Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Talvel hommikuti seest aknad udused,või siis jääs....mida teha?
#1
Leidsin siit foorumist ka eelkõneleja,kellel sama probleem,aga kindlat vastust ikka ei saanud,et äkki keegi oskab aidata...tegu siis 124ce 89a.
Vasta
#2
autos on niiskus - kui loogiliselt võtta, suvel poleks probleemi jätad kuumal suvepäeval aknad uksed lahti ja kuivab ära.
Vasta
#3
Talvisel ajal otsi soe garaazh...päev hoia sees,uksed lahti ja porimatid välja autost...teisel päeval käi tolmuimejaga(veekindel) põhi üle ja siis ajalehed säti sisse,porimattide alla.Ning silm hoia peal...kui lehed niisked,siis vaheta ära.Ning talvisel ajal kasuta kummist porimatte,kausid kõige mugavamad.
Ikkagi Inimene.
Mis sest,et Muhulane.
Suiti lastakse maale...enamus ajast merel :)
Vasta
#4
kui autol on konditsioneer siis konditsioneer kuivatab ka salongi niiskusest ära.
Vasta
#5
marko300ce Kirjutas:kui autol on konditsioneer siis konditsioneer kuivatab ka salongi niiskusest ära.

Noh kui juba aknad seest jääs on, siis on autos seda niiksust rohkem, kui lihtsalt niiksus, siis juba vesi kuskil mati alla vohamas
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#6
kont on kõige kurjajuur. akna teeb korraks puhtaks, aga kui välja lülitada(või mootor seisma panna) siis on udusem kui kunagi varem.

mul pole kunagi ühelgi autol aknad SEEST POOLT jääs olnud! praeguse autoga on isegi raske aknaid uduseks saada(pakett-klaas).

1. kunagi ei puhu vent ainult üles, vaid kas ainult alla või vihmase(niiske) ilmaga üles ja alla.
2. kunagi ei ole kont sees 24/7, vaid siis kui on vaja või vähemalt paar korda kuus, sest muidu saavad konditorude tihendid otsa.
3. temperatuur on suvel 20-22 ja talvel 25-27 kraadi ja kliimaautomaat on manuaalselt alla suunatud sest soe õhk tõuseb üles ja väljub kas katuseluugi kaudu või tagaaknalt pagassi kaudu.
4. väga suur niiskusekoguja on ka kummimatt, alati kui ostes on sees old, siis kohe esimese liigutusega suure kaarega prügikasti ja sisse orig. tekstiilmatid. kummimatt kogub niiskuse alla ja kõik ujub, tekstiilmatt aga "hingab" ja kuivab ilusti ära.
5. suvel looduses viibides pargin alati luuk lahti ja/või aknad irvakil.
6. talvel kui palju autost sisse-välja jooksmist ja palju lund siis olen ka garaazis puhuri ukse vahelt sisse puhuma pannud.

hetkel rohkem meelde ei tule. Smile
Vasta
#7
Kummimatt on paha küll, aga mitte kõik ei ela asfaldil. Mõnel on suure osa ajast talla küljes emakes maad rohkemal või eriti rohkel määral... Sellistes tingimustes on tekstiilmati kasutamine huvitav tegevus.

Aga niiskuse väljasaamiseks on ajalehed head. Ja pikk sõit, soojendus jalgadel. Näiteks non-stopina Berliini ja tagasiWink

Aga konti peksad ilmaaegu. Miinuskraadidega ei hakka ta niikuinii tööle. Ning kondenseerunud niiskus peab auto alla lahkuma, mitte mattide alla jääma. Kui kont vee autosse jätab, on tegemist rikkega ja see tuleb kõrvaldada. Enamsti piisab lihtsalt voolikute läbitorkimisest.

Kas salongiõhu filtrid on puhtad? (kui neid üldse sel mudelil on)
Vasta
#8
v6sa Kirjutas:Kummimatt on paha küll, aga mitte kõik ei ela asfaldil. Mõnel on suure osa ajast talla küljes emakes maad rohkemal või eriti rohkel määral... Sellistes tingimustes on tekstiilmati kasutamine huvitav tegevus.

Aga niiskuse väljasaamiseks on ajalehed head. Ja pikk sõit, soojendus jalgadel. Näiteks non-stopina Berliini ja tagasiWink
palju neid ikka on kes laudast autosse käivad ja 15min'ga järgmise lauda juures on, siis jah loigud autos ära ei kuiva. Tongue valgetel inimestel vast ikka oma aias korralikud "rajad" tehtud, mitte "miiniväli". Confusedilly:
Vasta
#9
mina isiklikult arvan, et tasuks vähem hingata, kondenseerub vähem niiskust ja hapnikugi jääb rohkem järgi... jessas, kuivata oma auto seest ja näed kuda asi paraneb. ja kui ei parane, siis tarvis keretööd ette võtta. lihtne?
perpetum mobile
Vasta
#10
Ma isiklikult tunnen end ebamugavalt kui mul klaasid hakkavad uduseks minema, tekib nagu õhu puudus vms, siis lükkan kohe 3 peale, aga tavaliselt mul uduseks ei lähe, õhk peab liikuma!
Vasta
#11
Piisab ka kui kusagilt klaasitihend laseb vett tuppa.
Vasta
#12
Niii...lugesin nüüd teema läbi uuesti ja nüüd W208-sal sama mure...Paned käima,kuivatab mingi ajajooksul ära,käid korra poes või kuskil u30 min ja aknad eriti udused/kohati jääs juba.Matide alt pole eriti niiske,vahetan ajalehti.Aga kas se sellisest asjast ei või tuleneda,et autos sees soe ja külma puhub aknavahelt sisse(seal väike vahe muidu olemas küll) külm ja soe saavad kokku ja tekib nn kondents?
Sõidu ajal hoian ka väikest pragu aknavahel,et niiske õhk saaks välja...vahest tõmbab uduseks,vahel minimaalselt...krt seda teab
Selline loll küs veel,et seal kus salongifilter...seal ju ka ventikas,kas sealt tõmbab sisse,või puhub välja...kui välja,siis bv filter väsinud juba..
Pikk ja keeruline jutt tuli,aga ehk saate aruRolleyes
Vasta
#13
(31-12-2010, 02:18 PM)Preda Kirjutas: Niii...lugesin nüüd teema läbi uuesti ja nüüd W208-sal sama mure...Paned käima,kuivatab mingi ajajooksul ära,käid korra poes või kuskil u30 min ja aknad eriti udused/kohati jääs juba.Matide alt pole eriti niiske,vahetan ajalehti.Aga kas se sellisest asjast ei või tuleneda,et autos sees soe ja külma puhub aknavahelt sisse(seal väike vahe muidu olemas küll) külm ja soe saavad kokku ja tekib nn kondents?
Sõidu ajal hoian ka väikest pragu aknavahel,et niiske õhk saaks välja...vahest tõmbab uduseks,vahel minimaalselt...krt seda teab
Selline loll küs veel,et seal kus salongifilter...seal ju ka ventikas,kas sealt tõmbab sisse,või puhub välja...kui välja,siis bv filter väsinud juba..
Pikk ja keeruline jutt tuli,aga ehk saate aruRolleyes

Talvel on väljas õhuniiskus enamasti koguaeg üle 90% (must jää teedel, jää klaasidel jne) ja ainuke asi mis auto salongi kuivatab on salongipuhur mis puhub võimalikult palju kuuma õhku! Aknaid ei tasu sõidu ajal lahti hoida, sest sealt tuleb külm õhk mis ei kuivata. Ainuke võimalus salongi kuivana hoida on pidevalt kuuma puhuva salongivendiga mis EI PUHU AINULT ÜLES sest külm ja niiske õhk autos on all istmetes ja põhjamatis). Salongifiltrit oleks mõistlik vahetada kord aastas sügisel kui õhk on niiskem ja tolm enam eriti ei lenda. Vastasel juhul lähed talvele vastu umbes filtriga kust enam õhk normaalselt läbi ei pääse ja sõidad jääs klaasidega.

Hetkel on sul ainuke võimalus panna auto sooja garaazi ja soojapuhur salongi puhuma. Matid ja tagaiste viska kõik autost välja kuivama...
Vasta
#14
(31-12-2010, 04:03 PM)marek Kirjutas: [

... sest külm ja niiske õhk autos...

Kogu ideega, et auto niiskust täis, nõus.
Kuid niipalju, kui mina oma kooli keemia/füüsika tunnist mäletan- SOE ÕHK ON ALATI NIISKEM, KUI KÜLM ÕHK!!
Seega akna praokil hoidmine sõidu ajal peaks kogu protsessi minu arvates kiirendama- eeldusel muidugi, et puhur on suunatud alla põrandale ja puhub piisavalt ,et suruda niiskust lahtisest aknast välja.
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735
Vasta
#15
Teeme füüsika kordamise: soe õhk MAHUTAB rohkem vett kui külm õhk. See aga ei tähenda, et Tallinna külm õhk ei võiks niiskem olla kui kõrbe kuum õhk Smile
See kondensi teema mängib muidugi rolli. Juhtub ta seetõttu, et kui sõidad siis on autos soe ja nagu enne sai öeldud, siis soe õhk mahutab rohkem vett. Kui nüüd auto seisma jätad, siis jahtuvad esimese asjana klaaspinnad. Nendega kokkupuutudes jahtub ka õhuke kiht õhku. Kuna see õhuke kiht õhku, mis klaasi puutub, ei suuda niipalju vett sees hoida kui varem, siis tekib seal piltlikult öeldes pisike udukile. See udu, puutudes kokku klaaspinnaga, teeb ka klaasi märjaks (läheb uduseks). Nüüd kui klaasi temp veelgi langeb, siis lähevad klaasid jäässe.
Analoogne on olukord kui te võtate suvel külma õlupudeli. Täpselt samadel põhjustel läheb ta pealt märjaks. Või kui augustiööl sõidate läbi oru kus temp on madalam, ka seal on tavaliselt udu. Samadel põhjustel oli näiteks eile Kadrinas ühes kohas -15 ja kolm km eemal põlluvvahel -22 ning loomulikult ka udu.

Kogu selle jama põhjuseks on autos olev suur niiskus, mis eeldab, et kas matid on märjad või niisked, või on kuskil mõni akvaarium vms. Mina olen sellistel juhtudel (ka peale salongipesu) jätnud auto käima ja keeranud tempi maksimumi peale ja suunanud maksimum õhuvoo alla. Kui niiskus VÄGA suur, siis olen ka tagumised aknad veidi lahti teinud. Hiljem pole sellest enam väga suurt tolku, sest nagu juba räägiti, siis ka pagasniku jurest väljub õhku. Niiviisi siis auto tiksub mõned ajad maja ees (mõni tund kokku või nii noh - sõltub veehulgast) ja hiljem on asi mõnusalt kuiv.
Enne eemalda muidugi kõik matid ja muu pahn autost.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#16
(01-01-2011, 12:58 PM)janek126 Kirjutas:
(31-12-2010, 04:03 PM)marek Kirjutas: [

... sest külm ja niiske õhk autos...

Seega akna praokil hoidmine sõidu ajal peaks kogu protsessi minu arvates kiirendama- eeldusel muidugi, et puhur on suunatud alla põrandale ja puhub piisavalt ,et suruda niiskust lahtisest aknast välja.

Lased puhuriga alt soojaks, hakkab aurama, teed sõites akna lahti - mis juhtub? Salong läheb uuesti külmaks ja kogu protsess aeglustub sest tuul puhub aknast sisse. Või sul läheb auto seest soojemaks kui talvel sõidu ajal akna lahti teed? Akende lahti hoidmine toimib ainult seistes. Okei, ummikus liikumise (<30km/h) võib vist ka sõitmise alla liigitada...Badgrin
Vasta
#17
minu kogemusest lähtudes on variant et salongifilter on umbes. Mul oli alati hommikuti autosse minnes seest udune aga peale seda kui filtri sai vahetatud ei ole auto soendamiselgi probleeme,
Vasta
#18
kabotialune esiklaasi juurest peab lume ja jää vaba olema.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#19
Hoitke veeäravoolu kanalid puhtad, sygiseti igasugu okkad ja puulehed ummistavad need ära.
Kui on kliima automaat siis laske sellel ise toimetada, mitte ärge lülitage talveks pumpa välja, pump aitab õhku kuivatada, mingitel temperatuuridel ta veel töötab.
Sügiseti salongifiltri vahetust mainiti. Kui on palju autos sisse - välja trampimist (taksod) siis kasutage matide all ajalehti ja vahetage neid kasvõi 2x päevas.
Kui harvemini siis minumeelest pole vaja. Minu autol on matid kuivad, ajalehti pole vaja läinud, kliima toimetab automaatselt. Aknad puhtad, ei ole uduseks läinud.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#20
Talvel on õhuniiskus praeguste ilmadega palju väiksem kui suvel. Autoklaasid ei lähe ka väljast reeglina hommikuks jäässe. Ka toas on õhuniiskus ca 20-30% madalam kui suvel.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  M278, chippida või mitte? ville 8 5,186 13-08-2018, 11:09 AM
Viimane postitus: v6sa
  Arukas tehnoülevaatuse koht Tallinnas või Harjus Atman67 9 6,459 19-07-2018, 05:19 PM
Viimane postitus: nostromo
  Torsen LSD igapäevaelus, talvel? Blue Chip 25 20,209 24-07-2017, 09:45 AM
Viimane postitus: hents99
  Kas eestis (või lähivälismaal) on kedagi, kes oskaks pädevalt kasutada Vediamot? Blue Chip 1 2,808 04-10-2016, 12:07 AM
Viimane postitus: raints
  211 süüteelektrood Hella 5DD 008 319-10 või 5DD 008 319-501/ herki 0 1,815 13-09-2016, 10:23 AM
Viimane postitus: herki
  W201 ASD Kuidas teha? Trollzan 10 7,831 09-06-2016, 07:36 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Om642 pikk käivitus vahet pole kas ilm on külm või soe firewalker 7 7,537 02-01-2016, 05:39 PM
Viimane postitus: firewalker
  Mida markeerib EVO herki 5 3,888 15-10-2015, 12:25 AM
Viimane postitus: erx000
  W210 aknad puldist. thomka65 2 2,663 15-02-2015, 09:34 PM
Viimane postitus: thomka65
  MB ML320 (2009a) rool hommikuti v2ga raske, kellelgi kogemust? jnk 7 5,852 28-02-2014, 12:19 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne