Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CDI mootor ei käivitu - APIAPI
#1
Säärase sisuga kirju saan viimasel ajal üsna tihti. Ning harva oskan aidata...

Panen üldise jutu siia kirja, siis saavad targemad ka oma osa lisada. Kuidagi tüütu on kogu aeg sama kirjutada.

Lõik viimasest kirjast:
...
Mb E320 cdi (w210) mured said alguse pihusti seibist mis hakkas sisisema,käisin Tartus Diislikeskuses remondis,vahetati kõik seibid,pandi pihustid stendi ja kõik OK. Kohe peale remonti auto enam ei käivitunud millegi tõttu esimest korda selline probleem..läksin tagasi diislikeskusesse et milles asi mis te teinud olete...panid arvuti taha EPC viga et kuskil küttesüsteemis miskit...vahetasid mul sururõhu anduri selle peale ära et järsku aitab...aga ei midagi ja nüüd käisin uuesti seal kuna asi aina hullemaks enam ei taha soojast peast üldse käima minna külmalt käivitub aga koheselt.
Kontrollis uuesti pihustite tööd,pani kopsikud ära voolu vms. arvas et järsku paagist ei saa kätte piisavalt panid kanistri otse kapotti alla ikka ei käivitunud..
ja lõpp kokkuvõtteks panid diagnoosiks Pump.

Kuid nüüd uurides teistest kohtadest arvatakse pigem et pihusti ära voolu ei ava teatud temp juures ja sellep ei käivitu soojast peast,et kui oleks pump ei läheks üldse käima..

...

CDI mootorite eripäraks varasematega võrreldes on see, et pihusteid ei ava enam mitte kütuse rõhutõus, vaid elekter. Ühisanumas on töösurve ja igasse silindrisse juhitakse vajalik kogus vastavalt ajust antud impulssidele.

Tegelikkus on muidugi keerulisem (ning ega minagi seda lõpuni mõistaRetard), kuid esialgu sellest teadmisest ühisanumtoitesüsteemiga diiselmootori puhul piisab.

Vana hea töökindel mehh. pump saadeti pensionile kahel põhjusel: peamiselt saastenormidega hakkamasaamiseks kuid oma osa oli ka soovil saada parem erivõimsuse odavama raha eest. Nagu teame, siis elektroonika valmistamine maksab murdosa raua hinnast... Icon_rolleyes
Hilisemad remontijad maksavad selle odavuse küll töörahaga kinni, kui segase iseloomuga vigu tuleb praavitama hakata...Crybaby

CDI mootori käivitumiseks peavad pihustid avanema. Pihustite avamiseks antakse luba alles siis, kui rõhk anumas on auto arvates tõusnud piisavalt kõrgele. Rõhutan - auto arvates. Sest pahatihti valetab rõhuandur. Kui rõhku ei teki etteantud aja jooksul (keegi võiks öelda, kui kiiresti ja kui kõrgele rõhk tõusma peabEusa_angel), siis autole käivitusluba ei anta. Juhile sellest aga teada ei anta. Ja nii ketradki...Eusa_wall

Põhjusi, miks rõhk ei tõuse, võib olla palju:
1) pump kulunud;
2) pihustite tagasivool (sisemine leke) liiga suur;
3) rõhuregulaator ei pea;
4) õhk toitesüsteemis.

Kulunud pumba tootlikkus ja rõhk langevad. Saabub hetk, kus kulumine on saavutanud kriitilise taseme ja vajalikku rõhku enam ei teki. Siin aitab vaid vahetus. Kes ja kus pumpasid testib, ma öelda ei oska. Kahtlustan, et praegu elavad töökojad autoomanike suhtelise vaesuse tõttu nii hästi, et keegi ei viitsi viga otsida, vaid lajatatakse tuimalt uus pump peale. Ning ega see vale ju olegi: keskmine Mercedes-Benz on siia jõudnuna sõitnud juba üle poole miljoni kilomeetri (usunäidiku numbril ei ole sellega midagi tegemist) ja seega on pump paratamatult juba kulunud, seega pumbavahetus polegi halb mõte. Aga alati pole see tegelik mittekäivitumise põhjus...

CDI-mootori pihustitest ideaalis ei tohiks midagi tagasi voolata. Aga ei ole otstarbekas valmistada hermeetilist süsteemi, mõistlikum on lubada teatud läbijooksu ja see lihtsalt ära juhtida. Paratamatult töötamisel pihusti kulub ja sellega seoses hakkab järjest enam kütust läbi lekkima. Lekkinud kütusekoguse võrra enam tuleb pumbal pingutada... Mis omakorda võib tähendada, et anumasurve ei tõuse piisavalt kiiresti ja jälle jõuame mootori tühjakerimise juurde tagasi.
Pihustite puhul tuleb jälgida korrektsiooniarvu, mis on igale pihustile kantud. See number tuleb autole selgeks teha, et mootori juhtelektroonika teaks arvestada. Väidetavalt suudab programm küll õppida, kuid selleks kulub aega...

Rõhuklapi ülesanne on tagada kõrgrõhutorustikus vajalik surve. Selleks on vaja, et pumba tootlikkus ületaks hetketarbimist, sest rõhuklapp saab rõhku vaid alandada, juurde teha ei saa. Klapp töötamisel kulub ja seega võib jälle tekkida olukord, kus auto solvub aeglase rõhutõusu peale ja pihusteid ei avagi.

Õhk toitesüsteemis on kõigi diiselmootorite vaenlane number 1. CDI ei ole siin erand. Pigem on kõrgrõhusüsteem isegi tundlikum, kuna õhku saab kokku suruda. Ning õhu sissepääsu ei näita ükski tester, siin tuleb mängu diagnostiku oskus viga leida.Ninja

Tuleme nüüd tagasi teemapõhjuse juurde, lisades siia täpsustuse käivitumisraskuste iseloomu kohta:
...
Auto käivitub külma mootoriga koheselt ei mingit probleemi...
sooja mootoriga ei käivitu,alles 5 korraga näiteks kuidas kunagi ja gaasi andes käivitub paremini..

...

Kuna külmalt käivitub, siis õhuprobleemi võiks esialgu välistada. Reeglina on õhumured ikka külmkäivituse teema.

Viiendal üritusel käivitumine soojalt viitab vedelama kütuse (ka diislikütus töötamisel vedeldub) lekkele ehk süüdlaseks saab olla pump ise (tootlikkus langenud), läbi lekkivad pihustid või surveklapp.

Pihustite tagasivoolu saab lihtviisiliselt autol mõõta. Selleks tuleb võttta tagasivooluvoolikud lahti ja asendada need pikematega, mis lõpevad sobivates anumates. Seejärel lasta autol töötada. Kui tagasivool on märkimisväärne (kümneid milliliitreid minutis), on pihustid kahtlased. Kui üks on ülejäänuist oluliselt "lahkem", on süüdlane käes.

Surveklapi ja pumba diagnostimiseks on vaja mõõta anumasurvet usaldusväärse manomeetriga. Siin tuleb aga olla ettevaatlik: anumasurve on Mbar ja sellise surve all olev diislikütus on väga ohtlik. Ka peen juga suudab tungida läbi naha...

Kui surve tõuseb etteantud aja vältel piisavalt kõrgele, siis on toiteahel korras ja viga elektroonika poolel. Siin minu teadmised lõpevad ja keegi nutikam peab üle võtma...Paranoid

Paar sõna ka diagnostikast. MB omanikud peavad teadma, et nende llikureid enamus töökodasid tegelikult lugeda ei suuda. Masina loojad on ostustanud, et MB lubab oma süsteemi vaid STAR Diagnosis Systemi tarkvara ja muudega suhtleb väga kidakeelselt. Väidetavalt on uuemad veidi lahkema lioomuga, kuid 202, 203 ja 210 omanikud on tegelikult sõltuvad mõne ükskiku remondikoha teenustest. Sest ülejäänud "diagnostikud" ei saa vähegi tõsisema vea puhul midagi teha - nad lihtsalt ei näe vajalikke parameetreid.

Teema on avatud kõigile küsimutele ja täiendustele Nod
Vasta
#2
(13-08-2013, 10:24 AM)v6sa Kirjutas: ...panid arvuti taha EPC viga et kuskil küttesüsteemis miskit...vahetasid....
ja lõpp kokkuvõtteks panid diagnoosiks Pump

Teema on avatud kõigile küsimutele ja täiendustele Nod

Kui viga sees, siis ju lihtsam viga leida!

(13-08-2013, 10:24 AM)v6sa Kirjutas: Paar sõna ka diagnostikast. MB omanikud peavad teadma, et nende llikureid enamus töökodasid tegelikult lugeda ei suuda. Masina loojad on ostustanud, et lubab oma süsteemi vaid STAR Diagnosis Systemi tarkvara ja muudega suhtleb MB väga kidakeelselt. Väidetavalt on uuemad veidi lahkema lioomuga, kuid 202, 203 ja 210 omanikud on tegelikult sõltuvad mõne ükskiku remondikoha teenustest. Sest ülejäänud "diagnostikud" ei saa vähegi tõsisema vea puhul midagi teha - nad lihtsalt ei näe vajalikke parameetreid.
Saab ka teiste sedmetega hakkama ja näitavad piisavalt, kuid enamjaolt jääb aparaadi taga oleva "diagnostiku" oskuste taha!Eusa_wall
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#3
(13-08-2013, 11:19 AM)meego Kirjutas: ...
Saab ka teiste sedmetega hakkama ja näitavad piisavalt, kuid enamjaolt jääb aparaadi taga oleva "diagnostiku" oskuste taha!Eusa_wall

Näed oma seadmetega (STARi Sul vist pole) rõhutõusu käivitamisel?

DiagnostikuThumbsup ja "diagnostikuRetard" kohta käiv on kahjuks õige...
Vasta
#4
Pean vajalikuks kõigile toonitada oma seniste pikaajaliste kogemuste põhjal:

1. Alusta alati vea otsimist sealt kus ja mida Sina või remondimehed viimati midagi näppisid, lahti võtsid või reguleerisid. Seda isegi siis kui tundub et SEAL küll viga olla ei saa.
2. Enne elektriliste vigade otsimist kõrvalda mehhaanilised vead (lekked, ühendused, filtrid jne)
3. Hooldus on remondist odavam. Ka diagnostikaga tasub masin paari?! aasta tagant üle käia isegi siis kui tundub, et midagi viga ei ole.
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Vasta
#5
(13-08-2013, 11:27 AM)v6sa Kirjutas:
(13-08-2013, 11:19 AM)meego Kirjutas: ...
Saab ka teiste sedmetega hakkama ja näitavad piisavalt, kuid enamjaolt jääb aparaadi taga oleva "diagnostiku" oskuste taha!Eusa_wall

Näed oma seadmetega (STARi Sul vist pole) rõhutõusu käivitamisel?

DiagnostikuThumbsup ja "diagnostikuRetard" kohta käiv on kahjuks õige...

STAR olemas! Näen ka teiste seadmetega! Eelmine nädal sai alles ühte ML270CDI elustatud
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#6
(13-08-2013, 11:51 AM)taadu Kirjutas: Pean vajalikuks kõigile toonitada oma seniste pikaajaliste kogemuste põhjal:

1. Alusta alati vea otsimist sealt kus ja mida Sina või remondimehed viimati midagi näppisid, lahti võtsid või reguleerisid. Seda isegi siis kui tundub et SEAL küll viga olla ei saa.
2. Enne elektriliste vigade otsimist kõrvalda mehhaanilised vead (lekked, ühendused, filtrid jne)
3. Hooldus on remondist odavam. Ka diagnostikaga tasub masin paari?! aasta tagant üle käia isegi siis kui tundub, et midagi viga ei ole.



1.Pihustid kontrolliti kõik uuesti üle ja seal oli kõik OK...Kõige huvitavam asja juures see,et eelnevalt käivitus probleem puudus..ka talvel -35 kraadise külmaga.
2.Lekked puuduvad ja filter sai vahetatud...esimene moment peale filtri vahetust tundus,et asi muutus paremaks kuid Ei.
Vasta
#7
(13-08-2013, 12:25 PM)egon1235 Kirjutas:
(13-08-2013, 11:51 AM)taadu Kirjutas: Pean vajalikuks kõigile toonitada oma seniste pikaajaliste kogemuste põhjal:

1. Alusta alati vea otsimist sealt kus ja mida Sina või remondimehed viimati midagi näppisid, lahti võtsid või reguleerisid. Seda isegi siis kui tundub et SEAL küll viga olla ei saa.
2. Enne elektriliste vigade otsimist kõrvalda mehhaanilised vead (lekked, ühendused, filtrid jne)
3. Hooldus on remondist odavam. Ka diagnostikaga tasub masin paari?! aasta tagant üle käia isegi siis kui tundub, et midagi viga ei ole.



1.Pihustid kontrolliti kõik uuesti üle ja seal oli kõik OK...Kõige huvitavam asja juures see,et eelnevalt käivitus probleem puudus..ka talvel -35 kraadise külmaga.
2.Lekked puuduvad ja filter sai vahetatud...esimene moment peale filtri vahetust tundus,et asi muutus paremaks kuid Ei.

Kas pihusteid remonditi/näpiti?
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#8
Mihandne näeb välja MB pihustuskoguste kaart?

Tundub, et klonksvaagenitel on tehasest üks tore apsakas:
http://foorum.skodaclub.ee/viewthread.php?tid=2601

[Pilt: badstartmap.jpg]

70 ja enama kraadi juures peab mootor kerima vähemalt 250 rpm, et pihusteid avataks...Eusa_doh See 250 rpm on päris palju...

Kuis CDIl?
Vasta
#9
(13-08-2013, 12:44 PM)meego Kirjutas:
(13-08-2013, 12:25 PM)egon1235 Kirjutas:
(13-08-2013, 11:51 AM)taadu Kirjutas: Pean vajalikuks kõigile toonitada oma seniste pikaajaliste kogemuste põhjal:

1. Alusta alati vea otsimist sealt kus ja mida Sina või remondimehed viimati midagi näppisid, lahti võtsid või reguleerisid. Seda isegi siis kui tundub et SEAL küll viga olla ei saa.
2. Enne elektriliste vigade otsimist kõrvalda mehhaanilised vead (lekked, ühendused, filtrid jne)
3. Hooldus on remondist odavam. Ka diagnostikaga tasub masin paari?! aasta tagant üle käia isegi siis kui tundub, et midagi viga ei ole.



1.Pihustid kontrolliti kõik uuesti üle ja seal oli kõik OK...Kõige huvitavam asja juures see,et eelnevalt käivitus probleem puudus..ka talvel -35 kraadise külmaga.
2.Lekked puuduvad ja filter sai vahetatud...esimene moment peale filtri vahetust tundus,et asi muutus paremaks kuid Ei.

Kas pihusteid remonditi/näpiti?


Jaa pihusteid näpiti,kuna sisises vaid üks pihusti seib siis soovitati kõik vahetada ütlesin,et okei teeme ära..ja samuti soovitati pihusti stendi kuna pihustid juba maas,et üle vaadata ma ütlesin, kui õigeks peate vaatame üle..otseselt miskit ei leitud kõik jäi normi piiresse

Vasta
#10
Soojalt mitte käivitumine võiks küll pihusti leke olla, kuid see jälle ennustus....
kui julged proovi käivitus gaasiga, või brake cleaneriga, kui sellega käivitub siis jääb pööretest puudu, ehk siis ei saada vajaliku kütuse rõhku üles.

Ja kui korda saad ära palun unusta lahendust siia kirjutamast.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#11
BMW mehed harrastavad juba pikemat aega nii pumpadele kui kütuselattidele külma vee kallamist. 5l vett leidub alati pakiruumist Eusa_drool kas MB puhul veega jahutamisest abi pole? Iseenesest hea temperatuurist sõltuv pihusti sisemine leke kindlaks teha?
Vasta
#12
Võib olla midagi sain valesti aru, aga mul oli paar korda sama jama oli väntvõlli andur läbi. Külma mootoriga läks käima nii kui soojaks läks kõik, enam käima ei lähe. Vahetasin anduri ära ja kõik toimib.
Vasta
#13
(13-08-2013, 05:10 PM)andrjuha84 Kirjutas: Võib olla midagi sain valesti aru, aga mul oli paar korda sama jama oli väntvõlli andur läbi. Külma mootoriga läks käima nii kui soojaks läks kõik, enam käima ei lähe. Vahetasin anduri ära ja kõik toimib.

Aga kas väntvõlli andur EPC viga ka näitas?
Vasta
#14
STAR näitas P1354 sünkroniseerimise nuki ja väntvõlli vahel, seal on kaks andurit üks on väntvõlli oma, teine nukkvõlli oma. Minu puhul oli vänvõlli oma läbi. Mis sul näitas?
Aga seda kas need andurid on läbi võid konrollida, kui auto soojaks läheb siis kalla külma vett nende peale ja siis proovi.
Vasta
#15
(13-08-2013, 06:53 PM)andrjuha84 Kirjutas: EPC näitas P1354 sünkroniseerimise nuki ja väntvõlli vahel, seal on kaks andurit üks on väntvõlli oma, teine nukkvõlli oma. Minu puhul oli vänvõlli oma läbi. Mis sul näitas?
Aga seda kas need andurid on läbi võid konrollida, kui auto soojaks läheb siis kalla külma vett nende peale ja siis proovi.

Nüüd jään vastuse võlgu mis viga arvuti täpselt näitas...tean vaid,et EPC
Kas saaksid andurite asukohta täpsustada?
Vasta
#16
Nukkvõlli andur
[Pilt: 88963-Nukkvolli_andur.jpg]
Väntvõlli andur
[Pilt: 62799-Vantvolli_andur.jpg]
Vasta
#17
(13-08-2013, 03:32 PM)hannes_s Kirjutas: BMW mehed harrastavad juba pikemat aega nii pumpadele kui kütuselattidele külma vee kallamist. 5l vett leidub alati pakiruumist Eusa_drool kas MB puhul veega jahutamisest abi pole? Iseenesest hea temperatuurist sõltuv pihusti sisemine leke kindlaks teha?

See veekallamine on nuka anduri jahutamiseks. Kui jahtub maha siis annab signaali ja käivitub, ehk kui puudub sünkroon nuka ja vända vahel siis käima ei lähe. Aga viga tihtipeale arvutiga vaadates pole, siis vaja vaadata sünkrooni.
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#18
Tänud vastusest, arvasin varem et just pihusteid jahutatakse.
Vasta
#19
Minu mäletamist mööda jahutasid BMW mehed sooja mootori puhul jaoturpumba pead, kui see suurest läbisõidust kulunud oli (et mitte kohe raha eest pumpa remontima hakata). Sümptomiks oli, et külmast peast auto käivitus, aga soojast peast tahtis pikalt käiamist saada. Kehtis näiteks mudelite E34, E39 525 tds mootorite puhul. Üldiselt lõppes asi ikka lõpuks pumba jaotuspea vahetamisega.

Common Raili puhul ei ole ma nagu kuulnud, et vett kuhugi kallatakse jahutamise eesmärgil. Ühisanuma "toru" nagu pole vist mõtet jahutada?
Vasta
#20
(14-08-2013, 09:02 PM)kaupo51 Kirjutas: Minu mäletamist mööda jahutasid BMW mehed sooja mootori puhul jaoturpumba pead, kui see suurest läbisõidust kulunud oli (et mitte kohe raha eest pumpa remontima hakata). Sümptomiks oli, et külmast peast auto käivitus, aga soojast peast tahtis pikalt käiamist saada. Kehtis näiteks mudelite E34, E39 525 tds mootorite puhul. Üldiselt lõppes asi ikka lõpuks pumba jaotuspea vahetamisega.

Common Raili puhul ei ole ma nagu kuulnud, et vett kuhugi kallatakse jahutamise eesmärgil. Ühisanuma "toru" nagu pole vist mõtet jahutada?

Õige jutt.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes benz Ml 320 cdi 2006a mootorituli ArdoV 4 121 30-10-2024, 06:43 AM
Viimane postitus: v6sa
  W204T 100kw 2008a mootor sureb välja tom19504 1 117 03-09-2024, 06:59 AM
Viimane postitus: v6sa
  CDI kõrgsurvepumba muhv rekkamees 5 561 19-05-2023, 11:03 AM
Viimane postitus: rekkamees
  W204 CDI katkendlik starter? PaulE 3 991 11-04-2022, 01:07 PM
Viimane postitus: hellrix
  W209 2,7 cdi mootor läheb avariireziimi Bullterrier 12 2,061 03-06-2021, 09:47 PM
Viimane postitus: Ott
  Mercedes-Benz Vito 115 CDI sureb välja helitehnik 4 1,728 05-12-2020, 09:51 PM
Viimane postitus: v6sa
  w639 2.2 CDI lagiseb hentsy 4 4,118 02-12-2019, 01:36 PM
Viimane postitus: znxe
  CDI mootori jahutustorustik ja 220Velektriline eelsoojendus? alambe 5 4,456 31-01-2019, 02:22 PM
Viimane postitus: väikemees
  E klass 320 CDI Airmatic universaalile sedaani õõtsad ja tavavedrud DaddyV 11 5,419 30-08-2018, 06:14 PM
Viimane postitus: DaddyV
  MB S320 155 kw mootor, keegi selle mootori kohta oskab midagi öelda. comoon 2 2,711 06-08-2018, 07:31 PM
Viimane postitus: .Alar.



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne