Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
Mida siis tähendab se kollane kolmnurk ja selle sees hüüumärk keset spidomeetrit. Märk muidu kustus, kuid kui rattad lumel ringi lasta siis hakkab vilkuma ja midagi nagu kõriseb kah kusagil, meenutab nagu abs pumba häält natukene. Eeldasin algul et tegemist on veojõukontrolliga, kuid ei saa aru nagu et selline asi peal oleks, sest laseb rattad ringi ja külglibisemisse kah päris hästi. Et miks se tuli siis vilgub ja miks mingi asi samal ajal krõbiseb???
W140 350td 97a.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
Stabiilsuskontroll / veojõukontroll rakendub, sis kollane tuluke vilgub. See miks sul külge ikkagi laseb ette ja rattad ringi ei oska öelda - minu w203'l toimib see süsteem laitmatult. Annab teda teelt ära saada kui just midagi väga lolli ei tee...
Postitused: 777
Teemad: 39
Liitus: Nov 2005
Maine:
6
19-01-2011, 09:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2011, 09:04 PM ja muutjaks oli Lõoke.)
(19-01-2011, 08:46 PM)laskarpoiss Kirjutas: Mida siis tähendab se kollane kolmnurk ja selle sees hüüumärk keset spidomeetrit. Märk muidu kustus, kuid kui rattad lumel ringi lasta siis hakkab vilkuma ja midagi nagu kõriseb kah kusagil, meenutab nagu abs pumba häält natukene. Eeldasin algul et tegemist on veojõukontrolliga, kuid ei saa aru nagu et selline asi peal oleks, sest laseb rattad ringi ja külglibisemisse kah päris hästi. Et miks se tuli siis vilgub ja miks mingi asi samal ajal krõbiseb??? Tere!
Kõigepealt tahaks teada ,kus kohast sa 97-nda aasta 350-se said?
See kolmnurk on ASR/ESP tuluke.Ratast laseb ikka nats ringi ja külglibisemisse ka sõltuvalt hoost ja muudest teguritest natuke.See süsteem peaks aga nende situatsioonide puhul piiraja peale panema.Kui ei krõbiseks,siis ei toimiks.
Auto on küürakas,ise kah mitte eriti sirge seljaga ja sõbral nimeks Quasimodo.
Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
(19-01-2011, 09:02 PM)Lõoke Kirjutas: (19-01-2011, 08:46 PM)laskarpoiss Kirjutas: Mida siis tähendab se kollane kolmnurk ja selle sees hüüumärk keset spidomeetrit. Märk muidu kustus, kuid kui rattad lumel ringi lasta siis hakkab vilkuma ja midagi nagu kõriseb kah kusagil, meenutab nagu abs pumba häält natukene. Eeldasin algul et tegemist on veojõukontrolliga, kuid ei saa aru nagu et selline asi peal oleks, sest laseb rattad ringi ja külglibisemisse kah päris hästi. Et miks se tuli siis vilgub ja miks mingi asi samal ajal krõbiseb??? Tere!
Kõigepealt tahaks teada ,kus kohast sa 97-nda aasta 350-se said?
See kolmnurk on ASR/ESP tuluke.Ratast laseb ikka nats ringi ja külglibisemisse ka sõltuvalt hoost ja muudest teguritest natuke.See süsteem peaks aga nende situatsioonide puhul piiraja peale panema.Kui ei krõbiseks,siis ei toimiks.
Passis on 97a, esmane reg. ju siis müüdi sellel aastal esindusest, või keegi kunagi aasta nooremaks teda valetanud.
Aga tulest, täna jäin näiteks maja ees hoovis kallaku peale kinni, ja mõlemad rattad käisid ilusti ringi ja ära ei liikunud, gaasi andsin minimaalselt, üritasin meelitada. Kui ma aga c220 diisliga 97a. samasse kohta kinni jäin ykspäev varem, siis see hakkas kohe rattastega kuidagi teistmoodi ragistama ja nõksutas ise välja, hakkas kohe pöördeid piirama jne. S-il aga ei piira midagi, talla palju tahad. Proovisin, saab ka kohapealt ja igast poosist kylge ette, laseb rattad vurinal ringi ja ei piira ega miskit, laseb isegi n.n. sõõrikuid vabalt teha. Ei saa mina sellele systeemile pihta. Igaks juhuks mainin ka seda et abs töötab ilusti.
W140 350td 97a.
Postitused: 128
Teemad: 10
Liitus: Mar 2008
Maine:
0
aga siit kõigepealt küsimus, kas ABS toimib ?
arvatavasti, kui ta laseb sul sussi ringi, ja küle loobib ilusti ette, kui see tuluke ka vilgub, siis tõenäoliselt on sul abs'i teema läbi?
kuna tolle aegsed süsteemid peaksid (korrutan: PEAKSID) kasutama pidurdades (piduritega) rattaid.
väga keeruline. aga üldiselt, ui sul ikkagi laseb ratta ringi, ja lihtsalt vilgub, siis kõige lihtsam on, mine diagnosti, ja küsi, mis häda on, et nii teeb. siis annavad sulel teada, mida vaheteama pead. et korda saada...
kui aga laseb natuke ratast ringi. ja siis plokeerub, siis asi korras.
(19-01-2011, 09:02 PM)Lõoke Kirjutas: Kui ei krõbiseks,siis ei toimiks.
Maitea minu autol (CLK) ei tule mitte miskit krõbinat. Või kui tuleb, siis see on nii vaikne,et niisama seda ei kuule.
Ja töötab ideaalselt.
Alumiiniumi ja Roostevaba terase Keevitus- ja Painutustööd.
RakWeld OÜ
5656 3210
Rakvere ja Tallinn
Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
(19-01-2011, 09:47 PM)Ur3o Kirjutas: aga siit kõigepealt küsimus, kas ABS toimib ?
arvatavasti, kui ta laseb sul sussi ringi, ja küle loobib ilusti ette, kui see tuluke ka vilgub, siis tõenäoliselt on sul abs'i teema läbi?
kuna tolle aegsed süsteemid peaksid (korrutan: PEAKSID) kasutama pidurdades (piduritega) rattaid.
väga keeruline. aga üldiselt, ui sul ikkagi laseb ratta ringi, ja lihtsalt vilgub, siis kõige lihtsam on, mine diagnosti, ja küsi, mis häda on, et nii teeb. siis annavad sulel teada, mida vaheteama pead. et korda saada...
kui aga laseb natuke ratast ringi. ja siis plokeerub, siis asi korras.
(19-01-2011, 09:02 PM)Lõoke Kirjutas: Kui ei krõbiseks,siis ei toimiks.
Maitea minu autol (CLK) ei tule mitte miskit krõbinat. Või kui tuleb, siis see on nii vaikne,et niisama seda ei kuule.
Ja töötab ideaalselt.
ABS töötab ilusti, ja rattad laseb jah vabalt ringi, ei piira nagu midagi, kui rattad ringi käivad, siis tuli vilgub. Ja minu autol ei ole ka sellist lülitit kust seda saaks välja lülitada
W140 350td 97a.
Postitused: 619
Teemad: 22
Liitus: Oct 2008
Maine:
0
19-01-2011, 10:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2011, 10:02 PM ja muutjaks oli voodoo.)
Lume peal paned kickdowni siis läheb käest ära kui see kontroll peal? Ma ei usu eriti - natukene laseb küll rattaid ringi aga kiirendades peaksid ilusti tundma, et piirab...jätab pöörded kõrgeks ja otsib teelt "haardumist", siis kiirendab edasi, kui pind rataste all kindlam (loe:gaas toimib kui, sa teda tallad).
Postitused: 487
Teemad: 17
Liitus: Oct 2010
Maine:
0
mingi probleem sul ikka on.
Kui ASR toimetab ja armatuuris tuli ka vilgub siis mingeid "sõõrikuid"kindlasti teha ei saa.
Kui ma oma 210-ga lumes pressin siis hoian tavaliselt pedaali põhjas, masin ise hoiab mootori pöörded maas ja vaikselt nõkutab ennast edasi, ja kui ikka ei lähe siis võid pedaali palju tahes vajutada, ei tõuse mootori pöörded ega liigu rattad.
Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
Aga kas sellel ASR/ESP-l ei peaks olema mingit lülitit, et saab välja ja sisse vajutada? Minul puudub selline nupp.
W140 350td 97a.
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
19-01-2011, 10:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2011, 10:58 PM ja muutjaks oli siimruz.)
Aga äkki on sul sama süsteem mis minu SL il 97 aasta. ETS. Minu omal on see peal see siis seotud absi mehanismiga ja plokeerib läbi tagumiste pidurite rattaste libisemist. Aga nii palju kui mina seda olen kogend vahest talvel autot soendades ja garaazist välja ajades, et ega ta nüüd erti efektiivne küll pole mul laseb ka külge ette, kuigi ragistab ja jõnksutab ja abs toimib. Tuluke ka vilgub. Ja minu omal mingit lülitit ka pole.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Annan väikse vihje: ETS.
edit: siimruz jõudis ette.
Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
(19-01-2011, 10:57 PM)siimruz Kirjutas: Aga äkki on sul sama süsteem mis minu SL il 97 aasta. ETS. Minu omal on see peal see siis seotud absi mehanismiga ja plokeerib läbi tagumiste pidurite rattaste libisemist. Aga nii palju kui mina seda olen kogend vahest talvel autot soendades ja garaazist välja ajades, et ega ta nüüd erti efektiivne küll pole mul laseb ka külge ette, kuigi ragistab ja jõnksutab ja abs toimib. Tuluke ka vilgub. Ja minu omal mingit lülitit ka pole.
Et siis peabki selline olema, et ikkagi töökorras asi, kuid siiski nagu natuke mõtetu, sest tema kasutegurist ma hetkel aru küll ei saa, võibolla mõni targem viitsib mulle seletada
W140 350td 97a.
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
19-01-2011, 11:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2011, 11:23 PM ja muutjaks oli siimruz.)
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
No eks mul mingiaeg tuleb niikuinii ilmselt piduriklotside vahetus, eks siis peab selle pidurite süsteemi seal kõik korralikult üle vaatama, mõnesmõttes mulle meeldib ka et ta seal ei toimi ilusti se kontroll, saab vahest mõnusalt tagumikku loksutada, kuid jama seisneb selles, et se jube raske elukas kipub paksu lume sees kergelt kinni jääma, ja kui toimiks se asi siis saaks paremini mõnest kohast läbi. Ja küsimus oli tegelikult niikuinii rohkem enese harimiseks, mitte nagu et paanika oleks. Aga tänud asjalike selgituste eest, jälle targem natukene. Varsti saab w140 selgeks niimoodi juba.
W140 350td 97a.
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(19-01-2011, 11:44 PM)laskarpoiss Kirjutas: se jube raske elukas kipub paksu lume sees kergelt kinni jääma, ja kui toimiks se asi siis saaks paremini mõnest kohast läbi.
Vastupidi, kui ASR/ESP mootori pöörded maha tõmbab ja libisevad rattad kinni tõmbab, siis istud kohe kinni. ETS (ESP OFF) aga laseb rattad ringi ja sõit jätkub, enamasti.
Ja sellele elukale tasub osta korralikult talvekad, siis pole ka erilisi probleeme.
Postitused: 137
Teemad: 22
Liitus: Jul 2010
Maine:
1
(20-01-2011, 12:03 AM)marek Kirjutas: (19-01-2011, 11:44 PM)laskarpoiss Kirjutas: se jube raske elukas kipub paksu lume sees kergelt kinni jääma, ja kui toimiks se asi siis saaks paremini mõnest kohast läbi.
Vastupidi, kui ASR/ESP mootori pöörded maha tõmbab ja libisevad rattad kinni tõmbab, siis istud kohe kinni. ETS (ESP OFF) aga laseb rattad ringi ja sõit jätkub, enamasti.
Ja sellele elukale tasub osta korralikult talvekad, siis pole ka erilisi probleeme.
Talvekad on ysna head GoodYear Ultra-Grip 5000 naeltega, 80% naelu alles ja muster u.9mm Aga se talv lihtsalt liigapalju lund, ja nüüd se sula ja värske vesine lumi (Soome) panid seda teemat siia kirjutama.
W140 350td 97a.
Postitused: 99
Teemad: 26
Liitus: May 2010
Maine:
0
(20-01-2011, 12:03 AM)marek Kirjutas: (19-01-2011, 11:44 PM)laskarpoiss Kirjutas: se jube raske elukas kipub paksu lume sees kergelt kinni jääma, ja kui toimiks se asi siis saaks paremini mõnest kohast läbi.
Vastupidi, kui ASR/ESP mootori pöörded maha tõmbab ja libisevad rattad kinni tõmbab, siis istud kohe kinni. ETS (ESP OFF) aga laseb rattad ringi ja sõit jätkub, enamasti.
Ja sellele elukale tasub osta korralikult talvekad, siis pole ka erilisi probleeme.
liigsel tyhjal kaapimisel kyll asjatult mõtet pole, et ratas tyhja ringi kaabib...kui systeem ei tööta peab ise gaasi tagasi hoidma mitte peale tallama ja kaapima, nagu enamus teeb kinni jäädes, et kui ei lähe siis tallatakse gaas põhja kaabitakse veeel rohkem tyhja.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(20-01-2011, 01:08 AM)500sel Kirjutas: liigsel tyhjal kaapimisel kyll asjatult mõtet pole, et ratas tyhja ringi kaabib...kui systeem ei tööta peab ise gaasi tagasi hoidma mitte peale tallama ja kaapima, nagu enamus teeb kinni jäädes, et kui ei lähe siis tallatakse gaas põhja kaabitakse veeel rohkem tyhja.
Kui rattad tühja kraabivad (maast lahti) siis pole tõesti gaasitamisel pointi. ASR'i aegadest (126/124/202/140) hästi meeles kuidas oma kunagisest töökohast talvel tulema sain, vasaku jalaga pid.tuled põlema ja paremaga täiega gaasi, ainuke võimalus jääs tõusust üles saada. Tänapäeva autodel on asi mõistlikumalt teostatud ESP OFF. Isegi Quattrotel (A6/A8) tuli ESP välja lülitada, et libedaga korralikult kiirendada. Sama lugu ka edasi-tagasi nõksutamisel, et auto õõtsuma saada kui kinni istud. Kui ASR/ESP ratast ringi ei lase, istud nagu pulk augus.
Postitused: 128
Teemad: 10
Liitus: Mar 2008
Maine:
0
põhimõtteliselt on siis seesama ETS. just kui sarnane difri lukuga. Ehk lõppkokkuvõtteks käivad ikkagi mõlemad rattad ühtlaselt ringi...
Ja veel kõneleks selle kohapealt,et kui auto kinni, ja gaas põhja ? on vale ?
Ei, Mitte alati.
Nimelt kui nagu marek ütles, auto põhjapeal. siis tõesti, ei ole mõtet.
Parem mine välja ja kaeva veidi. Või lase välja tõmmata/Lükata.
Aga minu enda kogemused: ratta all jäe. ja eesi ratta ees väike vall.
aga ülesse vaja saada. Ei aidanud muud, kui ASR maha. ja Gaasi julgelt. Kuni kraapis jää ratta alt ära. ja edasi liikumine oli märgatav
Alumiiniumi ja Roostevaba terase Keevitus- ja Painutustööd.
RakWeld OÜ
5656 3210
Rakvere ja Tallinn
|