Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w140 S-Klass 04/1991...09/1998
#1
[Pilt: 34528-w140_958nn.jpg]

[Pilt: 26737-CL_02.jpg]

[Pilt: 66969-w140_mb8888243ob.jpg]

Presidendi-Mercedes pereauto hinnaga

Mercedes-Benz S-Klass w140

S-klass indeksiga W140 oli Mercedese tippmudel ajal, mil seda marki autosid peeti kvaliteedilt ületamatuks. Nüüd saab selle presidente sõidutanud autoajaloo verstaposti kätte juba 100 000 krooniga.

S-klassi Mercedesed on ikka olnud ihaldusobjektiks ja mõõdupuuks, millega teisi autosid võrreldakse. 1991. aastal, kui esitleti selle uut mudelit, oli tegu tõelise tähtsündmusega – taaskord suutis Mercedes üllatada mitme uue lahendusega, lisaks nägi W140 välja tõeliselt imposantne ning maksis tunduvalt rohkem kui eelkäija või konkurendid.
Kuidas S ka vastu peab? Kokkuvõtlikult hästi. Kuid et läbisõidud küündivad paljudel autodel poole ja miljoni kilomeetri vahele ja vanustki on juba 15 aasta ümber, on Eestis kehvas seisus autosid vähemalt sama palju kui heas.

Ülimahukas ja ülimugav

W140 üheks trumbiks – või paljude arvates just miinuseks – on selle tohutud mõõtmed ja suur mass ehk pikkust üle 5,2 meetri ja kaalu kahe tonni ringis. Ühest küljest annab see autole vajaliku soliidsuse, mõjususe, ruumikuse jne, teisalt aga tõstatab küsimuse, et kas see kõik pole üle pakutud. Kui sedaankere õnnestumise üle võib vaielda, siis kohmakavõitu kupee SEC (hiljem CL) on selgelt ebaproportsionaalne ja lahmakas. Fakt on ka see, et raskepärase W140 järglane sai taas hoopis sihvakam ja dünaamilisem.

Nii sõitjateruumi kujustuselt kui kvaliteedilt on tegu tüüpilise Mercedesega. Ruumi on mõistagi ülikülluslikult, üheksal juhul kümnest on autol nahksisu ja äärmiselt luksuslik varustus. Muide, hoitud W140 võib ka 500 000 läbinuna seest kui uus olla.

Miinusena pidi väiksema mootoritega autodele veel palju elementaarseid lisasid juurde ostma ning isegi tippmudel S600 sai turvapadjad ekstraraha eest. Samas on levinud detailid, mida teistel markidel näeb haruharva – topeltklaasid ustel, elektriliselt liigutatav tagumine iste ja sisepeegel, vaakumiga kinniimetavad uksed, tagurpidikäigu lülitamisel nurkadest kerkivad parkimisabivardad (algusaastatel) jne.

Rohke positiivse kõrval leidub ka miinuseid. Kõigepealt rooste – pikalt Eestis olnud autodel võib seda leida eelkõige uste ja rattakoopa alaservadest. Kuigi elektrisüsteem, eriti arvestades selle keerukust, on väga kindel, võib seegi jukerdada. Nii et kõik nupud-lülitid oleks ostul mõistlik järele proovida, seda enam, et vabatahtlikult ükski autoelektrik teid selle autoga oma garaaži ei lase. Küllalt levinud on ka aja jooksul lekkima hakanud uste-luukide-varraste pneumaatiline süsteem (või kulunud pumbad).

Võimsad V-8 ja V-12 mootorid

Erinevalt paljudest konkurentidest on S-klassi mootorivalik lai. Nõrgemad jõuallikad on levinud ka pisemate Mercedeste peal (2,8 ja 3,2 R-6), kuid S-klassi puhul ei peeta neist kuigivõrd lugu. Õigel S-il peab jõudu ikka rohkesti olema ja seda annavad kas V-8-d (4,2, 5,0) või tippversioon – kuueliitrine V-12. Viimane on tõeline insene­ri­töö tippsaavutus. Üksikasjadesse süüvimata mainigem vaid tulemust: kilovatte on 300 ja pöördemomenti 580 Nm. Seega pole ime, et peaaegu 2,2tonnise tühimassiga auto kiirendab paigalt sajani 6,3 sekundiga ehk paremini kui näiteks BMW 850i või Porsche 968. Meeletu moment mis tahes pöörde juures tähendab ka seda, et kaelamurdev kiirendus jätkub peaaegu elektrooniliselt piiratud 250 km/h välja. 1993. aastal kahandati võimsus 290 kW-le.

Bensiinimootorid on väga pikaealised ning kui nende eest õigesti hoolt kanda, sõidavad ilma suurema remondita sadu ja sadu tuhandeid kilomeetreid. R-6 puhul võib välja tuua plokikaanetihendite läbipõlemist, V-8-l ja V-12-l on üheks murekohaks murenevate juhtmetega süütesüsteem. Suuremate mootorite osad on kallid ja remont keerukas, nii et mõne väikese vea otsimine võib nõuda aega ja kannatlikkust ning suurem remont... noh, see võib nõuda juba teise auto hinna.
Pakuti ka diiselmootoreid ja et praeguseks ei pea S-klassi ostmiseks enam miljonär olema, on need säästlikkuse tõttu ostjate seas nõutud. Vanematüübilist 3,5liitrist peetakse uimaseks ja mürisevaks, kuid keskmine kütusekulu jääb sel nii 10–11 liitri kanti. Uuem kolmeliitrine (130 kW) tagab sarnase kulu juures juba tunduvalt reipama mineku, kuid on järelturul ka oluliselt kallim. 3,5liitrise mootori juures on nõrgaks kohaks turbo, plussina kannatab see paremini ebakvaliteetsemat kütust.
S-klass võib liikuda nii nelja- või viiekäigulise automaadi kui viiekäigulise manuaalkastiga(!). Suurtel läbisõitudel pole tundmatud ka nende (või muu ülekandesüsteemi) vead.

Sõidab kui rööbastel

S-klassilt ei oodata üliergast juhitavust või sportautolikku kurvisõiduvõimet. Peamine on, et reisijad tunneksid end hästi, olgu teed siis kui tahes auklikud või kiirused kui tahes suured. Ja seda pakub W140 laitmatult. Mis ei tähenda muidugi, et roolis oleks kehv olla: kui mõne auto kohta võib üldse öelda, et sõidab kui rööbastel, on see just suur Mercedes. Et roolivõimendus muutub sõltuvalt kiirusest ja pöörderaadius on auto mõõtmeid arvestades eeskujulik (12,1/12,5 m SE/SEL), saab sellega hakkama ka linnas.

Nii esi- kui ka tagavedrustus on kerest patjadel tugiraami abil eraldatud, ees kasutatakse topeltõõtshoobadega (sarnane Nissani Multi-Linkile) ja taga mitmikhooblahendust. Euroopa siledatel teedel pole vastupidavusega erilisi probleeme, kuid meie kuumaastikul lõhub raske auto pukse ja liigendeid päris kiiresti. Levinumad vead on esisillas ning kui arvestada kas või, kui palju kulub suure mootoriga auto kütuserahaks, siis pole korra aastas mõnd osa vahetada kuigi raske löök.

Küll võib suuremaid arveid põhjustada tagavedrustuse väsimine – seal on hoobasid-vardaid sedavõrd palju, et kui neid täies koosseisus vahetada, jääb kümnest või isegi isegi kahekümnest tuhandest kroonist väheks. Eriti kui läbi on ka näiteks automaatselt nivood hoidvad amortisaatorid (12 000 kr/tk). Raske automaatkastiga auto kulutab kiiresti ka piduriklotse ja -kettaid.

Odavalt ei pääse

Sedaankerega W140 Mercedeseid on müügis umbes kakskümmend, kupeesid viis. Kui müügikuulutuse juurde pole kirjutatud, et remonti vajav (neidki on mitu), algavad hinnad umbes 100 000 kroonist, kuid päris korras autot kõige odavamate hulgast tõenäoliselt ei leia. Kupee saab kätte umbes 150 000 ning uuema kolmeliitrise diiselmootoriga auto 185 000 krooniga.

Kui peate küsima, et kui palju näiteks S500 kütust võtab, ei maksa teil seda autot osta. Jah, need autod kestavad väga kaua (odomeetrilt õiget läbisõitu oodata oleks enesepetmine) ja kindlasti on paljud sõitnud aastaid ilma suuremaid summasid kulutamata, kuid lõpuks hakkab ka S-klass raha nõudma ja siis ei ole summad pisikesed. Paljusid töid ei pea tegema just esinduses ja saadaval on küllalt laias valikus B-varuosi, kuid teinekord läheb mõne esmapilgul pisikese vea leidmine ja likvideerimine maksma oi-kui-palju. Hooldusedki pole odavad: arvutage kas või, kui palju kulub iga 10 000 km tagant S600 mootoris kümne liitri täissünteetilise õli vahetamiseks.

Hinnangud

Omanik Riho, Mercedes-Benz S600, 1994
S-klassi Mercedes-Benz on S-klassi Mercedes-Benz ja see tähendab, et tegu on väga kõva autoga. Varem sõitsin Audi A8-ga ja kuigi see pole ka halb masin, on Mercedes ikka selgelt üle. Esiteks on S hoopis vaiksem ja mugavam. Ruumi on samuti rohkem, eriti taga, ja igasugust elektrivarustust jätkuks kahe A8 tarbeks.

Kuus liitrit mootorit on ka muidugi omaette klass. Et kiiresti sõita, ei pea autot pöördessegi ajama. Ja kui ajad, siis tõmbab ikka põsed kukla taha kokku. Veojõukontrolli toimet saab küll vähemaks võtta, kuid mitte välja lülitada. Kütusekulu – täpselt pole arvutanud, kuid ega see väike pole. Eriti minu üsna rasket jalga arvestades.
Kui auto sain, tuli paar pisikest asja korda teha, kuid muidu on kõik toiminud, nagu peab. Tühikäiguga oli äsja väike probleem. Külmalt kõikusid pöörded päris tugevasti. Selgus, et mootor sai ühe vooliku vahelt lisaõhku. See pandi kinni, kuid nagu ka Allauto mehed märkisid, päris korda veel asja ei teinud.


Spetsialist Innar Kaldoja, Silberauto Järve teenindus

Mercedes-Benz W140 tugevad küljed on vastupidavus, sõidumugavus, turvalisus, varustus ja materjalide kvaliteet. Nõrgemaks küljeks võib lugeda Eestis veermikuosade kiiremat kulumist. Seda võrreldes Lääne-Euroopaga, kus teed on siledad ja kliima stabiilsem.

Suuremate mootorite puhul peab täpselt hooldevälpu järgima. Üleüldiselt on mootorid ja käigukastid regulaarse hooldamise korral väga vastupidavad. On ilmnenud õlilekkeid, kuid see on juba sellest tingitud, et autol on hooldus hilja peale jäänud või on hoopis tegemata. Seda tuleb kindlasti enne ostu kontrollida. Kindlasti tasub kontrollida veermiku ning erinevate elektrooniliste osade ja varustuse (elektrilised istmed, aknad jne) korrasolekut.

Enam kuluvad osad, mida sagedamini vahetada tuleb, on sel autol stabilisaatori otsavardad (486 kr tk, kulu 2 tk 50 000 km kohta), stabilisaatori keskmised puksid (557 kr tk, kulu 2 tk 50 000 km), esimesed piduriklotsid (1473 kr komplekt) ja kettad (487 kr tk) ning esimesed alumise õõtshoova puksid (1323 kr komplekt). Muude osade kulumist on raske prognoosida, sest kõik sõltub konkreetsest omanikust ja sõidustiilist. Hooldevälp on mudelitel tootmise algusest kuni aastani 1996 10 000 km ning aastast 1996 edasi 15 000 km.

Ülevaataja Helar Heinpõld Allauto AT OÜ

Seest ja väljast väga korralik auto, kuid mõne vea siiski leidsime. Kõigepealt veermikust: tarvis oleks vahetada vasaku alaõõtshoova tagumine puks ja ülemine õõtshoob. Samuti on esimesed amortisaatorid kergelt niisked. Ebaühtlane on tühikäik – kuna ka heitgaasid on iseloomulikult paigast ära, võib arvata, et mootor saab kuskilt lisaõhku. Tagurpidikäigu lülitamisel peaks tagumistest nurkadest välja tõusma gabariidivardad, kuid see funktsioon ei toimi.


Tehniline info:
http://www.mercefreaken.com/modellene/140/140.htm
Vasta
#2
Tere.Artiklis kirjutatakse,et õline mootor tähendab tegemata hooldust.Mida hoolduse all mõeldakse,kas ainult õlivahetust või veel midagi-....Icon_exclaimOn õline mootor suur viga,kui kohapeal käies ei tilgu maha õli.6,0V12-95A.Kui hooldus ära teha,kas siis jääb mootor kuivaks,või tuleb mingid tihendid,simmerlingid vahetada.Eusa_whistle
Vasta
#3
Tere jälle.Kuigi eelnevale küsimusele vastust ei tulnud uuriks veel.Mida oskajad loevad välja VIN KOODIST WDB1400571A190369.Eusa_whistle
Vasta
#4
Mahald jooksevad, sest tihendid on tempi tõttu läbi kõrbenud - siin aitab ainult mootor lahti ja kokku.
VIN koodist loeb kogu varustuse välja millega natud pill tehasest välja sõitis - S600L, 4käiguline aut kast jne.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#5
Aga,miks artiklis sellele õlilekkele tähelepanu juhitakse ja palutakse enne ostu kindlasti kontrollida-on see tihendite vahetus suur ja kallis töö.Eusa_whistle
Vasta
#6
(03-10-2010, 06:11 PM)ALFFAA Kirjutas: Aga,miks artiklis sellele õlilekkele tähelepanu juhitakse ja palutakse enne ostu kindlasti kontrollida-on see tihendite vahetus suur ja kallis töö.Eusa_whistle

Selle mootoriga auto omamine nõuab nii või naa suurt rahakotti.
Vasta
#7
Jah,eks ta seda nõuab jah.NodMootor peale,maha ja tihendite vahetus Silberis 20-30 tuhhi.Huvitav,et auto ajalugu ainult kuni 7000km.esinduses jälgitav.Kas siis sakslased käivad kuskil nurgataga sellise autoga.Saksakeelses raamatus oli küll templeid ja allkirju kuni 160000.A2006.Eusa_whistle
Vasta
#8
Esindus saab AINULT Saksa garantii ajalugu jälgida - need andmed on kuskil Stuttgarti serveris kirjas.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#9
Tõin siis auto lõpuks ära.Eusa_whistle
Vasta
#10
Oleks aasta uuem võiksid vähe kergemalt hingata kuna enne Facelifti 91-95 isenditel keskkonnasäästlikkusele mõeldes valmistatud mootorijuhtmed mittekestvast materjalist mis eriti V12 mootori kuumusega trikke võivad tegema hakata isolatsioonide murenedes. Saadaval vaid A-osana ca 50k.

96-98 facelift kus peale ESP (vist üldse esimesena?) ka mehhaaniliste tagurdusvarraste asemel elektroonilised parkimisandurid nii ees kui taga, uuem suure ühtse displayga kliima jne.

Aga respekt et sellise hullustüki ära tegid ja loodan peatselt teemat koos rohkete piltide ja põhjaliku jutugaThumbsup

Enda 97' CL600 on korralikul teel kui siidIcon_cool
Vasta
#11
Tõin koju ja rohkemaks uurimiseks ja pildistamiseks aega ei ole,sest nädalaks Eestist eemale.Tulen koju siis pilte ja jutte.Juhtmed lubas poiss uued vedada kui vaja läheb,temal vastav haridus ja püsivust.Aga esialgsel uurimisel kõik lisad ikka töötavad ja mootor käib ka vaikselt.Õli tuleb mootoris ära vahetada ja uurida õlileket eesotsast.Ülevaatusel öeldi,et heitkaasid või mida nad seal mõõdavad väga ok.pidurid ja muu ka väga hea.Eusa_whistle
Vasta
#12
Siis jääme põnevil pilte ja sisukat juttu ootama autost, seda siis juba lugejate autode all.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#13
mulle pakutakse korraliku w140 mersut, 3.0 tdi, 1996 aasta, kas oleks mõttet sellist autot soetada, või on pigem rahakoti röövel?
Vasta
#14
nagu eelmisest lugeda, raha kulub Smile
ma ostsin cl500 95a. , raha juba tuuldub--kuid see on ikkagi sigahea pill Smile
nii et kui mees oled--osta ära Smile
Vasta
#15
ise silman sellist mersut hetkel http://www.auto24.ee/used/1213055
on kellegil äkki ka infot anda konkreetse auto kohta ja ka üldiselt S350 tüüpilisemaid haigusi ? Hind on suhteliselt hea ja välimuselt tundub olevat kah suhteliselt kena .
Vasta
#16
http://www.auto24.ee/used/1213055
Viisakas náeb válja kúll aga jube raadio sisse topitudEusa_naughty
Vasta
#17
Kas keegi teab selle auto ajalugu või infot,oleks plaan endale soetada?

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1939025
Vasta
#18
(10-03-2015, 09:07 PM)vana-lõõts Kirjutas: Kas keegi teab selle auto ajalugu või infot,oleks plaan endale soetada?

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1939025
Nii hea hinnaga see auto sind kaua ei oota.
Vana tuttava auto, mees jagab matsu küll ja auto arvelt vaevalt raha kokku hoidis.
Ega enne kui vaatama ei lähe teada ei saa. Eusa_angel
Vasta
#19
Sõbra auto on see.

Autol vanust küll aga ta on hästi säilinud.
Mootor nurrub ilusti ei suitse.ja jõudu on ka mootorvon korra maas käinud remondis,mida täpsemalt tehti ei tea.

sellise hinna eest on autot hunnikuga.

Mingi ostja käis sellise jutuga et tahaks 2000ga kuna tal seda otseselt vaja ei ole......vägev tekst.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W212 E-klass diisel / pre-facelift vs facelift? / (2.0 100kW / 2.1 125kW / 2.2 150kW) nostromo 20 3,293 20-04-2023, 11:50 AM
Viimane postitus: Rolz
  w211 E-Klass 02/2002...11/2009 marek 58 156,694 09-03-2022, 11:54 PM
Viimane postitus: Rait
  GLK 2.1 105kW vs 125kW (ja W212 E-klass) / ökodiisel / automaat nostromo 5 2,035 12-04-2021, 11:00 PM
Viimane postitus: v6sa
  W222 2013-2017 S-klass mootorid (mida vältida? 7G-TRONIC vs 9G-TRONIC, 4MATIC jne) nostromo 2 6,763 03-02-2020, 06:17 PM
Viimane postitus: nostromo
  W140 S500 Preda 14 7,856 26-01-2020, 11:24 AM
Viimane postitus: nostromo
  w163 M-Klass 03/1998...07/2005 marek 3 20,788 09-12-2019, 12:20 PM
Viimane postitus: v6sa
  C klass universaal Jüri380 0 2,162 13-08-2019, 08:45 AM
Viimane postitus: Jüri380
  ML klass kuni 2005 Antipaatne 1 2,833 16-06-2019, 07:02 PM
Viimane postitus: siimruz
  w220 S-Klass 07/1998...08/2005 marek 22 63,820 28-09-2018, 09:53 AM
Viimane postitus: HotPapa
  MB w140 S600 andrjuha84 8 6,600 01-06-2018, 09:02 PM
Viimane postitus: Heinar



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne