Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anomaalia W123 280 CE käivitamisega...
#1
W123 280 CE 1977a.

Lühidalt öeldes, külma mootoriga käivitamine ok, sooja mootoriga.....jamad lood.....

Pikemalt siis:

Eelmine neljapäev käivitasin kenasti auto külma mootoriga ja sõitsin ca 30 kilomeetrit, poest väljudes ei tahtnud kuidagi käivituda enam, pika käiamise peale ikka õnnestus. Reedel hommikul tööle minnes ei olnud ka muret külma mootoriga, õhtul koju sõites jälle kõik ok kuni seiskasin mootori ca 10 minutiks Vesse Maksimarketis. Käiasin mis käiasin, lõpuks aku tühi. Üks ooblää mees andis siis täkku ja läks kohe käima, nagu poleks midagi olnudki.
Laupäeva hommikul käivitus jälle kenasti, sõitsin Laagri, seisis 10 minutit ja jälle sama jama......täkku andes sain käima. Jätsin ta sinna seisma ca 4 tunniks ja siis käivitus jälle kenasti.

Üks õhtu Indrekuga (tänud!) garaazi juures natuke näppisime, saime natuke targemaks:

Säde olemas kena.
Kütus tuleb pritsepeani, kuid küünal oli maha kruvides kuiv....

Üks minu jaoks huvitav tähelepanek oli see, et süüdet sisse pannes pump tegi mingi plõksu ja starterit andes hakkas tööle alles....kas mitte ei peaks pump kohe süütega taha tulema mõneks sekundiks? Pumba relee asukohta ei suutnud ka tuvastada, väidetud vasakpoolse lanseka küljes seda pole.

Külmalt käivitades käivitub ilma mingi pudistamiseta ja lonkamiseta, samuti ka sooja mootoriga, kui lõpuks käima saab. Käivitub nii nagu poleks mingit jama olnudki, prauhh ja kõik ok, müstika......

Aku ja starter on ok ja nende veale ma ei panustaks.

Mõtteid, ideid, arvamusi?

Suured tänud ette!
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#2
Mis mootor see on muidu? Mingi karpaga või sissepritsega? Endal oli aastaid tagasi sama probleem (monopritsega autol), siis oli probleem külmkäivituse klapis/anduris. Kuid probleem oli just külmalt käivitades, soojalt läks ilusti käima. Igaljuhul peale karpa (või mis seal oli) vahetust ei läinud soojalt enam käima, kuid külmalt läks esimesest sädemest.

Ühesõnaga- kui seal mingi külmkäivituse andur, klapp vms on, siis seda peakski vaatama.
Vasta
#3
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...ht=warm+up

See vidin algusest peale jamanud, kuid sain Hannese (Speedster) jutust aru, et käima peaks ta ikkagi minema, lihtsalt
töötab iga ilmaga alguses kõrgeltel pööretel nagu ilm oleks -25 kraadi. Siiani nii ka olnud, käivitus paugust ja töötas
kõrgetel pööretel kuni mootor saavutas töötemperatuuri.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#4
280 CE ei ole karpaga, E täht tähendab minu teada einspritsung (sissepritse). Bosch K-Jetronicut oskavad aastal 2011 remontida ja diagnoosida vähesed diagnostikud Eestis. Olen need inimesed ühes teises teemas üles lugenud, kelle poole võiks pöörduda sellise murega.
Vasta
#5
Kui tõrkuva mootriga käivitades käega ÕKM taldrikut alla suruda - kas tõmbab täis?

Kas kütuserõhk on piisav?
Vasta
#6
Pump peaks ikka süütega juba mõned sekundid töötama.
Aga kas siis külmalt pump süütega toimetab ?
Vasta
#7
Peaks küll paar sekundit toimetama, kuid see ei peaks küll olema käivitumist takistav probleem, sest:

(20-08-2011, 10:46 AM)Karl Kirjutas: ...
ja starterit andes hakkas tööle alles...

Surve tõstmiseks peaks ühel elus pumbal kuluma loetud sekundid, misjärel peaks ju käivituma.

Kas süüteprobleem on välistet? Süüteosad on uued ja näevad välja värsked und ülelöökideta? Kiirlifti süüde käitus mul just sedamood ülelööva jaotusikaanega - külmalt oli viispluss, soojalt ei kõssugi. Kusjuures mahakeeratud küünlal oli säde missugune. Aga silindris surve all olevast küttesegust ei ole nii lihtne läbi lüüa, kui välisõhust. Ning huvitaval kombel ei olnud ka kiirliftil küünlad märjad...

Ikkagi - kui külmalt käib ja soojalt mitte ning seda ei saa käima ka käega ÕKM taldrikuga mängides, siis on pritsepeas mingi ahven ringi ujumas.
Vasta
#8
Kui auto lambdaga siis soojast peast kui ei käivitu võiks selle korra lahti
ühendada ja siis proovida kas käivitub või mitte.
Vasta
#9
(21-08-2011, 06:00 PM)Veiko66 Kirjutas: Kui auto lambdaga siis soojast peast kui ei käivitu võiks selle korra lahti
ühendada ja siis proovida kas käivitub või mitte.

Kahjuks ei ole sellel autol lambdasondi olemas VeikoIcon_smile
Vasta
#10
Niisiiis... Võsa jutust õhkub loogikat, kuid ei usu süüteprobleemi eriti. Miks? Kui käivitub, siis absoluutselt veatult, ei mingit puterdamist, sama ka sõidu ajal. Profülaktika mõttes võtsin maha jagajakaane ja puhastasin kontaktid, ei muutunud midagi.

Minu jaoks muutub järjest müstilisemaks järgmine asi, viimasel kolmel korral just silma jäänud: järjekordne mittekäivitumine - käian kuni aku tühi, ei luba ega miskit, mitte piiksugi. Täkku andes käivitub KOHE ja ilma mingi anomaaliata, nagu uus auto.
Vägisi jääb mulje nagu käivituspowerit jääb puudu, ometi aku ja starter veavad jõudsalt. Pole ju sellel autol ka mingit erilist elektroonikat, et nagu mingil klapil või millelgi jääb voolu puudu või miskit.
Samas on käiamise lõppedes tunda ka bensiinilõhna.....
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#11
Kui kaua aega on vahet muidu sel, kui aku tühi ja pead täkku andma? Kui kohe, siis akuvahetus ilmselt võib tõesti aidata. Ma olen ise mitu korda autoaku nii välja vahetanud, et töötab korralikult ja ei ole mingeid probleeme, kuid kuid ükskord käivitamine ei õnnestu, siis tõmbab täiesti tühjaks. Teise akuga saaksid kohe järgi proovida ju.
Vasta
#12
Täkku olen saanud kohe anda siiani.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#13
Aku vahetust võid proovida küll. Vähemalt välistad selle vea.

Kas vea ilmnedes on alati vaja aku tühjaks käiata või saab kohe täkuga lisavoolu andes auto käima ehmatada?
Mis on aku klemmipinge, kui viga on peal ja käivitada? Ikka 10+VIcon_rolleyes
Ning kas sama pinge säilib ka kõrgepingepoolil?

Ma ikka kahtlustan seda sädeme puudumist.Rolleyes
Vasta
#14
Kui aku ei suuda piisavalt käivitusvoolu anda, võib ju säde liiga nõrgaks jääda. Kui auto juba töötab, siis tuleb vool niikuinii genekalt.
Vasta
#15
Säde olemas korralik ju Indreku väitel (tema vaatas, mina andsin starterit). Ja kus imekohast see säde siis äkki välja ilmub, järjest segasem ja imelikum see probleem mulle tundub.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#16
(24-08-2011, 09:15 PM)Karl Kirjutas: Säde olemas korralik ju Indreku väitel (tema vaatas, mina andsin starterit). Ja kus imekohast see säde siis äkki välja ilmub, järjest segasem ja imelikum see probleem mulle tundub.
OT indrek vaatas äkki "Sädet" mitte sädet Big Grin:
D
Vasta
#17
Mingi sarnane anomaalia oli mu 123 230CE-l ka, soojana ei tahtnud hästi käivituda kuid nii hull asi polnud, et aku päris tühjaks käiata lasi... Veel huvitavam oli see, et probleem ilmnes suht suvaliselt, vahel läks ka soojalt probleemivabalt käima. Kui juba käima läks, käis tõrketa. Keegi ei teadnud, mis viga võiks olla ja nii ma sõitsingi kuni masina seisma panin taastamiseks. Kui veale jälile jõuad, anna mulle ka teada Smile
perpetum mobile
Vasta
#18
(24-08-2011, 09:15 PM)Karl Kirjutas: Säde olemas korralik ju Indreku väitel ...

Poleks esimene kord, kui normaalrõhul säde on, kuid mootoris (eriti rikkavõitu segu korral).

Samas võib probleemiks olla ka juba kord mainitud kütuserõhukorrektor...
Vasta
#19
(25-08-2011, 07:41 PM)v6sa Kirjutas:
(24-08-2011, 09:15 PM)Karl Kirjutas: Säde olemas korralik ju Indreku väitel ...

Poleks esimene kord, kui normaalrõhul säde on, kuid mootoris (eriti rikkavõitu segu korral).

Samas võib probleemiks olla ka juba kord mainitud kütuserõhukorrektor...
sama asi oli ka mu poisi 70cc ATV-l säde oli jõhker aga käima ei läinud,peale süüteküünla vahetust oli ok kõik.
Vasta
#20
peale sellist pikka käiiamist võiks vaadata palju õli on ja kas õli juba tugeva
pensu haisuga või mitte ?
Kui nii pikalt korduvalt käiiatud siis mitte põlev bensiin peab kuhugi
minema. Seda juhul kui ikka annab ültse peale.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W123 280 CE 77a. warm up regulator saadavus/remont? Karl 3 3,718 09-06-2011, 10:51 PM
Viimane postitus: indrek
  c 124 2,3 97kw vl 1989 kütte anomaalia tikker 8 6,680 31-03-2011, 12:11 AM
Viimane postitus: aqu77
  K: w123 280ce kohta kristo1990 20 13,531 23-12-2008, 12:13 AM
Viimane postitus: kalacompany
  K: W123 kupee akna tihendid kristo1990 19 12,564 03-11-2008, 10:45 PM
Viimane postitus: Janter
  küsimus W123 ce kohta drmox 11 7,171 31-07-2008, 01:03 AM
Viimane postitus: drmox
  probleem 230 ce käivitamisega -coupe- 1 2,920 17-09-2007, 10:22 AM
Viimane postitus: soo
  tagurpidikäigu anomaalia tayts 3 2,700 16-03-2007, 11:43 AM
Viimane postitus: tayts
Big Grin W123 Coupe VS W107 SLC Uku 35 20,868 17-01-2007, 11:49 AM
Viimane postitus: Toomaz
  c124 anomaalia pantalone 3 4,026 07-04-2006, 10:37 AM
Viimane postitus: pantalone



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne