Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
28-02-2010, 09:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2010, 09:58 AM ja muutjaks oli Martin.)
v6sa Kirjutas:Nokside tuusamist need muidugi segavad...
Inimesed, hoidke pikivahet ja ärga paarutaga arutult.
Vaevalt, et nt. VAZ 21011-ga väga tuusata saab
Auto peab tegema seda, mida juht käsib, mitte juhile vastu hakkama. Kui ma tahan kiirendada (kasvõi ohuolukorras), kuid tema väidab, et on liiga libe ja pärsib hoopis mootoril jõudu, siis minu arust on see jama. Kui ma tahan seisma jääda aga auto meelest on veel liiga vara seisma jääda, siis on minu arust midagi natuke valesti . Krt ma olen ka nüüd juba harjunud lolli kombel pidurit täiega tallama, sest vahet pole, auto teeb kõik ülejäänud. Kuid samas avastan ennast nendel hetkedel mõttelt, et mingi aeg tagasi ma OSKASIN ka ise pidurit vajutada. Juht peab juhtima autot, mitte vastupidi - see muidugi puhtalt minu enda arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
Muidugi mingitel hetkedel ma avastan ennast mõtlemast, et jube mugav ikka - veojõukontroll teeb oma tööd, mina ei pea enam jalaga veojõudu doseerima. Sama pidurdamisel - vajutad aga pedaali, auto otsustab, millal ta seisma jääb, kuid samas ei esine mitte mingisugust ebastabiilsust suuna hoidmisel. Mugav, kuid mitte asjakohane abi kõikidel juhtudel. Mind vb kõige rohkem selle elektroonika juures häribki see, et tal on kole omadus juhi meeled ja taju väga tuimaks teha
Nagu eespool mainiti - pole halba ilma heata.
Postitused: 194
Teemad: 0
Liitus: Feb 2009
Martin Kirjutas:v6sa Kirjutas:Nokside tuusamist need muidugi segavad...
Inimesed, hoidke pikivahet ja ärga paarutaga arutult.
Auto peab tegema seda, mida juht käsib, mitte juhile vastu hakkama.
Kui ma tahan kiirendada (kasvõi ohuolukorras), kuid tema väidab, et on liiga libe ja pärsib hoopis mootoril jõudu, siis minu arust on see jama.
kuidas sa ise kiiremini libedaga saaks ilma selle abivahendita? lased ratta tühja kaapima? ega see tühi kaapimine autot kiiremini liiguta ju!
ratas peabgi käima täpselt niipalju kui vaja auto liigutamiseks ja seda see süsteem tunneb, et tühja ei kaapetaks!
Postitused: 725
Teemad: 11
Liitus: Jan 2007
Maine:
1
Martin Kirjutas:Kuid samas avastan ennast nendel hetkedel mõttelt, et mingi aeg tagasi ma OSKASIN ka ise pidurit vajutada. Juht peab juhtima autot, mitte vastupidi - see muidugi puhtalt minu enda arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Ma arvan, et paljud oskavad autot juhtida libedal ja pidurdada täpselt nii, et säiliks juhitavus. Aga usu mind kui näpid makki ja pead tõstes märkad, et ees olev auto seisab juba siis on esimene reaktsioon kahejalaga piduritele. Kui on piisavalt pikk vahe siis on teine asi aga lühemate vahede korral minu aju küll ei luba jalga pidurilt maha tõsta. Talvel on tihti rööpad ka teedes ja siis on väga raske mööda põigata isegi absiga.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Postitused: 189
Teemad: 15
Liitus: Aug 2006
Maine:
0
Kumb parem on, ei oska öelda, sest abs on nii päästnud kui ka minu arusaama järgi mitte. Nimelt oli olukord: südasuvi, peale üliväikest vihmasabinat ja mõlemas suunas kolmerealine ristmik. Mina sõitsin keskmises reas, ühel pool buss, teisel pool mingi muu joru autosid. Ristmikult, kuhu ma jõudma hakkasin, oli enne mind mingi Kamazivend või kes iganes mitu liitrit mingit õli endast maha jätnud ning kui ma sinna jõudsin ning pidurdama hakkasin, siis ei teinud rehvid isegi mingit kriuksu- lihtsalt abs plõgises ja eessõitjale tagant selga ma paningi. Loomulikult, oleks pikivahe veel pikem olnud, oleks see olemata jäänud ning poleks parasjagu teised read kõrval täis olnud, oleks ka midagi muud teha andnud, kuid seekord läks niimoodi. Hea selle juures oli, et inimesed kannatada ei saanud, sest sealtsamast läks sebra ka ja oleks mina pääsenud, siis oleks keegi teine vb mõnele jalakäijale otsa pannud. Päästeamet korjas õli kokku ja sellega oli asi lõppenud.
Talvel pole pidurdamisega probleeme olnud, enamvähem tean arvestada, kuid jah, sel korral tuli abs töölehakkamine küll väikese üllatusena.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
S300 Kirjutas:Martin Kirjutas:v6sa Kirjutas:Nokside tuusamist need muidugi segavad...
Inimesed, hoidke pikivahet ja ärga paarutaga arutult.
Auto peab tegema seda, mida juht käsib, mitte juhile vastu hakkama.
Kui ma tahan kiirendada (kasvõi ohuolukorras), kuid tema väidab, et on liiga libe ja pärsib hoopis mootoril jõudu, siis minu arust on see jama.
kuidas sa ise kiiremini libedaga saaks ilma selle abivahendita? lased ratta tühja kaapima? ega see tühi kaapimine autot kiiremini liiguta ju!
ratas peabgi käima täpselt niipalju kui vaja auto liigutamiseks ja seda see süsteem tunneb, et tühja ei kaapetaks!
Vaata, elektroonikal on mõtteviivitused sees ja selle ajaga, kui auto peaks liikuma hakkama, on tema veel talveunes. Kaapimine liigutab autot oluliselt kiiremini, kui üldse vedu mitte omav ratas.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
taaviw126 Kirjutas:Martin Kirjutas:Kuid samas avastan ennast nendel hetkedel mõttelt, et mingi aeg tagasi ma OSKASIN ka ise pidurit vajutada. Juht peab juhtima autot, mitte vastupidi - see muidugi puhtalt minu enda arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Ma arvan, et paljud oskavad autot juhtida libedal ja pidurdada täpselt nii, et säiliks juhitavus. Aga usu mind kui näpid makki ja pead tõstes märkad, et ees olev auto seisab juba siis on esimene reaktsioon kahejalaga piduritele. Kui on piisavalt pikk vahe siis on teine asi aga lühemate vahede korral minu aju küll ei luba jalga pidurilt maha tõsta. Talvel on tihti rööpad ka teedes ja siis on väga raske mööda põigata isegi absiga.
Ma sain su jutu ivast juba mitu postitust tagasi aru ja olen suht päri ka. Lihtsalt mulle meenuvad endale ajad, mil Žigulliga sai ilma mingite abivahenditeta sõidetud ja pidurdustehnika oli hoopis teistsugune. Kui asi käpas oli, siis ei juhtunud enam kordagi, et oleks lihtsalt jõuga pidurit all hoidnud - tekkis selline alateadvusest tulev refleks. Eks neid ohumomente oli noorena ka parajalt rohkem. Praegu on tunduvalt parem auto oma abividinatega ja ohuolukorras pedaal põhja tehnika on hetkel ka minul popp .
Eks iga autoga tuleb sõita vastavalt tema sõiduomadustele. Lihtsalt isiklikust seisukohast võttes ei ole endal vahet, kas on elektroonilised abivahendid peal või mitte. Sõita peab ikka oskama.
Postitused: 725
Teemad: 11
Liitus: Jan 2007
Maine:
1
Martin Kirjutas:taaviw126 Kirjutas:Martin Kirjutas:Kuid samas avastan ennast nendel hetkedel mõttelt, et mingi aeg tagasi ma OSKASIN ka ise pidurit vajutada. Juht peab juhtima autot, mitte vastupidi - see muidugi puhtalt minu enda arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Ma arvan, et paljud oskavad autot juhtida libedal ja pidurdada täpselt nii, et säiliks juhitavus. Aga usu mind kui näpid makki ja pead tõstes märkad, et ees olev auto seisab juba siis on esimene reaktsioon kahejalaga piduritele. Kui on piisavalt pikk vahe siis on teine asi aga lühemate vahede korral minu aju küll ei luba jalga pidurilt maha tõsta. Talvel on tihti rööpad ka teedes ja siis on väga raske mööda põigata isegi absiga.
Ma sain su jutu ivast juba mitu postitust tagasi aru ja olen suht päri ka. Lihtsalt mulle meenuvad endale ajad, mil Žigulliga sai ilma mingite abivahenditeta sõidetud ja pidurdustehnika oli hoopis teistsugune. Kui asi käpas oli, siis ei juhtunud enam kordagi, et oleks lihtsalt jõuga pidurit all hoidnud - tekkis selline alateadvusest tulev refleks. Eks neid ohumomente oli noorena ka parajalt rohkem. Praegu on tunduvalt parem auto oma abividinatega ja ohuolukorras pedaal põhja tehnika on hetkel ka minul popp .
Eks iga autoga tuleb sõita vastavalt tema sõiduomadustele. Lihtsalt isiklikust seisukohast võttes ei ole endal vahet, kas on elektroonilised abivahendid peal või mitte. Sõita peab ikka oskama. Suvel sõidan isegi ilusa ilmaga kopikaga vahest. Minu kopikal peab päris kõvasti pidurit sõkkuma, et rattad blokeeruks, kuid uuel autol on pedaal nii tundlik, et seal piisab pedaalile ainult saapatalda näidata ja oled peaga klaasis Jutu point selles, et VAZiga on kergem rattaid mitte blokki lasta- palju kergem.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
imre16 Kirjutas:Kumb parem on, ei oska öelda, sest abs on nii päästnud kui ka minu arusaama järgi mitte. Nimelt oli olukord: südasuvi, peale üliväikest vihmasabinat ja mõlemas suunas kolmerealine ristmik. Mina sõitsin keskmises reas, ühel pool buss, teisel pool mingi muu joru autosid. Ristmikult, kuhu ma jõudma hakkasin, oli enne mind mingi Kamazivend või kes iganes mitu liitrit mingit õli endast maha jätnud ning kui ma sinna jõudsin ning pidurdama hakkasin, siis ei teinud rehvid isegi mingit kriuksu- lihtsalt abs plõgises ja eessõitjale tagant selga ma paningi. Loomulikult, oleks pikivahe veel pikem olnud, oleks see olemata jäänud ning poleks parasjagu teised read kõrval täis olnud, oleks ka midagi muud teha andnud, kuid seekord läks niimoodi. Hea selle juures oli, et inimesed kannatada ei saanud, sest sealtsamast läks sebra ka ja oleks mina pääsenud, siis oleks keegi teine vb mõnele jalakäijale otsa pannud. Päästeamet korjas õli kokku ja sellega oli asi lõppenud.
Talvel pole pidurdamisega probleeme olnud, enamvähem tean arvestada, kuid jah, sel korral tuli abs töölehakkamine küll väikese üllatusena.
Oled Sa sajapriotsendiliselt kindel, et ilam ABSita autoga oleksid saanud pidama? Et lohisev ratas oleks õlikilel paremini pidanud? Või üks libedal ja teine pidaval pinnal olev esiratas ei oleks Su autot hoopis kõrvalreas olevate masinate külgi kraapima keeranud?
Hea on väita, et ABS tegi seda ja teist. Neid nelja lohiseva rattaga ristmikulesaabuvaid kelke nähtud küll, kus paanikas juht rooli krutib...
Nii, nagu Martinil on õigus tema arvamusele, on minul õigus omale. Seega, las vaidlus jääda....
Muide, tuusamiseks ei pea olema võimas auto. Piisab teatava koguse elementaarsete juhtimisvõtete tundmisest ning suure hulga pohhuismi olemasolust, et teistele hulk sitta kokku keerata oma sigatsemisega. Kopikas sobib selleks lausa suurepäraselt...
Postitused: 189
Teemad: 17
Liitus: May 2006
Maine:
0
Herr v6saga nõus, just seda üritasin ka sõbrale selgeks teha, et kas ta on ikka kindel, et ABSita oleks pidama saanud (ise oli selles väga veendunud). Kindlasti on tootjatehased ning sõltumatud organisatsioonid teinud lugematuid katseid ABSi tõhususe kohta eri olukordades ning mina ennast neist targemaks ei julge pidada (seega usun olevat pigem siiski tõhusa abimehega tegu). Kuid ilmselt võib esineda ka olukordi kus ABS on pigem halvaks omaduseks (ei oska selliseid näiteid tuua). Ilmselt see vaidlus jääbki subjektiivsele tasandile ala kellele ema kellele tütar.
Postitused: 189
Teemad: 15
Liitus: Aug 2006
Maine:
0
v6sa Kirjutas:imre16 Kirjutas:Kumb parem on, ei oska öelda, sest abs on nii päästnud kui ka minu arusaama järgi mitte. Nimelt oli olukord: südasuvi, peale üliväikest vihmasabinat ja mõlemas suunas kolmerealine ristmik. Mina sõitsin keskmises reas, ühel pool buss, teisel pool mingi muu joru autosid. Ristmikult, kuhu ma jõudma hakkasin, oli enne mind mingi Kamazivend või kes iganes mitu liitrit mingit õli endast maha jätnud ning kui ma sinna jõudsin ning pidurdama hakkasin, siis ei teinud rehvid isegi mingit kriuksu- lihtsalt abs plõgises ja eessõitjale tagant selga ma paningi. Loomulikult, oleks pikivahe veel pikem olnud, oleks see olemata jäänud ning poleks parasjagu teised read kõrval täis olnud, oleks ka midagi muud teha andnud, kuid seekord läks niimoodi. Hea selle juures oli, et inimesed kannatada ei saanud, sest sealtsamast läks sebra ka ja oleks mina pääsenud, siis oleks keegi teine vb mõnele jalakäijale otsa pannud. Päästeamet korjas õli kokku ja sellega oli asi lõppenud.
Talvel pole pidurdamisega probleeme olnud, enamvähem tean arvestada, kuid jah, sel korral tuli abs töölehakkamine küll väikese üllatusena.
Oled Sa sajapriotsendiliselt kindel, et ilam ABSita autoga oleksid saanud pidama? Et lohisev ratas oleks õlikilel paremini pidanud? Või üks libedal ja teine pidaval pinnal olev esiratas ei oleks Su autot hoopis kõrvalreas olevate masinate külgi kraapima keeranud?
Hea on väita, et ABS tegi seda ja teist. Neid nelja lohiseva rattaga ristmikulesaabuvaid kelke nähtud küll, kus paanikas juht rooli krutib...
Nii, nagu Martinil on õigus tema arvamusele, on minul õigus omale. Seega, las vaidlus jääda....
Muide, tuusamiseks ei pea olema võimas auto. Piisab teatava koguse elementaarsete juhtimisvõtete tundmisest ning suure hulga pohhuismi olemasolust, et teistele hulk sitta kokku keerata oma sigatsemisega. Kopikas sobib selleks lausa suurepäraselt...
Sajaprotsendiliselt ei oska ma midagi öelda, fakt on see, et õnnetuse põhjustaja olin mina - ei hoidnud pidamasaamiseks ikkagi pikivahet, olgu see siis kasvõi 500 meetrit. Sõidan praegugi ABS-ga autoga ja ilmselt ka edaspidi, lihtsalt mu jutu eesmärk oli öelda, et pole head ilma halvata ja vastupidi. See, kuidas asi oleks võinud lõppeda, on omaette teema ning selle kohta võib igasuguseid arvamusi olla, kuid asi on olnud ja mis seal enam.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
taaviw126 Kirjutas:Martin Kirjutas:taaviw126 Kirjutas:Martin Kirjutas:Kuid samas avastan ennast nendel hetkedel mõttelt, et mingi aeg tagasi ma OSKASIN ka ise pidurit vajutada. Juht peab juhtima autot, mitte vastupidi - see muidugi puhtalt minu enda arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. Ma arvan, et paljud oskavad autot juhtida libedal ja pidurdada täpselt nii, et säiliks juhitavus. Aga usu mind kui näpid makki ja pead tõstes märkad, et ees olev auto seisab juba siis on esimene reaktsioon kahejalaga piduritele. Kui on piisavalt pikk vahe siis on teine asi aga lühemate vahede korral minu aju küll ei luba jalga pidurilt maha tõsta. Talvel on tihti rööpad ka teedes ja siis on väga raske mööda põigata isegi absiga.
Ma sain su jutu ivast juba mitu postitust tagasi aru ja olen suht päri ka. Lihtsalt mulle meenuvad endale ajad, mil Žigulliga sai ilma mingite abivahenditeta sõidetud ja pidurdustehnika oli hoopis teistsugune. Kui asi käpas oli, siis ei juhtunud enam kordagi, et oleks lihtsalt jõuga pidurit all hoidnud - tekkis selline alateadvusest tulev refleks. Eks neid ohumomente oli noorena ka parajalt rohkem. Praegu on tunduvalt parem auto oma abividinatega ja ohuolukorras pedaal põhja tehnika on hetkel ka minul popp .
Eks iga autoga tuleb sõita vastavalt tema sõiduomadustele. Lihtsalt isiklikust seisukohast võttes ei ole endal vahet, kas on elektroonilised abivahendid peal või mitte. Sõita peab ikka oskama. Suvel sõidan isegi ilusa ilmaga kopikaga vahest. Minu kopikal peab päris kõvasti pidurit sõkkuma, et rattad blokeeruks, kuid uuel autol on pedaal nii tundlik, et seal piisab pedaalile ainult saapatalda näidata ja oled peaga klaasis Jutu point selles, et VAZiga on kergem rattaid mitte blokki lasta- palju kergem.
Õigus, kopikal on "naturaalne" ABS peal .
Lume ja jääga lähevad rattad siiski kiiresti blokki
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
01-03-2010, 11:11 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-03-2010, 11:15 AM ja muutjaks oli Martin.)
Palun kas keegi põhjendaks siis ära selle, et miks ralliautodel pole ABS peal? Kui ta on nii palju parem kui tavaline pidur, siis miks need lollid seal ralliautos seda seadet ei kasuta. Reeglitega pole ABS kasutamine keelatud, nii et see variant jääb ära ...
Tavaliiklus ja rallisõit on küll erinevad asjad, kuid mõlemad nõuavad juhti ja tavaliselt tekib ka ohuolukordasid nii maanteel, tänaval kui ka rallikatsel. Nii et neid kahte asja pole ka vaja võrrelda. Mind huvitab see, et kui ABS-ga saab libedal pinnasel nii hästi pidama, siis miks siis seda ei kasutata?
Vastust ma muidugi tean, kuna seda küsimust sai ka mõnelt rallisõitjalt küsitud. Tahaks teada saada siis, et mida "mainstream" autokasutaja arvab.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
v6sa Kirjutas:Muide, tuusamiseks ei pea olema võimas auto. Piisab teatava koguse elementaarsete juhtimisvõtete tundmisest ning suure hulga pohhuismi olemasolust, et teistele hulk sitta kokku keerata oma sigatsemisega. Kopikas sobib selleks lausa suurepäraselt...
Nii et kui ABS ei meeldi, siis oled kohe tuusaja ja pohhuist - hea lähenemine sul
Kopikas sobib paljudeks asjadeks suurepäraselt....
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Kas kreeka-pähkel tõesti jahvatab nii viletsasti et ei suuda mõista sõna KESKMISELT. Sest just keskmiselt (pikemas perspektiivis) hoiavad ABS, ESP, ASR jne rohkem õnnetusi ära. Ma räägin KESKMISELT. See ei tähenda, et teatud olukorras võiksid nad kahju tekitada.
ehke selgeks mille üle te vaidlete - mõlemad räägivad samast asjast üks lihtsalt paremalt ja teine vasakult läheneda.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
R129 Kirjutas:Kas kreeka-pähkel tõesti jahvatab nii viletsasti et ei suuda mõista sõna KESKMISELT. Sest just keskmiselt (pikemas perspektiivis) hoiavad ABS, ESP, ASR jne rohkem õnnetusi ära. Ma räägin KESKMISELT. See ei tähenda, et teatud olukorras võiksid nad kahju tekitada.
ehke selgeks mille üle te vaidlete - mõlemad räägivad samast asjast üks lihtsalt paremalt ja teine vasakult läheneda.
Hei, mina olen nõus sinuga ja seda ka mõnedes eelnevates postitustes nii kirjutanud. Küll aga ei mahu osadele härrastele pähe asjaolu, et kõik olegi nii must-valge. Imelik on siin lihtsalt näha suhtumist, et elektroonika on ülim. Päris nii see siiski ei ole.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Ma võtan oma SEC`ilt ka ABS`i ära (ei ühtegi kontrolli peale boosti ja iseenda), kuigi igapäeva autol seda kindlasti ei teeks, iseasi, kui auto juba ilma ABS`ita tehasest tuleb (minu endine 3.2 kutsikas).
Tänaval pole ABS`ile vastast. Sama oleks väita, et mõni peastarvutaja teeb tehteid kiiremini, kui misiganes, kasvõi 386 arvutiprotsessor.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Martin Kirjutas:Nii et kui ABS ei meeldi, siis oled kohe tuusaja ja pohhuist - hea lähenemine sul
Kopikas sobib paljudeks asjadeks suurepäraselt....
Huvitav, et seda teksti just ABSi vastased sedapidi mõistsid...
Ma arvan, et igasugune juhiabisti on tavaliikluses abiks. Keskmisel juhil (nagu ka mina olen) on hea, kui miski silub ära tähelepanematusest, väsimusest või lihtsalt hooletustest tekkinud prohmakad. ABS on siinkohal üks paremaid lisaseadmeid ja selle tegevusest on reaalselt kasu.
Mina olen viimane, kes ütleks, et ilma ABSita auto omaja on rullnokk. Kuid teatav tendents on juhiabistite põhjamise (ning väljalülimise) ja liikluses kehvasti käitumise vahel olemas. Kahjuks...
Igaks juhuks kirjutan veelkord, et mõni piiratud arusaamisega inimene end ei tunneks asjatult solvatuna: tänavaliikluses on ABS kasulik ja parandab turvalisust. Esineb üksikuid olukordi, kus keskmine juht on parem, kui süsteem tervikuna.
Hea juht on alati parem, kui rumal masin. Kahju, et neid häid juhte liikluses nii vähe näha on...
Rajal on teised tingimused. Rajalkasutatav ei ole sajaprotsendiliselt tavaliiklusesse ülekantav. Tegelikult pehmendan igaks juhuks oma väidet - enamus rajalkasutatavtest omadustest ei ole keskmisele juhile vajalik ega mugav. Ei keha järgi turvaiste, kuuepunktivööd, puuduv heliisolatsioon, ülimadal isteasend, joogitopsihoidjate puudumine ega olematu hooldevälp.
Huvitav on ka see, et enamus tõeliselt häid võistluspiloote sõidab siiski tavaliste tänapäevaste autodega, millel juhiabistid olemas ja toimivad...
Elektroonika ei ole mingi jumal. Kuid elektroonika teeb võimalikuks hulga asju, mis ilma selleta oleks võimatud. Oleks rumal, kui pakutavaid eeliseid ei kasutataks ära.
Mul pole midagi selle vastu, kui keegi oma autol juhiabistid eemaldab. Kui ta tõepoolest tahab igal hetkel nautida täielikku kontrolli, siis lasku käia. Aga pasundada sellest avalikus foorumis on natuke lühinägelik. Sest sellest üleskutsest võtavad tuld just need, kellele need juhiabistid kõige rohkem kasulikud on: kogemusteta noored juhid, kes tahavad lennata kõrgemalt, kui tiivad kannavad.
Ah, et kust ma tean...
Disklaimer: Juhiabistite olemasolu või puudumine autol ei muuda juhti noksiks. Samuti ei sõltu auto margist ega mudelist see, kui matslik on juhi käitumine.
Kuid kahjuks on märgata teatud seaduspära...
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
v6sa Kirjutas:Martin Kirjutas:Nii et kui ABS ei meeldi, siis oled kohe tuusaja ja pohhuist - hea lähenemine sul
Kopikas sobib paljudeks asjadeks suurepäraselt....
Huvitav, et seda teksti just ABSi vastased sedapidi mõistsid...
Ma arvan, et igasugune juhiabisti on tavaliikluses abiks. Keskmisel juhil (nagu ka mina olen) on hea, kui miski silub ära tähelepanematusest, väsimusest või lihtsalt hooletustest tekkinud prohmakad. ABS on siinkohal üks paremaid lisaseadmeid ja selle tegevusest on reaalselt kasu.
Mina olen viimane, kes ütleks, et ilma ABSita auto omaja on rullnokk. Kuid teatav tendents on juhiabistite põhjamise (ning väljalülimise) ja liikluses kehvasti käitumise vahel olemas. Kahjuks...
Igaks juhuks kirjutan veelkord, et mõni piiratud arusaamisega inimene end ei tunneks asjatult solvatuna: tänavaliikluses on ABS kasulik ja parandab turvalisust. Esineb üksikuid olukordi, kus keskmine juht on parem, kui süsteem tervikuna.
Hea juht on alati parem, kui rumal masin. Kahju, et neid häid juhte liikluses nii vähe näha on...
Rajal on teised tingimused. Rajalkasutatav ei ole sajaprotsendiliselt tavaliiklusesse ülekantav. Tegelikult pehmendan igaks juhuks oma väidet - enamus rajalkasutatavtest omadustest ei ole keskmisele juhile vajalik ega mugav. Ei keha järgi turvaiste, kuuepunktivööd, puuduv heliisolatsioon, ülimadal isteasend, joogitopsihoidjate puudumine ega olematu hooldevälp.
Huvitav on ka see, et enamus tõeliselt häid võistluspiloote sõidab siiski tavaliste tänapäevaste autodega, millel juhiabistid olemas ja toimivad...
Elektroonika ei ole mingi jumal. Kuid elektroonika teeb võimalikuks hulga asju, mis ilma selleta oleks võimatud. Oleks rumal, kui pakutavaid eeliseid ei kasutataks ära.
Mul pole midagi selle vastu, kui keegi oma autol juhiabistid eemaldab. Kui ta tõepoolest tahab igal hetkel nautida täielikku kontrolli, siis lasku käia. Aga pasundada sellest avalikus foorumis on natuke lühinägelik. Sest sellest üleskutsest võtavad tuld just need, kellele need juhiabistid kõige rohkem kasulikud on: kogemusteta noored juhid, kes tahavad lennata kõrgemalt, kui tiivad kannavad.
Ah, et kust ma tean...
Disklaimer: Juhiabistite olemasolu või puudumine autol ei muuda juhti noksiks. Samuti ei sõltu auto margist ega mudelist see, kui matslik on juhi käitumine.
Kuid kahjuks on märgata teatud seaduspära...
Pole mingi ABS pooldaja ja ega ka vastane eriline. Lihtsalt tuli jube jõulisi pooltarvamusi, ilma eriliste argumentideta. Nagu usuäärmuslased Tore on, kui selle arutluse jätkuks on mõnel silmad rohkem avardunud ja saanud selgeks, mis on ABS-i head ja vead.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Ma arvan, et igasugune juhiabisti on tavaliikluses abiks. Keskmisel juhil (nagu ka mina olen) on hea, kui miski silub ära tähelepanematusest, väsimusest või lihtsalt hooletustest tekkinud prohmakad. ABS on siinkohal üks paremaid lisaseadmeid ja selle tegevusest on reaalselt kasu.
Mina olen viimane, kes ütleks, et ilma ABSita auto omaja on rullnokk. Kuid teatav tendents on juhiabistite põhjamise (ning väljalülimise) ja liikluses kehvasti käitumise vahel olemas. Kahjuks...
Igaks juhuks kirjutan veelkord, et mõni piiratud arusaamisega inimene end ei tunneks asjatult solvatuna: tänavaliikluses on ABS kasulik ja parandab turvalisust. Esineb üksikuid olukordi, kus keskmine juht on parem, kui süsteem tervikuna.
Hea juht on alati parem, kui rumal masin. Kahju, et neid häid juhte liikluses nii vähe näha on...
Rajal on teised tingimused. Rajalkasutatav ei ole sajaprotsendiliselt tavaliiklusesse ülekantav. Tegelikult pehmendan igaks juhuks oma väidet - enamus rajalkasutatavtest omadustest ei ole keskmisele juhile vajalik ega mugav. Ei keha järgi turvaiste, kuuepunktivööd, puuduv heliisolatsioon, ülimadal isteasend, joogitopsihoidjate puudumine ega olematu hooldevälp.
Huvitav on ka see, et enamus tõeliselt häid võistluspiloote sõidab siiski tavaliste tänapäevaste autodega, millel juhiabistid olemas ja toimivad...
Elektroonika ei ole mingi jumal. Kuid elektroonika teeb võimalikuks hulga asju, mis ilma selleta oleks võimatud. Oleks rumal, kui pakutavaid eeliseid ei kasutataks ära.
Mul pole midagi selle vastu, kui keegi oma autol juhiabistid eemaldab. Kui ta tõepoolest tahab igal hetkel nautida täielikku kontrolli, siis lasku käia. Aga pasundada sellest avalikus foorumis on natuke lühinägelik. Sest sellest üleskutsest võtavad tuld just need, kellele need juhiabistid kõige rohkem kasulikud on: kogemusteta noored juhid, kes tahavad lennata kõrgemalt, kui tiivad kannavad.
Ah, et kust ma tean...
Disklaimer: Juhiabistite olemasolu või puudumine autol ei muuda juhti noksiks. Samuti ei sõltu auto margist ega mudelist see, kui matslik on juhi käitumine.
Kuid kahjuks on märgata teatud seaduspära... Jällegi peab v6sa'ga nõustuma. Vaadake näiteks uudiseid kus iga jumala päev mingi ESP'ta sahk kuskil kraavis või puus on. Abistitega Saksa autod väga harva kui just mingit vägijooki/puru pole pruugitud. Aga abistid nõuavad muidugi korralikke rehve, muidu teevad tõesti asja hullemaks. Ma olen tihti vaadand mis moodi foorist ESP'ga tunduvalt paremini minema saab kui tühjakaapivate ratastega! (Seda siis w211 puhul ESP ON vs ESP OFF) Pealegi säästab see nii rehve kui ka kütust. Ainuke mis mind häirib on see, et ESP sekkub kuidagi liiga jõuliselt, muidu väga kasulik vidin.
Mina olen kindel Boschi süsteemide ABS/BAS/ASR/ETS/ESP pooldaja! Muude tootjate tähekombinatsioonid toimivad umbes sama hästi kui 10a vanemad Boschi süsteemid! Ja väga hea näide hents99 poolt, peastarvutaja vs arvutiprose!
Postitused: 117
Teemad: 3
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
|