Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
16-12-2009, 06:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2010, 03:59 PM ja muutjaks oli marek.)
Tervitus, foorumlased.
Kuna pikemat aega oma elust olen tegelenud vanade ja lausa uunikautodega, siis olen tihti mõelnud, et kena oleks ka igapäevaselt mingi vanuriga (noh, 20a ja peale) ringi liikuda, ka talvel.
Otsingute käigus olen katsetanud erinevaid masinaid, alates Golf1st kuni Jaguarini välja - aga kõigil on mingi häda küljes; küll ei ole sõita mõnus, küll läheb kütet kohutavalt palju.
Lõpuks jõudsin otsusele, et paremat, kui "isaltpojale" MB 124 pole olemas. Ja otse loomulikult pommikindla reaskuuese naftapressiga. Seda enam, et MB-d kui sellist mul polegi kunagi elus veel olnud. (mine tea, äkki hakkabki meeldima... )
Muidugi, 123 oleks ehk veel ägedam, aga korraliku 123e ostmise rong on juba läinud - normaalse hinnaga pakutavad vajavad täistaastamist (mida hetkel ei viitsi ja pole ka ressurssi teha) ning korralike eest küsitakse juba reaalset raha.
Aga seevastu on kätte jõudnud 124 ostmise aeg - hinnad detsembri alul 2009 müügis olevatel autodel alates 5 kuni 80 tuhat.
Alumise ja ülemise otsa autod jätsin kõrvale ja läbi käisin pea kõik 20 kuni 30k maksvad autod. (Ok, Ida-Virumaale ei jõudnud, kuna vend, kes auto24.-s kuulutas, pilti polnud pannud ja kirjadele ei vastanud - ju siis tegelt ei tahtnudki müüa)
Feisslifti väga sellesse hinnavahemikku ei sattunud, kui sattus, siis oli kas tegemist kas täiesti laibaga või omatehtud (loe viletsalt) kapoti- ja tulevahetusega.
Ja pigem otsisingi vanemat - kitsa liistuga varianti, just nii nagu ta 1984ndal aastal joonistuslaualt tuli.
Arvan, et 124ga juhtub samamoodi nagu oli Jaguar series II ja sellest tehtud feisslifti series III-ga: nende autode nullajal (nullaeg automudelile on hinnakõvera kõige madalam osa, see aeg, kui nendest tehakse põllurallikaid, maksavad vanaraua kaalu alusel jne) hinnati IIIe rohkem, sest ta nägi "ägedam" välja; täna, aga tahavad kõik endale kroomstangega II saada.
Aga noh, mine sa tea...
Ühesõnaga, koju ta lõpuks jõudis.
Milline täpselt, selles juba loos nr. 2.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
06-01-2010, 05:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2012, 11:00 AM ja muutjaks oli stihl.)
Esimene mulje.
Jah, koju ta jõudis, ja kerenumber räägib järgmist:
VIN: WDB1241301A439374
Mudel: 300 D
Kere: 1241301A439374
Mootor: 603912 10 025529
Kast: 717430 00 649781
Müügi kuupäev: 20.02.87
Müüdud tootja oma firma töötajale (minimaalselt töötanud 12 kuud; ilmselt sai ostja ka kõvasti alet või koguni omahinnaga...)
Sisu: helebeežh riie (mushroom cloth = seeneriie???, misiganes see tähendab)
Välisvärv: heleroheline (261 willow green*)
Läbisõid spidol: 378015km. See MB-meeste väljend "usumeeter" on täiesti asjakohane sõna, muarust. Ka mulle meeldib uskuda, et ongi alla nelja soti läbisõit...
Lisadega väga "lõhkuma" pole mindud: kat. luuk, sooj. peeglid, mehh. antenn + tagakõlarid, veokonks, esiistme käetugi.
Mõned pildid, mis tegin auto esmakordsel nägemisel: (loomulikult, autot minnakse alati öösel ostma, siis on vead vähem näha ja emotsioonid ruulivad.. )
Mis mulle selle auto juures meeldis ja miks ma just selle kasuks otsustasin:
- hele sisu. Küll ropult määrdunud, aga see on juba delo tehniki...ja sinist sisu ma kannataks ainult Jaguari juures.
- Suures osas on tegu originaalvärviga. Roostet muidugi on, aga seda pole keegi (oskamatult) parandanud.
- kereplekid on suures osas siiski pigem sirged, kui kõverad. Ja tehasepoltidega kinni.
- 6 silindriline mootor, mis käis ühtlaselt ning jõuliselt. Õlikork, mis sai töötamise ajal lahti keeratud, imeti gaasi andes kaane külge. Väljalase on vähemalt soojast peast puhas.
- et kõik, vähemalt tundub, on tehase paigaldus: mootor on originaal, kast samuti, sisu ka. (90% ülejäänud odavatest 124jadest, mida vaatasin, olid kõik Legod - mootor vahetatud; kast vahetatud; kapott vahetatud jne.) Üldse jätab ta mulje nagu oleks 20 aastat olnud vanainimese kirikuskäimise auto - ei mingeid valuvelgi, toonklaase jm noore inimese stuffi...
- juhiistme nurk, mis on terve. Tüüpilisel 124jal ju miskipärast pole. (Kaua kestab 124ja juhiistme nurk, kas keegi teab? 400? 600? Rohkem vaevalt...Sõltub, muidugi, ka istmekatete kasutamisest jne)
- see roheline värv. Paar musta autot mul juba on, valgeid samuti peotäis; sinist (sisu on neil suht jube) ei tahtnud ja rohkem võimalusi väga ei olegi...
- kütusekulu. Kohe esimesel päeval pärast ostu sai paak valamistoru servani täis lastud, 100km-i sõidetud ja uuesti bensukasse. 6,22l läks peale, mis on suht hämmastav; nii ökot ja samal ajal poolteist tonni kaaluvat autot pole mul veel olnudki...
Mis ei meeldinud (aga ei sega):
- radika on keegi juba automaadi oma vastu vahetanud. Automaati tahaks ise vblla kunagi isegi paigaldada, aga siis juba kõik ja korraliku.
- rooste. Kuna Eestis alates aastast 2005.
- kont puudub. Õnneks saab seda viga parandada ja usun, et 23 aastat vana auto puhul pole vana konditsioneerisusteemi elluäratamine väiksem töö, kui otsast lõpuni korraliku paigaldus - niikuinii on pump, voolikud ja radikat kutud.
- puudub kasutusjuhend ja hooldusraamat. Aga neid friike, kes hooldusraamatud esimese miljonini täidavad, on vist suht vähe.
- et puuduvad veenvad andmed läbisõidu kohta. Kui oleks müüa olnud hooldusraamatuga ja 8 sotti kella peal masin, ma oleks sellise ostnud. Aga ei olnud sellist.
- Parem esitiib on B-osa. Vahetatud on küll juba ammu , aga B on ta ikkagi.
- esisuunad on valed. Aga täitsa isegi sobivad kogu muu salatiga. Vaatab, kui uute või korralike Hella kollaste otsa komistab, siis vahetab, muidugi, tagasi.
Järgmisena juba põhjalikum tehniline kontroll kodugaraazhis.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Sile I seeria masin. Rooste ilmselt omanikku ei hirmuta...
Ridakuus on legendaarne oma vastupidavuse ja ökonoomsuse poolest.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
06-01-2010, 06:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2012, 02:03 PM ja muutjaks oli stihl.)
2. Tehniline kontroll e. kus me parasjagu omadega oleme.
Paari nädala jooksul leidsin ka aja auto natuke põhjalikumalt üle vaadata. Esialgsed tulemused jaotasin kolmeks: mis on tehniliselt mäda ja tuleks kohe tegeleda, mida võiks juppidest veel vahetada ja kolmandaks, puhtalt kosmeetilised vead, millega enne kevadet (mis aastal, seda igaks juhuks ei maini, eksole) vast ei viitsi tegelda....
Panin enda jaoks kirja ka:
Tehniline, tööd, mis vaja teha: ( + tähendab, et on tehtud)
+ Spido seier väriseb ja spidokas ise teeb häält.
+ Parem esituli näitab liiga madalale.
+ Külmalt pikk käivitamine. hõõgküünlad/relee kontrollida. Vajadusel vahetada küünlad.
+ Külmalt pöördeid ei hoia, tuleb pedaaliga ise kaasa aidata. Seda tühikäigu asja uurida.
+ Mootorile "diesel purge" teha, niikuinii on pump ja pihustid sodi täis.
+ Tahhomeeter ei tööta
+ Keskkonsooli valgustuses ei tööta mitte midagi.
+ Laetuli ei tööta ukselülitile.
+ Turvavöö hoiatustuli ei tööta.
+ Auto ujub teel. Esisild tundub samas hea. Ilmselt siis tagaratastest mõnel kokkujooks lõtkuga.
+ Pidurihooldus niikuinii pikalt tegemata - pidurdades kisub vasakule.
+ Esikojamees vahetada.
+ Esikojamehe mehhanism puhastada/uuesti määrida.
+ Vasak klaasipesur ei pritsi.
+ Klaasipesurite soojendus ei tööta. (on tal üldse?)
- Juhipeegli soojendus ei tööta.
- Madalal pöördel tugev urin salongis. Diiselmersu lemmikviga. Kardaani tugi või - laager ilmselt. Nüüdseks laager vahetatud, urin vähesel määral alles. (differ uriseb? - kahtlane) Vblla ka mõni summuti...
+ Parem esiuks kägiseb sõidu ajal, ilmselt lukuhooldus tegemata. Muidu salong hämmastavalt vait.
+ Roolilõtk liiga suur. (võibolla ka tundub ujumise tõttu)
- Katuseluuk ei avane/sulgu. Mootor lülitist töötab/undab. Eitea, kas tahab uut trossi või hammakaid?
- Automaatsed päevasõidutuled võiks olla.
- Kesklukk võiks puldist käia. Meie kliimas see võtmevärk ei ole kuigi hea lahendus.
+ Kõrvalistuja iste ei liigu ette - taha.
- Taha võiks uued naelrehvid panna. Kuna ees on Hakka 4jad, siis needsamad. Õnneks veel tootmises ja saadaval.
- Autol peaks olema ka püsikiiruse hoidja. Lõuna Eesti ots on mu lemmik...
- Kliimasüsteem ei teeks paha, aga sellega tegeme kevadel.
Tehniline, jupid, mis üldse puudu või silmaga nähtavalt vigased: ( + tähendab, et on olemas)
1.Spido vasakpoolne symbol list A1245841521 128,01 1tk sinine kaugtule märgutuli on valgeks pleekinud
+ 2.Puhuri nupp A1248200192 94,89 1tk praguline
+ 3.Õhusuunaja nupp A1248200092 94,89 1tk kuna vahetatakse paaris
+ 4.Käigukangi kumm, originaal A1242670097 122,58 1tk ilus nahk on nüüd küljes
5.Kapotimüramatt A1246800025 1090,25 1tk puudub
+ 6.Jalgadealune müramatt, vasak A1246800925 285,47 1tk puruks
7.Pagassi serva plastkate A1246940025>A1246942425 381,23>26,38€ 1tk katki
8.Pagassikatte kleepekas (vist rehvirõhud vms) A0005845039 52,84 1tk
8a. Pagassikatte kleepekas konksu kohta A1245843121, punane
+ 9.Klapikaane kleepekas, vist A6015840040 21,03 1tk kulunud
+ 10.Tulede lüliti nupp A2025450081 42,06 1tk kulunud
11.Moot. tuulutuse tihend klapikaane külge A6010160163 42,06 1tk lekib
12.Õlikorgi tihend klapikaane külge A1020180380 32,33 1tk lekib
+ 13.Parema esitule plastkinnitus A1248210520 31,54 1tk puudub
+ 14.Vaakumtoru kaitsekummrõngas A0009972781 23,66 1tk puudub
15.Gaasitross, plastregulaator katki, OE 560.-
+ 16.Põhjakate, esiosa, diisel A1245209523 3941,10 1tk olemas, uus B
+ 17.Põhjakate, tagaosa, diisel A1245203424 5110,05 1tk hangitud kasutatud osa
+ 18.Põhjakatte esitihend A2015054186 170,34 1tk sama
+ 19.Põhjakatte polt A2019900536 31,54 12tk sama
+ 20.Juhiuksepiiraja A1267200516 343,84 1tk (NB! Kõik 4 on ühesugused) ostsin kasutatud, aga korraliku
21.Vas. peeglinupu kate, auguga A1247200911 459,75 1tk (nb kontrolli värvi!) kinnitus katki
+ 22.Aknavänt, tag., vas. A2017600202 99,59 1tk
+ 23.Aknavända kate, kontrolli värvi A2017680036 94,63 1tk
+ 24.Aknavända seib A1087680113 4,21 1tk puudub
+ 25.Kõrgsurvetoru plastkinnitus A6010782041 26,29 1tk katki
+ 26.Kütusefiltri poldi tihend suurem, A0099979248 10,51 1tk lekib
+ 27.Kütusefiltri poldi tihend, väiksem A0099978148 12,88 1tk lekib
+ 28.Mootori padi A2012404117 1329,39 2tk ostetud uued Boged, Bosana
+ 29.Parema mootori padja kuumakaitse plekk A1242410534 77,81 1tk taastatud
+ 30.Radika + paisupaagi silt A1245845626 23,66 1tk
- 31.Tagaluugi tihend katki
+ 32.Eelsüüteküünla juhtmekimbu kinnitus (sinine plast) katki
+ 33.Esikapoti reg. punn
+ 34.Tagaklotside paigalduskomplekt kõik puudu
+ 35.Seisupiduri tross, tagumine
+ 36.Seisupid. klotsid
+ 38.Seisupid, klotside paigaldussari
+ 39.Seisupid regulaator
+ 40.Seisupid mehhanism
+ 41.Seisupid. mehhanismi tihvt trossi kinnitamiseks
+ 42.Seisupid trossi "U" klamber kinnitamiseks A1159930325 55,99 1tk
- 43.Tagaketta kaitseplekk A2024201544 ja A2024201444
+ 44.Geneka rihma pingutusrull, laager vahetatud uue vastu
+ 45.Tungraud
+ 46.Rattavõti
47.Tungi kinnitus puudub
48.Tööriistakomplekt puudub
49.Pirnikomplekt varupirnidega puudub
50.difri tagumise puksid A1243527765 266,80 2tk väsinud
+ 51.Tagasilla "rooliots" S 49381 243.-
+ 52.Polt S49381-le A1403501170 155,23 1tk puruneb mahavõtmisel niikuinii
53.Mootori tagum. zimmer A0179977447 423,30 lekib kergelt; vblla tuli ka klapikaane vahelt?
54.Riidest porimatid, kompl. puudub
+ 55.Esikapoti tuuleriivi avamiskäepide. Silberist uus.
+ 56. T.par. esimene porikaitse A1248840231 305,18
+ 57. Starteri tõmberelee. Klõpsub, aga ei käivitu. Vahetatud.
+ 58. Kardaani laager 6006-2RS1/C3 154.- - 156.- eeki, vahetatud SKF
59. Puidu ja nahaga rool, uuema E või 140ne pealt. Bäg + juhtmed koos ajuga olemas.
+ 60. Roolivarras, keskm. 022-MB26 - 572.-/588.- ///A1244600805 - M0180.40 (atlant) - 9.90€
+ 61. gen. rihma ping. amort, vahetatud Febi B-osa vastu, päris kallis oli.
62. Istmelüliti juhiukse külge. A1248208510 Starpartz-is £65, Silberis 214€
63. Istmelüliti nupp x 3
64. Tagakardina hammaslatt, plastist A0008120387, silberis 20€
65. W202 käigukang (aut.) A2022670401, lühem kui OE
66. Pagassi peal olev MB "star" A2017580058, silberis 15€
67. kondi radikas, Nissensi kood 94176, 106€ Monacos, tellimisel
68. kondi filter, Nissensi kood 95023, hind 23€, MG-s laos
69. Kondipumba kronsa 603e külge, A6011310535, hinda ei tea.
Varuosadel, mida vaja, otsisn enamusel ka originaalkoodid ja -hinnad välja lihtsalt selleks, et asjadega kursis olla.
Tüüpiline on ju see, kui inimene läeb ostab lammutusest siduriketta kolme sotiga (krt, odavalt sain), aga poes maksab 250.-
Teine põhjus - lammarite mehed on samuti tihti suht pilvedes oma hindadega - lihtsalt selle pärast, et mõnda asja küsitakse palju, siis, järelikult on kallis. Kapoti avamise sang näiteks, poes uus A-osa 80.- eek, lammaris 100.- vana juust, mis kohe katkeb.
Tegelt ei ole kallis, lihtsalt keegi ei julge esindusest uurida või viitsi esindus lihtsalt nii vana autoga tegelda...
Varuosakoodide leidmiseks kasutasin tuntud idanaabri saiti, hinnad sain meie kohaliku diileri varuosalehelt...
Saatsin ka paar nädalat tagasi neile avalduse püsikliendiks saamise kohta, aga ju siis on neil tööd palju või käive nii suur, et minusugune kärbes väga neid ei loksuta. Igaljuhul vastust siiani pole. Aga see selleks...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Esmamuljele veel lisaks: krt, jalust võtab nõrgaks see koostekvaliteet, kuidas vennad on omal ajal ikka autot teinud.
Esimesel päeval sattusin ntx. elektrit uurima - enamus klemme on üle hõbetatud ja juhtmete külge joodetud. Esimest korda näen tehaseautol sellist asja. (noh, taastatud vanade autode puhul tehakse vahel samuti)
Ma peaaegu juba kipun uskuma rahvajuttu, et kui MB tehas oma 124-mudelit juba hulka aastaid müünud oli, oli selge, et väljatöötamisele ja tootmisele kulutatud raha ei saa iial tagasi ning pooled kõrgepalgalistest inseneridest lasti lihtsalt lahti.
Asemele võeti turundus. (kelle käe all kohe ja "edukalt" valmis W210)
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
06-01-2010, 06:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2012, 01:55 PM ja muutjaks oli stihl.)
v6sa Kirjutas:Rooste ilmselt omanikku ei hirmuta...
Täpselt nii.
Vahel mõtlen, et võiks isegi rohkem. Mis viib meid kolmanda, minu jaoks kõige vähemolulisema teema jurde:
3. Kosmeetilised vead; nimekiri töödest, mis vaja teha:
+ Parem esitiib tõsise auguga. Ilmselt lihtsam on vahetada terve tiib (originaalosa, kindlasti) ja värvida õigesse tooni.
- Vasak esitiib vahetada originaaltiiva vastu. Praegu on küljes B-osa
- Tagakoopaääred vahetada + tagatiivad värvida. Ilmselt sisemiste tiivaäärtega sama teema (et päev otsa tolmu ja hirmu ja keevitustraati... ) Vasak karp + koopaäär vahetatud, parem pool plaanis.
+ Juhiuks liistu alt roostes - uks vahetada
+ Istmetel nahk vahetada, ilmselt jään mushroom sisu juurde.
- Põhjavaip, esimatid põhjalikult pesta.
+ Vasak esimene tungikoht roostes - karp vahetada
+ Parem esitule klaas vahetada korraliku vastu.
+ Esisuunad vahetada originaalide vastu, kui kusagilt leiab. Sõber jupimüüja ükspäev siin nuttis, et, näe, hulka varuosi tuli prügimäele viia - keegi pole juba 5a küsinud ka mitte. 124 tulering on tal raudselt olemas...ega vast seegi enam mingi minevkaup ole...
+ Esiuksepolstrite kattematerjal irdub aluspapi küljest - teised uksepolstrid leida.
- Auto üle värvida. Värvitoon kaalumisel...(kas must, tumeroheline metallik või tumesinine metallik)
Sisepuhastuse võiks ette võtta pärast seda, kui suuremad tunkega sisse-väljakäimised tehtud.
Kevadel vaatab seda rooste asja.
Ja tõenäoliselt harjutab maalritööd selle projekti peal ise.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Ülepingerelee sisu kontrolli või selle kaitset. Sellest sõltub tahokas ja tühikäik.
Asub aku taga, relee moodi karp, kaitse peal.
Automaatseid päevatulesi on kerge teha, olen kuhugi kirjutanud ka mis ja kuidas. Madalal pöördel ei tohiks salongis suurt midagi "uriseda" siis midagi viga. Sul ilmselt pöörded liiga madalad kui tahokas ei tööta siis ei tööta ka tühikäigu pöörete hoidja
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 304
Teemad: 42
Liitus: Mar 2009
Maine:
8
11-01-2010, 12:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-01-2010, 12:52 AM ja muutjaks oli Sm.Tihhonov.)
Kuulge kodanik Stihl. Ilmselt peab meie ekipaaz tulema garaazi juurde teid korrale kutsuma. Antud juhul ei ole meil tegemist 55. aasta tõllakujulise Jaguariga või 70-te alguse hardtop poniautoga. Praegu vaatame me otsa 87. aasta peresedaanile, diiselmootoriga ning rohelist värvi. No et hää odavalt kulgeda, olles samal ajal ümbritsetud kvaliteediga. Aga teie hakkate jälle perutama. Selle asemel et masinal pidevalt tuli all hoida ja taksole hagu anda, trükite välja viiekümne realise listi originaal varuosadest. Lukoili sooduskaardi asemel taotlete te Silberauto kliendikaarti . Pluss siis veel umbes sada päevakorrapunkti, mis hiljemalt suve alguseks tehtud peaks olema. Minusugusel on seda muidugi huvitav lugeda ja kaasa mõelda, kuid mulle näib, et te raiskate oma talenti.
Minu hinnangul on loetletud nimekirjast üks suurimaid ja kulukamaid probleeme see teel ujutamine. Surnud tagasild on üks peamisi põhjusi, miks täiesti toimivad vanad diiselmersud turul käest kätte käivad. Muidu võiks ju nendega veel kaua sõita, kuid paljud ei raatsi tagasilda korda teha. W124 tagasild on üsna keeruka lahendusega ning kulukas remontida. Jupid üksikuna ei maksa küll palju, kuid nende ühikute arv on hirmuäratavalt suur (äkki oli 32 puksi).
Istmete pesuga saad sa muidugi hullu vatti näha. Keemilisega pole üldse mõtet üritada. Kisud katted maha, pesed nad vannis pesupulbriga ilusti puhtaks, riputad kuivama ja lähed rahulolevalt magama. Aga kuivamisega tekivad hommikuks jälle sitarandid peale. Vannud, pesed uuesti, ning ise ka ei usu, et ka kolmanda korra järel on ikka sitaviirud polstril. Kanga all on mingi ultra paks ja tihe naturaalvilla ja tehiskiudude segust matt (autoistme kohta liiga kvaliteetne materjal jälle), ning loputa palju tahad, sealt aurab ikka kuivamise ajal uus saast jälle pinnale. Lõpuks tood ikka poest Vanish pesuvahu ja viimase korra niisutad ainult hästi õhukese pinnakihi.
Aga muidu on tore. Kiidan valikut. Mis Diamond seeria universaalist sai?
Terve aasta poole aastaga
Postitused: 461
Teemad: 16
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Sm.Tihhonov Kirjutas:Minu hinnangul on loetletud nimekirjast üks suurimaid ja kulukamaid probleeme see teel ujutamine. Surnud tagasild on üks peamisi põhjusi, miks täiesti toimivad vanad diiselmersud turul käest kätte käivad. Muidu võiks ju nendega veel kaua sõita, kuid paljud ei raatsi tagasilda korda teha. W124 tagasild on üsna keeruka lahendusega ning kulukas remontida. Jupid üksikuna ei maksa küll palju, kuid nende ühikute arv on hirmuäratavalt suur (äkki oli 32 puksi).
Mis hirmutad inimest Oma kogemistest ütlen et pole see miski probleem. Ma küll ei leia et seal midagi keerukat oleks. Tuleb lihtsalt jälgida et kui kusagilt midagi logisema hakkab, kohe korda teha. Silikoonpuksiga on vähe mässamist vahetamisel, ülejäänud on hõlpvahetatavad. Samuti pole veel kohanud ühtegi nelja millel need 32 puksi kõik korraga vahetust vajaksid.
Pole ka need hoovad ega puksid eriti kallid. Kogu see tagasilla keerukuse ja kapriissuse jutt vähemalt minu jaoks liigitub rohkem naised saunas rääkisid alla.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
kirjutasid, et teed "diesel purge" -ga nn. "pumba pesu". internetist lugedes on huvitaval kombel nii positiivset kui ga negatiivset vastukaja. teeb see "diesel purge" toode tõesti ka midagi paremaks???
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
hannes_s Kirjutas:kirjutasid, et teed "diesel purge" -ga nn. "pumba pesu". internetist lugedes on huvitaval kombel nii positiivset kui ga negatiivset vastukaja. teeb see "diesel purge" toode tõesti ka midagi paremaks???
Sõltub asjaoludest. Kui probleeme põhjustab kuhugi ladestunud saast,s iis selle peseb lahti küll. Aga lihtlabase kulumise vastu keemiaga ei saa... Meie säästuka teemas sellesuunalist teemat just lahkangi
Mis puudutab lgp. Sm. Tihhonovi postitust, siis ühinen selle emotsiooniga sajaprotsendiliselt.
Kuigi... Võib-olla ongi kõige suurem uunikum 40 aasta pärast just selline kolmesajane igav auto ja kuuesajane ess on igal mehel kuuri all. Aga elame-näeme....
Ahjaa, nelja tagasillapudinate täielik vahetus on nii 8 kiloraha. Ja tasub teha ikka võimalikutl täielikult - neid pukse on palju (5 varrast ratta kohta pluss sillatala puksid) ja algavad loksud pole kerged tuvastada. Vahe on aga meeletu.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
11-01-2010, 03:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-01-2010, 06:10 PM ja muutjaks oli stihl.)
3.Remontööd
Vahepeal oli aega pisut nokitseda...
1. Spido seier väriseb ja spidokas ise teeb häält.
Piisas trossi mahavõtmisest, määrimisest ja korralikust paigaldusest. Trossi pöörlev element ise oli terve, kõik kiud korras aga lihtsalt täiesti kuiv ning liiga kurviliselt paigaldatud. Määrisin tavalise rattalaagrimäärdega.
2. Parem esituli näitab liiga madalale. Tulekinnituse plekimutter oli katki, mille asendasin uuega. Nüüd näitab õigesti...
3. Külmalt pikk käivitamine.
Kiirmõõtmine küünalde relee juurest näitas, et teine ja kolmas küünal olid läbi põlenud. Eirates kõiki mersumeeste reegleid (et ainult Bosch`i või Berut võib kasutada!) jooksin kohalikust hulgikast läbi ja ostsin kaks Densot. Töötavad suurepäraselt, külmalt hakkab paugust tuksuma...
Eks kunagi hiljem, kui sisselaske kogu täiega mingil põhjusel maha võtab (noh, ntx pump vaja vahetada vms), vahetab ka ülejäänud 4; kollektor-peal on neid suhteliselt nöök vahetada, kuigi võimalik.
4. Külmalt pöördeid ei hoia, tuleb pedaaliga ise kaasa aidata.
Toetudes Lauri postitusele kontrollisin kõigepealt ülepingereleed. Isegi manuali ei pidanud avama - releel oli skeem peale trükitud. Otste pealt mõõtes polnudki raske tuvastada, et sees kõik ühendused ei vasta skeemile. (abimeheks tavaline digitester). Olles ta ettevaatlikult noateraga avanud, selgus:
...et ühest kuumjootest oli saanud külmjoode...
Kolvi ja tinaga korraks vastu minnes sai asi korda. Isegi selle alu-plekist korpuse õnnestus peaaegu veatult relee selga tagasi tõmmata...
Enne käivituskatset kontrollisin igaks juhuks ka pumba küljes olevat solenoidi:
Tundus ilus, liikus vabalt ning panin sama targalt tagasi. Olles enne igaks petteks ka solenoidi toitejuhtmed ära vahetanud. Kokku neid (koos tempi anduri otsaga) vaid kolm oligi...
Nüüd võib juba öelda, et 50% mootori juhtmestikust on uus...
Traktori remont on ikka mõnus.
Tooresüsteem hakkas samuti tööle. Idee järgi peaks ta ka soojalt mootori tööd mõjutama - kui rool ntx lõppu keerata ja pump pooma hakkab; kui kont (mida osadel siin polegi!) käima panna või muu selline koormus mootorile tühikäigul anda, peaks ta pööret pisut korrigeerima...
Eitea, mul on praegu raske aru saada, sest tekkinud on uus probleem - pöörded kõiguvad. Ja päris tuntavalt.
Eriti soojenemise perioodil. Aga, vähemalt, pedaaliga enam aitama ei pea....
Pärast "purget" vaatab seda asja edasi.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
hannes_s Kirjutas:internetist lugedes on huvitaval kombel nii positiivset kui ga negatiivset vastukaja. teeb see "diesel purge" toode tõesti ka midagi paremaks???
Huvitav, mina pole negatiivset kohanud. Ja ei tahaks nagu uskuda ka, et puhastades mingit autoosa võõrollusest, mida tehases sinna plaanitud polnud, ei saa ta ju kuidagi pahasti mõjuda. Vastupidi.
(Noh, jah, jätame sellised ekstreemjuhud välja, kui ntx. mootor on xado vms imeaine poolt moodustatud võõrkeha täis ning kui see jama siis korraga lahti pääseb, ummistabki õlikanaleid jne...).
Ja kuna ma sellel teemal eesti saitidelt suurt midagi tarka (v.a. v6sa säästukateema, muidugi) ei leidnud, siis panen siia täpsemalt kirja ka.
4. Diesel purge e. diiselmootori kütusesesüsteemi süvapuhastus.
Mina tegin nii:
- läksin kohalikku külapoodi ja ostsin järgmised asjad:
See poodimineku teema, iseenesest, väga valutu ei olnud: olles trampinud Liqui Moly Eesti maaletooja kaupluseuksest sisse, hüppas kohe ligi üks tähtsa näoga müügimees: kas saan aidata.
Vastasin, et jah muidugi, et mul oleks vaja sellist ainet, millega diislipumpa ja pihusteid seestpoolt pesta ning niimoodi, et mootor pesu ajal ainult selle ainega töötakski. Ehk tahan seda otse pumpa valada...
Müügimees jäi enesekindlaks: ei, sellist asja meil küll ei ole; on ainult sellist ainet, mida kütusele LISADA, aga nii nagu Teie soovite, pole võimalik, nii ei tehta ja nii ei saa...
???
Selge.
Kui ei tehta, siis ei tehta - tuli see jama siis riiulitelt ise üles leida.
Muidugi, oli ta neil olemas ka ja isegi eestikeelne juhend peal, et võib raskematel juhtudel otse pumpa valada...
4 sotti sõitnud MB küll ei ole kõige raskem juhtum, aga noh; kaks pudelit ära ma ostsin...
Ehk loo moraal: mehed tundke toodet, mida müüte.
- Nestea pudeli jõin tühjaks ja kuivatasin seest hoolikalt. Korgi sisse lõikasin antenniaugu puuriga kaks auku:
- Tegin endale selgeks, kus on peale- ja kus tagasivool:
- hetkel küljes olevale jämefiltri sisendotsale kruvisin külge uue voolikujupi, mille juhtisin pesuainega täidetud pudelisse. Täitsa põhja.
- tagsivoolu ühendasin toru küljest lahti ja torkasin samuti pudelisse.
- Starterit.
- vahepeal jätsin seisma ja täitsin pudeli uuesti, mitu korda, niikaua, kui mõlemad pudelitäied puhastusainet olid ära põletatud. Ajakulu: umbes 5 - 10 minutit. Vblla ka rohkem. Mootorit kiusasin erinevas pööretevahemikus.
- Mingi tilk jäi ainet alles ka, selle valasin paaki.
- Siis kütusevoolikud originaali tagasi, mõlemad uued filtrid külge ja ongi valmis.
Kust midagi osta saab, mis maksab ja kus asub jne, leiab google-nimelisest teatmikust iga huviline üles.
Tasuta reklaami ebapädeva teenindamise eest ma tegema ei hakka.
Mootori gaasitamisest on viletsa kvaliteediga video siin.
Äkki kellelgi süttib mõni küünal selle gaasiandmisel tekkiva tiksu või mootori tuiamise kohta... - need vead ei muutunud.
Kuid mulle tundub, et soojalt käib puhtamalt, heitgaasid muutusid läbipaistvaks ja külmalt läheb veelgi paremini käima...
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ega mootori survetest ei oska midagi numbrilist öelda?
Ma pakuks, et kas on etteandenurk vale, kett väga lõdva (kuigi keti kolinat ei hakanud kõrva) või on ettandenurga kompensaator vigane. Kui vaakumpump maha keerata, mis selle tagant paistab?
Heh, meie säästuka teemas on ju ka vaid mõned tunded kirjas. Kuigi, paremaks pesu asja tegi. L-M toode peaks veel paremini saasta maha pesema.
Kurb, aga tõsi - meie müügimehed pahatihti ei tea, mida nad müüvad. Kohutavalt halb on, kui mina ostjana tean asjadest rohkem, kui müüja. Kes aupärast võiks olla mulle nõu andev isik... Aga üsna tihti ta seda pole. Eestikeelset kasutusjuhendit oskan ma isegi lugeda.
Kui juba OT virisemiseks läks, siis teine asi, mis on hakanud eriti silma L-M toodete paberetikettidega purkidel - eestikeelne (mõttetu ja sisutu filoloogiline jutt) on kleebitud viltu üle mitme mulle mõistetavas keeles kirjutatud ja tootja heaksiidetud teksti. Seda mitte ühel, vaid lausa mitmel tootel. Häirib väga, kui ma eestikeelse jura paikapidavust ei saa kontrollida otse purgilt, vaid pean mööda interneedust tootelehti taga ajama.
Sry OT pärast , aga tundus sobiv hetk...
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
google otsing->otsi ainult eesti lehti->otsingusse "diesel purge" ja kohe esimene vaste tuleb VW klubilt http://foorum.vwklubi.ee/viewthread.php?tid=46874 seal siis nii head kui ka halba konkreetse toote kohta. silma on jäänd et Mercedes-Benz omanikel halbu kogemusi pole, seega peab ise ka katsetama(võimalik et kehtib vaid vanemate masinate kohta)
Postitused: 83
Teemad: 10
Liitus: Mar 2009
Maine:
0
11-01-2010, 10:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-01-2010, 10:40 PM ja muutjaks oli DonLeiger.)
kes sul tagaistmele kuses?
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
16-06-2012, 04:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2012, 06:13 PM ja muutjaks oli stihl.)
(11-01-2010, 10:38 PM)DonLeiger Kirjutas: kes sul tagaistmele kuses?
Sinu ema.
Aga "kuldse vihma" sõbrad ja sugulased vist ei käi enam siin foorumis...
Mis on tervitatav...sest kusagil ilmselt on ka teiesugustel mingi kogemuste vahetamise sait olemas; siin vaid konkreetse saksa automargi fännid...ja las ta jäädagi nii...
Vahepeal on hulka õlut merre voolanud.
Ja minu mõtted ka w124ja kohta pisut korrigeerunud....
300D läbisõit on 385739km.
Ehk kahe aasta jooksul oma 8000 km-i, seega 124 sõiduomadustega olen üsna kursis. Siiski, enamuse ajast on ta lihtsalt seisnud...
Ja valmistunud...
Milleks valmistunud, selgub vast lähema aasta kuni viie jooksul... ..
sõltuvalt sellest, kui palju põhitöö kõrvalt aega üle jääb...(väga ei jää ja eriti ei jäksa ka; seda enam, et igapäevatöö on enam vähem samasugune, ainult autod on pisut teised). Aga tasapisi tegelen.
Ja vaikselt mõlgub meeles selle auto täielik taastamine...
Ja mitte lihtsalt VIN`i järgselt originaalseisundisse viimine, vaid ka kõikide lisade, mis esimesel E klassil oli, lisamine; pluss mõned huvitavad asjad veel:
- nupust käivitus + automaatselt vabastuv starterirelee (tsiteerides teatud foorumlast, kes selle oma autole ka tegi, "sa ei suuda elu sees nii täpselt süütevõtit tagasi lasta, kui imelihtne automaatika seda teeb...")
- suunatulega tuuningpeeglid (mingi roppus võib ju kah olla..)
- Comand 2.0, (ML-i omad, ntx A163 820 36 89 on vist canbusi vabad...?)
- automaatselt vabastuv käsipidur (paned "D" peale ja kässar tuleb ise maha, kui peal oli - caddy 67`pealt kopeeritud lisa; aga iseenesest mõnus asi; tänapäeva el. kässaritega masinatel juba ammu standardis)
- kui käsipidurit vajutada, siis päevatuled kustuvad
- "follow me home" esituled
- jne, midagi veel; leiutamine käib kogu aeg...
Tasapisi olen mitme aasta jooksul lihtsalt kogunud ja suvaliselt ja odavalt kokku ostnud erinevaid W124ja (kasutatud) OE lisasid, mida on kogunenud juba kenake hulk:
- neljakolvilised esisupportid 290mm ja paksule kettale.
Kasutati võimsatel bensukatel. (3,4 Brabus, 400E jne) Vajavad taastamist. Kettad peab ilmselt uued ostma. (kuigi eelistaksin taastada kasutatud, aga originaale; ei meeldi mulle see tänapäevane hiina kaup sugugi...)
- w210 tagasupportid. Üks on taastatud, teine vajab seda. Siia samuti kettaid veel pole, aga need kannatab suvalised uued osta. W210 pealt sellepärast, et mahuks 290mm ketas ka taha - originaalne 258mm ketas jääb 17 tollise velje keskel ikka nutuselt väike...eriti, kui mingi harva kodaraga AMG-Felge Styling VI tekib tahtmine alla toppida...
- 2 + 2 (see tähendab seda, et taga on kaks kohta!) mälude ja soojendustega täiselektriga nahkistmed. Isegi peatoed panevad ise üles-alla nagu mingid hiigelsuured teod...
(nahk vajab vahetust (kuna on musta värvi) ja istmemootorid hooldust ning lõpulülitid elustamist, puudu ka veel juhiukse juhtlülitiplokk (see tooli meenutav lüliti))
- el. aknad koos komfortsüsteemiga, mis on seotud ukselukkude, kat. luugi elektri jne-ga.
Võtmest/puldist kogu jama sulgemine...? Tänapäeval ilmselt tavaline asi must.
- isetumenev tahavaatepeegel, kolm astet.
- el. tagakardin (keskmise juhtvardaga, s.o. ilmselt vanem tüüp)
- AMG esitiibade laienduskitt. (esimest korda nägin sellist oma silmaga ja töötab, s.o. tavalised esitiivad läevad sellega "punni"...) Esistangeotsad ka.
- laia plastliistu ring + kroomliistudega stanged facelift`ilt. Kuna vahepeal muutsin oma maitset ning tundub, et viimane 124 (93-) on ikkagi kõige kenam...
- SEC tüüpi esikapott, plastikust ja mingi korraliku tuuningkontori vähekaaluv toodang. (ja ei ole ise tehtud nagu nad enamuses on...)
Samuti hankisin facelifti (93-) kapoti; kumb lõplikult kasutusse läeb, on veel ebaselge...
SEC-i kapott koos SEC-i iluvõrega katab pool esitulest kinni ning nõuab madalat ja laia autot. Muidu, sellega välimus ilmselt väga retro ja cool.
Facelifti kapott on terasplekist ning esiots sellega meenutab liialt uuemat C klassi....Seevastu siia saaks edukalt viieribilise + MB Star "CL stiilis" iluvõre pookida...
Või hoopis S600ja pealt avantgarde võre, mis samuti 93- kapotile külge istub...
Eks näis, mis lõpuks saab...
- el. roolisammas. Käib mõnusalt sisse-välja ja üldse ei loksu. On seotud ka istmemälu süsteemiga....
- juhi airbag koos ajude, andurite jne-ga. Kõrvalistuja oma ei tahagi - sahtel on panipaigana parem. Ja ega youngtimer`is kõrval keegi sõita ei tahagi...(hääletajad lasevad käe alla, kui 124ja näevad... )
- esi- ja tagaistme suletavad puitribidega laekad. Pähkijuurega spoon. Lakk vajab taastamist.
- allalangevad tagapeatoed. Mõned asjad veel puudu.
- Puidu ja nahaga uksepapid. Värv on vale - must. Naha saab keskele lihtviisil uue panna, aga mida teha põhiosaga...? Värvida või uut värvi kate peale liimida...?
- peaaegu toimiv kat. luugi süsteem. Tross ja mootor on head, katki vaid need tüüpilised silumiinist "tiivakesed"
- esitulede kojamehe mootorid + pesurid + juhtmed. Parem mootor vist kutu. Otsingud jätkuvad...
- ABS süsteem + ASR-i juhtplokk kapoti alla (originaalis polnud midagi - eks aeg näitab, kas on aega/tahtmist see peale ehitada, palju asju puudu ka; kui hannes midagi teeb, siis teen ka... ) ASD oleks veel asjalikum...
- välistemperatuurinäidik kellades koos juhtmetega
- taga lugemislambid. Koos C piilari vastavate katetega...Nahk vajab vahetust...
- konditsioneerisüsteem (mitte kliima) salongis koos ahju, radika, nuppudega ja elektriga (kapotialune koos torude, filtri jne-ga vajab veel leidmist, radikas ja filter on ilmselt mõtet uus osta)
W124 kliima on salongipoolelt vaadatuna kuidagi plank (nupurea kohale jääb liiga palju tühja puitu...), seega seda nagu ei ihalekski...
- Automaatkast M104-ja otsast, sportreziimid-asjad, täitsa toimib, kuigi uimane on. Õnneks meil Eestis osavaid kastimehi on.
- Kliimakompressor, A0002340211, müüja väitel kont "töötas"..., kuigi esimene radikas, mis samuti minu kätte jõudis, oli paksult heina täis ning el, ventika mootor juba 100 aastat tagasi kokku jooksnud. Aga noh, erinevatel inimestel ongi "töötamisest" erinev arusaam.
- Pardakompuutriga kellaplokk. Tahhomeeter on viidud vasakusse kella; parem kell on puhtalt "digi" ning spidol on lisana juures veel kolmnurga tuli ning digitaalne kell.
Olemas on ka selle süsteemi juhtaju + juhtmekimp.
Loomulikult, kogu jama on mõeldud bensuka jaoks, seega diislil selle töölesaamine on paras väljakutse...(Krt, pea sama vana teine saksa tank E39 Tdi ju mõõdab kütusekulu; eks saab MB-l ka...Ilmselt peab baierlaselt seda piezo juhtpihustit "laenama")
On kätte jäänud ka mõned sellised asjad, mis Stuttgart`i pole kunagi näinudki: sileda klaasiga tagatuled näiteks.
Valge ja punane klaas. Eks nendega samuti otsustab hiljem, kas paneb külge.
Enamus neist lisadest tahab ka taastamist ning uusi varuosi, sellega ka tasapisi tegelen...
Ja et kõik see jama ühte ansamblisse kokku panna, on vaja üht head ja korralikku ning roostevabat keret.
Ka sellega tegelen. Leitud on üks parem heas korras ning originaalne esitiib ning ostetud uued B- karbid/tagakoopaääred. (need loomulikult 1:1le ei sobi)
Läbimädanenud kereosade saamiseks hankisin ka doonorauto (originaalis tippvarustusega AMG tuunitud 3,4 bensukas; sealt on ka enamus neist eelpoolmainitud lisavidinatest pärit)
Kõiksuguste elektriliste lisade mahavõtmisel/lisamisel on W124 väga tänuväärne auto - iga asi on omaenda juhtmekimbuga ning jookseb lihtsalt vaiba all ühises juhtmerennis. Teda sealt välja võtta või juurde panna on ülilihtne.
Käib rooste väljalõikamine-keevitamine...
Varsti tuleb ka pildimaterjali.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
17-06-2012, 12:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2012, 12:38 PM ja muutjaks oli stihl.)
(16-06-2012, 04:46 PM)stihl Kirjutas: Ja et kõik see jama ühte ansamblisse kokku panna, on vaja üht head ja korralikku ning roostevabat keret.
Seega, kerega tegelemegi...
Siit saab töö alguse:
Juhinurk on ikka üsna nutune; esitungikohta pole juba ammu:
Ja ega tagatungikohtki parem ole:
Samuti vajab tähelepanu tagakoopaäär:
Tagatule ümbruski pole enam uus:
Algab roostetanud plekiosade väljalõikamine/väljapuurimine:
...mis karbi puhul lõppes nii:
Ja tagakoopaäärega nii:
Koopaääred, reeglina on omavahel kinni punktitud; siin otsustasime tavameetodeid eirata ja välimise koopa sisemisele külge liimida (s.o. mitte keevitada, et metalli vähem häirida):
Eks aeg näitab, kuidas see kereliimiühendus pidama jääb...
Postitused: 141
Teemad: 15
Liitus: Jan 2009
Maine:
0
Tervist, huvitavad lisad oled kogunud endale. Need AMG plastik vahepuksid mis tiibadele käivad on sportline versioonidel tehasest küljes, enda masinal ka tiibu taastasin siis olid need nii esimestel kui ka tagumistel ning lisaks ka stangede kinnituste vahel. Sedaetumenevat tahavaatepeeglit ei taha ära ärida ?
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
17-06-2012, 04:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-06-2012, 11:39 AM ja muutjaks oli stihl.)
(17-06-2012, 12:53 PM)twistedone Kirjutas: Sedaetumenevat tahavaatepeeglit ei taha ära ärida ?
Ei taha, tänud pakkumast... ...pole ju selleks kogunud neid osi, et kellelegi maha ärida...
Aga võin uurida, kas neid saab veel...
Sest on üks teatud 1990 - 96a. välja lastud automargi tippmudel, mis tänaseks enamjaolt meie teedelt kadunud, aga needsamad peeglid (kinnitus teine, aga sharniiri "muna" mõõt täpselt sama, mis MB-l) olid kõigil standardis...Lihtsalt peegli juurde tuleb vedada üks lisakimp (+12V, tulede ots + mass.)
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
21-06-2012, 08:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-06-2012, 06:06 AM ja muutjaks oli stihl.)
Sisemise karbi remont.
Tegelikult tuli terve vasaku sisemise karbi ninaosa maha lõigata ning teine panna - need kohad, kus MB oli omal ajal pisikese keermelati pleki külge punktinud, olid samuti auklikud.
Tulemus sai esialgu selline:
Loomulikult, tuleb siia veel siin seal leiduva pinnarooste puhastus, siis krunt, värv ning 5mm paksune kiht pritsehermeetikut; täpselt nii nagu tehas ette nägi...sisse samamoodi, v. a. hermeetikukiht.
Ava, kust juhtmed A piilarisse sisenevad, nõuab samuti veel tähelepanu.
Kui nüüd mingi aeg karbi esiplekk ja tungikohad
...kah karbile külge saavad, võib juba uue küljekarbi tagasipanekule mõelda...
Kõik terved plekkosad on välja lõigatud doonorautolt (seega, MB originaal )
W124, teatavasti, roostetab väga erinevatest kohtadest sõltuvalt autost...(ilmselt sõltuvalt sellest, kustkohast 20a jooksul põhjahermeetik viga on saanud...)
Tööde käiku lähemalt oma silmaga jälginud seltsimeestel on tekkinud mitmeid põnevaid küsimusi...
Näiteks, et miks sa ei osta umbes 10k€-ga samasugust, aga korralikku autot, kus ei pea niimoodi pleki, värvi ja nahaga mässama...
Mulle hetkel tundub, et selle raha eest ei saa sellist nagu tahaks, pigem saab 20 - 30k€ eest, aga siis ka peab hakkama asja oma käe järgi ümber tegema; küll on E500jal mootor vale (ma väga ei fänna neid väntapidi kokku pandud euroopa ridaneljaseid; eriti igapäevaauto kulu arvestades...andku V8 mehed mulle andeks, aga see ei ole praktiline mootor iga päev tööl käimiseks või lumehanges ukerdamiseks...) või on E300D-l tänapäeva mõistes varustust vähe...
Ja mingit alla 1000e tüki toodetud AMG või Brabuse eriaretist ei jõua igapäevaautoks osta ka - see läeb juba hobinduse/kollektsioneerimise valdkonda.
|