Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kõrgsurvepump
#1
Autoks  W124 2,5D.Küsimus siis selline,et mis otstarve on joonisel pumba vasakpoolses otsas 8mm võtmega keerataval vertikaalsel tiftil.Peenfiltrit vahetades avastasin et ta oli lahti.Keerasin kinni,aga kas tegin õieti.
http://dieselgiant.com/purgeom6030104.JPG
Vasta
#2
Kas too mitte kõrgesurvepumba korpuse keeramiseks pole reguleerimise ajal.
Vasta
#3
Siis ei ole vist vahet,kas ta on kinni või lahti,kui pump juba fikseeritud.
Vasta
#4
Kas keegi Tartu kandist oskab soovitada inimest, kes suudaks paika panna OM606 100kW kõrgsurvepumba ? Diisli-Aivar on ilmselt pädevaim mees siin kandis, aga teda on raske tabada.

Mul sisuliselt esimene diisel ja seegi ilma ajudeta, st ei oska ise kruve õigesti keerata, et mootor korralikult käiks.

Tegemist siis 7 või 7.5mm elementidega pumbaga, mis on ostetud kasutatuna ja seega ei tea isegi seda, kas kõik seal sees õigesti on.

Aivar pani kogused võrdseks, mootor käib ilusasti ja silindrid võrdselt, ei raputa ega häälitse.

Probleem on selles, et tühikäiku ei saa paika. Alla 800rpm ei taha sisuliselt üldse käia, musta vms ei viska. Kohati kipub pööre lainetama. Tõuseb oma 200 pööret ja langeb....seda siis mingite intervallidega.

"Kruvi" (M8 polt) pumba taga isegi allub pöördemuutusele, aga see vist pole päris õige asi, mida keerata?

Kui isegi 900 pöördega käib, siis käiku sisse lülitades sureb mootor välja. Ilma gaasivajutuseta käima ei lähe.

Süütenurk ehk pritsenurk on dioodiga paika pandud, ca 14-15 kraadi, pigem hiline.

Ma usun, et tegemist ongi prügikastiväärilise pumbaga, aga proovimise mõttes tahaks täismehaanilise pumba niipalju käima saada, et autot proovida.

Kui teaks, et muu asi töötab, paigaldan elektroonilise juhtimisega pumba, mida on võimalik normaalselt tööle saada.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#5
Tartus on olukord diisliremondiga selline.
Endine Karla Auto Tartu osakond on jagunenud kaheks - Diisel ABC (hr.Karu) ja siis juba mainitud Aivar (mis firma tal on ei mäleta).
Vana kooli mees Mati Kattel ja firma Kattel Diisel Vasara tänaval. Nemad võiks neid vana kooli ridapumpasid tunda.

Siis on veel Võru tänaval asuv Dieselland, aga neile meeldib minu arvates tegeleda pigem uuemate Common Rail süsteemidega.
Muidugi kõige suurem guru Bosch ridapumba alal on vaieldamatult endine Karla Auto pumbamees Endel, kes töötas hiljem Kose Ristil Buslandis. Tema vastu ei saa mitte keegi, kui vaja stendida mõnd ridapumpa. Mis ta täna teeb, ma ei tea.
Vasta
#6
Vahepeal avastasin, et pumba tagaosas üleval olev "kruvi" (M8x1mm keermega) vibreerib. Keere suhtkoht olematu ja ei stoperda kruvi. Seda on vist liigselt pingutatud.
Peab fikseerimise hetkel muud moodi lahendama, aga vast saab hakkama.

Kui isegi pööre on kõrge, ca 900 pööret, käiku sisse pannes sureb välja.
Pidingi just pumba taguse reguleerimise kohta infot otsima hakkama. Ilmselt on sealt miskit paigast ära.
Silindrid käivad võrdselt iseenesest, stendida vms pole vaja.

Alla ca600 pöörde ei käi üldse, nagu kütusekraan keerataks julmalt kinni.

Peab olema mingi kruvi, mida nüüd keerata. Võtsin tagant solenoidi eest ära ja seal on kiire vaatluse käigus 2 stopperiga kruvi, mida saab reguleerida.

Kusagil netiavarustes on pilt pumba tagusest, kus on märgistatud, mis on mis. Peab selle otsima ja proovima hakkama.


Pump iseenesest RS203 tähisega.

[Pilt: ELR.jpg]

Päris informatiivne teema.

Ilmselt ongi minu probleem selles reguleeringus:

Tsitaat:Internal coarse idle adjustment (2b/28)
*CW increases idle, CCW decreases.

External fine idle adjustment (3/29)
*CW decreases idle, CCW increases.
**If you run out of adjustment range, you must adjust the internal coarse idle screw to change the affected range.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#7
Mina olen kuulnud, et pump reguleeritakse välja pumba stendis ja siis paigaldatakse autole.
Stendis reguleerimise tarvis on firma Bosch andnud välja "pumbakaardid", mis algselt olid mikrofilmidel, tänapäeval on nad plaadil tähisega W (+W arhiiv vanemate pumpade jaoks), mis on üks osa Bosch programmist ESItronic. Sisestad programmi pumba numbri (näiteks 0401...) ja siis saad pumbakaardi, kus on peal igasugu numbreid. Oskajad pumbamehed loevad sealt välja kõik vajaliku et pump stendis paika saada. Pumbastende on erinevaid, alates odavatest Ungari stendidest lõpetades kallite Bosch stendidega. Olen näinud ka Motorpali pumbastendi Eestis.
Vasta
#8
Jah, paraku sellele pumbale pole "tabelit", sest plunserid vahetatud.
Stendis pandi paika võrdsed kogused üksteise suhtes.

Täna käisin Aivari juures ja arvas, et saab paika küll. Just seda ei pidavatki stendis saama teha, ikka auto peal. Sest "õiget" numbrit moditud pumba puhul pole olemas, isegi ei tea, mis jupid seal sees on.

Seega on lootust, et asja saab sellest pumbast. Ma just mõtlesin, et vaatan, mis infot WIS annab.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#9
kas äkki keegi soovitab kohti kus saab pumba kontrollida ?
Mercedes benz w124, w202, w210, w140 , w220, w211 varuosad tallinnas kohapeal ja tellimiseks .Autoremont, plekitööd, autovärvimine
Vasta
#10
(10-08-2016, 01:18 AM)arturmalcik Kirjutas: kas äkki keegi soovitab kohti kus saab pumba kontrollida ?

Test-Rem, Oisu Diisel. Mujal saavad vingumürgituse nii wana asja peale.
Vasta
#11
(10-08-2016, 09:58 AM)v6sa Kirjutas:
(10-08-2016, 01:18 AM)arturmalcik Kirjutas: kas äkki keegi soovitab kohti kus saab pumba kontrollida ?

Test-Rem, Oisu Diisel. Mujal saavad vingumürgituse nii wana asja peale.

test-rem ei tegele selliste pumpadega rohkem kui 3 aastat . karla autos viimati teinud 4 aastat tagasi ja öeldi et 150 euriga nad panevad seda stendi tööle ja kontrollivad pumpa . mina aga lasin teha diiselkeskuses betooni11d aadressil 40 euriga .
Mercedes benz w124, w202, w210, w140 , w220, w211 varuosad tallinnas kohapeal ja tellimiseks .Autoremont, plekitööd, autovärvimine
Vasta
#12
Eks see ridapump hakkab vaikselt ajaloohõlma kaduma. Moodsad diislid on juba vist kõik Common Rail süsteemiga. Täna vast viitsivad ridapumbaga tegeleda Oisu Diisel, vahest ka Karla Auto, Rometu talu Rakvere külje all. Diislimeistri Vambola äkki teab, millega endine Buslandi ridapumbaguru Endel tegeleb. Kas teeb veel pumpasid?
Meelde tuli. AVT Service võiks ka ridapumpa kontrollida.
Vasta
#13
Sain pumba päris hästi tööle. võtsin pumba tagant magnet solenoidi küljest ära ja keerasin sealt reguleerimiskruvi väljapoole. Pärast keerasin välimist reguleerimiskruvi pumba üleval osas, et täpsemalt paika saada.

Nüüd käib madalamalt ja ei sure välja käiku sisselülitades.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB (w 124, 300D) kõrgsurvepump ja kütusefilter Jureckij 18 10,054 08-05-2015, 03:35 PM
Viimane postitus: Jureckij
  kõrgsurvepump lekib petrik 21 16,095 24-11-2014, 11:03 AM
Viimane postitus: petrik
  190 D kõrgsurvepump ksp 6 6,058 25-05-2014, 10:42 AM
Viimane postitus: mrmikumike



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne