilikud vedelikamordid.

Sõiduomadustelt pole C-klass Eesti oludes sarnaselt 3. seeria BMW-ga just kõige stabiilsem. Vaod ja muud ebatasasused panevad masina n-ö teed otsima, nõudes keskendumist ka sirgel teel. Normaalmõõdus velgedega jääb see siiski mõistlikuse piiridesse. Tagasild pole nii keeruka ehitusega kui W124-l, mistõttu annab osade väsimine vähem tunda.

Sagedamini tahavad vahetamist mõned silikoonpuksid tagasillas, hakates aukudes kigisema. Kui auto ei hoia maanteel üldse suunda, võib põhjusi otsida rooliotstest, mille eluiga jääb pisut alla keskmise. Tagaveolisena on lisakuluallikaks kardaan, paari-kolmesaja tuhandese läbisõidu juures võib läbi olla näiteks vahelaager, esineb ka tagasillareduktori õlilekkeid. Varuosad kuuluvad hinnaklassilt pigem soodsate hulka.

Hind

C-klass on laialt levinud ning järelturul saab valida umbes 70 auto seast hinnavahemikus 25 000 – 90 000 krooni. Esialgu külluslikuna tunduv valik kuivab kokku paari-kolmeni, kui püüda leida hea kombinatsioon seisukorra, varustuse, mootori, käigukasti, värvi ja aastaarvu vahel. Paljude odavamate eksemplaride puhul on kurjasti ära kasutatud auto tugevusvaru, jättes vajalikud remondid ja hooldused tegemata. Mingil moel ei kutsu ostma ka igasuguse varustuseta ebasoliidset värvi (seest kui ka väljast) autod. Eelistada tasub automaatkasti ning võimalusel facelift’i järgset mudelit. Hea oleks ka enam kui 100 kW mootor. Sellised autod maksavad rohkem kui teised, ent pakuvad ka tõelist Mercedest, pealegi langeb taoliste eksemplaride hind tunduvalt aeglasemalt. Nagu ikka, tuleb vältida käest lastud isendeid – kokkuhoid ostul osutub petlikuks ega lase autost mõnu tunda.

Omanik Karl, Mercedes-Benz C180 Classic, 1998

Auto osteti 2008. aasta suvel ning on sellest saati umbes 45 000 km maha sõitnud. Kasutavad seda vaheldumisi koguni neli pereliiget, igaühel on oma arvamus. Mercedes-Benz-fännist isa hindab antud margile omast tunnet, vastupidavust ja remonditavust. Vähenõudlikud ema ja vend kiidavad head ergonoomikat. Mind ajab „C” kohati aga lausa vihale. Enim ärritab manuaalkäigukast. Käigukangi liikumisteed on pikad ja käigud lähevad üsna vastumeelselt sisse. Sidur seevastu haagib järsult nagu mõnel sportautol. Kogu kompoti muudab veelgi hullemaks drosselklapp, mis liigub elektrimootori abil kindla kiirusega, mitte ei jäljenda gaasipedaali liikumist. Kokkuvõttes tähendab see, et kui tahta vähegi nobedamalt liikuda, muutub sõit hüplikuks. Isiklikult ei pea ka jalaga peale ja käega maha tulevat seisupidurit ning ühte kangi roolisambal õnnestunud lahenduseks. Sportlikele juhtidele või muidu hingelt noortele inimestele W202 kindlasti ei sobi.

Et auto on hästi tasakaalus (isegi aku on pagasnikusse kolitud) siis ei valmista lumes sumpamine üldjuhul probleeme. Läbi on mindud ka sellistest kohtadest, kuhu isegi linnadžiibid ronida ei julgenud. Ükskord suvisel ajal õnnestus teekond Viljandi–Haapsalu–Viljandi sel viisil läbida, et keskmine kütusekulu tuli hiljem arvutades kõige rohkem (!) 5,5 l / 100 km. Kusjuures möödasõite oli rohkem kui minust möödumisi.

Kõige suurem remondikulu on senimaani olnud uus klaasipuhasti tiguajam, mis purunes. Veel on tulnud vahetada üks lõdvik, mõni puks, kardaani vahelaager, tagumised pidurikettad ja klotsid, paar pirni armatuurlauas ja hiljuti paralleelvarras. Üldiselt peab auto hästi vastu ning vead on sellised, mis teele ei jäta.

Spetsialist Marek Piirsalu, OÜ Hort Auto

W202 C-klassile iseloomulikke vigu väga ei meenugi. Enamalt jaolt esineb veermiku normaalsest kulumisest tingitud vigu. Vahetamist võivad vajada stabilisaatori puksid, kuulliigendid või midagi roolihoovastikus. Tagumised pidurikettad võivad roostetada või tagareduktor õlist lekkida. Ka klaasipuhasti mootori ja hoovastiku vigu esineb tihti.

Kõige töökindlamad on ehk M111-tüüpi neljasilindrilise mootoriga (ilma kompressorita) ja viiekäigulise elektroonilise juhtimisega automaatkäigukastiga eksemplarid. Elektroonilise juhtimisega automaatkäigukastidel esineb mehhaanikaprobleeme harva, pigem on probleemiks käigukastis sees olev elektroonikaosa (pöörlemisandurid) ja käigukasti pistik, mis kipub lekkima. Mootori juhtmekimbu probleeme esineb enamikel vanematel nelja- ja kuuesilindrilistel ridamootoritel, esineb ka õhukulumõõtja ja drosselklapi vigu. Põhilised roostekohad on tavaliselt uste alumised ääred, tiivakoopa ääred ja tagaluugi lukuümbrus.

***

Tehniline info: http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
Vasta
#2
Küttekulu enamvähem kõigil sama,aga see sõltub juhist.Kui kiirendusvõistlustel ei käi siis ka 1,8liigub piisavalt väledalt.Varuosad kättesaadavad(varuosa müügiga tegeleva inimese õudusunenägu) st.see paganas ei lagune nii kiiresti kui E-klass 124 või 210.Hoolduskulud taskukohased.Võtmest ka veel niipalju,et parem oleks kui ostes oleks kaasas ka õhuke võti st. ilma puldita,vanematel lihtsalt 2 komplekti
Nõrgemad kohad:eelpool väljatoodud kojamehe mehaanika,differ(suurema läbisõiduga masinatel),rooste,salongi soojendus(esi klaasile puhutava õhu kogus võiks olla tiba suurem)
Vasta
#3
klaasipuhastaja silindrit peab pidevalt määrima, ise kasutan relvaõli..
kahe aasta jooksul vahetatud b.pump-filter, veepump, ja ventika termosidur..hinnad mõistlikud.. jooksvalt piduriklotsid..pirnid jne..pudi padi...autoks c220 sport.93
Vasta
#4
Mina oman 1994 aasta 142kW c280 automaatkastiga bensukat.
Sellel autol võiks tuua üheks probleemix need nn "loodussõbralikumad" juhtmed. Neid ei tasu ilma mõjuva põhjuseta liigutada ega näppida, need võivad üpris pudedad olla ja katkeda.
c280 mersul on lisasid ka päris parajalt. Jõudu ja särtsakust on ka piisavalt.
Ökonoomseks seda autot muidugi pidada ei saa, kogu särtsakus tuleb ju bensiini kulu arveltIcon_twisted

Esiklaasile puhutava õhu hulga üle küll kurta ei saa. Minu omal aknad küll enamasti uduseks ei lähe. Aga kui õnnestub need uduseks ajada, siis puhur teeb asja väga kiirelt korda. Aken läheb selgeks väga kiirelt.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#5
Mina oman w202 c240 1998a. Ostmisel tasuks just kere olukorda vaadata kuna tehnika peab vastu päris hästi. Suurema varustuse armastajad peavad vaatama suurema litraasiga mootoreid. Tagasillas muresi eriti ei ole. Võib esineda lõtke rooli karbis.Esi sillas hakkavad kolksu tavaliselt tegema stabika puksid. Roostet võib otsida järgnevatelt kohtadelt: pagasiluugi avamis nuppu ümbert, ukse alumised ääred ja taga tiiva äärtelt. V6 mootoritel on 12 süüteküünalt ja targad mehed ütlevad ,et paigaldada tuleks ainult kas originaale või bosch platinume (vale küünal pidi tegema halba süütepoolile). Õli (soovitaks ikka täis sünti) läheb sinna mootorisse 8,2L. Suurema läbisõiduga autodel on ka kuulda ketti klõbinat (eelnev omanik ei ole seda lihtsalt tahtud vahetada) Tavaliselt lekkivad tagasilla difri külgmised simmerlingid. Elektri poolepealt meie eesti tingimustes ussitab läbi pea toite kaabli mootori poolne ots. Lagunevad ka õhulugejad bosch halb kvaliteet. Keskmine kütuse kulu 2,4L mootoril on 10-14L sajale oleneb kuidas sõita! Oma poolepealt soovitaks vaadata nahksisu (istmesoenduse olemasolu peaks kah jälgima muidu talvel päris külm)kaltsu sisu rohkem 5 klassi lapsele disaini poolt. Standard varustuses tuleb facelift mudelitel: manuaalne kliima, väli temp.näidik, esimesed el. aknad, kesklukustus, soendusega el.peeglid, el.allalastavad tagumised peatoed ja el. avatav pagas nii salongist kui võtmelt.
Vasta
#6
Leidsin ühe päris huvitava 2006 aastal kirjutatud artikli 202 kohta.
Ei hakka seda ümber jutustama, aga üpris hea kokkuvõte 202 kohta, tasub lugeda!
http://ladu24.ee/et/info/TehnikaMaalim-a...es-C-klass
202 klubi foorum: http://www.club202.com/forums/
202 inglise keelne kasutusjuhend:http://kropf.net/w202/w202owners_manual.pdf
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#7
Loodussõbralikest juhtmetest üks ilus pilt ka, et probleemi tõsidus paremini mõistetav oleks:
http://2.bp.blogspot.com/_RsleGXHEts4/SB...ires_2.jpg
Enda autol praegu just juhtmestiku vahetus käsil ja olukord oli sama hull, mis pildil. Paneb imestama, et selliste juhtmetega pole veel tulekahju tekkinud kapoti all Retard

Ja nüüd liigutame veidi neid juhtmeid siis juhtub NII
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#8
Ei oska kommenteerida kuidas teiste c-klassi elektroonikaga on , aga 95-97 aasta c200-st (100 kw , ottomootoriga) tasuks eemale hoida . Nimelt siis häda mootori juhtajus (paigaldati väidetavalt 2 aastat) , ajapikku väsib ära , ja ühel hetkel käib auto kahe silindriga . Remont on keeruline ja suht tänamatu tegevus , ei pruugi õnnestuda . Uus aju aga maksab viiekohalise summa . (asub see karbike kapoti all , aknapesu paagi all) .
Aju kood lihtsalt infoks : 0 261 200 614 . Boshi toode , Boshi nr 0185451132
Muidu igati hää auto , ei oskagi rohkem laita , pigem kiita ainult .
Rehvitööd soodsalt Tartu lähedal, kasvõi öösel, kui telefonile vastan. Tel 5589462. 10-17''. 15 EURi täisvahetus ja tasakaalustus, vahet pole, kas plekk või valuvelg.
Vasta
#9
Tere, viimasel ajal on w202 kerega Mercedes-Benz minu huviorbiiti sattunud ja mõnda aega olen Internetist ka nende kohta uurinud ning otseloomulikult on ka küsimusi, millele loodetavasti te vastata oskate.
1. Kuidas peavad vastu Mercedese turbod? Näiteks niipalju kui mina olen kuulnud audimeeste ja üleüldse vw grupi masina omanikelt, siis neil on alalõpmata probleeme turboga. Kas mercedesega on samad lood?
2. Kui võrrelda nüüd turboga ja turbota diisleid, siis kui suur nende vahe reaalses elus on? Kuna õige Mercedes-Benz peab olema ikka automaatkastiga, siis huvitaks just võrdlus c220d, c250d ja c250td vahel. Millist mootorit neist tasuks eelistada ja miks? Kuidas nende kõrgsurvepumbad vastu peavad?
3. Kui keskmine w202 Mercedes-Benz on juba ligemale 17 aastat vana, siis kumba mootoritüüpi oleks targem valida? Minu läbisõidud on väiksemapoolsed. Samas räägitakse bensiinmootorite puhul süütesüsteemi vigadest, drosselklapist, mille parandamine läheks päris kulukaks. Samas kui palju potensiaalseid detaile on mb diislitel, mis kipuvad katki minema? Kui võtta näiteks 2,5 l 72kw aut kastiga w202. Sellel turbot pole, kõrgsurvepump on olemas. Mis aastast tulid need kallid pihustid, mis taastatult maksid üle 300 euro tükk? Ega diislil vist eriti rohkem asju mootoriga seoses pole, mis võiksid otsad anda või jätsin midagi mainimata?
4. Kuidas on automaatkastide vastupidavusega. Olen lugenud vigu vaakumvoolikuga, mis kipub lahti tulema, kuid kuidas on elektroonilise ja mehaanilise poole pealt lood? Kuidas käiguvahetuse sujuvusega lood on? Lööb kõvasti käigu sisse või juba nagu tänapäevane automaat?
5. Räägitakse küll, et vanad diislid on riskibisnes, et neid ei tasu osta, kuid MB diislid tunduvad päris ahvatlevana.
6. Kui võrrelda nüüd ainult 2,2 ja 2,5 ilma turbota diislit, siis kas nende ainuke vahe on erinevas töömahus või on ka muid erinevusi? Ma mõtlen selles suhtes, et näiteks vw on kaks diiselmootorit. Üks on väga hea ja kestab pikalt, teine vajab aga alalõpmata remonti näiteks mingi erineva konstruktsiooni või detaili tõttu. Kas selles suhtes mercedese 220 ja 250 on samad diislid?
7. Kui teie läbisõit oleks näiteks 10 000 km aastas, siis millise mootoriga isendi teie valiksite? Lükates auto24 lahti, vaatas sealt vastu üks c180 aut kastiga, ülejäänud olid juba v6 ja r6 mootorid.
8. Kui võrrelda nüüd w202 ja w124 seeria isendeid, siis kas kvaliteedi vahe on suur või on nende autode vastupidavus pigem samasse klassi. w124 seeria isendeid on ju kuulutatud maailma vastupidavaimaks autoks.
9. Kuidas auto elektroonika üleüldsielt vastu peab? Mis on põhilised murekohad?
Küsimusi tuli palju, kuid loodan, et MB klubi on õige koht, kust neile vastuseid otsida.Eusa_angel
Vasta
#10
124 vs 202 arutati siin: http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=25184
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#11
keski oskab öelda mis võib olla c280 142kw keskmine küttekulu?
Bensiiniga võib pinsleid pesta Diislis on jõud!
Vasta
#12
(04-11-2012, 10:18 PM)Cusmu Kirjutas: keski oskab öelda mis võib olla c280 142kw keskmine küttekulu?
Universaalkerega andmed (allikas Mercefreaken.com):
Akselerasjon 0-100 km/t
5-tr. manuelt: 8,5 sekunder
6-tr. manuelt: 8,2 sekunder
automat: 8,7 sekunder
Topphastighet
5-tr. manuelt: 230 km/t
6-tr. manuelt: 228 km/t
automat: 226 km/t
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
5-tr. manuelt: 0,69 liter
6-tr. manuelt: 1,59 liter (NB! bykjøring)
automat: 0,67 liter
-ved 120 km/t
5-tr. manuelt: 0,86 liter
6-tr. manuelt: 0,80 liter (NB! landveiskjøring)
automat: 0,83 liter
-ved bykjøring
5-tr. manuelt: 1,25 liter
6-tr. manuelt: 1,10 liter (NB! snitt)
automat: 1,14 liter
Vasta
#13
olen hädas oma mersuga,pool paaki pentsu ja auto seisab.Lugesin kusagilt et kahte paaki saab ise omavahel ühendada aga kuidas neid voolikuid vedada kas keegi oskab aidata
Vasta
#14
Plaan endale üks C klassi Mercedes-Benz osta ja silma on jäänud üks selline isend et mida võiks nagu rohkem teada sellest et auto on universaal kereega ja automaat kastiga Mercedes Benz C 230 Kompressor '98
Maailma tarvitsee esikuvia
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W212 E-klass diisel / pre-facelift vs facelift? / (2.0 100kW / 2.1 125kW / 2.2 150kW) nostromo 20 3,328 20-04-2023, 11:50 AM
Viimane postitus: Rolz
  w211 E-Klass 02/2002...11/2009 marek 58 156,796 09-03-2022, 11:54 PM
Viimane postitus: Rait
  GLK 2.1 105kW vs 125kW (ja W212 E-klass) / ökodiisel / automaat nostromo 5 2,041 12-04-2021, 11:00 PM
Viimane postitus: v6sa
  W222 2013-2017 S-klass mootorid (mida vältida? 7G-TRONIC vs 9G-TRONIC, 4MATIC jne) nostromo 2 6,770 03-02-2020, 06:17 PM
Viimane postitus: nostromo
  w163 M-Klass 03/1998...07/2005 marek 3 20,796 09-12-2019, 12:20 PM
Viimane postitus: v6sa
  C klass universaal Jüri380 0 2,165 13-08-2019, 08:45 AM
Viimane postitus: Jüri380
  ML klass kuni 2005 Antipaatne 1 2,836 16-06-2019, 07:02 PM
Viimane postitus: siimruz
  w220 S-Klass 07/1998...08/2005 marek 22 63,871 28-09-2018, 09:53 AM
Viimane postitus: HotPapa
  w210 E-Klass 05/1995...03/2002 marek 41 87,918 11-08-2017, 01:38 PM
Viimane postitus: Laur
  Paluks ostuabi C-klass 320 2008 dinho 0 4,009 06-03-2017, 12:48 PM
Viimane postitus: dinho



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne