Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
õlisurve peale karteripõhja vahetust...
#1
Tere!

Masinaks on w124, 200E, bensukas.

Suutsin eelmisel nädalal roopas teel karteripõhjaga vastu kivi sõita. Enda viga, midagi ei ole teha. Kui kolks vastu kivi ära käis, kukkus õlirõhk nulli. Seepeale sai mootor seisma pandud. Panin veel ka korraks käima, peale seda süttis ka õlilamp ja jätsin uuesti seisma.
Autost väljudes nägin, kuidas õli voolas auto alla, karteris kuni 5 cm läbimõõduga auk.

Asja juurde... Sai pandud uus karteripõhi, uus õli sisse ja käima. Alguses ei tahtnud õlirõhku kuidagi üles võtta. Aeglaselt hakkas see pöörete andmisel ronima. Nüüd on aga olukord selline, et sõites on rõhk 2 ( enne oli 3 ) ja tühikäigul kipub üldse aeglaselt nulli vajuma ( enne oli 1,5 ).
Mis võis saada kannatada? Kas saaled vms? Viitab nagu ikka sellele, et mootor sai poolkuivalt käies haiget?

Igatahes oleksin arvamuste ja nõuannete eest tänulik.
Vasta
#2
Tundub et arvamuste ja nõuannete asemel vajad sa kastunnet.
Auto on küürakas,ise kah mitte eriti sirge seljaga ja sõbral nimeks Quasimodo.
Vasta
#3
jan110 Kirjutas:Viitab nagu ikka sellele, et mootor sai poolkuivalt käies haiget?

Just nii, tõenäoliselt said saaledest/vändast lahti ja nüüd võid selle mootori küll varestele visata....

Vasta
#4
päris maha kanda seda mootorit ei tasuks. Sest saaled on vahetatavad ja väntvõll lihvitav. Lihtsalt tuleb selgeks teha kui suures ulatuses mootor kahju sai. Võimalik et pääseb saalede vahetusega.
Mul oli ca aasta tagasi üks 300 E millel oli õlirõhk tyhikäigul 0 ja see masin sõidab siiani eesti teedel.
Vasta
#5
Kontrolli kõigepealt, kas õlipumba küljes olev õlivõttur on terve. Tavaliselt sellise karterilaksu korral saab õlivõtturi toru viga. Kui kuskil õli tasapinnast ülevalpool on miski pragu või on kõver see flants, kus võttur kinnitub õlipumba külge, siis tõmmatakse väikesel pöördel sealt ebatihedusest ainult õhku, suuremal pöördel jõuab ka natuke õli tõmmata. Õlisurve aeglane nullivajumine viitab küll rohkem sellisele veale, kui vigasaanud saaledele.
Andres 5169200
MB E300T DIESEL -94

www.andresreisid.ee
Vasta
#6
Andres65 Kirjutas:Kontrolli kõigepealt, kas õlipumba küljes olev õlivõttur on terve. Tavaliselt sellise karterilaksu korral saab õlivõtturi toru viga. Kui kuskil õli tasapinnast ülevalpool on miski pragu või on kõver see flants, kus võttur kinnitub õlipumba külge, siis tõmmatakse väikesel pöördel sealt ebatihedusest ainult õhku, suuremal pöördel jõuab ka natuke õli tõmmata. Õlisurve aeglane nullivajumine viitab küll rohkem sellisele veale, kui vigasaanud saaledele.

Mina oma kogemustel ütleksin, et jah, toru viga.
Mersul on nii, et mootorit tõstmata ei saa vahetada karteripõhja.
Ennetadess kisa, ütlen, et olen seisnud kõrval nii mitmelgi vahetusel, ja see tõttu julgen seda väita.
Õlivõtutoru on sedavõrd pikk, et talub nii mõndagi, kuid kinnitus mootoribloki külge on ainult mingi minimaalse tihendiga seotud. :tongue:
Enamasti elavad tihend ja toru selle üle, kuid mitte alati.

Hetkel rohkem ei viitsi kirjutada.
W124 E500 Limited
Vasta
#7
Aitäh vastuste ja arvamuste eest!

Tundub siiski, et õlipump on terve, sest tühikäigul, kui näidikuplokis on surve 0, pritsib õlikorki maha võttes sealt õli välja. Või peab seal nii või naa alati pritsima. Järeldan seda enda algaja loogikast.

Eile seisis mootor taas pikemalt ( kuskil 8 tundi ) ja kui käivitasin, siis alguses polnud õlirõhku isegi pöördeid andes. Alles tasapisi soojenedes hakkas seda rõhku tekkima. Tõsi, tühikäigul vajus see ikkagi aeglaselt nulli tagasi. Samas, õlilamp armatuuris põlema ei lähe. Kas lamp näitab ainult, et õli on vähe? ( st. õlirõhuga pole sel pistmist ? ).

Kas asja võiks kuidagi mõjutada see, et panin hetkel peale karteripõhja vahetust sisse mineraalõli ( enne oli poolsünt ) ? Samuti ei vahetanud hetkel filtrit.
Vasta
#8
jan110 Kirjutas:Aitäh vastuste ja arvamuste eest!

Tundub siiski, et õlipump on terve, sest tühikäigul, kui näidikuplokis on surve 0, pritsib õlikorki maha võttes sealt õli välja. Või peab seal nii või naa alati pritsima. Järeldan seda enda algaja loogikast.

Eile seisis mootor taas pikemalt ( kuskil 8 tundi ) ja kui käivitasin, siis alguses polnud õlirõhku isegi pöördeid andes. Alles tasapisi soojenedes hakkas seda rõhku tekkima. Tõsi, tühikäigul vajus see ikkagi aeglaselt nulli tagasi. Samas, õlilamp armatuuris põlema ei lähe. Kas lamp näitab ainult, et õli on vähe? ( st. õlirõhuga pole sel pistmist ? ).

Kas asja võiks kuidagi mõjutada see, et panin hetkel peale karteripõhja vahetust sisse mineraalõli ( enne oli poolsünt ) ? Samuti ei vahetanud hetkel filtrit.
kui oleksid saaled läbi siis peaks just külma mootoriga surve kõrgem olema. ja õlituli näitab ainult kas õlitase on normis. ja kui saa õli poolsündilt mineraalile vahetasid siis oleks pidanud ka mootori pesu tegema ja et sa veel vana õlifiltri jätsid................ see on enne kuulmatu........
Vasta
#9
Hmm... Seega saaledes ei saa asi olla. Kui ikka külmalt käima pannes on samuti õlisurve null. Viitaks nagu ikka mingile pumba või õlivõtturi jamale. Tõsi on see, et kui põhja vahetasime, siis oli see hullult suur töö. Kuna see õlivarda toru ja õlikoguja sealt suht segasid, siis sai isegi eest rataste vahelt reaktiivvarras maha võetud.
Ylehomme võtame põhja uuesti maha, eks siis paistab.

Kas keegi oskab öelda, kuidas õlikoguga kinnitub õlipumba külge? On seal mingi tihend, mis võis viga saada?
Vasta
#10
jan110 Kirjutas:Tundub siiski, et õlipump on terve, sest tühikäigul, kui näidikuplokis on surve 0, pritsib õlikorki maha võttes sealt õli välja. Või peab seal nii või naa alati pritsima. Järeldan seda enda algaja loogikast.

Eile seisis mootor taas pikemalt ( kuskil 8 tundi ) ja kui käivitasin, siis alguses polnud õlirõhku isegi pöördeid andes. Alles tasapisi soojenedes hakkas seda rõhku tekkima.

Võta karteripõhi maha küll siis näed kuidas õlivõtutoru kinnitub ja kui loodad veel asja saada siis ära rohkem soojenda mootorit ilma õlisurveta.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#11
Selge... enam siis käima ei pane autot. Lasen remondikohta pukseerida.
Vasta
#12
Aitäh nõuandjatele! Auto taas sõidukorras.
Vasta
#13
Tulemused,tulemused...???Mis viga oli?
CL500 & ML500
Ameerikaautode lammutus Eestis.
http://www.v8import.com/SWE/?group=5

Vasta
#14
Koht, kus õlivõttur kinnitub mootoriploki külge, seal vahel on tihend. Sealt immitses õli vahelt läbi, kui karteripõhja alt võtsime. Seega imes sealt õhku ja survet polnud piisavalt.
Kuna karter sai kiviga löögi ja tekkis kuskil 5 cm läbimööduga auk ning õlivõttur oli just sealsamas augu kohal, siis sai õlivõttur samuti paugu. Kinnitus ploki külge ehk nn. flants oli tasapinnast väljas ja tihend ei pidanud enam. Peale paksema tihendi panekut asi korras.

Saaled olid korras, samuti väntvõll.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Sad w221 peale chipimist suitseb allan.a 28 17,965 06-07-2021, 11:55 AM
Viimane postitus: v6sa
  Kõlarid vilisevad peale maki vahetust. Joozz 3 3,794 21-06-2019, 01:56 PM
Viimane postitus: madis71
  99a w208 - peale käivitamist sureb? supercharger230 1 2,072 12-10-2016, 09:31 AM
Viimane postitus: supercharger230
  W210 ei käivitu peale pumba vahetust. m2rduu 0 1,929 03-09-2015, 12:03 PM
Viimane postitus: m2rduu
  mb 617 mootori diisli pumba peale keeramine? voolavvesi 1 2,726 23-03-2015, 01:50 PM
Viimane postitus: 124STD
  Probleem automaatkastiga(kui panen 2. Käigu peale lukku) hanas 11 8,340 11-01-2015, 10:34 PM
Viimane postitus: qlimax100
  w124 küünlajuhtmed w201 peale MB 190 2 2,515 23-12-2014, 07:55 PM
Viimane postitus: kaupo51
  M111 2,0 100kw õlisurve erx000 3 3,606 13-10-2014, 12:43 AM
Viimane postitus: erx000
  Huvitab kas sobib mootor ja kast w124. 300td 92a 500SEL peale 92a ? andrjuuhin 7 8,395 27-04-2014, 04:44 PM
Viimane postitus: andrjuuhin
  OM601 ei käivitu peale süüteluku südamiku vahetust. Renkju 11 8,118 04-01-2014, 05:55 PM
Viimane postitus: 124STD



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne