Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Tere
Probleem siis selline. W124 E 300D, 1995.a., 100 KW, OM 606.910 kipub ummikus seistes üle kuumenema. Täna oli palav ilm 23-24 kraadi ja linnas 1 ja 2 käiguga kulgedes kippus mootori temp minema 100 kraadi peale. Maanteel probleemi ei ole, temp on ilusti 80-90 vahel. Auto peaks olema varustatud viskosiduriga ja peab ütlema, et tiivik pöörleb kuidagi laisalt, kui mootori temp on 100 kraadi.
1. Kas probleemi lahendaks viskosiduri vahetus?
2. Kas sidurit juhib mingi temp andur?
3. Kui juhib, kus ta mootori küljes asub?
4. Kas andurit saab kuidagi kontrollida?
5. Kas viskosidurit saab "jäigalt" ühendada ja kas see on mõttekas?
Kuna sidur maksab piisavalt palju, siis ei tahaks uisapäisa teda vahetama hakata. Kas on mõttekas osta kasutatud viskosidurit?
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Viskosiduril pole mingit andurit, vastavalt temperatuurile peab hakkama kiiremini pöörlema (muutuma jäigemaks). Nn jäigalt ühendada küll ei soovita. B-osa sidurite häda võib olla, et lärmab kapoti all liiga palju (liiga jäik). Mootoriremont on ilmselt palju kulukam kui siduri välja vahetamine. Variant on tõenäoliselt ka elektriline vent + siis on vaja mootori külge andurit.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(22-05-2012, 10:22 PM)kaupo51 Kirjutas: 1. Kas probleemi lahendaks viskosiduri vahetus?
2. Kas sidurit juhib mingi temp andur?
3. Kui juhib, kus ta mootori küljes asub?
4. Kas andurit saab kuidagi kontrollida?
5. Kas viskosidurit saab "jäigalt" ühendada ja kas see on mõttekas?
Kuna sidur maksab piisavalt palju, siis ei tahaks uisapäisa teda vahetama hakata. Kas on mõttekas osta kasutatud viskosidurit? 1. Võimalik
2. Andur puudub
3. Polegi
4. Ei
5. Kuidagi jah, hakkab rõvedalt vuhisema, sööb omajagu kW kui seda vaja pole
Võib leida korras visko, romulast nn. garantiga ~35€ (lihtsalt visko osa, ilma labadeta)
Algatuseks veendu et radiaator soojeneb ühtlaselt üleni (radika alumine osa läheb ka korralikult tuliseks), radiaatori väline pesu (ribide vahed puhtaks), eelkõige radiaatori ja mootori veesärgi pesu (radika alla ossa võib koguneda setteid kui on kasutatud pikemat aega vett jahutussüsteemis), radika koja puudumine mängib ka rolli. Kunagi ei saa välistada väsinud kaanetihendit kuid algatuseks on mõistlik ülejäänu välistada... kuna maanteel kõik OK, siis termostaat vast toimib....
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
22-05-2012, 11:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2012, 09:06 AM ja muutjaks oli Priit.)
Visko jah kasutatud originaali saab vast 30-40 eur, kui romulas vastavat autot leidub.
Uue võib ka sama rahaga saada http://alvadi.ee/kataloog/varuosa/135054/17382 (peaks minema Sinu autole). Edit: St uue osa paigaldamisel vaata, et korralikult (loksuta) otsa istub ja hästi kinni saab pingutatud, et ei lahkuks sõidu ajal radiaatorisse. Kirjas, et tootja on Behr (peakontor Stuttgartis ja peaks vägagi pädev tootja olema http://www.behrgroup.com/Internet/behrcm...enu1,4,0,0 )
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Tänan vastuste eest. Selge, andurit ei ole, "jäigalt" ühendada ei tasu.
Ma kontrollin radika olukorda ja kuumenemist alt-ülevalt. Kuna maanteel jahutab normaalselt ja seistes pöörleb "laisalt", siis ise kahtlustan ikkagi sidurit. Konsulteerin veel asjatundjatega.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
Külge peaks sobima ka M103, M111, OM606 jne mootorite viskod. Labade diameetrid on erinevad, M111 viskol on plastlabad lühemad näiteks kuid need saad enada omalt ümber tõsta.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
23-05-2012, 09:33 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2012, 09:38 AM ja muutjaks oli Priit.)
(23-05-2012, 09:29 AM)kaupo51 Kirjutas: Tänan vastuste eest. Selge, andurit ei ole, "jäigalt" ühendada ei tasu.
Ma kontrollin radika olukorda ja kuumenemist alt-ülevalt. Kuna maanteel jahutab normaalselt ja seistes pöörleb "laisalt", siis ise kahtlustan ikkagi sidurit. Konsulteerin veel asjatundjatega. Töötemperatuuril mootoriga peab vent ikka hooga ringi käima.
Kas Sul ventikal plastist ventikakoda ümber on? See mõjutab ka jahutamist. Silberis maksab 67 eur, romula saadavust ei tea. Sealsamas Alvadis on olemas 20 euroga (plastosaga teema, kas on tehtud täpselt, sel mootoril on radika juures väga vähe vaba ruumi ju)
(23-05-2012, 09:31 AM)hannes_s Kirjutas: Külge peaks sobima ka M103, M111, OM606 jne mootorite viskod. Labade diameetrid on erinevad, M111 viskol on plastlabad lühemad näiteks kuid need saad enada omalt ümber tõsta.
M 111 visko küll ei lähe, seal on tagaküljes mutter, antud mootoril hoopis teistsugune kinnitus. Minu pakutud Behri visko peab olema õige. Ja mul on (3,0 turbodiisel) peal üldse metallist ventilaator.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
M111 jah ei lähe, läks sassi, tahtsin kirjutada om602/603
Postitused: 131
Teemad: 4
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
huvitav et 2,0 liitrisel diislil on see jahutus ventikal sidur elektriliselt lülitav. kas siis võimsamatel on muudetud asja
MB w124 200D 86a 2,0 diisel 53kw helesinine
vajadusel tel. 55604444
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Uurisin, et AVA Coolingu siduri hind ei olegi üle mõistuse kallis, jääb samasse suurusjärku, nagu siin teemas pakutud romula variantidega.
Mul olid enne andmed Febi siduri hinna kohta ja see oli 100 € kanti.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(23-05-2012, 10:39 AM)atss Kirjutas: huvitav et 2,0 liitrisel diislil on see jahutus ventikal sidur elektriliselt lülitav. kas siis võimsamatel on muudetud asja
Uuema tüübi om601 on ka viskoga
Postitused: 877
Teemad: 17
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Ostsin Sachsi oma, 70 EUR, teist suve toimetab, väga tõhus, temp üle 90 küll enam pole saand palava suvepäevaga.
setud sõitsid seciga
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
23-05-2012, 12:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2012, 03:57 PM ja muutjaks oli Priit.)
Mina prooviks Behri ära selle hinnaga, sest tegemist on konditsioneeridele ja mootori jahutussüsteemidele spetsialiseerunud firmaga, mis ka OEM osade tootja. Võin pärast kapoti alla vaadata, aga MB orig radikas võib minu autol Behr olla. Febi letihind jäi isegi 150 euro kanti.
Edit: kontrollitud, Behr + mersumärkidega radikas kapoti all, st ka originaal visko ilmselt Behr.
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
23-05-2012, 02:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-05-2012, 02:49 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
Behr on kindlasti "kõva sõna". Mul on lihtsalt mugavam osta AVA Cooling
Ma vaatan, et neid valmistajaid on mitmeid, aga ilmselt väga paljud ka pakendavad.
AVA Cooling näeb välja näiteks selline
http://pildipark.clubmb.ee/pilt/99433-230520121110.jpg
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(23-05-2012, 02:48 PM)kaupo51 Kirjutas: Behr on kindlasti "kõva sõna". Mul on lihtsalt mugavam osta AVA Cooling
Ma vaatan, et neid valmistajaid on mitmeid, aga ilmselt väga paljud ka pakendavad.
AVA Cooling näeb välja näiteks selline
http://pildipark.clubmb.ee/pilt/99433-230520121110.jpg Mis ikka, proovi ära. Loodetavasti Ava Coolingu kodulehel olev reklaam oluliselt parema jahutuse osas ei käi visko kohta, sest see tähendaks lihtsalt mõttetut lisamüra visko puhul (st parem jahutus saab visko puhul tähendada vaid suuremat pöörlemissagedust)
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
23-05-2012, 09:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-06-2012, 11:32 AM ja muutjaks oli kaupo51.)
Kui detail vahetatud, siis annan tulemusest teada.
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Detail saigi vahetatud ja probleem lahenes, enam ei kipu temperatuuri näitamise seier ummikus üle 100 minema.
Postitused: 918
Teemad: 30
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(20-06-2012, 11:32 AM)kaupo51 Kirjutas: Detail saigi vahetatud ja probleem lahenes, enam ei kipu temperatuuri näitamise seier ummikus üle 100 minema. Kui saladus pole, siis mis hinnaga Ava Coolingu oma kätte saab? Kuidas toimetab (st kas auto jäi umbes sama vaikseks kui enne või tõusis ventikamüra oluliselt)?
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
(20-06-2012, 11:40 AM)Priit Kirjutas: (20-06-2012, 11:32 AM)kaupo51 Kirjutas: Detail saigi vahetatud ja probleem lahenes, enam ei kipu temperatuuri näitamise seier ummikus üle 100 minema. Kui saladus pole, siis mis hinnaga Ava Coolingu oma kätte saab? Kuidas toimetab (st kas auto jäi umbes sama vaikseks kui enne või tõusis ventikamüra oluliselt)?
See ei ole minu enda auto, vaid äiapapa oma. Ma jaanipäeva paiku näen teda, siis võin küsida selle müra kohta.
|