Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W460, 300 GD, 1986 - Aialipp
#21
'


Nii, nii...
Võtab ilmet!
[Pilt: 57372-DSC_0831.JPG]
Vasta
#22
'

Pesemine, kiletamine.
Märglihv 400 igal pool tehtud. Töödeldud detailidel märglihv kuni 1200.
Homme masin välja korraks, garaaž puhtaks ja kilega seinad, laed ja põrand üle ja järgmine etapp.

[Pilt: 86665-DSC_0834.JPG]
[Pilt: 37676-DSC_0847.JPG]
[Pilt: 92994-DSC_0848.JPG]
[Pilt: 43538-DSC_0850.JPG]
Vasta
#23
Milleks selline asi nagu märglihv? Aasta on ju 2017, mitte 1987...
Vasta
#24
(01-11-2017, 07:39 AM)dexter Kirjutas: Milleks selline asi nagu märglihv? Aasta on ju 2017, mitte 1987...

Kas sa võiksid täpsustada mida sa sellega mõtled?
Vasta
#25
Kust alustada:
Pahtlid ja krundid pole enam sama koostisega nagu 20 aastat tagasi. Tänapäeva materjalid on kergemad, elastsemad ja ka poorsemad kui nö vanasti kasutusel olevad materjalid. Vanal "heal" ajal kasutati nn nitro pahtlit, mis kuivas kaua ja kui kuivas oli pärast väga kõva lihvida. Selleks, et lihvpaber ei kuluks ja ei tekitaks selle asja juures nii suurt tolmu lihviti materjale veega ehl tehti vesilihvi.
Tänapäevased materjalid on aga pehmed ja kerged lihvimiseks. Nagu enne mainisin, ka poorsed. St et nad on ka vett imavad ja võtavad niiskuse endasse nagu pesu käsn. Nüüd kui neid krunte või pahtleid lihvida veega jääb vesi pooridesse imendudes metallini ja tekitades või soodustades korrosiooni. Kõrvalnähtudeks võib ka veel pidada nakkuvuse probleeme järnevate kihtidega, saarte väljajoonistamist jpm.
Tänapäeval tehakse kõike kuivalt. Krundi alla P320 ja värvitakse P500 kriimule(on väiksemaid erandeid, kuid üldjoontes on nii)

Loodan, et mu väiksest jutust oli kasu midagi. Kui tekib küsimusi tekib võid julgelt pöörduda
Vasta
#26
(01-11-2017, 07:24 PM)dexter Kirjutas: Kust alustada:
Pahtlid ja krundid pole enam sama koostisega nagu 20 aastat tagasi. Tänapäeva materjalid on kergemad, elastsemad ja ka poorsemad kui nö vanasti kasutusel olevad materjalid. Vanal "heal" ajal kasutati nn nitro pahtlit, mis kuivas kaua ja kui kuivas oli pärast väga kõva lihvida. Selleks, et lihvpaber ei kuluks ja ei tekitaks selle asja juures nii suurt tolmu lihviti materjale veega ehl tehti vesilihvi.
Tänapäevased materjalid on aga pehmed ja kerged lihvimiseks. Nagu enne mainisin, ka poorsed. St et nad on ka vett imavad ja võtavad niiskuse endasse nagu pesu käsn. Nüüd kui neid krunte või pahtleid lihvida veega jääb vesi pooridesse imendudes metallini ja tekitades või soodustades korrosiooni. Kõrvalnähtudeks võib ka veel pidada nakkuvuse probleeme järnevate kihtidega, saarte väljajoonistamist jpm.
Tänapäeval tehakse kõike kuivalt. Krundi alla P320 ja värvitakse P500 kriimule(on väiksemaid erandeid, kuid üldjoontes on nii)

Loodan, et mu väiksest jutust oli kasu midagi. Kui tekib küsimusi tekib võid julgelt pöörduda



Sellest murest saab mööda...
Detailid olid eelnevalt peale metallini lihvimist krunditud ja pahteldatud on plastpahtliga. Pahteldatava koha all oli halogeen töölamp mis eraldas piisavalt suure koguse soojust, et tagada pooridest vee eraldumise . Korrodeerumise ohtu ei ole. Aga sinu jutt tundub tõesti puhas õpikutõdeEusa_angel.
Kindlasti küsin miskit kui kahtlema jään või mõne materjaliga jännis...

Nüüd asjast

Tõepoolest keretöökojad, ehk professionaalsed ja kõigi professionaalsete töövahendite ning tingimustega töökojad, ei kasuta tänapäeval märglihvimist. Vähemasti Eestis mitte. Nende jaoks pole selleks otsest vajadust ning tegemist on riskantse manöövriga mis pinna mitte kuivatamisel võib valusalt kätte maksta.
See on arusaadav, sest kvaliteeti pole nii suure vaevaga vaja taga ajada, sest tööd tehakse iga päev ning oskused ja vilumus on kerge tulema.

Isegi õppematerjalides ei kajastata seda Eestis eriti.
Näiteks 2014a välja antud Automaalri õpik ametikoolidele käsitleb seda teemat vaid järgnevalt.
Alates 1990-ndatest on olukord pidevalt liikunud kuivlihvimise suunas ja täna on arenenud riikidest
üsna raske leida efektiivselt töötavat töökoda, mis kasutaks täitevkrundi viimistlemisel märglihvimist.
Sellest tulenevalt keskendume selle õpiku raames ainult krundipindade kuivlihvimisele. Kuivlihvimine
on lihtsam, kiirem, puhtam ja mugavam, samuti on töö tulemus stabiilne ja lihtsalt kontrollitav. Kui siiski
on tahtmist vanast harjumusest masinaga lihvitud krundipind „märjalt“ üle käia, võib selleks kasutada
halli karukeelt (ca. P1500)

Automaalri õpik ametiloolidele 2014 - ISBN 978-9949-547-75-3 (pdf) ( LINK )
Sellega nende käsitlus lõppeb antud teemal!

Räägime pahtlitest

Tõepoolest tänapäeval kasutatavad pahtlid on polüester pahtlid, mis on poorsed pahtlid. Kuna tootjaid on palju, on ka palju erinevaid kui enamuses on nad sarnased.
See väide, et polüester pahtlid ei tohi või ei soovitata märglihvida - on vale, mis on ilmselgelt suunitlusega otse automaalri õpikusse.
Leidub palju tootjaid, kes soovitavad enda pahtleid märglihvida ning peale seda kindlasti kuivatada teatud tingimustel niiskuse eraldumise eesmärgiga pooridest.
Toome näiteid:
Üle 50 aastase tootmiskogemusega SOUDAL ja nende pritspolüesterpahtel mis on mõeldud nii kuivaks kui märglihviks.
Kasutamine:
Meetod: Sega kokku 2-3% kõvendit ( või 5% ruumalaliselt) ja Spray Fillerit. Kanna pinnale
suruõhupüstoli abil ( surve 2,5 kuni 3,5 baari, ava 2-2,5 mm). Kanna pinnale mitme kihina
lastes eelneval kihil kuivada 5-10 min. Peale kõvenemist on pahtel nii kuiv- kui märglihvitav.
Peale lihvimist loputa veega ja kuivata lapiga.

Soudal Spray filler - datasheet. ( LINK ALLIKALE )

On ka palju teisigi tootjaid nagu näiteks MOTIP ja teised kes vastavad samaga.
Väga pikaks ei hakka seda arutelu ajama ja lisan lõpetuseks ühe Motipi video kus kasutatakse tänapäevast polüesterpahtlit, millele tehakse märglihv.
Video on Eesti turule kohandatud ning subtiitritega.

Tänan tähelepanu eest!
Aialipp.

Vasta
#27
Kuumutan!

Terve masin föönitatud üle. Ruum kiletatud, vent veetud, küttekehad paigas ja töövahendid olemas. Nüüd tuleb temperatuur üles saada ja niiskus alla ja läheb pihustamiseks.

Vasta
#28
Esimene täisring peal

Esimene täiskiht siis peal igal pool ja katusel 2 kihti.
Nüüd kuivab tootja poolt soovitatud normaal temperatuuri juurest 7 kraadi üle.
Õhuniiskus 50% värvimise lõpetades.

Homme lasen uued kihid peale ja siis kogupaksus 250 μm.
Siis tehnoloogiline paus.
Ja peale kuivamist uuesti vesilihv 1200 ja kuivatus ning juba värvialune krunt.

Vasta
#29
üks etapp läbi

Masin krundi all. Detaile jagub veel mida peab kruntima muidugi.
Tulemusega rahul.


Pilte kah...
[Pilt: 73435-DSC_0869.JPG]
[Pilt: 57765-DSC_0870.JPG]
[Pilt: 33536-DSC_0871.JPG]
[Pilt: 72222-DSC_0872.JPG]
[Pilt: 35277-DSC_0873.JPG]
Vasta
#30
'
Paus


Masin kenasti krundi all. Uksed, luuk ja kapott ja osad teised detailid saanud juba ka lihvi ning tuleb mõnest kohast täiendusi. Lisaks tuleb veel reguleerida siit sealt aga värvida on ka veel vaja ja ei hakkand väga aega kulutama sellele.
Temperatuurid on langenud jube madalale ning hetkel sai masin lihtsalt ruumi kokkuhoiu mõttes kokku pandud. Kui ilmad paremad ja kannatab temperatuuri üles saada siis värvin.
Samas hea ka, et saab tehnilise poolega tegeleda. Ise rahul protsessi ja tulemustega.

Pilte kah:
[Pilt: 85956-P1015127.JPG]
[Pilt: 27268-P1015160.JPG]
[Pilt: 62429-P1015145.JPG]
[Pilt: 54224-P1015146.JPG]
[Pilt: 23249-P1015155.JPG]
[Pilt: 56765-P1015151.JPG]
Vasta
#31
Thumbsup
Black Smoke Racing
Vasta
#32
Vägev projekt. Vähe OT aga lihtsalt isiklikust huvist kas tegemist on nn isikliku hobiautoga? Päris ajamahukas ja põhjalik projekt tundub olema Smile
Olen alati arvanud, et rikkad pole mitte need kellel on palju raha vaid need kellel on vaba aega.
Vasta
#33
(21-11-2017, 07:47 PM)Stabilo Kirjutas: Vägev projekt. Vähe OT aga lihtsalt isiklikust huvist kas tegemist on nn isikliku hobiautoga? Päris ajamahukas ja põhjalik projekt tundub olema Smile
Olen alati arvanud, et rikkad pole mitte need kellel on palju raha vaid need kellel on vaba aega.

Isiklikuks otstarbeks ikka. Aega kulub selle masina alla jõudsalt. Tegelikult on see auto minu elukaaslase tulevane igapäeva sõiduriist. Pisikesele neiule paras mürakas millega kolistada ja mütata Eusa_drool.


Vasta
#34
Thumbsup
Vasta
#35
Vägev ettevõtmine. Kas ametialaks maaler?
Vasta
#36
(22-11-2017, 02:29 AM)kubilius Kirjutas: Vägev ettevõtmine. Kas ametialaks maaler?
Ei. Ametiala ei ole autodega seotud. Tugev huvi asja vastu ja kannatlikus viivad sihile.
Tänud igaljuhul.
Vasta
#37
(21-11-2017, 10:07 PM)aialipp Kirjutas: ...
Tegelikult on see auto minu elukaaslase tulevane igapäeva sõiduriist. Pisikesele neiule paras mürakas millega kolistada ja mütata Eusa_drool.

Sihuke usaldusväärne tubli ja tummine elukas, keelega läbi paksu ja vedela minna. Mulle säärane lähenemine meeldibEusa_angel

Tubli tööThumbsup
Vasta
#38
(23-11-2017, 11:47 PM)v6sa Kirjutas: keelega läbi paksu ja vedela minna.

Fui, härra v6sa!

Aga väga tubli töö G kallal!

Vasta
#39
Aitähh kõikidele heade sõnade eest!
Vasta
#40
'

Hop,hop - kevad käes

Uus õli + filter.

Peale pikka seismist käivitus poolest pöördest ja nurrub nagu sülekass... Eusa_drool
Homme testib vähe käitumist ja siis viimane tähelepanu kerele enne värvimist.
Lisaks tuleb üle vaadata armatuuri juhtmestik.
Täna vaatasin, et kell pöördeid ei näita ja kütuse kogust peab ka oletama ilmselt.
Eks saan homme selgust, et kus ja mis...
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,534 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  300 CE-24, 1991, C124 Sm. Västrik 81 88,432 22-12-2023, 09:38 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 300 E, 1989, w124 - OnkelMats OnkelMats 48 40,569 10-11-2020, 09:46 AM
Viimane postitus: OnkelMats
  Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp aialipp 55 60,078 07-07-2018, 12:33 AM
Viimane postitus: aialipp
  Minu 88a MB 300 TE "kutsikas" "kutsikas" 16 14,351 16-12-2017, 11:49 AM
Viimane postitus: Eero_S
  MB W124 CE 300 1991 tns-one 44 43,453 29-06-2016, 05:25 PM
Viimane postitus: tns-one
  Mercedes-Benz 300 CE 1992 - ktmduke ktmduke 36 37,194 10-06-2015, 11:46 AM
Viimane postitus: ktmduke
  MB 300 CE, 1990, C124 - Mondos Mondos 54 63,147 13-12-2014, 04:48 PM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz 200D, 1986, w201 - lexuz Lexuz 79 72,986 20-03-2014, 11:37 PM
Viimane postitus: Lexuz
  Mercedes Benz ce 300 turbo 90a. arts24h 16 18,073 27-09-2013, 09:18 AM
Viimane postitus: arts24h



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne