Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OM603 kolin mootoris
#1
108kw om603.
Pärit 1995? aasta W124 pealt.
Sõiduka peal töötas ilusti. Ebaloomulike helisid ei täheldanud.

Mootor sai maha võetud ja ühele maasturile pandud mootoriks. Eemaldatud sai põhimõtteliselt kogu elektrisüsteem va. eelsüüteküünalde relee (jäi alles ka temp ja õlirõhu andur). Muu elekter sai eemaldatud (ka kp elekter sai täielikult puhtaks tõmmatud) kapoti all paar kolm juhet.

Mootor sai käivitatud, tühikäik sai umbes 800rpm peale kruvitud. Mootoris teatud vahemikul tekkis "kolin" tühikäigul mitte. Samas mootor ei käinud ka mahedalt. Pigem selline suhteliselt kõva häälega. Heli oli ainult teatud vahemikus a la 1000-1500rpm vms. Ei mäleta enam täpset vahemiku aga samas mootor oli suhteliselt lärmakas - mahedast diiselmootorist ei olnud enam justkui juttugi.

Kütusesegu ei ole olnud rikas - lonti ei suutnud välja ajada (ja seda ma ka ei näppinud).

Sõidetud sai umbes 500km.

Juhtus: õlitorul meh. vigastus, õli väljas/madal õli surve, tekkis kolin mootorisse. 3-4km sõideti nii. Leke parandati, õli sisse, tugev kolin "klak-klak-klak-klak-klak" mootoris. Tühikäigul ei ole aga alates 1000rpm ja edasi, siis ka kolin sees.

Karter alt võetud, raam ja kepsusaaled kõik va. I raamsaale (mida ei saanud veel kätte õlipump seal eest) kontrollitud: no leiab kulumisjälgi (siiski üle Eesti keskmise seisukord) aga lapikuks ei ole miski kulunud, et võiks sellist häält tekitada. Ringi käinud ei ole. Vask kusagilt ei paista, metallipuru karteris ei leidnud.
"Sõrmede" lõtk kontrollitud - lõtku ei täheldatud.

Mõistus otsas. Mida kontrollida ja kust edasi minna?
Kas võis selle heli põhjustajaks olla hoopis pump, mis sai kannatada õlipuudulikuse käes? Samas heli on pigem kolksuv heli, kui klõbin.
Keegi pakkus, et ehk süütenurk miskit pidi valeks hoopis läinud ja sellepärast ka mootor kolisema hakkas? (Samas seda näppinud ei ole).

Mis kurja seda kolinat tekitab, kui saaled normaalsed, sõrmedel lõtku ei tähelda, käivitub poolest pöördest, rõhk umbes 3bar ...

Andke nõu, ma ei eeldagi, et autosid internetis remonditakse aga mõistus nagu otsas, et mida edasi kontrollida/teha.

Aitähh!
Vasta
#2
Tühikäigu elektri oleks võinud alles jätta. Täiesti hullu "kolinat" tekitab mitte korras pihusti.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
Laur - tänud vastuse eest.
Tühikäigu elektriga seotud osale suudeti põhimõtteliselt enne näpud järgi panna, kui sain aru, et selle oleks võinud jätta. Samas kinnita minu arvamust - antud osa reguleeris ainult reaalselt tühikäigu pöördeid, eks ?

Pihusti osas - kas siinkohal on loogiline, et tühikäigul seda heli ei ole aga alates 1000rpm vms. tekib tugev lagin mootorisse? Kui nüüd täna viimane raamsaale kah alt saab ja seal samuti silmnähtavat vigastust ei ole, panen uuesti kokku ja ehk jõuab kontrollida ka pihusteid.

Kui kellelgi veel miski häid ideesid või arvamusi, siis kõik teretulnud!
Vasta
#4
Tänane uus info:

Sai alumine ots uuesti kinni lapatud. Uus õli sisse. Ikka heli mootoris. Täpsustaks, et heli on pigem selline "lagina" tüüpi heli, mitte kolks.
Kõrgemate pööretega tugevam heli, tühikäigul klassikaline meru "klak klak klak klak klak" heli.

Sai töötava mootoriga pihusti torustik ühe pihusti kaupa lahti keeratud. Muutust ei olnud.
Sai nukk maha võetud. Nukkvõll korralik, tõukurid korralikud.

No kurja - mis toimub? Ei leia põhjust.
Muidu mootor käib edasi ilusti ja töö on ühtlane. Aga kõrvalheli, kergelt nagu isegi plekine "lagin" häirib ikka meeletult.

Andke nõu kaasvõitlejad!
Vasta
#5
Kui sul enam vähem kaamera on siis proovi äkki mingi video teha.
MB E320 CDI S211 Avantgarde '04
MB 250D W124 facelift '92 OM602.982 2.9 swap
Vasta
#6
(28-12-2016, 08:49 PM)-Liitlane- Kirjutas: ...
Andke nõu kaasvõitlejad!

Paar mõtet.

Vaakumpump oskab mõnusalt koliseda. Vaakumpumpa käitava nukkketta sees eluneb pritsehetke varasemaks tiriv elukas. Kui seal paistavad tükid, ajab see pritsehetke valeks.

Teil käis klapikambrikaas maas. Kas kett oli ilusti pingul? Peetis ketipinguti koostöös purunenud taldadega laperdab kenasti ja loobib ajastust.

Turborõhu kell on ikka ühendatud ülerõhupoolega? Võimsus oli olemas?
Vasta
#7
v6sa - tänud kaasamõtlemast.

Vaakumpumba osas võtan info arvesse.
Kett oli pingul.
Turborõhu kella mul pole selles masinal. On õli surve kell ainult.

Ma püüan miski videolõigu saada asjast, siis ehk oskavad targemad paremini suunata.
Keti plaginaga on muidu sarnane küll see heli. Aga kett oli kenasti pingul.
Vasta
#8
Käi Lesvenist läbi ja küsi Imre arvamust.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#9
Tallinn kaugel, ise Põlvas. Auto sinnani vastu nagunii ei peaks. Arvan.
Tegin video kah, eks püüan õhtul laadida aga video peale minu arust see kolin ei jäänud, telefon ei suuda seda heli vist väga hästi eraldada.

Kuulasin mootori läbi - sama kolina sain kätte kui kuulasin kütuse torusid. Justnimelt torusid. Pihustid, pump vms. ei andnud seda kolinat edasi aga kütusetorud andsid täpselt selle kolina edasi. Kõik kütuse torud. Seega võiks eeldada, et siiski klapid/tõukurid (kui saaled üle kontrollitud ja need korras ((va. siis esimene saale, mida ei kontrollinud, kuna õ pumpa ei tahtnud maha kruvida)))?

Mõistus otsas - nukk ometigi käis ju maas (korras), tõukurid korras ja pealtpoolt paistsid klapid paigas ilusti ja ebaloomuliku kulumist ei täheldanud.

Klapikambrikaas kumas kah natukene seda kolinat läbi aga pooltki mitte nii puhtalt, kui seda tegi kütusetorud, mis pihustitesse lähevad. Kuulasin üle samuti pumba, vaakumpumba ning plokipealt samuti proovisin enamvähem silindrite osas kuulata - ei olnud miski kolinat justkui.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  OM603 väga külma mootoriga imelik "kõll" dad 3 789 02-07-2021, 03:41 PM
Viimane postitus: v6sa
  OM603 mootorikoodi asukoht Injection 1 1,641 20-05-2020, 07:55 PM
Viimane postitus: Injection
  W126 ja OM603 ühendamine mydimees 4 2,496 30-04-2020, 08:01 AM
Viimane postitus: mydimees
  Mootoris kõrvaline hääl MBw140 1 2,777 17-05-2018, 03:35 PM
Viimane postitus: MBw140
  OM603 kütusepumba elekter -Liitlane- 7 5,245 02-07-2016, 12:32 AM
Viimane postitus: -Liitlane-
  Väntvõllide sobivus om603, 300D ja 300TD Arvon 0 1,792 10-02-2016, 11:21 PM
Viimane postitus: Arvon
  OM601 asemele OM603 W124 Sasskin 1 2,944 07-12-2014, 09:06 AM
Viimane postitus: apsik
  om603 vs om601 käigukotid. mrmikumike 6 7,330 08-06-2014, 12:19 PM
Viimane postitus: mrmikumike
  Kas OM603 ja M104 käpad võivad ühesugused olla karuanton 17 11,553 17-02-2014, 05:55 PM
Viimane postitus: jaan140
  MB c180 1996a. W 202 klõbin mootoris mbc180 4 4,093 30-01-2012, 09:21 PM
Viimane postitus: rob12



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne