Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300GD STT Turbo
#1
Tere foorumlased,

mõtlesin, et panen enda käsile võetud projektist ka teema üles, et konstruktiivset kriitikat saada ja kaaskannatajatega aru pidada. 

Mark: MERCEDES-BENZ 300 GD
Väljalaskeaasta: 1986
Läbisõit: 246255
Mootor: 617.931
Värvus: must (199U)
Lisavarustus: sillalukud ees ja taga, 4x el. aken, 2x istmesoojendused, el. katuseluuk, pagasiruumi klappistmed.

Ostsin masina, sest G-klassi kere on alati sümpatiseerinud, lisaks on antud masina puhul tegu paraja pereautoga (9-kohaline) ja kokkuvõttes osutus määravaks väga hea hind.

Sõidukist endast mõne sõnaga – 1986. aasta 300 GD, mis toodi Saksamaalt Norrasse detsembris 1987. Seal oli masinal kokku neli erinevat omanikku, kellest viimasel jäi see 2004. aastal garaaži seisma. Põhjuseks oli liigne rooste, mistõttu ei läbinud auto enam tehnilist ülevaatust. Samal aastal alustati keretöödega, mis tähendab sealses kontekstis üldjuhul kere asendamist. Senise W460 kere asemel paigutati W463 kabiin koos sisuga. Seega raam-sillad W460, kuut ja sisu esimese põlvkonna W463. Peale kere paigaldamist jäi asi soiku ja ostsingi niiöelda "pooliku projektina". Mootorit käivitati viimati 2015.

Mootoriks 3,0 OM617, millele on paigaldatud Norrasse importimise järgselt STT Turbo Teknik AB poolt turbo koos intercooleriga. Sama ülelaadimissüsteemi kasutati muuhulgas ka nö esimesel diisel-AMG'il MB 100 peal. STT Turbo brošüürid väidavad jõunumbriteks sellisel mootoril 93kW.

[Pilt: 52215581401_8c56eacfb2.jpg]

Käigukast 5-käiguline manuaal.


Norras avanes selline vaatepilt – sai tehtud paar tiiru ümber auto, kiigatud põhja alla ja polnud kahtlust, et tuleb ära tuua.
[Pilt: 52216060675_a2a65ee97d_k.jpg]

Masin peal – üks foto salongist:
[Pilt: 52215854439_bbe7bfeefc_k.jpg]

Eestis:
[Pilt: 52215595378_c2d8f857a5_k.jpg]

GD-le omane kaheosaline stange on roostest puretud. Ilmselt asendan selle W461 kaheosalise raudstangega, kus on tagurdus- ja udutule kohad olemas.
[Pilt: 52215854149_c7a51bb648_k.jpg]

Mootoriruum:
[Pilt: 52215581276_32b28e555c_k.jpg]

"Kodugaraažis":
[Pilt: 52216060960_78b678272c_h.jpg]


Nokkimist siiski jagub, kere vajab siit-sealt tegemist (esimese akna raam, tagatiival üks roostekolle ja mullitavaid kohti ka paiguti). Lisaks hulk igasugu plaane ja visioone, mida kõike teha, neid siis katsun tasapisi siia üles riputada.
Vasta
#2
Kiiduväärne tegu see isend ära päästa. Norras lähevad vanad autod kahetsusväärselt kergesti utiili...

Vana kooli katlamaja on ikka hõre küllSmile

Kuidas sillalukkude juhtimine uude keresse ära mahutada on õnnestnud? Või on see juba 463 stiilis elektri peale viidud?
Vasta
#3
(15-07-2022, 09:26 AM)v6sa Kirjutas: Kiiduväärne tegu see isend ära päästa. Norras lähevad vanad autod kahetsusväärselt kergesti utiili...

Vana kooli katlamaja on ikka hõre küllSmile

Kuidas sillalukkude juhtimine uude keresse ära mahutada on õnnestnud? Või on see juba 463 stiilis elektri peale viidud?

OM617 on mõnusalt askeetlik Smile

Lukud jäävad nii nagu on ka W460 ehk hoovast tõmmatavad. W463 lukkude nupud armatuuril jäävad lihtsalt augutäiteks. 

Samamoodi tuleb veidi ümber teha vahekasti kangi, esialgu katsun keskkonsooli võimalikult vähe rappida. W463 on lihtsalt S-N-G, kang liigub ette-taha; W460 VG080 vahekasti puhul tuleb arvestada S-SA-SA-N-GA liikumist.
Vasta
#4
Olenevalt soovitud tulemusest, seatud eesmärgist paista tööd kuhjaga.
Seega soovib jõudu ja tugevat meelt!

Kui tagumine kaitseraud on nii läbi roostetanud, siis vaata väga kriitiliselt üle kogu raami tagumine osa. Ehk on amordi- ja vedrukandurid küll juba ära vahetatud aga ka need kolm tagumist risti toru on väga roostealdid, tehases värv sinna sisse ei jõudnud ja need ussitavad seest välja.
 
Kui kõik W463 sillalukkude juhtimise detailid on olemas, siis kahe luku peale ümber ühendada ei ole keeruline. Ka kahele lülitile mõeldud 500GE puidust paneele veel leidub. Vähemalt ise tegin nii oma W460/W463 projektil. Üks probleem on nimelt see, et luku märgutuled on lülitite korpuse küljes, teatavasti vanal G-l on need suurelt näidikute vahel.

Paistab, et kere oli konditsioneeriga. Selle mootori peale saab küll kompressori panna aga tuginedes oma kogemusele, et siis vaheta parem kogu mootor välja. 

Kui sul esiklaas on ikka veel mõraga ja mingi rohekas triip ülaservas ilumeelt ei riiva, siis üks selline on pakkuda.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 896 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  190D 2,0 53kw Turbo. 92a.-arts24h arts24h 62 52,139 18-09-2018, 05:33 PM
Viimane postitus: arts24h
  MB 190D 2.0 55kw (turbo) 1991 - toomas90 toomas90 13 11,289 03-04-2017, 09:06 PM
Viimane postitus: toomas90
  Mercedes Benz ce 300 turbo 90a. arts24h 16 18,073 27-09-2013, 09:18 AM
Viimane postitus: arts24h
  MB w124, 300d turbo, 108kw, 1990a - photograph Majori 42 38,589 15-05-2012, 11:35 PM
Viimane postitus: Majori
  Mb w124 300D turbo 87a.-arts24h arts24h 54 53,333 21-01-2012, 03:16 PM
Viimane postitus: hannes_s
  MB 190E, 2,0 (3,0) turbo, 1992a. - arts24h arts24h 138 144,506 18-11-2011, 10:12 AM
Viimane postitus: HotPapa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne