O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Turg (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=20) +--- Foorum: Varuosad (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=25) +--- Teema: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump (/showthread.php?tid=39624) |
O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - dsei - 23-07-2015 Tere, Ma pole küll ise Mercedese omanik, aga mul on Pistenbully 130D mis kasutab OM617 mootorit. Nimelt oleks vaja selle mootori kõrgsurvepumpa või kogu mootorit. Kui kellelgi endal pakkuda pole, ehk oskab suunata kuskohast võiks otsida? RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - v6sa - 24-07-2015 (23-07-2015, 04:37 PM)dsei Kirjutas: Tere, Säherduse huvitava preparaadi omanikule peab ometi vihjama, et kui kiirendamisel alguses tekkib must lont ei häiri, siis saab väga heaste ka vabaltimeva pumba rammusamaks keerata vägisitopitava tarbeks. Peamine erinevus on ALDA puudumine. Mistõttu jääkarud võivad ära sulada (tegelikult ka kolvid, kui Wägga Palju peale keerata). Ning Harjumaal, Kernus on üks vakantne sõidust seismajäänud OM617 täiesti olemas. Küll vabaltimev ja tõtt-öelda remonditoorik - II silindri klapid lekivad kohe kindlasti. Seisnud kinnise mootorikatte all viimased 7 aastat. Käima panna ei saa, kuna starteri ärisin juba aastate eest maha... Klapikambrikaane üks kinnituskõrv on murdunud. KSP on peal. Sellele etteheiteid ei olnud. Muid abiseadmeid küljes pole, kuid soovi korral võime ju varuosaunikut revideerida Hind 100, kui tuled ise appi maha monteerima. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - dsei - 24-07-2015 (24-07-2015, 08:16 AM)v6sa Kirjutas: Säherduse huvitava preparaadi omanikule peab ometi vihjama, et kui kiirendamisel alguses tekkib must lont ei häiri, siis saab väga heaste ka vabaltimeva pumba rammusamaks keerata vägisitopitava tarbeks. Peamine erinevus on ALDA puudumine. Mistõttu jääkarud võivad ära sulada (tegelikult ka kolvid, kui Wägga Palju peale keerata). Selline vabalthingava kõrgsurvepump on juba olemas ning pealegi keeratud, kuid ei anna ikka sama rammu välja mis turboka pump. Mul on olemas nii turboka kui ka vabalthingava pumbad, kuid üks vajab remonti ja teine on lahja. Mõtlesin uurida, et kuidas siin neid isendeid liigub, et äkki pakub keegi uuemat ja korralikumat pumpa, sest parandus juba on nagu ta on. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - v6sa - 24-07-2015 (24-07-2015, 08:55 AM)dsei Kirjutas: Selline vabalthingava kõrgsurvepump on juba olemas ning pealegi keeratud, kuid ei anna ikka sama rammu välja mis turboka pump. Siis on elemendid kulunud või pump halvasti tehtud 8etteanded ühtlustamata, regulaator takerdub vms.). 5,5 mm elementidega saab kätte 150 kW, sealt edasi on suuremaid elemente vaja. OM617.952 andis tehaseseades välja 92 kW. Edu otsingutel, neid pumpasid veel liigub. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - dsei - 26-01-2016 Kisun vana teema jällegi üles. Nimelt sai nüüdseks pump Diislimeistrisse remonti saadetud ja seal öeldi, et regulaator täiesti sodi ja elab oma elu ning seda pole võimalik parandada. Soovitati muretseda uuemat tüüpi pump mida oleks võimalik ka hiljem parandada. See püstitaski nüüd uue küsimuse: kust ma saaksin parima võimaliku alternatiivi sellele pumbale? Lisan mõned pildid konkreetsest isendist ning sooviks siis teada mis selle asemele sobib? Või saab keegi tõesti sama aga heas töökorras kütusepumpa pakkuda? Silt pumba peal: Silt regulaatoril: Terve kompott: http://s29.postimg.org/a2ym7d6hj/terve_pump.jpg RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - 124STD - 26-01-2016 Huvitav kas om602 pumpa ei anna peale panna? Tean ühte meest kes väitis et pani audi r5 küttepumba peale sellele mootorile, pidi väga hea olema. Kui on huvi siis kirjuta postkasti, võin anda selle mehe numbri. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - ed_ - 26-01-2016 Kuna endal üks sama mootor, olen vaadanud, et neid ikka maailmas leidub. USA ebayst umbes 200-300USD, mõistlikul juhul saatmine umbes 100, pluss tollid. Vahel leiab mõne lingi ka euroopas: mingi Hollandi leht. Ega see just odav ei ole ja kunagi ei tea, kui kulunud pumba saad. Aga suure tõenäosusega paned selle peale, sätid ajastuse paika ning masin sõidab. Igasugusel arendamisel võid sama summa juba töörahaks maksta. Saksa ebays on ka üks täiesti uus pump müüa: MERCEDES BENZ W123 G MODELL OM 617 DIESELPUMPE BOSCH A6170704101 Kindlasti on lähemal kuskil riiulis, kuurinurgas või romuhunnikus korras pumpasi, mille räägiks oluliselt soodsamalt kätte aga (siinmaal on) (vanade) varuosade otsimine, kuulutamine, selgitamine ütlemata vaevarikas tegevus. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - dsei - 26-01-2016 Suured tänud vastuste eest. Välismaalt tellimine jääb ära, kuna sellist vana kasutatud asja kotis osta ei julge ega taha. Sellepärast ma siia foorumisse ka kirjutasin, kuna siin leidub kindlasti inimesi kelle kuurinurgas või romuhunnikust antud isendeid võib leiduda. Kuid kas oskab keegi öelda kas mingi uuema sordi Mercedes-Benz (a'la 90-ndate alguse) pump sobib kuidagi eriti ilusti selle asenduseks? Kujutan ette, et selle audi küttepumba sobituseks peab ikka vastav mees ka olema, kuid eelistaks siiski lihtsamaid variante. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - ed_ - 26-01-2016 Olen huviga lugenud sellise malmpaja aretusi erinevates maailma nurkades aga pole kohanud, et mingeid selliseid lihtsaid, odavaid ja ilusaid lahendusi oleks. Originaali või ikka see tuunitud vabalthingava pump. Kui pumpa ei leia/tellida ei julge, võib-olla on mõttekam kogu täiega mingi OM60x peale panna? On sellel masinal ka Mercedese käigukast (manuaal, automaat)? On seal mootori küljes mingid erilised hüdropumbad vms? RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - dsei - 27-01-2016 (26-01-2016, 09:59 PM)ed_ Kirjutas: Olen huviga lugenud sellise malmpaja aretusi erinevates maailma nurkades aga pole kohanud, et mingeid selliseid lihtsaid, odavaid ja ilusaid lahendusi oleks. Originaali või ikka see tuunitud vabalthingava pump. Käigukasti ega midagi sellist pole, kuna masin on täielikult hüdroga töötav. Kui ma ei eksi, siis peaks olema nii, et üks peamine suur hüdropump saab ülekande mootorilt ning selle järele lisanduvad veel teised hüdropumbad. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - v6sa - 27-01-2016 (27-01-2016, 12:15 PM)dsei Kirjutas: Käigukasti ega midagi sellist pole, kuna masin on täielikult hüdroga töötav. Kui ma ei eksi, siis peaks olema nii, et üks peamine suur hüdropump saab ülekande mootorilt ning selle järele lisanduvad veel teised hüdropumbad. Väljaspool teed pole kerge suits kiirendusel ilmselt probleem, hüdrostaatilise käiguosa korral on koormuse muutus üsna sujuv ka. Vabalthingeldava ja turbopumba peamine erinevus on ALDA olemasolu viimasel, mis takistab enne turborõhu tekkimist kütusekoguse lisandumist. Peamiselt on vajalik jääkarude ärasulamise vältimiseks, kuid säästab ka mootorit juhmkasutaja abiga kolbe sisse sulatamast. Seega kõlbab suvaline R5 pump. Niikuinii tuleb vana pump lasta stendist läbi ja siis saab etteanded kohe õigeks keerata. Alukaanega mootorite pumpadel on teine regulaatoriseadistus, kuid üks heas toonuses malmpada peaks selle erinevuse üle elama küll. Ning teemasse ka: on pakkuda üks R5 pump vabalthingeldava OM617 pealt, seisunud mootoriga koos kinnise mootorikatte all kütusega täidetult 8 aastat ja üks R5 pump vabalthingeldava OM602 pealt, seisnud siseruumis riiulil 5 aastat. Mõlema kohta ei olnud mingeid pretensioone. Praegune seis on teadmata, peaksid olema töökorras. Esimene pump 100.-, teine 150.- Kernus. Kokkuleppel saab ka mujale. Isiklik soovitus oleks võtta toorikuks vanem pump. Kui ise aretada ei soovi, siis Dieselmekenist paremat siinkandis ei ole: https://www.facebook.com/dieselmeken RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - dsei - 27-01-2016 Teine, see n-ö vabalthingava pump on selliste numbritega. Oskate öelda, millist kombinatsiooni sealt täpsemalt vaatama peaks, et googeldades aru saada millest on jutt? Nimelt tahaks jaole saada, et kas see vabalthingav ikkagi on sobiv, kuna väidetavalt on see juba "peale krutitud", Oisu diislimeeste jutul stendis käinud ja töökorras värk, kuid õiget võimu ikka ei näita. RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - v6sa - 27-01-2016 Vana pumba regulaatori tähisel pole mõtet üldse peatuda, selle paikapidavus on küsitav. Keskmine rida on Boschi number, alumine DMB kood. Emba-kumba pruugigi. Kuigi minu hinnangul on see mõttetu ajaraisk, kuna nii vana asja puhul ei tea keegi, milline sepp ja kui palju algset asja rikkunud on. Lõppes ju OM617.952 tegemine kaheksakümendnate keskel. Sellest on 30 aastat... Paraku ostadḱi kas odava remonditooriku ja maksad näituseks Oisu meestele selle töölepanemise eest või üle käidud kalli asja nimekalt tootjalt. No kolmas variant on ise teha. Ma neid kolmanda variandi mehi väga ei tea... RE: O: OM617 turbomootori kõrgsurvepump - 124STD - 27-01-2016 [/quote] Esimene pump 100.-, teine 150.- Kernus. Kokkuleppel saab ka mujale. [/quote] Võsa, selliste hinadega saab komplekstse mootori juba kätte. Parimal juhul isegi terve auto, mis liigub veel omal jõul. |