Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB, W123, 200D, 1976, Meren
#1
Mark: W123
Väljalaskeaasta: 1976
Läbisõit:ligi 200 tuh
Mootor: 2.0
Värvus: Valge

Kunagi küsisin siinsamas foorumis nõu selle sama auto osas. Nüüdseks tuleb öelda, et see hull tibin on siiski oma plaani teoks teinud, õigemini olen seda teoks tegemas. Seega võin end lugeda Mercedes-Benz W123 õnnelikuks omanikuks, kes tõenäoliselt veel lihtsalt ei saa aru millise jama ta endale kaela tõmbas. See selleks. Smile

Praegu veel asun koos antud masinaga Belgia kuningriigis, kuid augusti lõpul asun oma vaiksele tekonnale Eesti poole. Kiiret mul pole ja kavas on võtta rahulikult. Peaasi on kohale jõuda.

Plaanid selle autoga on tagasihoidlikud. Esialgu tahaks hoida ta originaalseisus, sealjuures teha väikest korrosioonitõrjet ja mootor paremasse töökorda saada. Teatavatel põhjustel (vanus, sugu) pole ma võimeline kõiki töid ise teostama ja vajan täiendavat abi, mida mul lähedaste sõprade- sugulaste näol, kellest nii mõnigi Eesti vanaauto huviliste seas teada-tuntud inimene, ikka õnneks leidub. Lõppkokkuvõttes võiks see masin ikka taastatud töökorda saada ja lihtsalt üheks mõnusaks suvel ringi kulgemise masinaks jääda.

Väike palve ka-kui siin leidub Viljandi inimesi, kes teavad kedagi, kes teavad kedagi, kes oleks huvitet garaaži üürile andmisest Viljandis, siis see pakkumine oleks väga oodatud. Autoke tahab peavarju saada.

Palju pildikraami mul pakkuda pole, pikem fotosessioon ootab veel ees, kui mõni pildike möödunud aastast leidub mujal interneeduses. Pildid Moloraamatus peaks kõigile kättesaadavad olema!

Tervitades Ardennidest!
Vasta
#2
Mäletan juba kui esimest korda sellest siin juttu oli-suht ok eksemplar peaks olema vanuse kohta. Meie pere esimese mersuna on jäänud alati kripeldus W123 kunagi tagasi osta.
Vasta
#3
Nüüdseks olen peamised miinused suutnud ka endale selgeks teha.

Kere üleüldiselt on heas korras, põhi ja küljekarbid on kõvad, korraliku mastiksikihi all ja peavad veel järgmised 10 aastat kenasti. Kõige suuremat peavalu teeb praegu juhiuks, mis aastatega omajagu ära käidud ja ei taha hästi kinni minna. Sulgemine nõuab jõu kasutamist. Uksepiida küljes oleva vastuse plastjupid on ära murdunud. Juhiuks ise on samuti suht jama- eesmine alumine nurk on mäda. Selle probleemi lahendus on olemas- eelmine omanik pakub kaasa terve komplekti uusi uksi ja igasugu muud manti (uksed, uksepolstrid, tagaiste, üks esi ja üks tagatuli, iluliistud), mis kahjuks küll kõik mul kaasa ei mahu. Kõrvalistuja uks on kunagi tuulega pahupidi käinud, samas avaneb-sulgub ilusti, olulist roostet ei ole. Välja tahaks ta siiski vahetada.

Mis veel... hodomeeter ei tööta. Ei tööta juba ammu.

Vasak tagumine koopaäär on mäda, tahab keevitamist.

Üle kere igal pool on roostetäkkeid, läbivat roostet siiski tundub, et mujal peale vasaku tagatiiva ei ole.

Mootor ei taha just väga meelsasti külmalt käivituda. Üks silinder jääb kergelt lonkama nii paarikümneks sekundiks. Soojalt käivitades pole probleem.

Pikema sõidu peale on väga hea sõiduvahend, mugav, sujuv. Lühikest otsa samas pole nii meeldiv sõidelda. Ei ole see diisel ikka selle jaoks mõeldud.
Vasta
#4
Juttu kah. Ehk sellest, kuidas kulges teekond Belgiamaalt siia.

