Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 bensuka püsikiiruse hoidja lisamine diisel mootoriga isendile
#1
Et pole veel süsteemi autole tõstnud ega toimima saanud, siis ei pruugi kõik see jutt õige olla!!
Ennem kui doonor auto külge asuda on kasulik tutvuda süsteemi skeemidega http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=19907
Doonori valimisel tuleb olla ettevaatlik, mina ostsin esimese süsteemi 1994 aasta w124 220CE automaadi pealt. Sellel aga puudus mootor, mis hoovastikku liigutaks, selle asemel oli automaatkasti küljes vaakumiga juhitav seade, mis mingil moel trossi abiga gaasi siibrit liigutab.
Selline süsteem mulle ei sobinud kuna minu auto on manuaal kastiga ning diisel mida ei juhita ajuga. Ühesõnaga süsteem peab sisaldama mootorit, doonor millelt selle sain (õigem kogu süsteemi) w124 1988 300E automaat (parema poole rooliga) asus sisselaske kollektori all
[Pilt: pilt016d.jpg]

Mõlema süsteemi juhtplokid on igati sarnased kuid erineva tootekoodiga. w124 1994 220CE automaat: 014 545 40 32
w124 1988 300E automaat: 005 545 05 32
Huvitav on see, et kui esimesel mudelil (220CE) jookseb 7 klemmine pistik pritsungi süsteemi, siis need samad juhtmed jooksevad teisel mudelil (300E) kiiruse hoidja mootorisse. Seega juhtmestik on sisuliselt sama kuigi üks süsteem kasutab el. mootorit gaasihoovastiku liigutamiseks.
Kasulik on teada: Earlier numbers, newest to earliest, were (A0165457732, A0145454032, A0055450532, or A0035450932). Täpsemalt siin teemas
[Pilt: pilt017u.jpg]

Mõlema mudeli kangid näevad küll erinevad välja kuid on sama pistikuga (5. klemmiga) ja kangi lüliti ühendab samu juhtmeid. Kui kellelegi meeldib kangi asukoht teisel pool siis võib ju kasutada inglaste kangiBig Grin
[Pilt: pilt018.jpg]

Kiiruse andurid spidomeetri ploki küljes tunduvad mõlemal isendil veidi erinevad kuid sama tootekoodiga: 007 542 29 17
[Pilt: pilt019.jpg]

Et paigaldan süsteemi manuaalkastiga autole siis peab püsikiiruse hoidja oma töö lõpetama mitte ainult pidurdamisel vaid ka siduri vajutamisel!!

Loodan, et teemast on kasu neile kes veel plaanivad püsikiiruse hoidja lisamist.
Vasta
#2
Loodan et janek126 ei pahanda kui tema pilti kasutan. Kui aus olla, siis nägin sellelt pildilt esimest korda kuidas ühel diisel mootoril püsikiiruse hoidja mootor on paigutatudBig GrinBig Grin Kahju et sõiduk juba müüdud on, muidu oleks ennast ostjaks maskeerind ja süsteemi täpsemalt uurima läinudBig GrinBig Grin
Pildilt on näha, et püsika mootori varras (punasega märgitud) on bensuka omal natuke lühem, tuleb seega kuidagi pikemaks saada. Kinnitus kronstein tundub sammuti teistsugune-ilmselt tuleb see ise teha, ei usu et romulast midagi leian...
[Pilt: pilt0221.jpg]
[Pilt: 4amoto1.jpg]
Vasta
#3
Väga hea, et enda töid pildimaterjali ja kirjeldustega kajastad. Väga huvitav neid jälgida. Jätka samas vaimus! Thumbsup
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#4
Väga hea teemaThumbsup

Mul on kahtlus, et see servo hoova pikkus pole tegelikult väga kriitiline - skeemis oli tagasiside ahel olemas ja ma julgeksin arvata, et süsteem võrdleb kiiruseimpulsse ja servo tagasisidet ning selle alusel otsustab, kas ja kui palju keerata. Samas peab liikumise ulatus olema siiski piisav kasutatavate kiiruste saavutamiseks (Eestis pole vist oluline, et servo suudaks gaasi põhja surudaEusa_whistle).

Olen imestanud, miks on servo paigutatud nii kuuma kohta - otse väljalaskekolle kohale. Aga ju see seal peab olema, ka teistel piltidel seda just soojalt kohalt leiab...

Janek, kas Sinu omal on servo all miskine kuumustõrjeplekk kah?
Vasta
#5
Sel hooval pole tõesti tähtsust, mis asendisse ta jääb ja kui pikk ta on.

Peaasi, et "gaasitross/hoob" ei ületaks püsika mootori ulatust. Mul on 3.2 mootoril ka vana süsteem peal ja W126 püsika mootor paigaldatud käepäraste vahenditega.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#6
(15-09-2010, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: Väga hea teemaThumbsup

Janek, kas Sinu omal on servo all miskine kuumustõrjeplekk kah?

Kindel pole, aga vist oli mingi kaitse seal all.(mingi alum. plekk??)
Pesuruumide ja saunade remont.
Aurusaunade ehitus.
W/C126 peenhäälestus. #w126garaaz
5 126 735
Vasta
#7
oskab keegi rääkida kuidas airbagiga rool ära käib??? vaja kang kinnitada rooli taha+uus plastik sinna ümber, selleks aga vaja eemaldada rool? ootan kiiret vastust, hakkasin just süsteemi paigaldama....
Vasta
#8
Rooli taga on kruvid, või torx otsad sellega saad airbagi eest lahti. Edasine lihtne.
Aku otsad maha ,enne airbagi eemaldamist!!!!
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#9
Torx T25.
Igaks juhuks võib aku otsad maha võtta, aga pole kohustuslik. Eile just ühel autol sai järjekordselt aku ühendatud tehtud.
Peaasi, et plussi ja massi kokku ei airbag`i ei ühenda.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#10
aku ots jäi peale, 4mm kuuskant keeras airbagi lahti, tänud kiire vastuse eest. üldiselt on püsika süsteem külge ühendatud, vaja veel püsika mootori kinnitus kronstein leiutada.
Vasta
#11
ja töötabkiBig Grin esimene proovisõit jõnksutas millegi pärast, nii tugevalt jõnksutas et isegi tagasillas käis kolks läbi (ei fikseerind nagu kaasi hooba ära vist. suretasin välja uurisin kapotealust lolli näoga, hakkasin tagasi sõitma ja viga oli iseenesest kadund. nüüd töötab laitmatult. kiirust hoiab isegi 50km/h kiirusel (madalama kiirusega pole proovind). kõigest täpsemalt + pildimaterjal järgmine nädal...

Suured tänud kasutajatele v6sa ja hents99 info eest!
Vasta
#12
Ära mind täna - mul ju vastuseid polnud Su küsimustele pakkuda...

Hea, et käima said.

Kas Sinu seade on kogu täiega pärit bensukalt?
Vasta
#13
õigemini kahelt bensukalt. tegelikult oleks piisand ka ühest kui oleks õigel pool rooliga ja jetronic pritsega pensuka leidnud.
ostsin mõlema mudeli terviklikud süsteemid ja komplekteerisin neist ühe.
w124 1988 300e automaat sedaan (paremal pool rooliga): püsika mootor ja juhtplokk. müügikuulutus foorumis

w124 1994 220e automaat kupee (vasakul rooliga, kuid juba uuema pritsega): kang, kangiga seonduvalt ka uus plastik rooli taha ja juhtmestik. müügikuulutus foorumis
Vasta
#14
(17-09-2010, 12:57 PM)hannes_s Kirjutas: ja töötabkiBig Grin esimene proovisõit jõnksutas millegi pärast, nii tugevalt jõnksutas et isegi tagasillas käis kolks läbi (ei fikseerind nagu kaasi hooba ära vist. suretasin välja uurisin kapotealust lolli näoga, hakkasin tagasi sõitma ja viga oli iseenesest kadund. nüüd töötab laitmatult. kiirust hoiab isegi 50km/h kiirusel (madalama kiirusega pole proovind). kõigest täpsemalt + pildimaterjal järgmine nädal...

Suured tänud kasutajatele v6sa ja hents99 info eest!
jõnksutamine oli tingitud sellest, et püsika mootori tagant tuleva juhtme pistik ei andnud ühendust. täna sõitma minnes ei rakendunud püsikas üldse, võtsin pistiku lahti, panin kokku ja siis hakkas küll tööle aga jõnksutas. pärast pingutasin klemmid ära ja hakkas ilusti tööle jälle. et siis sellest see jõnksutamine.
Vasta
#15
Ei hakka vist pikalt kirjutama, juttu on eespool piisavalt.
Ennem rooli eemaldamist oleks kasulik keerata rattad täiesti otseks ja rool lukku lasta. Airbagi eemaldamiseks tuleb keerata lahti kaks kruvi (4mm kuuskant)
[Pilt: pilt0011.jpg]

Ilmaaegu sai lahti võetud see jubin, seest kargas välja pikk lint-kaabel mille kokku panemisele kulus mõttetult aega-seda viga tasub vältida!
[Pilt: pilt003.jpg]

Selle lintkaabliga detaili eemaldamiseks vabasta lihtsalt kaks pistikut siit:
[Pilt: pilt002.jpg]

Kõik vanad jupid sobivad kenasti, paigalda "uus" plastik millel auk ka püsika kangi jaoks ja valmis
[Pilt: pilt004.jpg]

Tagasi pannes jälgi, et need kohad kohakuti jäävad
[Pilt: pilt005.jpg]

Minu autol on kiiruse andur juba küljes (seoses kliimaga), seega ei pea seda eraldi hakkama paigaldama. Küll aga jagunes seni kiiruse signaali juhe kaheks, siis nüüd on vaja ka kolmandat. Sellek paigaldasin vähe suurema jagaja/varesepesa Tongue Pildil siis vana ja uus kiiruse signaali jagaja.
[Pilt: pilt006.jpg]
[Pilt: pilt007m.jpg]

Tegelikult käivad siia klambrid, et juhtplokk kruvidega kinnitada. Minul neid klambreid kohe võtta polnud seega puurisin kõrvale augud ja kipsikruvidega kinni Big Grin
[Pilt: pilt008w.jpg]
[Pilt: pilt009u.jpg]

Pildilt pole küll kõige selgemini näha, kuid selle püsika kangi pistikul on raami küljes ka kinnitus koht täiesti olemas (seega ei pea jätma kuskile rippuma).
[Pilt: pilt010.jpg]

Kaabelduse saab ilusti tuua kapote alla kaitsmeploki kõrval olevate releede alt.
[Pilt: pilt011.jpg]

Minu juhtmestik jookseb kaitsmeploki alt akuni ja paisupaagi tagant püsika mootorini. Bensuka juhtmestik jääb nüüd lühikeseks!!! Pikenduseks sai kasutatud W123 tagatulede juhtmestikku.
[Pilt: pilt012.jpg]

Gaasihoovastikule on vaja sellist "mummut", selle saab sammuti diiselmootori hoovastiku süsteemist.
[Pilt: pilt013z.jpg] [Pilt: pilt014g.jpg]

Pildid kronsteinist, eks igaüks mõtleb ise kuidas selle valmis teeb. Algul hakkasin kronsteini keevitama, mis ei tulnud hästi välja kuna pinnad on tsingitud, hiljem võtsin appi needid. Kronsteini valmistamisel oli abiks OM601 plokikaan, mille küljes oli hea tegutseda.
[Pilt: pilt017.jpg]
[Pilt: pilt018.jpg]
[Pilt: pilt019.jpg]
[Pilt: pilt020y.jpg]
[Pilt: pilt021.jpg]

Et püsika mootor on pükste kohal, siis ka kaitseplekk
[Pilt: pilt022.jpg]
[Pilt: pilt023.jpg]
[Pilt: pilt024.jpg]

Hoob püsika mootori küljes minu süsteemiga ei sobinud. Hoob sai tehtud nii palju pikemaks, et jääks ka reservi. pole ju loogiline et keegi surub salongis gaasi põhja ja püsika mootor jääb lühikese hoova tõttu pinge alla.
[Pilt: pilt025.jpg]
[Pilt: pilt026.jpg]

Üleüldine kapotialune
[Pilt: pilt027.jpg]
(18-09-2010, 09:18 PM)hannes_s Kirjutas:
(17-09-2010, 12:57 PM)hannes_s Kirjutas: ja töötabkiBig Grin esimene proovisõit jõnksutas millegi pärast, nii tugevalt jõnksutas et isegi tagasillas käis kolks läbi (ei fikseerind nagu kaasi hooba ära vist. suretasin välja uurisin kapotealust lolli näoga, hakkasin tagasi sõitma ja viga oli iseenesest kadund. nüüd töötab laitmatult. kiirust hoiab isegi 50km/h kiirusel (madalama kiirusega pole proovind). kõigest täpsemalt + pildimaterjal järgmine nädal...

Suured tänud kasutajatele v6sa ja hents99 info eest!
jõnksutamine oli tingitud sellest, et püsika mootori tagant tuleva juhtme pistik ei andnud ühendust. täna sõitma minnes ei rakendunud püsikas üldse, võtsin pistiku lahti, panin kokku ja siis hakkas küll tööle aga jõnksutas. pärast pingutasin klemmid ära ja hakkas ilusti tööle jälle. et siis sellest see jõnksutamine.

AGA IKKA OLEN SELLE JÕNKSUTAMISEGA HÄDAS!! Süsteemis ei anna miski vist ühendust. Vahel ei rakendu püsikas üldse, vahel rakendub aga jõnksutab kohutavalt samas enamus kordi jällegi töötab laitmatult. Viga kaob iseenesest ja tuleb ka tagasi peale välja suretamist ja mõningast auto seismist.
Kontrollin kogu juhtmestiku ja pistikute ühendused üle. Proovin ka seda teist juhtplokki vahelduseks (1994 aasta oma) kuigi et too on teise varuosakoodiga. Kui ikka viga säilib siis plaanis juhtploki külmjooted üle vaadata. Või oskab ehk keegi veale kiiremat lahendust pakkuda??
Vasta
#16
Enda autol oli sama probleem, et kord töötas ja järgmine kord jälle mitte.
Peale kõikide võimalike ühenduste ülekäimist ja puhasamist osutus ikkagi se nn juhtplokk vigaseks. Lasin üle joota plaadi ja nüüd toimib.

Erkki
Vasta
#17
(19-10-2010, 05:06 PM)urkky Kirjutas: Enda autol oli sama probleem, et kord töötas ja järgmine kord jälle mitte.
Peale kõikide võimalike ühenduste ülekäimist ja puhasamist osutus ikkagi se nn juhtplokk vigaseks. Lasin üle joota plaadi ja nüüd toimib.

Erkki

Jah, oli vist mul ka see sama viga. Pärast juhtploki asendamist teisega, pole juba viimased 2 nädalat püsikas nöökind. Küll aga jõnksutab suurtel langustel (seda ka eelmise juhtplokiga), et Pärnu-Tallinna maanteel ainult üks selline langus ja mujal eriti ei liigu, siis ei viitsi selle probleemiga enam tegeleda. Igasugust püsika jõnksutamist võib tekitada ka spidoka tross.
Vasta
#18
Hakkas siis püsikas jälle jupsima. Kuna kõik muud elemendid said üle kontrollitud siis kiskusin laiali püsika mootori ja arvan et leidsin ka vea, miks alati ei taha püsikas rakenduda ja miks ta vahel jõnksutab.
Püsika mootori sees siis selline reostaat, mille tööpind on kahjustatud. Peaks see reostaat siis püsika juhtplokile ütlema millises asendis gaasihoovastik parasjagu on.
Oskab keegi midagi soovitada, kuidas probleem lahendada või tuleks leida uus püsika mootor. Kui kellelgi on mõni üleliigne püsikamootor müüa (kasvõi see reostaadi osa) siis võib PS kaudu ühendust võtta.

[Pilt: 15012011084.jpg]
Vasta
#19
Arvestades seda, et korralikku vanatüübi püsika mootorit on raske leida, sest nad ju kõik on "juba ära töötand" tuleb vist minna teist teed. Eelmine mootor mis mu autol oli M111 omab juba sisse ehitatud püsika süsteemi. Püsikamootor on gaasisiibriga kokku ehitatud ja seda ka juhul kui autol tehase poole püsikat lisana pole. Et minul see vidin eelmisest mootoris ka alles on jäänud, siis saangi ehk seda kasutada.
Eks hiljem paistab, kas asi ka reaalselt tööle hakkab. Õnneks on mõlema süsteemi juhtplokid ja kangid samad.

[Pilt: pilt031.jpg]
[Pilt: 15012011090.jpg]
[Pilt: 15012011089.jpg]
Vasta
#20
Tundus, et asi on nii lihtne, aga el. skeemi selle EFi püsika kohta ei leia....saab ehk keegi aidata? Muidugi oleks kõige lihtsam leida vana tüübi "korrali püsikamootor" aga...
Enda kogemusest, kui kitkusin maha 1994 aasta w124 kupee 2.2l pensuka (110kw) püsikat, siis tookord ma otsisin ja otsisin aga seda püsika mootorit ja ei leidnud, nüüd siis tean, et see püsika mootor selle EFi pritse korral on throtteliga/gaasisiibriga kokku ehitatud. Hetkel auto peal ongi see sama juhtplokk, mis originaalis seda 2.2 liitrise bensuka püsikat juhtis. Seega eeldan et peaks olema võimlaik panna asi tööle ka diisel mootori peal. Tegelikult vahet ju pole mis mootoriga tegu, olgu või T25 traktor, kõiki süsteeme on võimalik ära petta. Raskendav asjaolu on see, et gaasisiibri süsteem käib tegelikult läbi mootori aju (mis on mul olemas) oleks veel korrektne el. skeem, kuidas asi ühendada, hetkel on throtteli/gaasisiibri küljes 8 klemmiga pistik ja kõik...aga kuisa ühendada....
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kütusepaagi anduri puhastamine (W124) RivoA 21 28,085 28-01-2024, 11:26 PM
Viimane postitus: iseteenjasaan
  w124 200d [u]hõõgküünlad[/u] suvel? melw124 2 549 26-08-2023, 08:01 PM
Viimane postitus: melw124
  w124 Kojamehe mootori vahetus RivoA 5 14,673 31-05-2018, 11:18 AM
Viimane postitus: Eero_S
  w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103) MarekV 5 6,761 29-07-2017, 01:27 PM
Viimane postitus: kaupo51
  Tagumise rattalaagri vahetus (w124) MarekV 5 8,557 07-05-2017, 01:58 AM
Viimane postitus: MarekV
  W140 Sooja mootoriga käivitamise üks murelastest icecube 0 1,784 12-03-2017, 07:41 PM
Viimane postitus: icecube
  W124 e300d 100kw 1995a mootori juhtmed arturmalcik 0 2,438 26-07-2016, 03:51 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  W124 püsikiiruse hoidja kerdok 2 3,451 27-04-2016, 06:52 AM
Viimane postitus: dexter
  W124 spidoploki ja keskkonsooli valgustuse kaitsme ja potentsiomeetri remont. Laur 16 33,059 06-03-2016, 06:37 PM
Viimane postitus: janek126
  w140 (92-98) / w210 (96-05/97) / w124 (94-95) ir pultide sünkroniseerimine marek 5 23,039 02-08-2015, 08:47 PM
Viimane postitus: kaupo51



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne