M: BOSCH S5 A13 95Ah 850A AGM aku + FIAMM 95Ah 850A AGM lekkevabad aku
#1
1) BOSCH S5 A13 AGM lekkevaba aku
95Ah 800A
Ostuarve Vianor 22.4.2022 
Made in Germany 
(seisis 6 kuud auto peal pärast mida enam ei lae, järsku keegi viitsib taastada), poes 250€: 
50€

https://www.auto24.ee/products/akud/bosc...rhash=d596

[Pilt: 190217537.jpg]

2)  FIAMM 95Ah 850A
AGM lekkevaba aku
353 x 190 x 175 mm
24kg 

Ferrari / Maserati originaal OEM VRLA AGM lekkevaba aku.
Tootekood: 673001440
Oli MB G55 AMG G-klassi peal varuaku kuid jäi automüügist üle.
Väga heas korras, laetud regulaarselt Rootsi CTEK kvaliteetlaadijaga.

Uuena 322£ (386€) + KM: https://www.ferrariparts.co.uk/part/mase...?id=223941
Ebays 140-170€

H: 80€

https://www.auto24.ee/products/akud/fiam...rhash=2782

[Pilt: 190216453.jpg]

Eestis nt E-K 9.-11.12. 

52 27 316 Risto
teknootik@gmail.com 
Tallinna südalinn Foorum
Vasta
#2
alles
Vasta
#3
Esimeses kommentaaris on lause- äkki keegi viitsib taastada? Kas tõesti on võimalik taastada kodustes tingimustes üle 6 kuu seisnud nö vana akut, mis laadimisele ei allu?
Vasta
#4
(01-03-2025, 05:31 PM)kaupo51 Kirjutas: Esimeses kommentaaris on lause- äkki keegi viitsib taastada? Kas tõesti on võimalik taastada kodustes tingimustes üle 6 kuu seisnud nö vana akut, mis laadimisele ei allu?
Metalli kokkuostu viia. Need tänapäeva akud säilivad nagu suitsuvorst. Üle 2 aasta seisva luksusauto küljes väga ei kesta ükski ja suht kuusakoski kraam. Kuna mul 7 autot, siis iga kahe aasta tagant ostan hulgi uusi akusid (kasutatud aku turuhinnaga muidugi). Ainukesed, mis on kuidagi kestnud on Bosch ja Varta. Exide on täielik prügi (ei sobi seisvale autole). Pool garaazi kalleid akusid täis, kõik ca 2-3 aastat vanad. Voldid laeb sisse, aga mahtuvusest jupp läinud.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#5
Paku odavalt mõnele autoplatsile. Neil mõnikord vaja müügiks peale visata.
Vasta
#6
Eks müügiplats tahab saada akut, mis auto starterit suudab ringi keerutada. Kas see Bosch S5A13 suudab? Nõustun MAV-ga, et see on pigem Kuusakoski kraam. Mul on kogemus ühe Bosch akuga hobiauto peal, mis auto raadios oleva vea tõttu (laadis maha 0.2A) tühjenes ja mingi 10 päeva pärast oli klemmipinge 5.5 V. Oli suvi ja sain kohe kiirelt jaole. Kodulaadija ei suutnud seda akut ellu äratada, profilaadijaga sain ta ellu äratatud ja sõitis ilusti mitu kuud auto peal. Siis müüsin sügisel maha, kui auto jälle seisma jätsin. Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.
Vasta
#7
(05-03-2025, 11:03 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.

Nii ja naa.

Mul on värske kogemus, kus jaanuari alguses ostetud tavaline kaltsiumaku (ehk sees loksub elektrolüüt) tühjenes auto elektrisüsteemi vea tõttu 2 V peale. Ja loomulikult külmus palliks. Lõhki siiski mitte. Aga ehmatus oli muidugi vägev, kui -7 kraadi juures kapotti avades kerakala vastu vaatas...

Sulas üles, panin teise akuga paralleeli ja laadima ning hiljem laadis Victron kenasti teise aku eemaldamise järel tõrkumata ja korrektselt täis. Sisse 64 Ah akusse  läks väidetavalt 62 Ah pluss viis "hoolduseks". 

Esialgu tundub, et töötab endiselt. Näis, kauaks...

Olen neid AGMe nüüd paar tükki eleule turgutanud akuhappega uuesti immutades. MB kirjadega Varta originaalidel on kleebise all erivõtmega keeratavad korgid, mis teevad selle töö mugavaks. Excide kaas on peale kleebitud ja neid kultuurselt avada ei saaSad

Kahte akut metalli kokkuostu viia pole ka nagu mõtet:
https://cronimet.ee/kokkuostupunktid/keila/
Vasta
#8
(05-03-2025, 11:03 PM)kaupo51 Kirjutas: Eks müügiplats tahab saada akut, mis auto starterit suudab ringi keerutada. Kas see Bosch S5A13 suudab? Nõustun MAV-ga, et see on pigem Kuusakoski kraam. Mul on kogemus ühe Bosch akuga hobiauto peal, mis auto raadios oleva vea tõttu (laadis maha 0.2A) tühjenes ja mingi 10 päeva pärast oli klemmipinge 5.5 V. Oli suvi ja sain kohe kiirelt jaole. Kodulaadija ei suutnud seda akut ellu äratada, profilaadijaga sain ta ellu äratatud ja sõitis ilusti mitu kuud auto peal. Siis müüsin sügisel maha, kui auto jälle seisma jätsin. Oleks sama asi juhtunud talvel miinuskraadiga, siis ilmselt ei oleks seda akut ellu äratanud.
Bosch S5 on sitaks hea aku vigasel autol. See minu kogemuste põhjal ainuke, mis suudab nullist ellu ärgata, kui teisestel plaadid sisse kõdunevad. Saab ka kodulaadijaga ellu äratada kui on täiesti nulli jooksnud. Aega ja kannatust nõuab väiksema 10A laadijaga aga päevaga saavad eluvaimu ikka sisse.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Vasta
#9
Minu näite puhul ei olnud tegu AGM akuga. Oli tavaline Bosch S5005 aku. Kuna mul oli käepärane võimalus kasutada profilaadijat, siis ma ei viitsinud kodulaadijaga jännata.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  O: W124 260E 1989 rõhuregulaator Bosch squirrel9 0 115 09-11-2024, 12:44 PM
Viimane postitus: squirrel9
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 - aku/starteri/generaatori tester - 125€ OBD 0 174 14-04-2024, 07:30 PM
Viimane postitus: OBD
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 - aku/starteri/generaatori tester - 125€ OBD 0 170 29-01-2024, 09:22 PM
Viimane postitus: OBD
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 - aku/starteri/generaatori tester - 125€ OBD 0 166 09-11-2023, 12:22 AM
Viimane postitus: OBD
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 - aku/starteri/generaatori tester - 125€ OBD 0 180 13-08-2023, 02:16 PM
Viimane postitus: OBD
  O: w123 esitulesid, versioon 1 ümar, Bosch ja Hella sun 2 366 10-07-2023, 08:54 AM
Viimane postitus: Lepz
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 - aku/starteri/generaatori tester - 125€ OBD 0 168 28-05-2023, 07:06 PM
Viimane postitus: OBD
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 - aku/starteri/generaatori tester - 125€ OBD 0 236 15-04-2023, 05:12 PM
Viimane postitus: OBD
  M: AUTEL MaxiBAS BT506 / aku / starteri / generaatori / tester - 200€ OBD 0 240 30-10-2022, 05:08 PM
Viimane postitus: OBD
  2 suuremat (353 x 175 x 190mm) akut VARTA 100Ah (BRONEERITUD) + FIAMM AGM 95Ah / 850A nostromo 4 832 26-04-2022, 02:27 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne