Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 200, 1982, W123 -Arkadi.T
#21
Väljast on hermeetikut ja muid möginaid juba saanud. Seest hakkan seda nädalavahetusel töötlema, samuti teen osaliselt ka ise värvitööde ettevalmistused, st pahtel  ja lihv. Homme toon tagastange ja paar leitud armatuuri kruvikatet ka ära. Siis peaks keredetailid suures plaanis olemas olema. Neljap lähen istmetetaguiste raamide ja võrkude järgi. Plaan on mustad võrgud asendada beezidega, mustad tunduvad mulle nagu võõrkehad, kuigi tegu W123 originaalidega.

Täna sain kätte kätte kleepsud ja põhjapunnid Motonestist. Lisaks meenus, et sain mingi aeg tagasi originaal kasutusjuhendi, mille üle oli eriti hea meel.

[Pilt: kleepsud.jpg]

[Pilt: manuaal.jpg]

[Pilt: manuaal1.jpg]

[Pilt: IMG-20210124-114845.jpg]
Vasta
#22
PS Alati on lihtsam ise kodutöö ära teha, nett on täis tasuta online EPC-sid, kust koodid kenasti välja otsida.
Hinna saab teada siit, tegelt ka tellida, kui tahta: https://e-parts.silberauto.com/default.a..._StartPage
Siis ei pea peeneid härrasid ja prouasid salongis häirima Tongue
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#23
(03-02-2021, 05:42 PM)Rolz Kirjutas: PS Alati on lihtsam ise kodutöö ära teha, nett on täis tasuta online EPC-sid, kust koodid kenasti välja otsida.
Hinna saab teada siit, tegelt ka tellida, kui tahta: https://e-parts.silberauto.com/default.a..._StartPage
Siis ei pea peeneid härrasid ja prouasid salongis häirima Tongue

Endise Silberauto töötajana meeldib aegajalt seal käia juttu puhumas. Aga jah, kui asjadega tuli takus, eks siis teen põhjalikumat eeltööd.

Sain mõned jubinad ka täna kätte. Tagastange üle eriti hea meel, peale puhastamist näeb täitsa viisakas välja. Homme lasen veel pesulavõluril üle käia, saab vast veel paremaks.

[Pilt: stange1.jpg]

[Pilt: stange2.jpg]

[Pilt: stange3.jpg]
Vasta
#24
Tegelt tuli mulle meelde, et mul on ju olemas esimesed pidurikettad-klotsid-sadulad. Vahetasin omal ventileeritavate vastu.
Kui huvi, otsin üles.
Sadulad olid uued, st taastatud. Mitte mingid roostekänkrad.
Vasta
#25
(04-02-2021, 11:47 PM)jansa Kirjutas: Tegelt tuli mulle meelde, et mul on ju olemas esimesed pidurikettad-klotsid-sadulad. Vahetasin omal ventileeritavate vastu.
Kui huvi, otsin üles.
Sadulad olid uued, st taastatud. Mitte mingid roostekänkrad.

Võid mulle kirjutada oma hinnasoovi ja siis saame edasi arutada. Kokkuhoiu vastu mul küll midagi poleks ja kui hind hea,  siis märtsi alguses kui pidureid teeme võtaks ära Big Grin
Vasta
#26
No nii, pea kuu aega tagasi läks Frank väiksele opile plaaniga vahetada nädalaga küljekarbid, esitiivad ja tagumised tiivakaared. Aga kulus terve kuu, kuna ootamatuid üllatusi auto all oli piisavalt. Visuaalselt tundubki, et tehti vaid eelnimetatud tööd, kuid tegelikult oli leiutamist auto all piisavalt ja kokku kulus pea 80 töötundi. Peale vaadates seda ei ütleks. Aga nüüd on põhi ja muud strateegilised kohad kõvad ja see on hea uudis. Homme panen rattakoobastele ära kivikaitse ja esmaspäeval täidan ära küljekarbid mögaga. Järgmise nädala plaan on pahteldada,  lihvida ja teha ära muud ettevalmistused värvitöödeks. Kui kõik sujub siis nädalavahetusel ka auto ära värvida.
[Pilt: IMG-20210206-122641.jpg]

[Pilt: IMG-20210206-122657.jpg]

[Pilt: IMG-20210206-122715.jpg]

[Pilt: IMG-20210206-122739.jpg]
Vasta
#27
123 ikka paganama stiilne auto Thumbsup
Vasta
#28
Timmin siin vaikselt ja harjutan pahteldamist. Tegin otsuse koonerdada ja värvida auto vaid osaliselt. Katuse ja piilarid poleerime ära, sest tegelikult on katusel originaalvärv, mis üsna heas seisukorras. Õnneks päris kõike ise ei pea leiutama mida ja kuidas teha, saan nõu maalrilt, kes Franki värvimise ka pärast ära teeb. Esimene kiht siis hetkel klaaskiudpahtel, pärast plekipahtel peale (ilmselt vaja kaks korda teha). Kui lihvimine tehtud, peale happekrunt ja lisaks veel pritspahtel. Maaler muidugi ei pidanud ise pritspahtlit vajalikuks. Aga kuna minu enda tehtava eeltöö kvaliteet on pisut küsitav, siis pritspahtel näitab ilusti kõik vead ette. Ega see töö just mõnus pole, aga keegi peab selle ära tegema. Äkki olen edaspidi targem ja ostan autosid, kus keretööd on kellegi teise peavalu Big Grin

[Pilt: IMG-20210208-150713.jpg]

[Pilt: IMG-20210209-115754.jpg]

[Pilt: IMG-20210209-125802.jpg]

[Pilt: IMG-20210209-163415.jpg]
Vasta
#29
Olen siin saanud kõvasti kätt harjutada. Julgen pakkuda, et kulunud on ca 24 h minu aega ja hetkel ca 60% eeltöödest tehtud. Teha on ilge piin ja tulevikus delegeerin need tööd kindalsti nendele, kes seda igapäevaselt teevad. Ei ole üldse tore töö. Aga on lootust, et järgmine nv saab juba värvima hakata. See ka hetkel ainus motivaator mis sinna tolmusesse garaazi mind viib.

[Pilt: IMG-20210211-112514.jpg]

[Pilt: IMG-20210212-133422.jpg]

[Pilt: IMG-20210212-133437.jpg]
Vasta
#30
Olen nüüd valdavalt tegelenud pahtli ja lihvimisega, mistõttu võtsin vahelduseks ette esistange. Üldiselt on nii, et midagi väga rõõmustavat seal pole. Stangealused otsade hoidjad on omadega ikka üsna läbi. Parempoolset on mingi hetk juba paigatud, vasakpoolset pole tehtud ja rooste on sellest enamiku ära söönud. B-varuosana pole seda ma leidnud, uus Silberis ca 150 eur tk. Seega kui kellelgi üle, võib mulle pakkuda. Kui ei leia kuskilt, siis tuleb lasta nurk ise ehitada,  150 eur ei tahaks selle jupi eest väga maksta. Üllatuseks stangel endal läbisvat roostet polegi, aga asi kaugel ideaalist. Kahtlustan, et see on mingi hetkel vahetatud, ilmselt samal ajal kui ühte otsa paigatud on. Kui vahetatud poleks, peaksid seal suured augud juba sees olema.

Hea on see, et nähtav kroomiosa on üsna ok  . Peale korraliku pigipesu ja eelmiste värvimistega tekkinud värvijääkide eemaldamist näeb talutav välja. Ideaalis võiks muidugi välja vahetada, aga originaali hind on kosmos ja b-varuosa kroomi ei soovi.

[Pilt: IMG-20210214-134400.jpg]

[Pilt: IMG-20210214-134501.jpg]

Otsisin ka pikalt tungrauaaukude "kattepunne", mida ka Silberist ei suudetud mulle leida. Tüütasin Tarmot mitu korda, aga tema väidab, et no ei leia, too varuosakood,  siis vaatame.  Kui panin selle päringu ühes sotsmeedia rahvusvahelises grupis üles, selgus tõsiasi, et w123 pole tehasest nende punnidega välja veerenudki. Nende paigaldus on olnud isetegevus ja suure tõenäosusega on kasutatud w201, w124 või w126 punne, mis peaksid kõik samas mõõdus olema (w126 peaks siiski mõni mm erinema). Miks teised sama ajastu Mersud need said, aga W123 ilma jäeti on minu jaoks ikka täielik müstika.

[Pilt: w123-car-jack-cover-brackets.jpg]

Ühesõnaga tegin Silberist päringu varuosakoodile (A2018990008) ja selgus, et saab tellida küll, hind 3 eur + km/per tk. Mis siin ikka, tellisin ära (mõned varuks ka) ja homme peaks kätte saama. Meie kliimas võiks nad olemas olla, aga korra kvartalis tuleks nad tuulutamise eesmärgil siiski eest ära võtta. Mõõtsin igavusest ka tungraua augu sügavused ära, et näha kas augud põhjatud. 9 cm, seega päris põhjatud nad pole.

Kuna viimasel ajal olen igasugu imelike jubinaid kommiraha eest Silberist saanud,  siis panen kokku hommseks kui punnide järgi lähen full listi nii bussi kui Frank jaoks, äkki õnnestub midagi neilt veel kommiraha eest minema vedada.

Pahtli poolest veel niipalju, et täna said viimased parandused tehtud ja homme teeb lihvimise ja karestamise ära. Mul on usuku, et see nädal saab värvitud ka. Vaja garaaz tühjaks saada, Frank sinna juba liiga kauaks jäänud.
Vasta
#31
Thumbsup
Vasta
#32
Äkki on põhjus selles, et 123 tootmine lõppes siis, kui tulid W201 ja W124. 126 sai aga kohe küljekarbiplekile pastkatted peale ja sääraseid punne ei tarvitatud.

Muide, selle punni elusalt kättesaamine praeguse ilmaga eeldab mõnda liitrit kuuma vett. Põietäiest ilmselt ei piisa...
Vasta
#33
Või veinikorgitseri.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#34
Pakun samuti, et 60ndatel, kui seda autot välja hakati mõtlema, ei olnud need punnid teema. Liiati on augud serva all, karp musta värvi ja väga silma ei torka nagunii. 116 karp on siledama joonega ja pole ka mingeid punne.
Ning ka 70ndatel, kui need autod baanil kihutasid, olid punnid vaid mõtteks Sacco peas, mida vanale mudelile raiskama ei hakatud.
Kas sa lihvimise ajaks küljeliiste ei taha ära võtta?
Ja kui siiski võtad, siis esindusse mandi järgi minnes võid kilo neid hoidvaid tüübleid ka küsida, on tükkis mõnusam liiste tagasi panna.
Stangeotsa plekid lase teha muidugi. Minu omal olid ka läbimädad. Keevitaja alul ütles, et sebi uued, järgmine päev helistas, et ah tegi ise, suht primitiivsed tükid ju. Kui mingit museaali ei taasta, pole vahet.
Vasta
#35
(15-02-2021, 10:40 PM)Rolz Kirjutas: Või veinikorgitseri.

Kinnikülmunud punn tuleb tükkhaaval. On kogemus I-gen punnsilmaga.

Peale ühe lõhkumist sai loomkatseid tehtud ja teekannutäis sooja vett kulus enne, kui wägivallata liikuma soostus.
Vasta
#36
Ega ma temaga külmal ajal plaanigi sõita, seega korkide eemaldamise ja tagasipaneku osas ma väga hetkel mures pole.
Täna jõudsid need jubinad ka kohale, aga kuna käsi oli lihvimisest veel soe ja oli kindel plaan sellega ühepoole saada,
siis lükkasin järgi minemise hommsele. Karestasin auto juba varem masinaga ära, täna sai veel käsitsi kõik kohad 400
paberiga üle käidud.  Homme siis veel happekrunt paljale rauale, krunt ja pritspahtel + esile tulevate vigade parandamine.
Neid kindasti on, kuigi lasin peale igat lihvimise ringi kolleegidel vigu otsidaUsun, et peaks olema üsna ok ja võib varsti värvima hakata.

Enne koju tulekut saatsin e-postiga ette ära ka kõikide huvipakkuvate jubinate listi, mida sai kokku 14 ühikut ja bussile 4 ühikut. Eks siis paista mida ja mis hinnaga pakutakse. Ega pooli neid asju tegelikult otseselt vaja polegi, aga huvitas hind ja kui soodsalt saab, võtan ligi.
[Pilt: 16-02.png]
Vasta
#37
Sain kätte tungraua aukude punnid. Üsna elastsed teised toatempertuuril, aga külmaga ilmselt tõmbab vähe jägemaks. Viis ühikut maksid koos käibega 14.75 eur. Arvan, et see ilmselt ka 2021 aasta väikseim arve mis Järvel varuosade eest tasutud.
Uksele tüübleid Silberist ei saagi tellida. Seega tellisin need Alvadist ära. Ülemise liistu ( tüüblid) olid ming 6 eur/100 tk, kohapeal ka kohe olemas, alumised jõuavad reedeks. Alumiste liistude kinnitid (telliskivi kujuga) 2.5 eur/10 tk. Soodsad, aga milline kvaliteet on selgub siis kui asjad kohal on. Vanu ära ei visanud. äkki tuleb leiutama hakata veel.
[Pilt: IMG-20210217-141821.jpg]

[Pilt: IMG-20210216-152929.jpg]
Võtsin täna vähe põhjalikumalt ette illuliistud. Pesin kõik korralikult pigiainega puhtaks, hõõrusin maha ka eelmise värvimise jäägid, õnneks tuli üsna kergelt maha. Juhipoolse esimese liistu sain tiivaga kaasa, sellel oli plastiku osal sügavad vaod. Õnneks oli eelmise tiiva küljest kohe võtta korralik liist, seega see mure lahenes kiirelt ja valutult. Olin  teadlik, et mõlemad tagatiiva liistud on mul mingi hetk haiget saanud ja lükkasin nendega tegelemist pidevalt edasi. Otse loomulikult on tegemist kõige kallimate liistudega kogu ringi peale. Täna otsustasin, et katsetan Arthur Tussiku võtteid ja äkki saab neist veel asja. Kasutasin haamrit, kruvikeerajat, plekkvelje tasakaalustusraskust ja kuumaõhupuhurit. Parempoolse tagumise tulemusega jäin üsna rahule, ega väga näha polegi, et seal midagi juhutund on. Vasakpoolse sain küll sirgemaks, aga selge on see, et see tuleb välja vahetada. Kahjustused lisaks metallile ka plastikul. Kui õnnestub lähiajal uus"ehk kasutatud" leida on tore, aga kui ei õnnestu, läheb esialgu vigane külge. Kõik liistud poleerin enne tagasi panemist üle ja annan läike plastikuvahaga, mida meil pesulas kasutatkse ja see toimib ka siiani ka metallil üsna edukalt.
[Pilt: 17021.jpg]

[Pilt: 17022.jpg]

[Pilt: 17023.jpg]

[Pilt: 17024.jpg]

[Pilt: 17025.jpg]
Vasta
#38
Tüüblid Alvadist käes. Alumised liistu omad tunduvad olema nii mõõtudelt kui omadustelt head koopiad. Ülemised ümarad tüüblid on mõõtudelt samad, kuid pole nii plastilised kui originaalid. Seega enne külge panemist viskan nad kuuma vette pehmenema. Lisaks leidsin üles parema juhiukse alumise liistu, mis küljes olnust oluliselt värskem välja näeb. Sama otsingu käigus tuli välja ka varem hangitud esistange alused plastikud, mis väga korralikud. Hetkel müügil olevad b-varuosad on kõverad ja ei kõlba üldse kuskile.

Minu töö eeltööde ettevalmistajana on lõpetatud ja kõik värvimiseks vajalik hangitud. Riskide maandamiseks sai hangitud ka veekoguja, mis kopressorist tuleva kondentsi kinni peaks püüdma. Täna teeb maaler oma töö ära ja homme siis paistab milline lõpptulemus jääb.

[Pilt: 200.jpg]

[Pilt: 201.jpg]

[Pilt: 202.jpg]

[Pilt: 203.jpg]

[Pilt: 204.jpg]
Vasta
#39
Eile sai siis värvitud auto (värvikood 880, Cactus Green) ja tulemusega olen asjaolusid arvestades väga rahul. Mingeid otseseid üllatusi töö käigus ei ilmnenud ja kõik sujus. Kokku läks kolm kihti pinnakat. Paaris kohas on pisut tolmu, aga selle saame poleerimise käigus kätte. Juba praegu kannatab vaadata nii kaugelt kui ka lähedalt teda. Täna kiskusin siis kiled ära ja hakkasin vaikselt kokku laduma. Alvadi osadest osutusid alumised tüüblid väga headeks, ülemised ümarad aga ei ole hetkel kasutuskõlblikud. Ei taha nad hästi minna tiibade, ega uste sisse, ega ka teiselt poolt liistude külge. Kui plekki neid veel surub kuidagi(eelnevalt kuumutades), siis liistude külge küll mitte. Augud kuhu liist ise kinnitub on aga liiga väiksed. Seega kes endale ka neid otsib, siis neid Alvadi omasid ma ei soovita. Ei viitsi ise hakata uusi otsima, seega timmin nad sobivaks. Ehk siis vaja augud suuremaks puurida ja siis veel pärast suurema puuriga liistu poolse osa jaoks süvend teha. Otse läbi puurides suuremaga on oht, et liistud ei jää lihtsalt pidama ja hakkavad tüüblitest välja lupsama. St üritan olemasolevatest toorikutest originaali koopiad teha. Enne paigaldust siis ikka kuuma vette, et saaks pehmemaks ja paigaldus sujuks liigsete pingeteta. Ühesõnaga saab hakkama, aga kulub rohkem sellele aega kui ma sooviks.

Tagaluuk sai uue märgi, mis nagu pildilt näha võib näeb vähe värskem välja kui mu eelmine luugimärk oli. Samuti kleepisin ära tagumisele numbrile ÜV 97 aasta kleepsu, ilgelt sügeles see mu käes juba pikemat aega.

Haagisekonksu lasi pesulapoiss roostest puhtaks ja mina värvisin  selle siis ära. Krundiks mingi Depo 3 eurine roostestele pindadele mõeldud hall värv ja peale lasin suvalist riiulist leitud musta aerosooli. Parem ikka kui kergelt rebast viskav konks.

[Pilt: 21021.jpg]

[Pilt: 21022.jpg]

[Pilt: 21023-1.jpg]

[Pilt: 21023-2.jpg]


[Pilt: 21023.jpg]

[Pilt: 21024.jpg]

[Pilt: 21025.jpg]

[Pilt: 21026.jpg]

[Pilt: 21027.jpg]

[Pilt: 21029.jpg]

Kui nüüd katust ja värskelt värvitud osa võrrelda, siis tundub nagu öö ja päev. Peale vaadates raske uskuda, et katuselt sama tooni välja võlub. Samas olen ka ise näinud, et vana luitunud värvi saab poleerimispasta ja vahadega uueväärseks timmida. Loodan, et veab ja ka Frankiga on see võimalik. Kui aga mingil põhjusel see ei õnnestu või ma ei jää sellega tulemusega rahule, värvime ka katuse üle. Hetkel ma selle pärast väga ei põe.

Homme hakkan vaikselt timmima salongiarmatuuri seda osa, mis jääb käigukangi piirkonda. V 1.0 oli tehtud vaid testi jaoks, milleks kasutasin kruviaukudega detaili. Nüüd on aeg siledam osa üle värvida ja panna autosse lõplik V 2.0.

Ka proovin ise järgmine nädal ära poleerida veljed, kuna rehvipink spinneriks on olemas ja pööreva velje poleerimine liivapaberiga ei ole mingi raketiteadus.

[Pilt: 136663739-422862355666533-1833724340055397944-n.jpg]

[Pilt: 137220858-234191595067298-8847890548979795516-n.jpg]

[Pilt: 136668164-404124987574459-3845538626283857298-n.jpg]

[Pilt: 5111.jpg]
Vasta
#40
Ilus rohelineSmile

Kleepsu pead aga uuesti maha kiskuma, sest meil ei ole liikluses numbril mingeid lisandeid lubatud. Iseküsimus muidugi kodustatud ülevaataja olemasolul, millal ükskord nii printsipiaalse korravalvuri otsa üldse sattuda õnnestub.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 240D 1982, W123 Lexuz Lexuz 10 1,701 22-05-2024, 04:01 PM
Viimane postitus: Lexuz
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,562 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB 200, 1978, W123 - fittipaldi fittipaldi 27 13,976 27-12-2023, 10:36 PM
Viimane postitus: fittipaldi
  MB 230E, 1982, w123 Arkadi.T Arkadi.T 21 4,950 21-03-2022, 07:23 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 24,662 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon
  MB w140, 420, 1992, Arkadi.T Arkadi.T 7 2,997 18-04-2021, 07:30 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
Photo MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - LUKKU! Arkadi.T 41 10,797 24-03-2021, 09:01 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  W123, 200d, 1982 - 190hans 190hans 10 11,487 14-06-2019, 10:17 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mb 240d 1978 w123 M1X 30 21,559 30-04-2019, 10:20 PM
Viimane postitus: M1X
  W110 200 Diesel ''Heckflosse'' - OnkelMats OnkelMats 17 14,079 01-11-2018, 07:30 PM
Viimane postitus: OnkelMats



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne