14-07-2008, 04:55 PM
w126 pakkus põhiliselt 3 tüüpi keresid: SE(sedaan), SEL(sedaan pikendatud kerega +165 mm) ja SEC(kupee).
Sedaani toodeti aastast 1979, kupeed aga alates 1981. Samuti selle pika aja jooksul tehti uuendusi nii väljast
kui ka seest, seega on olemas I generatsiooni "kuus'i" ja teine generatsioon. Esimene generatsioon lõppes
aastas 1985. Mainin igaksjuhuks ära, et kui te kohtate ka mõnda 92. aasta masinat siis on ta tegelikult
91. a. oma, lihtsalt läks natukene hiljem müüki.
Mootorid:
Pakuti kahte tüüpi mootoreid R6 ja V8(kupeesid toodeti ainult V8 tüüpi mootoritega ja automaatkastiga) R6 pakuti 2.6 L(118 kw ja 122 kw ilma kat'ita) , 2.8 L(136 kw) ja 3.0 L(132). 2.8 oli I generatsiooni ainus R6 mootor, mis asendus 86. a. 2.6 ja 3.0 liitriste mootoritega. Küttekulu võib varieeruda 9-20 liitrini. Maanteel arvestaks 9-11 liitriga sajale, oleneb sõidustiilist ja auto korrasolekust. Linnas kui tegu on automaatkastiga siis alates 13L. Üldiselt kui on soov osta R6 mootoriga isend siis soovitaks 3.0 kuna 2.6 jääb natukene nõrgaks selle kere jaoks ja küttekulu on neil sama kui mitte 2.6 isegi suurem, sest mootor peab tegema rohkem tööd, et keret edasi liigutada. 2.8 on vanatüübi R6 ja kapriisne seega kui mootor on kulunud ja mitte oma esimeses nooruses võib küttekulu linnas ulatuda 18 liitrini kui mitte rohkem.
V8 versioonis olid saadaval järgmise kubatuuriga mootorid 3.8L (150kw, 160kw), 4.2L (150kw, 160kw, 165kw, 170kw), 5.0L (164kw, 170kw, 177kw, 185kw) ja 5.6L (178kw, 205 kw ja 220kw)
I generatsioon pakuti ainult 3.8 ja 5.0(170kw) kubatuuriga mootoreid. 3.8L asendus 4.2L mis tuli 85. a. 5.0 tootmine jätkati samuti tuli juurde kõige võimsam versioon V8'st 5.6 L. Ehk imestate miks kilovatid niivõrd erinevad on, kuna tollel ajal tulid igast keskkonna säästlikud reziimid peale siis oli vaja, et autod vastaksid teatud normidele, sellepärast näiteks 5.6 220 kw toodeti ainult esimestel aastatel 86 ja 87 peale seda tuli kat'iga versioon, mis oli 205 kw.
NB! Osad versioonid oli saadaval ainult USA's ja osad ainult euroopas.
Näiteks USA'sse imporditi diisel mootoritega nagu R6 3.0 turbo diisel ja 3.5 turbo diisel (SD ja SDL).
Küttekulust nii palju, et ega nad suurt R6'st ei erinegi. Maanteel alla 10 l sajale on raske saada, kuid mitte võimatu, linnas tuleks siiski arvestada 16-17 liitriga, pingutades ehk saaks 15 liitrit ka kui tegu on sirgel teel cruisimisega, kuid ausalt öledes tahaks sellise autoga ka vahest kiiremini sõita . Kuuldatavasti kõige ökonoosem V8 mootor on 4.2, kuid ka üsna lahja, jalgu ei jää, kuid pika aja peale jääb väheks ja tahaks ikkagi 5.6. Üldiselt kui vaadata V8 siis võiks valida kas 5.0 või 5.6 vahel.
Milline valida?
Kui tahate osta w126 kerega S klassi siis tuleb valida kõige paremas korras olev isend, mida te osta jaksate. Seda võib lugeda kuldreegliks. Kui ostate odava S klassi siis ärge lootke saada murevabat autot, isegi kallis auto võib tekitada probleeme, kuid 20 000 eest ostetud saan tekitab teile palju rohkem peavalu kui rõõmu.
Mida vaadata auto juures?
Esmalt vaadata hoolikalt üle terve kere, kas esineb roostet ja kui esineb siis kus? Tüüpkohad on tiivaääred, tagatulede ümbrus ja tungraua sissepanemiseks olevad augud küljekarpides. Mercedes-Benz hakkab tavaliselt seestpoolt roostetama, seega kui tagatulede ümbruses pole midagi näha, tehke lahti pagasnik ja vaadake seest. Tagaakna alumine serv seestpoolt. Saab tuvastada nii- selili pagassi ja taskulambiga vaatad. Pagassis küljepolstrid välja. Õhutuskanali augud peavad olema OK. Suht lihtne reegel, et kui need mõlemad korras, siis see auto pole meie kliimas rohkem kui ühe talve sõinud(või on korralik omanik olnud)
Proovige avada uksi, kas käivad raskelt? Järelikult on neid päris mitu korda lahti ja kinni pandud. Samuti kui uks juba lahti siis kummardage ja vaadake mis ukse all on, rooste? Huvitav palju on see auto läbisõitnud? Arvate, et on mõttet vaadata odomeetrit? Sellise auto puhul on see viimane asi, mida peaks vaatama. Vaadake üle terve salong ja eriti juhiiste, kui on külje pealt katki, kuid salong on iseenesest värske olemusega siis eelmine omanik lihtsalt kandis imelike pükse või ei oskand korralikult sisse istuda. Vaadake üle kõik detailid, kus on kriimud, mõlk sees või mingi muu häiriv asi. (NB! Näib nagu otsin uut autot? Tõsi 25 a. on pikk aeg ja auto, mis oli kõigest tarbeese ei pruugi olla nii säilinud, tegelikult oleks naiivne seda arvata, kuid on olemas inimesi, kes on oma auto eest hoolitsenud ning siis on ka sõiduk vastavas seisukorras.) Just pisiasjad on need, mida on kallis taastada. Seega vaadake üle salong. Arvan, et endal on ka parem tunne istuda ilusas autos ka seestpoolt vaadates.
Kui auto on visuaalselt ülevaadatud, siis oleks aeg panna mootor käima (kõige parem oleks, kui saaksite autot käivitada külma mootoriga). Jälgige kuidas mootor töötab, R6 puhul peaks mootor ideaalselt töötama, ühtlaselt ja ilma igasuguse värinata. V8 on iseeneset selline
värisev mootor, samas juhtub ka olema sellised, mis töötavad nagu R6, kuid see on pigem erand kui reegel. Summutist ei tohiks tulla ei sinist ei musta suitsu. Proovige vahetada kohapeal käike(P->R-paus->N->D-paus), kas auto hakkab kohapeal jõnksutama? Tehke proovisõit, kas käigud lähevad sujuvalt sisse? Kui mootor on soojaks saanud siis proovige vajutada kickdown(gaas põhja), seda on soovitatav proovida maanteel või pikemal sirgel. Tehes kickdowni saate kindlasti teada, kas käigukast on kulunud või mitte, käiguvahetuse ajal ei tohi tekkida tühimikku, st et tekib viivitus kus pöörded tõusevad ja mingi aja pärast (1 sek näiteks) vahetab alles käiku, isegi kui te tahomeetrit ei jälgi, ei jää teile see märkamata tugeva jõnksu tõttu.
Sõitke mõnest august läbi, midagi ei tohiks koliseda! Jälgige mootori töötemperatuuri, isegi kui see läheb 90 kraadi peale, võiks ta lühikese aja jooksul 80-85 peale tagasi minna.
Varuosad
B detaile on saadaval ning hinnad pole väga kirved. Samas peaks mainima, et mõned detailid on kallid, kuid enamasti need ei ole niivõrd kuluvad. Kindlasti peaks mainima nivoo amorte. w126 on neid 2 tüüpi. Enamasti on nivookad SEL'idel ja SEC'idel. Nivoosid on 2x ja 4x. Üldiselt olete õnnega koos kui teil pole kumbagi, sest Eesti teedel kipuvad nad üsna kiiresti lagunema ja kahe amordi vahetamine võib minna maksma 10 000 kr. Seega kui teil on nivookad x2 siis lootke, et nad teil ilusti kikkis on ja toimetavad. Üsna haruldane on aga 4x nivoo, mis on hoopis teine lugu. 1 amordi hind on 20 000 eek...sellega peaks kõik öeldud olema.
SEL(II generatsioon)
Samuti kui te valdate ka inglise keelt,
siis soovitan lugeda läbi ka www.benzworld.org'is
koostatud ostuabi, mis on ka igati abiks teile.
http://www.benzworld.org/forums/w126-s-s...-cars.html
Sedaani toodeti aastast 1979, kupeed aga alates 1981. Samuti selle pika aja jooksul tehti uuendusi nii väljast
kui ka seest, seega on olemas I generatsiooni "kuus'i" ja teine generatsioon. Esimene generatsioon lõppes
aastas 1985. Mainin igaksjuhuks ära, et kui te kohtate ka mõnda 92. aasta masinat siis on ta tegelikult
91. a. oma, lihtsalt läks natukene hiljem müüki.
Mootorid:
Pakuti kahte tüüpi mootoreid R6 ja V8(kupeesid toodeti ainult V8 tüüpi mootoritega ja automaatkastiga) R6 pakuti 2.6 L(118 kw ja 122 kw ilma kat'ita) , 2.8 L(136 kw) ja 3.0 L(132). 2.8 oli I generatsiooni ainus R6 mootor, mis asendus 86. a. 2.6 ja 3.0 liitriste mootoritega. Küttekulu võib varieeruda 9-20 liitrini. Maanteel arvestaks 9-11 liitriga sajale, oleneb sõidustiilist ja auto korrasolekust. Linnas kui tegu on automaatkastiga siis alates 13L. Üldiselt kui on soov osta R6 mootoriga isend siis soovitaks 3.0 kuna 2.6 jääb natukene nõrgaks selle kere jaoks ja küttekulu on neil sama kui mitte 2.6 isegi suurem, sest mootor peab tegema rohkem tööd, et keret edasi liigutada. 2.8 on vanatüübi R6 ja kapriisne seega kui mootor on kulunud ja mitte oma esimeses nooruses võib küttekulu linnas ulatuda 18 liitrini kui mitte rohkem.
V8 versioonis olid saadaval järgmise kubatuuriga mootorid 3.8L (150kw, 160kw), 4.2L (150kw, 160kw, 165kw, 170kw), 5.0L (164kw, 170kw, 177kw, 185kw) ja 5.6L (178kw, 205 kw ja 220kw)
I generatsioon pakuti ainult 3.8 ja 5.0(170kw) kubatuuriga mootoreid. 3.8L asendus 4.2L mis tuli 85. a. 5.0 tootmine jätkati samuti tuli juurde kõige võimsam versioon V8'st 5.6 L. Ehk imestate miks kilovatid niivõrd erinevad on, kuna tollel ajal tulid igast keskkonna säästlikud reziimid peale siis oli vaja, et autod vastaksid teatud normidele, sellepärast näiteks 5.6 220 kw toodeti ainult esimestel aastatel 86 ja 87 peale seda tuli kat'iga versioon, mis oli 205 kw.
NB! Osad versioonid oli saadaval ainult USA's ja osad ainult euroopas.
Näiteks USA'sse imporditi diisel mootoritega nagu R6 3.0 turbo diisel ja 3.5 turbo diisel (SD ja SDL).
Küttekulust nii palju, et ega nad suurt R6'st ei erinegi. Maanteel alla 10 l sajale on raske saada, kuid mitte võimatu, linnas tuleks siiski arvestada 16-17 liitriga, pingutades ehk saaks 15 liitrit ka kui tegu on sirgel teel cruisimisega, kuid ausalt öledes tahaks sellise autoga ka vahest kiiremini sõita . Kuuldatavasti kõige ökonoosem V8 mootor on 4.2, kuid ka üsna lahja, jalgu ei jää, kuid pika aja peale jääb väheks ja tahaks ikkagi 5.6. Üldiselt kui vaadata V8 siis võiks valida kas 5.0 või 5.6 vahel.
Milline valida?
Kui tahate osta w126 kerega S klassi siis tuleb valida kõige paremas korras olev isend, mida te osta jaksate. Seda võib lugeda kuldreegliks. Kui ostate odava S klassi siis ärge lootke saada murevabat autot, isegi kallis auto võib tekitada probleeme, kuid 20 000 eest ostetud saan tekitab teile palju rohkem peavalu kui rõõmu.
Mida vaadata auto juures?
Esmalt vaadata hoolikalt üle terve kere, kas esineb roostet ja kui esineb siis kus? Tüüpkohad on tiivaääred, tagatulede ümbrus ja tungraua sissepanemiseks olevad augud küljekarpides. Mercedes-Benz hakkab tavaliselt seestpoolt roostetama, seega kui tagatulede ümbruses pole midagi näha, tehke lahti pagasnik ja vaadake seest. Tagaakna alumine serv seestpoolt. Saab tuvastada nii- selili pagassi ja taskulambiga vaatad. Pagassis küljepolstrid välja. Õhutuskanali augud peavad olema OK. Suht lihtne reegel, et kui need mõlemad korras, siis see auto pole meie kliimas rohkem kui ühe talve sõinud(või on korralik omanik olnud)
Proovige avada uksi, kas käivad raskelt? Järelikult on neid päris mitu korda lahti ja kinni pandud. Samuti kui uks juba lahti siis kummardage ja vaadake mis ukse all on, rooste? Huvitav palju on see auto läbisõitnud? Arvate, et on mõttet vaadata odomeetrit? Sellise auto puhul on see viimane asi, mida peaks vaatama. Vaadake üle terve salong ja eriti juhiiste, kui on külje pealt katki, kuid salong on iseenesest värske olemusega siis eelmine omanik lihtsalt kandis imelike pükse või ei oskand korralikult sisse istuda. Vaadake üle kõik detailid, kus on kriimud, mõlk sees või mingi muu häiriv asi. (NB! Näib nagu otsin uut autot? Tõsi 25 a. on pikk aeg ja auto, mis oli kõigest tarbeese ei pruugi olla nii säilinud, tegelikult oleks naiivne seda arvata, kuid on olemas inimesi, kes on oma auto eest hoolitsenud ning siis on ka sõiduk vastavas seisukorras.) Just pisiasjad on need, mida on kallis taastada. Seega vaadake üle salong. Arvan, et endal on ka parem tunne istuda ilusas autos ka seestpoolt vaadates.
Kui auto on visuaalselt ülevaadatud, siis oleks aeg panna mootor käima (kõige parem oleks, kui saaksite autot käivitada külma mootoriga). Jälgige kuidas mootor töötab, R6 puhul peaks mootor ideaalselt töötama, ühtlaselt ja ilma igasuguse värinata. V8 on iseeneset selline
värisev mootor, samas juhtub ka olema sellised, mis töötavad nagu R6, kuid see on pigem erand kui reegel. Summutist ei tohiks tulla ei sinist ei musta suitsu. Proovige vahetada kohapeal käike(P->R-paus->N->D-paus), kas auto hakkab kohapeal jõnksutama? Tehke proovisõit, kas käigud lähevad sujuvalt sisse? Kui mootor on soojaks saanud siis proovige vajutada kickdown(gaas põhja), seda on soovitatav proovida maanteel või pikemal sirgel. Tehes kickdowni saate kindlasti teada, kas käigukast on kulunud või mitte, käiguvahetuse ajal ei tohi tekkida tühimikku, st et tekib viivitus kus pöörded tõusevad ja mingi aja pärast (1 sek näiteks) vahetab alles käiku, isegi kui te tahomeetrit ei jälgi, ei jää teile see märkamata tugeva jõnksu tõttu.
Sõitke mõnest august läbi, midagi ei tohiks koliseda! Jälgige mootori töötemperatuuri, isegi kui see läheb 90 kraadi peale, võiks ta lühikese aja jooksul 80-85 peale tagasi minna.
Varuosad
B detaile on saadaval ning hinnad pole väga kirved. Samas peaks mainima, et mõned detailid on kallid, kuid enamasti need ei ole niivõrd kuluvad. Kindlasti peaks mainima nivoo amorte. w126 on neid 2 tüüpi. Enamasti on nivookad SEL'idel ja SEC'idel. Nivoosid on 2x ja 4x. Üldiselt olete õnnega koos kui teil pole kumbagi, sest Eesti teedel kipuvad nad üsna kiiresti lagunema ja kahe amordi vahetamine võib minna maksma 10 000 kr. Seega kui teil on nivookad x2 siis lootke, et nad teil ilusti kikkis on ja toimetavad. Üsna haruldane on aga 4x nivoo, mis on hoopis teine lugu. 1 amordi hind on 20 000 eek...sellega peaks kõik öeldud olema.
SEL(II generatsioon)
Samuti kui te valdate ka inglise keelt,
siis soovitan lugeda läbi ka www.benzworld.org'is
koostatud ostuabi, mis on ka igati abiks teile.
http://www.benzworld.org/forums/w126-s-s...-cars.html