Plaan oli lihtne-1. september asume koos kaasreisijaga Eesti poole teele. Kõik tundus lihtne. Esimene september oli meil teadupärast see aasta esmaspäev, seega laupäeva hommikul sai hakatud mõtlema siis pakkimisele. Kaasa pidi veel võtma ka hunniku varuosi ja kuidas siis Belgiast ilma õlleta koju tuled...häbi tullagi. Aga hommikune vaatlus näitas hoopis korralikku õlileket auto all. Esialgsel vaatlusel oli keeruline aru saada, kust see asi nüüd lekib, tegime pildid, tuhlasime internetti. Väntvõlli otsa tihendi.
Siis hakkas võidujooks ajaga. Valgete inimeste maal ju laupäeviti keegi ei tööta. Käisime läbi lähimad Mercedes-Benz esindused ja autopoed. Ei nemad meid aidata ei oska. Nii vanade autode varuosi neil küll koha peal pole. Kohaliku Mercedes-Benz-esinduse müüja oskas vaid pakkuda, et kusagil ligiduses elab mees nimega Andy. Tema on fanaatik-autolammutaja ja teab autodest kõike peensusteni.
Ajaga võidu jällegi kimasime otsima umbkaudsete juhiste põhjal Andyt. Me ka leidsime ta. Õnneliku juhuse tõttu polnud ta veel oma töökojast lahkunud ja nii saime temaga jutule. Egas see lihtne polegi, kui oled naissoost ja kohalikku keelt vaid lonkamisi räägid. Õnneks võlusõna W123 avas meie jaoks tema töökoja ukse. See oli paradiis.
Garaaz, mis on otsast-otsani täis erinevate mercedeste varuosi, jupe, jäänuseid, no mida kõike... Andy andis meile telefoninumbri, millele helistada esmaspäeval tema soovitusega, nii pidi olema kindlustatud, et me oma tihendi juba sama päeva õhtupoolikul kätte saame ja vahetatud saame. Nii ka toimus.
Pühapäeval võtsime auto eest lahti, esmaspäeval saime tihendi. Vahetamise protsess on ka omajagu tore, kui varemalt pole sellise tööga kokku puutunud. Ei olnud meil õrna aimugi kuidas täpselt see tihendi seal passib ja kuidas täpselt ta sealt välja peaks tulema. Ka rihmaseibide eemaldamine ilma tõmmitsateta on paras ajude k*pp, kui aus olla. Õli sisse, jahutusvedelik sisse (sest selgus, et see masin oli siiani kõikaeg veega sõitnud. Oh seda roostekarva ollust, mis sellest radikast tuli...) ning loodame, et hommikuks ei ole kõik õli jälle väljas. Õnneks oli ilm ilus, belgia õlu hea ja seltskond asjalik ja meeldiv. Auto kah oma, puhkus, ma ütlen.
Aga vastu ta pidas ja peab siiani. Sõit võis teise septembri hommikul alata. Kulges ilma viperusteta ja juba järgmisel öösel olime Eestis. Kokku kestis rändamine umbes 42 tundi. Öösel sai Poolas kiirtee ääres parklas mõned tunnid magatud kah.
Paar kuud sai Eestis ka temaga ringi sõidetud, nüüdseks on auto talvekorteris Põlvas. Ootab arvele võtmist ja keretöid.

Vasta
#5
Kui vända esisimmeri vahetus ise tehtud sai, siis edasine ekspluatatsioon peaks olema lihtneEusa_angel

Edu ja kannatust: 123 juurde enam ei tehta. Ning auto sobib meie "teedele" suurepäraseltIcon_razz
Vasta
#6
Paar.kolm nädalat tagasi sai avastatud, et suvi hakkab, ja kuna parasjagu polnud raha osta igapäevasele sõiduautole suverehve, tuli meelde, et mul suverehvidel auto täiesti olemas, tuleb teisele vaid numbrid külge kruvida ja käima lükata.

Nüüdseks on Lumivalgukeselt suurem talvesodi maha pühitud ja masin mõõdab Viljandi tänavaid. Täna sai käidud värvipoes kereparanduseks värvi otsimas ja selgus, et kere originaalvärv on tegelikult beež, mida siit-sealt ka valge alt välja on tulnud. Plaanis on veidi kivitäkkeid lihvida-värvida ja kunagi ka uus juhiuks ära eeltöödelda, et värvimisse saata.

Kui auto kunagist puhtaks saab pestud ja läikima löödud, siis luban, et teen pilte ka, muidu on ju igav lugeda Smile
Vasta
#7
Kas külmalt puterdamise probleemile on juba lahendus leitud? Ma FBvaba, niiet tahaks mõnda pilti ka näha Big Grin

Vesi jahutussüsteemis nii pikalt kasutusel olnuna küll kahjuks midagi head ei tähenda. Selle kohta oli kohe mingi peen sõna - kavitatsioon. Tõenäoliselt enam kõige ilusam vaatepilt see mootori sisu enam kahjuks ei ole. Õnneks vist tolle plokk on rauast, alumiiniumiga teeb vesi ikka koletuid asju.

[Pilt: attachment.php?aid=46177]

Muidu on 123 klassika! Jõudu ja jaksu Wink
All I ever wanted was a big body Benz,
and a clean set of rims.
Vasta
#8
(14-05-2015, 08:12 AM)tns-one Kirjutas: Vesi jahutussüsteemis nii pikalt kasutusel olnuna küll kahjuks midagi head ei tähenda. Selle kohta oli kohe mingi peen sõna - kavitatsioon.
...

Ilmselt mõtlesid siiski korrosiooni. Sest kaviteerima (sisselangevaid mullikesi moodustama) on võimelised kõik vedelikud, ka etüleenglükoolipõhine jahutusvedelik. Kavitatisooni reeglina sisepõlemismootorites ei esine, see on Tõsisemate Pumpade (ja laevavintide) teema.

Pilte vaataks isegi huviga.

Kudamoodi see külmalt puterdamine välja näeb?
Vasta
#9
(14-05-2015, 08:36 AM)v6sa Kirjutas:
(14-05-2015, 08:12 AM)tns-one Kirjutas: Vesi jahutussüsteemis nii pikalt kasutusel olnuna küll kahjuks midagi head ei tähenda. Selle kohta oli kohe mingi peen sõna - kavitatsioon.
...

Ilmselt mõtlesid siiski korrosiooni. Sest kaviteerima (sisselangevaid mullikesi moodustama) on võimelised kõik vedelikud, ka etüleenglükoolipõhine jahutusvedelik. Kavitatisooni reeglina sisepõlemismootorites ei esine, see on Tõsisemate Pumpade (ja laevavintide) teema.

Pilte vaataks isegi huviga.

Kudamoodi see külmalt puterdamine välja näeb?

Kavitatsiooni võib esineda küll sisepõlemismootorites, peamiselt veepumba tiiviku labadel, aga jah, väga tõsine probleem see pole. Korrosioon ehk oksüdeerumine on jah tõsisem mure kui vedelik pikalt vahetamata.

Teemapostitaja võix aga siia ka mõned pildid postitada, kuna antud foorumis on päris mitmeid inimesi, kes erinevatel põhjustel facebooki kontot ei oma (ega hakka omama) ja seetõttu pilte ei näe.

Ning edu vanatehnikaga!
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,905 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  MB 240D 1982, W123 Lexuz Lexuz 10 1,701 22-05-2024, 04:01 PM
Viimane postitus: Lexuz
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,571 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB 200, 1978, W123 - fittipaldi fittipaldi 27 13,976 27-12-2023, 10:36 PM
Viimane postitus: fittipaldi
  MB 230E, 1982, w123 Arkadi.T Arkadi.T 21 4,960 21-03-2022, 07:23 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 200, 1982, W123 -Arkadi.T Arkadi.T 65 16,422 03-11-2021, 04:42 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 24,674 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon
  W123, 200d, 1982 - 190hans 190hans 10 11,488 14-06-2019, 10:17 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mb 240d 1978 w123 M1X 30 21,580 30-04-2019, 10:20 PM
Viimane postitus: M1X
Thumbs Up W123, 230e, 1984, sedaan - Ander anderander4 23 20,950 03-06-2018, 04:24 PM
Viimane postitus: anderander4



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne