Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
kaur112 Kirjutas:et teema hoog ei raugeks
http://www.evdrive.com/BMW_project/ProjectBMW.html tundub asjalik, eriti lahe on see "hääletu" krossikas!
muide, naised saunas rääkisid, et 1 seltsimees olevat elektriautode maaletoomisega tegelema hakanud! argis oli muidugi tõsine peavalu. katsuda pidi saama tulevasel motoshow'l.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
23-04-2008, 08:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-04-2008, 08:53 AM ja muutjaks oli h2x0r.)
http://www.evalbum.com/1206
BTW see motoshowl olev isend on linna tingimustesse suht OK, maanteel jääb ilmselt jänni. 3kW mootor ja väljanäeb nagu smart
Postitused: 75
Teemad: 3
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
h2x0r Kirjutas:Nustu826 Kirjutas:aga kuulge. heietate siin elektriautodest küll ja muust elektriga seonduvast, aga sellisest asjast olete midagi kuulnud, et kunagi(ei mäleta täpselt aga vist aastajagu tagasi) leiutati suruõhu peal töötav auto(kilid olid vist leiutajateks kui ma õieti mäletan). lähed tanklasse, tangid oma pagasiruumis asuva suruõhupaagi täis ja siis edasi(100km). suruõhku ei keela ju keegi kui rehve tahad pumbata.
lihtsalt hakkas kunagi endalgi mõtegi liikuma sinnasuunas, et midagi taolist välja mõelda, et odavam liigelda oleks. vat see oleks tõeliselt ökopill.
ja kes teab. maha ma pole seda mõtet veel matnud, ainult mõnede asjade koha pealt peab pisut vaeva nägema. gaasijaotus on igaljuhul enam - vähem paigas.(peas vähemalt) aga õhukulu on küll veel totralt suur(
Alustuseks pean mainima, et ma ei ole õhu autosid lähemalt uurinud, aga see selleks. Pmst on asi selles, et meie riigi infra ei ole veel selleks valmis. Tanklast saad max vurtsi 6-8 atti, mis minu andmetel on pisut vähe selle asja liikuma panemiseks. Spetsiaalseid õhutanklaid meil aga ei ole, samas elektripistikud on juba olemas.
Teineasi on see, et kust seda õhku saadakse ? Õige kompressor teeb, kuidas kompressor ringi käib ? Elekter ajab.
Kumb skeem tundub mõistlikum:
Elekter->kompressor->mootor->ylekanne->rattad
Või
Elekter->mootor->Rattad
Ma luban et uurin seda õhu auto teemat veidi, aga hetkel tundub mulle, et kasutegur on seal väiksem. Üks asi miks kolbmootor on kehvem, kui elektrimootor on loomulikult ka kolvi liikumise suund. Verikaalne liikumine muundatakse ring liikumiseks ja seal tekivad kaod.
Üks lause jupp ei andnud asu . Ja meelde tuli miks . Sa proovi õhk wankel mootorisse lasta jääb see kolvi ja vända vaheline energia kadu ära.:biggrin:
Ma ei jaga sellest muidugi midagi lihtsalt tuli meelde ,et on ka ilma kolbideta sisepõlemis mootor. mille miinuseks oli vist lühike tööiga ja suurem kütuse kulu (mingi aeg pandi neid vist isegi ladadele peale)
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
puruvana Kirjutas:Üks lause jupp ei andnud asu . Ja meelde tuli miks . Sa proovi õhk wankel mootorisse lasta jääb see kolvi ja vända vaheline energia kadu ära.:biggrin:
Ma ei jaga sellest muidugi midagi lihtsalt tuli meelde ,et on ka ilma kolbideta sisepõlemis mootor. mille miinuseks oli vist lühike tööiga ja suurem kütuse kulu (mingi aeg pandi neid vist isegi ladadele peale)
Jah, wankel mootor on põhimõtteliselt hea asi, aga siiski on tal ka suur miinus, nimelt on ta kulumisele oluliselt altim, kui kolbmootor. Sestab nad ka eriti levinud ei ole. Ma muidugi ei tea, kuidas Mazda nyyd oma RX8 käima on saanud selle mootoriga, varasemad katsetused on küll erinevatel tootjatel suhteliselt liiva jooksnud.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Kulub vankelmootor sisepõlemismootorina (kõrge temp, järsud ja drastilised rõhumuutused, keemiliselt aktiivne keskkond).
Pneumaatikasüsteemides kasutatakse sarnasel põhimõttel töötavat labamootorit, mis vägagi edukalt toimetab.
See õhuteema on minu jaoks hetkel aktuaalne, kuid ma ei taha sellest enne muliseda, kui täpsustatud arvutused ükskord tehtud saavad. Praegused ligikaudsed arvutused annavad lootust, et vana MB on võimalik panna ~100 km autonoomsusega liikuma suruõhult. Aga eks näis.
Jätkake, palun.
Postitused: 855
Teemad: 16
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
Millise energiaga õhk kokku surutakse?
perpetum mobile
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Tuul ja päike - lõpmatud energiaallikad. Ainult kõrgerõhulist surugaasi saab vaid natukehaaval - tootlikkus on madal. Aga samas, aega on meil ju 24 h ööpäevas...
Ärge unustage, et suurel osal meist on päevas sõite alla 50 km. Minule on 100 km autonoomsusest maa ja ilm, enamasti on päevane läbisõit 72 km... Vajaliku elektri tootmine, kliimaseade, rooli- ja pidurivõimendi - need on suruõhuga hõlpsalt realiseeritavad.
Hind - see on niikuinii kõrge. Ükskõik, kas räägime akusõidukist.
Aga, nagu ma ütlesin: vara veel asjast tõsiselt rääkida. Täpsed arvutused ootavad mõningaid andmeid, mida üks lahke õhumüüja mulle lubas...
Postitused: 38
Teemad: 2
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
ma ei tea ega see ei ole siit läbi käinud aga ka siin paar suruõhu mootori protoüüpi ka suruõhuga töötav rootor- ehk wankelmootor
http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4[/quote][/code]
Postitused: 208
Teemad: 4
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
mTeCH Kirjutas:ma ei tea ega see ei ole siit läbi käinud aga ka siin paar suruõhu mootori protoüüpi ka suruõhuga töötav rootor- ehk wankelmootor
http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4 [/code]
[/quote]
Vägev:hump:
Aga video esimene pool räägib tavalisest kolbmootorist, seega kas on võimalik praegune pensurõõvel tulevikus suruõhu peale ümberehitada?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Tehniliselt on võimalik, kuid ilmselt pole otstarbekas - teised mootoritüübid on parema õhukasutusega.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Sai täna bensiini ja bensiini võrreldud, katselaboriks oli Kawasaki ZX9R
Karburaatormootoriga, ei mingeid lambda andureid ja ajusi mis segu koostist muudavad. Proovitud sai ainult 98E bensiini.
Kõige viletsamalt sõidab Statoilis tangitud bensiiniga, sellega on nagu kerge tühikoht sees ja külmalt käivitumine viletsam. Hulga paremini sõidab Nestes tangitud 98E bensuga. Tõin katseks ka Soome Neste tanklast 98E bensiini peale hinnavahe ei märganud mingit erinevust Eesti Nestega.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
huvitav aga kas c240 pensukas mersut ei saa selle E85 käima panna oleks palju parem sõita ju
http://www.saab.ee/index.php?lang=est&ma...3f07b798bd
http://www.statoil.ee/10698
ehk sisi sellisel asjale vaadake liitri hinda 12 eeku midagi
mulle sobiks küll see
Postitused: 855
Teemad: 16
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
Njah, niisama paaki seda kallata ei ole vast mõtet
perpetum mobile
Postitused: 798
Teemad: 83
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Hetkel jään tankima 95E ultima kütet kuna kulub seda vähem kui 98 ultimat. Miks? Ei tea!!! Reaalse ssõidu tulemused, erinevates oludes, räägivad nii!!!
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Kütusest täna... Kui vanasti ei olnud mõtet eriti trolli taha seisma jääda, siis nüüdseks on vastupidi. Troll kiirendab ka ennem minema kui kõrval reas asuv auto... 1.3 mehed on gaasijalga veel kergemaks lasknud. Kohutav.
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
väikemees Kirjutas:Kütusest täna... Kui vanasti ei olnud mõtet eriti trolli taha seisma jääda, siis nüüdseks on vastupidi. Troll kiirendab ka ennem minema kui kõrval reas asuv auto... 1.3 mehed on gaasijalga veel kergemaks lasknud. Kohutav.
No aga sõida siis trolliga:
a) kiirem
b) odavam
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
h2x0r Kirjutas:väikemees Kirjutas:Kütusest täna... Kui vanasti ei olnud mõtet eriti trolli taha seisma jääda, siis nüüdseks on vastupidi. Troll kiirendab ka ennem minema kui kõrval reas asuv auto... 1.3 mehed on gaasijalga veel kergemaks lasknud. Kohutav.
No aga sõida siis trolliga:
a) kiirem
b) odavam
kiirem- ei, aeg peatusse kõndimiseks ja sealt veel koju.
odavam- kiirel ajal kaotab juba ka seal rahaliselt, pluss riided võid ka väga lihtsalt ära määrida.
Pealegi pidavat trollijuhtidel käima võistlus,kes suudab rohkem inimesi uste vahele jätta:lol:
Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
väikemees Kirjutas:h2x0r Kirjutas:väikemees Kirjutas:Kütusest täna... Kui vanasti ei olnud mõtet eriti trolli taha seisma jääda, siis nüüdseks on vastupidi. Troll kiirendab ka ennem minema kui kõrval reas asuv auto... 1.3 mehed on gaasijalga veel kergemaks lasknud. Kohutav.
No aga sõida siis trolliga:
a) kiirem
b) odavam
kiirem- ei, aeg peatusse kõndimiseks ja sealt veel koju.
odavam- kiirel ajal kaotab juba ka seal rahaliselt, pluss riided võid ka väga lihtsalt ära määrida.
Pealegi pidavat trollijuhtidel käima võistlus,kes suudab rohkem inimesi uste vahele jätta:lol:
Üldiselt näiteks tipptunnil mustamäelt kesklinna saab trolliga ilmselt kiiremini kui autoga (been there, done that) Uste vahele nad eriti ei jäta, aga pidurdada kyll ei oska, kui pidurdavad, siis ikka kohe kahe jalaga pedaalile, seega turvalisuse huvides tuleks trollis kindlasti istuda (isegi meestel).
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
selles on õigus küll, hea tahtmise juures saab ka kiiremini, mustamäelt kesklinna, mööda sõpruse pst, esimeses reas, see tavaliselt kiirem.
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
väikemees Kirjutas:selles on õigus küll, hea tahtmise juures saab ka kiiremini, mustamäelt kesklinna, mööda sõpruse pst, esimeses reas, see tavaliselt kiirem.
selle kohta ütleks pole olemas võimatuid asju on saamatud inimesed....
Tunne Eestit siis saad ka tipptundidel päris kiiresti ühest otsast teise
|