Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
(06-09-2011, 11:08 AM)heiki_p Kirjutas: "saab ju poldipeade jaoks avad freesida, et poldi pind jääks tasapinda hooratta tööpinnaga/korvi kinnituspinnaga."
See väärt mõte.
aga nii palju kui interneti avarustest uurinud, siis hooratta balanseerimist keegi eriti ei paku? Või oskab keegi mõnda firmat/töömeest soovitada?
Kahtlen küll asja äratasuvuses (nii maksumus kui ajakulu) kuid jään huviga lõpptulemust ootama.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
06-09-2011, 03:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2011, 03:24 PM ja muutjaks oli heiki_p.)
Üks tähelepanek veel.
Kui "kruvisin" praeguse hooratta/kasti auto alla, siis paigaldasin enne mootori vända otsa laagri, (seal oli ca 35mm ava, sügavusega 30mm, sinna istus laager, mille keskmine ava ca 12 mm ja kuhu sisse tuli 5se kasti ots). Lisaks on kasti 1. ja 2. pool erinevate identifitseerimis numbritega, jääb mulje nagu oleks 2st kastist 1 kokku pandud.
Kas keegi oskaks ära seletada, milline vahe täpselt on "pika" ja "lühikese" võlliga kastidel? Kui mu kasti võll ulatub vända otsalaagri sisse , siis kummaga tegu on? (horatta järgi peaks nagu nö lühikese võlliga olema).
Kas koos võlli pikkusega muutub ka kasti "sidurikoja" mõõde/sügavus?
krt, nüüd tuli üks segane jutt kokku, aga ehk saab keegi aru, mida mõtlen
uurin selle pärast, et leidsin foorumist:
-------------
Lauri says: RE: 4 kast vahetada 5-se vastu
Kardaani esimene ots on 5 kastil lühem.
Kasti esimese otsa võlli pikkuse vahe võb ka veel olla, 5 kaste on nii pika kui ka lühikese võlliga.
Pikal võllil otsa laager vänvõlli sees, lühikesel hooratas.
--------------
seega on kusagil vastuolu!
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
06-09-2011, 05:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2011, 05:20 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
(06-09-2011, 03:20 PM)heiki_p Kirjutas: Lauri says: RE: 4 kast vahetada 5-se vastu
Kardaani esimene ots on 5 kastil lühem.
Kasti esimese otsa võlli pikkuse vahe võb ka veel olla, 5 kaste on nii pika kui ka lühikese võlliga.
Pikal võllil otsa laager vänvõlli sees, lühikesel hooratas.
See kõik õige.
Kui sul on kahemassiline hooratas, siis väntvõlli külge laagrit panna pole mõtet, samas segama see ei jää. Mälu järgi oli vist 202 kuullaager. Kahemassilisel hoorattal käib see laager, kuhu toetub kasti võll, hooratta külge. Kuna hooratas on kastile lähemal kui väntvõll, siis lähebki külge ainult lühikese võlliga kast.
Kasti mõlemal poolel on ilmselt erinevad numbrid, kuna need on eraldi detailid. Igal detailil oma kood, mille järgi seda näiteks tellida saab. Kasti kui terviku kood on minu teada ainult ühes kohas.
Kõige lihtsam on pika ja lühikese võlliga kaste eristada selle järgi, et pika võlliga kastil ulatub võll kasti korpuse servadest kaugemale (nii umbes 10-12mm).
Sidurikoja mõõde minu teada ei muutu, kinnitub ta ju endiselt kõigi rida mootorite külge (teatud aastakäigud)
Siit lehelt ma loen välja et sul on kast koodiga 717.413
Postitused: 1,106
Teemad: 57
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
(06-09-2011, 11:08 AM)heiki_p Kirjutas: aga nii palju kui interneti avarustest uurinud, siis hooratta balanseerimist keegi eriti ei paku? Või oskab keegi mõnda firmat/töömeest soovitada?
Võid uurida BMW Cupi meeste käest, nagu ise mainisid, on m50b25'l ka kahemassiline hooratas ja neil vist enamustel need minema visatud ning custom hoorattad tehtud asemele.
Turbo
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
06-09-2011, 06:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-09-2011, 06:04 PM ja muutjaks oli hannes_s.)
Tegelikult pole ju tarvis midagi ehitada. Müüd lühikese võlliga kasti maha ja ostad asemele tavalise siduri ja pika võlliga kasti.
Sel juhul on kõik tehase jupid ja pole mingit aretamist.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
11-11-2011, 06:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2011, 06:33 PM ja muutjaks oli heiki_p.)
Nii!
Lõpuks sai kast ja hooratas maha võetud ja olukord üle vaadatud. Mälu ei petnud. Hetkel selline kooslus:
1) kasti võll ulatub sent-paar üle kasti serva ja toetub väntvõlli otsas olevasse laagrisse.
2) hooratas 2 mass, millel keskel suur auk ja võll läheb sealt lihtsalt läbi!
need on 2 asja mis peaks w124 puhul üksteist välistama!? mille hoorattaga küll tegu võiks olla?!
Tehnik hindas ka 2-mass ratta seisukorda rahuldavaks. Väike lõtk alguses, muidu "tihe"...väristamise põhjuskes oli võib-olla siduri silinder...see näeb suht surnud..välja...võib-olla midagi muud...veidi tuleb veel teha mõttetööd.
Kuna võll ulatub vända peale, siis saan installida sinna üksmassi, või mis? Ühest romulast pakuti seda 30EURIiga...hetkel ootan veel vastust korvi/ketta kohta.
Kui kellelgi foormust 1-mass ratast pakkuda, siis huvi on kindlasti olemas!
Liskas: teen homme korraliku fotoseeria sellest, siis võib-olla tunneb jupid ära
kast ise rändab remonti Pärnu "kastimehe" kätte. 2. käigu sünkro tundus kehvake. 2->3 vahetab veel, aga 3->2 oli päris jube. Lisaks siis ka laagrid/simmerid üle vaadata.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Väga hea, kui keegi asjad reaalselt järgi proovib. Muidu jäävadki igasugu "külajutud" õhku ja eksitavad inimesi. Tean seda omaskäest, kui 3.2 M104 mootorit kutsika peale panema hakkasin. Kui oleks "kogenumaid" foorumlasi uskund, siis poleks see swap võimalik olnud.
Siiamaani olen igasugu MB tehnikat ristanud ühte ja teistpidi. Üldiselt on kõik üpris loogiline.
Kui ma õigesti mäletan, siis Stockist Roman (Pumpish) sõitis ka sama kastiga (.450 dogleg) ja tavahoorattaga, mille küljes istus muidugi 3-kettaline võidusõidu sidur.
Jääme ootama!
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
12-11-2011, 02:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2011, 03:03 PM ja muutjaks oli heiki_p.)
pilt räägib rohkem kui 1000 sõna
2-mass päris hea tervise juures. Tundub, et jõnksutamist põhjustas katkine siduri silinder? On kellelgil kogemust selllise probleemiga?
kast ise läheb esmaspäeval remonti
koodid:
hooratas: LUK, 104 030 04 05
korv: TYP M228x /M240 , sachs, kood: 04308221989 / 004 250 6504 , viimased 2-3 numbrit segased...
kast: 124 260 650 ja 124 261 03 01
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
See pole kasti kood, vaid korpus vms.
Kasti kood peaks sul siiski olema 717.450 - see peaks siis väikselt kirjas olema kusagil kasti peal, töösilindri juures, kui õigesti mäletan.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
sellist numbrit küll ei leia. võib-olla ära kraabitud alumiiniumist sildi peal, mis kasti all, aga sealt ei saa enam midagi välja lugeda.
kasti "keskmise" osa peal ka kood: "R 124 261 08 04", kuid see ka nö korpuse oma...
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
1-mass hooratas olemas!
saatsin päringu lammarite liitu, ca 35 firmat. 2 vastas, üks pakkus 35 euriga teine 30ga. Üks hiljem ütles, et ikka ei ole saada ja nii ma selle 30EURise ära võtsin nädalavahetusel üritan sinna korvi ja ketta peale otsida siis pole muud kui auto kokku panna
käigukast käis ka vahepeal remondis: simmerid ja sünkro said remonti. Olgugi, et "läbisõitu" oli kast saanud, siis laagrid olid korras ja neid ei vahetatud.
kui keegi oskaks pakkuda välimuse järgi, mis mootori pealt see kast pärineb, oleks see suureks abiks! Oskan veel lisada, et 1. käiki on hästi "lühike", ja 5. on suure over drivega, ca 0,8 tundus.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
19-11-2011, 05:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-11-2011, 11:02 AM ja muutjaks oli heiki_p.)
kasti kood 717.411, näiteks 190D 2,5 selline kast...
hooratas tuli w124 2,6 pealt. Korv ja sidur tellitud. Järgmine nädalavahetus peaks kõik jupid olemas olema
*jagaks veel sellist kasulikku infot:
--------------------
AT4: 722.4**
MT5: 717.4**
Getrag_275Z------------717.404
190D 2.2----------------717.410
190E ???----------------717.411
190D 2.5----------------717.413
190E 2.3 sportline-------717.413
190E 2.3----------------717.412/3
190E 2.6----------------717.432
Gear Ratio
717.404----------------4.08, 2.52, 1.77, 1.26, 1.00, R4.16, D3.07
717.410----------------4.23, 2.36, 1.49, 1.00, 0.84(0.81), R4.63, D3.42(3.23) (3.91>11/85)
717.411----------------3.91, 2.32, 1.42, 1.00, 0.78
717.412
717.413
717.432----------------3.86, 2.18, 1.38, 1.00, 0.80, R4.22, D3.27 >89 3.92
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
26-11-2011, 06:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-11-2011, 04:19 PM ja muutjaks oli heiki_p.)
käisin täna sidurkomplektil poes järgi...ei sobi
hooratas tuli maha 2,6 lt, aga 2,6 korv on liiga väike ja "madal".
suure googeldamise tulemusena selgus, et tegu ikkagi 300E hoorattaga. (kahjuks ei ole mitte ühtegi kood mu hoorattal). korvi diameeter 240mm.
2,6 ketas sobiks, kuigi see ka väiksem. mahuks oluliselt suurem ketas sisse.
Ükski Pärnu autolammar sobivat tükki ei pakkunud
nüüd hädasti vaja sobivat korvi:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=25239
edit: 300E korvi kood 3082157031 (oe: 0042502004). komplekti 624122700 saaks poest ca 250 raha eest, tuleb vist ära võtta ikka!
PS: kaalusin hotrattad ka üle, 1-mass 9,7kg ; 2-mass 17,3 kg!
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
täna sai kogu kompott lõpuks kokku ja tööle. Sõidab! Sidur töötab ilma anomaaliateta ja sujuvalt!
õige sidurihargi leidmine võttis kõige rohkem aega. Lõpuks leidsin w123 hargi, mida veidi "tuunisin" nii, et see sobiks. Tõenäoliselt eksisteerub kusagil ka selline hark, mis sobibk1:1le, selle kasti (717.411 pikk võll) ja 300E 1-mass hooratta ja D240 sidurikorviga, kuid minul seda leida ei õnnestunud.
Läks w123 hark, mis on pikem. Kinnitus puksi viisin ca 2cm kaugemale ja teise otsa sidursilindri pulga jaoks tegin uue täpse augu. Võtab täpselt nn parajalt maalt ja lahutab mõnusalt.
Järgmisena tagadifri puksid....suveks saab auto päris korda ehk
PS: jäi üle terve komplekt: 2-mass hooratas (korralik), uus survelaager, sidurihark, sidurikorv ja ketas (D228 oli vist). Kui kellegil huvi, siis võtke ühendust.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
Hei,
külma ilmaga (-23) tõmbas mootor end kole "täis". Hakkas puterdama ja lõpuks suri välja. Enam käima ei läinud (kuigi uus aku peal ja tõmbab ilusti ringi)
Järgmisel päeval keerasin küünlad maha (-22 oli õues :S) - täiesti märjad. Lisaks 2 oli NKGd, 2 olid BERUd ja 2 Championit. (kuigi 3 aasta eest panin sinna 6 uut NKG sisse, aga eks siis vargad olid ka küünlaid näppinud). Panin 6 uut Boschi peale ja läks poolest pöördest käima.
Lisaks kuna auto seisab palju, paak metallist, ilmad külmad ja paak ka enam-vähem tühi koguaeg, siis kahtlustasin puterdamises ka vett küttesüsteemis (hakkas ka puterdama kohe kui tanklast välja tulin).
Lahedusena ostsin igasugu imevahendeid, mis peaks vett siduma ja niimoodi siis vee /kondentsi välja põletama. 30-60 sekundidt peale aine sisse kallamist viskas korraliku pruunika londi välja tagant (enne oli valge -külmast ilmast). Midagi ta ikka tegi! Paagi panin silmini 98 täis ja puhastasin 50km maanteel torusid ka. Hakkas päris hästi käima.
Siiski, tundub, et segu veidi toores madalatel pööretel (st kõrgematel põleb nii kui nii kõik kütus ära).
Mida võiks kontrollida, mis mõjutaks segu, eriti külmal mootori? Mõni temp andur, mis juhiks segu keeramist?
Olen 99% kindel, et ka pritsepea vajaks rõhkude paika keeramist ja professionaalset pilku. Kelle poole võiks sellega pöörduda?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(06-02-2012, 12:12 PM)heiki_p Kirjutas: ...
Mida võiks kontrollida, mis mõjutaks segu, eriti külmal mootori? Mõni temp andur, mis juhiks segu keeramist?
Olen 99% kindel, et ka pritsepea vajaks rõhkude paika keeramist ja professionaalset pilku. Kelle poole võiks sellega pöörduda?
Ilmselt parim hinna ja kvaliteedi suhe on Kadrinas... Iseasi, kuivõrd see vastuvõetav on. Kontakteeru kasutajaga wdb240.
Tallinnas peaks Speedsteri Hannes suutma käima küll panna.
Kui ise näppida tahad, siis ehk kasutaja Stihl on nõus otsestele küsimustele vastama peale seda, kui oled mõttega läbi lugenud tema viidat juhendmaterjali.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
12-03-2012, 11:29 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2012, 11:30 AM ja muutjaks oli heiki_p.)
Nädalavahetusel sai natuke auto kallal kõpitsetud - et kevadeks ikka kõik korda saaks
-uus veepump (vana tegi päris koledat häält juba)
-rihma rullik (samuti lärmas nagu siga ) - rihm oli varem vahetatud ca 5k km tagasi
-temp andur (1 otsaga, mis juhib salongi näidikut), pmst vana ka töötas, aga plaan kõik temp andurid ära vahetada, et saaks KE-jeti kenasti jooksma lõpuks
-termostaat -87C
-termostaadi korpus - varem oli veel originaal plastmassist variant, mille poldi hülsside kõrval oli praod/lekked
ja paisupaagi kork ka ilus läikiv nüüd
Lisaks avastasin, et karterituulutus lõppes lihtsalt ära mingisuguse plast põlvega, mis oli kusagilt lahti murdunud. Ainuke tühi ots oli plokikaanes, sisselaskekolde juures, kuhu ma ta ka välja vedasin siin (ehk sai õigesse kohta?).
Üldiselt vaakumvoolikute elu tuleks kõik välja vahetada, 20 a vana kumm on kivikõva ja avastasin paar võimalikku lekke kohta.
Kas kellelgil on ideid, kust võiks kummivoolikud saada? Kas vaid originaalvaruosa või võiks neid nn B-kategooriast ka leida?
Vaja oleks kõiki tühikäigu mootorist edasi minevaid ja karterituulutuse omasid.
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
3 aastat täis juba. Üks uuem pilt ka siia juurde...
kevadel sai käidud Speedsteris, kus puhastati pihusteid, keerati tühikäiku paremaks ja joodeti üks relee üle. Selle tulemusena viimased 3 kuud käinud mootor väga hästi. Tänud Hannesele!
Postitused: 1,360
Teemad: 157
Liitus: Apr 2012
Maine:
2
Lugesin terve teema läbi! Tore, et auto õige omaniku käes tagasi!
Tundub olema korralik kupee
Aga vana välimus (kollased suunad, tagatuled, orig. veljed) oli palju ilusam minu meeles. No aga peremees ise valib mida talle meeldib
Edu autoga ja muretuid kilomeetreid!
Postitused: 64
Teemad: 8
Liitus: Jul 2009
Maine:
0
|