Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Jul 2015
Maine:
0
Tere,
Ma pole küll ise Mercedese omanik, aga mul on Pistenbully 130D mis kasutab OM617 mootorit.
Nimelt oleks vaja selle mootori kõrgsurvepumpa või kogu mootorit.
Kui kellelgi endal pakkuda pole, ehk oskab suunata kuskohast võiks otsida?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(23-07-2015, 04:37 PM)dsei Kirjutas: Tere,
Ma pole küll ise Mercedese omanik, aga mul on Pistenbully 130D mis kasutab OM617 mootorit.
Nimelt oleks vaja selle mootori kõrgsurvepumpa või kogu mootorit.
Kui kellelgi endal pakkuda pole, ehk oskab suunata kuskohast võiks otsida?
Säherduse huvitava preparaadi omanikule peab ometi vihjama, et kui kiirendamisel alguses tekkib must lont ei häiri, siis saab väga heaste ka vabaltimeva pumba rammusamaks keerata vägisitopitava tarbeks. Peamine erinevus on ALDA puudumine. Mistõttu jääkarud võivad ära sulada (tegelikult ka kolvid, kui Wägga Palju peale keerata).
Ning Harjumaal, Kernus on üks vakantne sõidust seismajäänud OM617 täiesti olemas. Küll vabaltimev ja tõtt-öelda remonditoorik - II silindri klapid lekivad kohe kindlasti. Seisnud kinnise mootorikatte all viimased 7 aastat. Käima panna ei saa, kuna starteri ärisin juba aastate eest maha... Klapikambrikaane üks kinnituskõrv on murdunud.
KSP on peal. Sellele etteheiteid ei olnud. Muid abiseadmeid küljes pole, kuid soovi korral võime ju varuosaunikut revideerida
Hind 100, kui tuled ise appi maha monteerima.
Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Jul 2015
Maine:
0
(24-07-2015, 08:16 AM)v6sa Kirjutas: Säherduse huvitava preparaadi omanikule peab ometi vihjama, et kui kiirendamisel alguses tekkib must lont ei häiri, siis saab väga heaste ka vabaltimeva pumba rammusamaks keerata vägisitopitava tarbeks. Peamine erinevus on ALDA puudumine. Mistõttu jääkarud võivad ära sulada (tegelikult ka kolvid, kui Wägga Palju peale keerata).
Ning Harjumaal, Kernus on üks vakantne sõidust seismajäänud OM617 täiesti olemas. Küll vabaltimev ja tõtt-öelda remonditoorik - II silindri klapid lekivad kohe kindlasti. Seisnud kinnise mootorikatte all viimased 7 aastat. Käima panna ei saa, kuna starteri ärisin juba aastate eest maha... Klapikambrikaane üks kinnituskõrv on murdunud.
KSP on peal. Sellele etteheiteid ei olnud. Muid abiseadmeid küljes pole, kuid soovi korral võime ju varuosaunikut revideerida
Hind 100, kui tuled ise appi maha monteerima.
Selline vabalthingava kõrgsurvepump on juba olemas ning pealegi keeratud, kuid ei anna ikka sama rammu välja mis turboka pump. Mul on olemas nii turboka kui ka vabalthingava pumbad, kuid üks vajab remonti ja teine on lahja.
Mõtlesin uurida, et kuidas siin neid isendeid liigub, et äkki pakub keegi uuemat ja korralikumat pumpa, sest parandus juba on nagu ta on.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
24-07-2015, 12:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-07-2015, 12:34 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(24-07-2015, 08:55 AM)dsei Kirjutas: Selline vabalthingava kõrgsurvepump on juba olemas ning pealegi keeratud, kuid ei anna ikka sama rammu välja mis turboka pump.
...
Siis on elemendid kulunud või pump halvasti tehtud 8etteanded ühtlustamata, regulaator takerdub vms.). 5,5 mm elementidega saab kätte 150 kW, sealt edasi on suuremaid elemente vaja. OM617.952 andis tehaseseades välja 92 kW.
Edu otsingutel, neid pumpasid veel liigub.
Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Jul 2015
Maine:
0
Kisun vana teema jällegi üles. Nimelt sai nüüdseks pump Diislimeistrisse remonti saadetud ja seal öeldi, et regulaator täiesti sodi ja elab oma elu ning seda pole võimalik parandada. Soovitati muretseda uuemat tüüpi pump mida oleks võimalik ka hiljem parandada. See püstitaski nüüd uue küsimuse: kust ma saaksin parima võimaliku alternatiivi sellele pumbale? Lisan mõned pildid konkreetsest isendist ning sooviks siis teada mis selle asemele sobib?
Või saab keegi tõesti sama aga heas töökorras kütusepumpa pakkuda?
Silt pumba peal:
Silt regulaatoril:
Terve kompott:
http://s29.postimg.org/a2ym7d6hj/terve_pump.jpg
Postitused: 677
Teemad: 108
Liitus: Jul 2013
Maine:
0
Huvitav kas om602 pumpa ei anna peale panna?
Tean ühte meest kes väitis et pani audi r5 küttepumba peale sellele mootorile, pidi väga hea olema.
Kui on huvi siis kirjuta postkasti, võin anda selle mehe numbri.
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Postitused: 82
Teemad: 9
Liitus: Apr 2015
Maine:
0
26-01-2016, 07:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-01-2016, 07:56 PM ja muutjaks oli ed_.)
Kuna endal üks sama mootor, olen vaadanud, et neid ikka maailmas leidub. USA ebayst umbes 200-300USD, mõistlikul juhul saatmine umbes 100, pluss tollid. Vahel leiab mõne lingi ka euroopas: mingi Hollandi leht.
Ega see just odav ei ole ja kunagi ei tea, kui kulunud pumba saad. Aga suure tõenäosusega paned selle peale, sätid ajastuse paika ning masin sõidab. Igasugusel arendamisel võid sama summa juba töörahaks maksta.
Saksa ebays on ka üks täiesti uus pump müüa: MERCEDES BENZ W123 G MODELL OM 617 DIESELPUMPE BOSCH A6170704101
Kindlasti on lähemal kuskil riiulis, kuurinurgas või romuhunnikus korras pumpasi, mille räägiks oluliselt soodsamalt kätte aga (siinmaal on) (vanade) varuosade otsimine, kuulutamine, selgitamine ütlemata vaevarikas tegevus.
Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Jul 2015
Maine:
0
Suured tänud vastuste eest. Välismaalt tellimine jääb ära, kuna sellist vana kasutatud asja kotis osta ei julge ega taha. Sellepärast ma siia foorumisse ka kirjutasin, kuna siin leidub kindlasti inimesi kelle kuurinurgas või romuhunnikust antud isendeid võib leiduda.
Kuid kas oskab keegi öelda kas mingi uuema sordi Mercedes-Benz (a'la 90-ndate alguse) pump sobib kuidagi eriti ilusti selle asenduseks? Kujutan ette, et selle audi küttepumba sobituseks peab ikka vastav mees ka olema, kuid eelistaks siiski lihtsamaid variante.
Postitused: 82
Teemad: 9
Liitus: Apr 2015
Maine:
0
Olen huviga lugenud sellise malmpaja aretusi erinevates maailma nurkades aga pole kohanud, et mingeid selliseid lihtsaid, odavaid ja ilusaid lahendusi oleks. Originaali või ikka see tuunitud vabalthingava pump.
Kui pumpa ei leia/tellida ei julge, võib-olla on mõttekam kogu täiega mingi OM60x peale panna? On sellel masinal ka Mercedese käigukast (manuaal, automaat)? On seal mootori küljes mingid erilised hüdropumbad vms?
Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Jul 2015
Maine:
0
(26-01-2016, 09:59 PM)ed_ Kirjutas: Olen huviga lugenud sellise malmpaja aretusi erinevates maailma nurkades aga pole kohanud, et mingeid selliseid lihtsaid, odavaid ja ilusaid lahendusi oleks. Originaali või ikka see tuunitud vabalthingava pump.
Kui pumpa ei leia/tellida ei julge, võib-olla on mõttekam kogu täiega mingi OM60x peale panna? On sellel masinal ka Mercedese käigukast (manuaal, automaat)? On seal mootori küljes mingid erilised hüdropumbad vms?
Käigukasti ega midagi sellist pole, kuna masin on täielikult hüdroga töötav. Kui ma ei eksi, siis peaks olema nii, et üks peamine suur hüdropump saab ülekande mootorilt ning selle järele lisanduvad veel teised hüdropumbad.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
27-01-2016, 12:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2016, 01:03 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(27-01-2016, 12:15 PM)dsei Kirjutas: Käigukasti ega midagi sellist pole, kuna masin on täielikult hüdroga töötav. Kui ma ei eksi, siis peaks olema nii, et üks peamine suur hüdropump saab ülekande mootorilt ning selle järele lisanduvad veel teised hüdropumbad.
Väljaspool teed pole kerge suits kiirendusel ilmselt probleem, hüdrostaatilise käiguosa korral on koormuse muutus üsna sujuv ka. Vabalthingeldava ja turbopumba peamine erinevus on ALDA olemasolu viimasel, mis takistab enne turborõhu tekkimist kütusekoguse lisandumist. Peamiselt on vajalik jääkarude ärasulamise vältimiseks, kuid säästab ka mootorit juhmkasutaja abiga kolbe sisse sulatamast.
Seega kõlbab suvaline R5 pump. Niikuinii tuleb vana pump lasta stendist läbi ja siis saab etteanded kohe õigeks keerata. Alukaanega mootorite pumpadel on teine regulaatoriseadistus, kuid üks heas toonuses malmpada peaks selle erinevuse üle elama küll.
Ning teemasse ka: on pakkuda üks R5 pump vabalthingeldava OM617 pealt, seisunud mootoriga koos kinnise mootorikatte all kütusega täidetult 8 aastat ja üks R5 pump vabalthingeldava OM602 pealt, seisnud siseruumis riiulil 5 aastat. Mõlema kohta ei olnud mingeid pretensioone. Praegune seis on teadmata, peaksid olema töökorras.
Esimene pump 100.-, teine 150.- Kernus. Kokkuleppel saab ka mujale.
Isiklik soovitus oleks võtta toorikuks vanem pump.
Kui ise aretada ei soovi, siis Dieselmekenist paremat siinkandis ei ole:
https://www.facebook.com/dieselmeken
Postitused: 6
Teemad: 1
Liitus: Jul 2015
Maine:
0
Teine, see n-ö vabalthingava pump on selliste numbritega. Oskate öelda, millist kombinatsiooni sealt täpsemalt vaatama peaks, et googeldades aru saada millest on jutt? Nimelt tahaks jaole saada, et kas see vabalthingav ikkagi on sobiv, kuna väidetavalt on see juba "peale krutitud", Oisu diislimeeste jutul stendis käinud ja töökorras värk, kuid õiget võimu ikka ei näita.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Vana pumba regulaatori tähisel pole mõtet üldse peatuda, selle paikapidavus on küsitav.
Keskmine rida on Boschi number, alumine DMB kood. Emba-kumba pruugigi. Kuigi minu hinnangul on see mõttetu ajaraisk, kuna nii vana asja puhul ei tea keegi, milline sepp ja kui palju algset asja rikkunud on. Lõppes ju OM617.952 tegemine kaheksakümendnate keskel. Sellest on 30 aastat...
Paraku ostadḱi kas odava remonditooriku ja maksad näituseks Oisu meestele selle töölepanemise eest või üle käidud kalli asja nimekalt tootjalt. No kolmas variant on ise teha. Ma neid kolmanda variandi mehi väga ei tea...
Postitused: 677
Teemad: 108
Liitus: Jul 2013
Maine:
0
27-01-2016, 04:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2016, 04:54 PM ja muutjaks oli 124STD.)
[/quote]
Esimene pump 100.-, teine 150.- Kernus. Kokkuleppel saab ka mujale.
[/quote]
Võsa, selliste hinadega saab komplekstse mootori juba kätte. Parimal juhul isegi terve auto, mis liigub veel omal jõul.
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
|