Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
#1
Tervitused!
Mootor hakkas aegajalt veidi suitsema(niipalju, et 10 minutilise statoili pesutsükli ajal suutsin terve pesula hallikas/sinist suitsuvinet täis ajada)
Seega otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid.
Õnneks on seda võimalik teha ka ilma plokikaant maha võtmata. Tuleb lihtsalt õhusurve küünla-ava kaudu silindrisse lasta ja klapid püsivadki kinni verdru ja poolkuude äravõtmise ajal.

Kuna tegemist on rohkem "edasijõudnute" DIY tööga ja kui mootoritega päris sina peal ei ole siis ma ei soovita seda tööd ette võtta. Või vähemalt mitte esimeseks tööks.

Paar meelespead:
*Nookurite rakise pingutus jõud on 21Nm(vanad poldid seda ei 50% tõenäosusega ei kannata, seega tuleb uued polidid osta kokku panemisel. 24tk)

*Eriti hoolikas tuleb olla nookuri rakise eemaldamise ajal, et ei hüdrotõukur ega selle all olev väike seib mootorisse ei kukuks. Samamoodi tuleb olla hoolikas ka poolkuude eemaldamise ajal vedu küljest.

Valmistasin ka kiirelt paar abinõud:
[Pilt: 2015-12-14%2020.08.52.jpg]
Toru ühes otsas süüteküünla keere ja teises otsas kompressorivooliku kinnitus.
Teine rakis on klapivedrude allasurumiseks.

[Pilt: 2015-12-01%2015.27.04.jpg]

[Pilt: 2015-12-01%2015.27.13.jpg]

[Pilt: 2015-12-01%2015.42.04.jpg]
Nookurite äravõtmisel tuleb hoolega jälgida, et hüdrotõukur ei kukuks oma pesast välja kuskile mootorivahele ja hüdrotõukuri all olev pisike seib samuti kuhugi ajama ei paneks!!!

[Pilt: 2015-12-01%2015.28.07.jpg]
Ülemine on sisselaske klapp ja alumine väljalaske oma. Ja ennem tuleb nookurid küljest ära võtta, et klapid kinni tõmbaks ja siis alles õhk silindrisse lasta. Igaks juhuks mainin ka, et rõhku ei tohi ennem ära võta kui vedrud ja poolkuud ilusti tagasi on.

[Pilt: 2015-12-01%2015.29.17.jpg]
Poolkuud võivad tahta mõningast kopsimist rakise peale ja ei pruugi esimese korraga kohe heameelega lahti tulla. Turvaline valik on magnetiga juba poolkuude juures valmis olla kui hakkad vedru alla suruma.

Tagasi pannes veendu kindlasti enne kui klapivedru täiesti vabaks lased et poolkuud ikka korralikult klapi otsa ja vedruvahel kinni on. Kui see
lahti pääseb peab neid nö poolkuusid Kuu pealt otsima minema.

[Pilt: 2015-12-01%2015.31.36.jpg]
Ja uus tihend juba paigas

[Pilt: 2015-12-01%2016.40.08.jpg]
Vana vs uus tihend.

Vasta
#2
Väga hea postitusThumbsup

Nii palju veel mainin juurde, et tasub küsida koos uute klapisääretihenditega ka paigaldushülssi. Siis ei lõika juhuslik terav serv tihendi huult katki. Enamasti neid ei ole, aga mõistlik on olla ettevaatlik.

Kui hülssi ei ole, siis ajab asja ära õhuke palsttoru või teibist toruke. Oluline on, et see ulatuks klapi otsast üle poolkuusoone sileda klapisääreni.
Vasta
#3
Kas nookuri polt on M10? See 21nm sellisele poldile pole küll suur jõud, pigem see klaveri ühtlaseks kinnitamiseks. M12 plokikaanes 70-90 nm + 90* jne. Ja seal tal valu ka taga kogu aeg.
Vasta
#4
(06-01-2017, 11:23 PM)jaan140 Kirjutas: Kas nookuri polt on M10? See 21nm sellisele poldile pole küll suur jõud, pigem see klaveri ühtlaseks kinnitamiseks. M12 plokikaanes 70-90 nm + 90* jne. Ja seal tal valu ka taga kogu aeg.
Poldid olid M8.
Üldiselt on igale poldi suurusele ettenähtud maksimaalne pingutus jõud.
8.8 tugevusega M8 poldil on see umbes 23Nm ja M12 poldil midagi 80Nm kanti. Täpne pingutus oleneb konkreetsetest oludest muidugi (seib, keerme samm, määrdeaine, materjal)
Niiet ega Mercedes-Benz -i insenerid neid numbreid umbes pole valinud.
Vasta
#5
Tere! Kas klapisääre juhtpukside vahetuseks on vaja plokikaas maha võtta või saab vahetada ilma seda tegemata? M102 ja M103? Neil peaks see vahetus ühtemoodi käima.
Vasta
#6
(23-07-2017, 01:38 PM)Atman67 Kirjutas: Tere! Kas klapisääre juhtpukside vahetuseks on vaja plokikaas maha võtta või saab vahetada ilma seda tegemata? M102 ja M103? Neil peaks see vahetus ühtemoodi käima.

Kui ma 2010.a. endale M103 mootoriga W124 soetasin ja Lesvenisse klapisääre tihendeid vahetama läksin, sest mootor pisut võttis õli, siis Imre Lesvenist tahtis hakata neid juhtpukse vahetama. See oleks olnud suurem töö (plokikaas maha jne) ja oleks maksnud ilmselt kena kopika. Pidasin mitme targa inimesega seepeale nõu. Tegu hobiautoga, mis palju ei sõida. Jätsin puksid vahetamata. Nüüd aastal 2017 võin öelda, et oli õige otsus. Auto sõidab kenasti, õli võtab minimaalselt, ülevaatusel on HC normis. Odomeetri näit on 160 000 kandis.


Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kütusepaagi anduri puhastamine (W124) RivoA 21 28,082 28-01-2024, 11:26 PM
Viimane postitus: iseteenjasaan
  w124 200d [u]hõõgküünlad[/u] suvel? melw124 2 548 26-08-2023, 08:01 PM
Viimane postitus: melw124
  w124 Kojamehe mootori vahetus RivoA 5 14,673 31-05-2018, 11:18 AM
Viimane postitus: Eero_S
  Tagumise rattalaagri vahetus (w124) MarekV 5 8,556 07-05-2017, 01:58 AM
Viimane postitus: MarekV
  W124 e300d 100kw 1995a mootori juhtmed arturmalcik 0 2,438 26-07-2016, 03:51 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  ABC klappide tihendite tugirõngad onuraiu 1 2,863 23-06-2016, 09:26 AM
Viimane postitus: onuraiu
  W124 püsikiiruse hoidja kerdok 2 3,451 27-04-2016, 06:52 AM
Viimane postitus: dexter
  W124 spidoploki ja keskkonsooli valgustuse kaitsme ja potentsiomeetri remont. Laur 16 33,052 06-03-2016, 06:37 PM
Viimane postitus: janek126
  w140 (92-98) / w210 (96-05/97) / w124 (94-95) ir pultide sünkroniseerimine marek 5 23,033 02-08-2015, 08:47 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W124 ümber ehitus-diiseldamine hannes_s 31 46,121 01-02-2014, 04:37 PM
Viimane postitus: hellrix



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne