10-01-2010, 02:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-01-2010, 02:07 PM ja muutjaks oli Runover.)
Tere, olen uus kasutaja.
Alustaksin väikesest sissejuhatusest. Hetkel ma ei oma ühtegi autot ja pole ka ühtegi isiklikult siiani omanud. Seega olen väga keerulise valiku ees, “Millise auto kasuks otsustada?”. Olen vaadanud ja uurinud uuemaid japse ja odavama otsa uuemaid sakslasi aga need ei meeldi mulle (mugavus on neil teisejärguline ja müra isolatsioon samuti). Autod, mis meeldivad on aga pool milli ja enam maksvad, millede liising kohe kuidagi ei mahu eelarvesse. Interneti avarustes ringi surfates täheldasin autolehes MB E-klassi (w210 kerega) ülevaadet. See mudel vist pidi olema üks viimaseid autotööstuse nn igiliikureid (või kehtis see ainult W124 kohta). Seda mõistagi siis, kui nende eest mõistlikult hoolt kantud.
Olen praegu valiku ees, kas osta selle sajandi väljalaske japs või eelmise sajandi lõpu väljalaske sakslane (näiteks MB w210). Valikus olevad japsid on kesise varustusega ja jäiga vedrustusega või koleda keredisainiga (lühidalt: ei meeldi). Samas, kui Mercedes-Benz ostuks läheb, siis eelistaksin ainult nahksisuga ja keskmisest parema varustusega mudelit. Selliste merssude hinnad on hetkel vahemikus 60-100k (ma räägin kuni 2001a mudelitest). Ma kujutan juba ette, et sellise auto eest tuleb korralik kopikas remondi alla panna. Samas väga raske on hinnata, kui suur see korralik kopikas ikka on kui kogemust pole. Kui aus olla, siis uuema japsi eest pean puha liisingu eest maksma ala 30-40k aastas, sellele otsa kasko, bensa kulu ja üllatus remondid (ei saa kunagi välistada), rehvid jne. Tõenäoliselt uuema auto bensa kulu ja jooksev remondi kulu aastas oleks 10-20k kandis (koos liisinguga aasta kulu kokku ala 60k). See arvestus tehtud eeldusel, et mu esimese aasta eeldatav läbisõit peaks mahtuma 7000km sisse, sest peamiselt kasutaksin autot tööle sõitmiseks (45% maanteel ja 55% Tallinnas). Järgnevatel aastatel läbisõit tõenäoliselt kasvab, sest auto harjumused kindlasti süvenevad . Kui rääkida vanemast MB-st , siis saaks auto praktiliselt kogu summas välja osta ja raha, mis muidu läheks liisingu makseks, panna remondi alla. Tulemuseks peaks olema aastalõikes sama raha eest kõvasti mugavam auto (see on praegu minu teooria ). Bensiini kulu vanema MB puhul poleks mul valuteemaks seni kuni linnas kulu jääks alla 15L sajale. Pealegi ma ei ole eriline kihutaja tüüp, mulle meeldib rohkem rahulikult veereda ja nautida vaikses salongis head musa.
Nüüd siis põhiliste küsimuste juurde.
- Väidetavalt w210 nõrgimaks osaks on esisild. Kui nõrk on nõrk, st kui tihti peab remontima ja mis oleks eeldatav kulu (nominaal aasta stsenaarium ja halvim stsenaarium)? Tegelt huvitaks teave kogu veermiku kohta.
- Kui töökindlad on mootorid ja automaatkastid? Kiidetakse 2,7 diislit aga neid nahksisuga pole praktiliselt üldse müügis. Peamiselt on kõikvõimalike teisi mootori kombinatsioone. Kas võib eeldada, et 200tkm-230tkm (või peaks arvestama eeldatavat reaalset 300tkm-500tkm) läbinud sõiduk on võimeline veel omaniku “muretult” 60tkm teenima? Muretu all pean silmas, et ei pea kogu mootorit või käigukasti välja vahetama. “Pisiremondid” ja muud jooksvad hoolduskulud pean ma normaalseks kuluks. Poleks ka paha teada, milline oleks keskmine mootori “pisiremondi” kulu aastas sellise vana auto puhul.
- Rooste. Kui suur probleem see on? Kas see probleem piinab peamiselt mölgitud või kehvasti hooldatud isendeid (need vist enamus) või ka hästi hoitud autosid?
- Mida kujutab endast MB nelikvedu? On see midagi sarnast nagu VW neli motion või pigem Audi quatro? Kui palju lisakulu tähendaks sellise auto veermiku hooldus?
Mõned näited müüdavatest isenditest, mis on silma torkanud. Need peaksid andma hea ülevaate sellest, millise varustusega sooviks osta.
Kahtlane variant: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Huvitav varianti: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Vähem varustust aga piltide järgi tundub väga korraliku salongiga olevat: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Ühtegi neist pole veel vaatamas käinud. Mõtlesin ennem uurida, mida kostavad antud mudelit omavad või omanud kasutajad. Võib olla pole mõtet üldse MB ostu peale mõeldagi.
Ootaks teie poolseid kommentaare ja professionaalset arvamust.
Alustaksin väikesest sissejuhatusest. Hetkel ma ei oma ühtegi autot ja pole ka ühtegi isiklikult siiani omanud. Seega olen väga keerulise valiku ees, “Millise auto kasuks otsustada?”. Olen vaadanud ja uurinud uuemaid japse ja odavama otsa uuemaid sakslasi aga need ei meeldi mulle (mugavus on neil teisejärguline ja müra isolatsioon samuti). Autod, mis meeldivad on aga pool milli ja enam maksvad, millede liising kohe kuidagi ei mahu eelarvesse. Interneti avarustes ringi surfates täheldasin autolehes MB E-klassi (w210 kerega) ülevaadet. See mudel vist pidi olema üks viimaseid autotööstuse nn igiliikureid (või kehtis see ainult W124 kohta). Seda mõistagi siis, kui nende eest mõistlikult hoolt kantud.
Olen praegu valiku ees, kas osta selle sajandi väljalaske japs või eelmise sajandi lõpu väljalaske sakslane (näiteks MB w210). Valikus olevad japsid on kesise varustusega ja jäiga vedrustusega või koleda keredisainiga (lühidalt: ei meeldi). Samas, kui Mercedes-Benz ostuks läheb, siis eelistaksin ainult nahksisuga ja keskmisest parema varustusega mudelit. Selliste merssude hinnad on hetkel vahemikus 60-100k (ma räägin kuni 2001a mudelitest). Ma kujutan juba ette, et sellise auto eest tuleb korralik kopikas remondi alla panna. Samas väga raske on hinnata, kui suur see korralik kopikas ikka on kui kogemust pole. Kui aus olla, siis uuema japsi eest pean puha liisingu eest maksma ala 30-40k aastas, sellele otsa kasko, bensa kulu ja üllatus remondid (ei saa kunagi välistada), rehvid jne. Tõenäoliselt uuema auto bensa kulu ja jooksev remondi kulu aastas oleks 10-20k kandis (koos liisinguga aasta kulu kokku ala 60k). See arvestus tehtud eeldusel, et mu esimese aasta eeldatav läbisõit peaks mahtuma 7000km sisse, sest peamiselt kasutaksin autot tööle sõitmiseks (45% maanteel ja 55% Tallinnas). Järgnevatel aastatel läbisõit tõenäoliselt kasvab, sest auto harjumused kindlasti süvenevad . Kui rääkida vanemast MB-st , siis saaks auto praktiliselt kogu summas välja osta ja raha, mis muidu läheks liisingu makseks, panna remondi alla. Tulemuseks peaks olema aastalõikes sama raha eest kõvasti mugavam auto (see on praegu minu teooria ). Bensiini kulu vanema MB puhul poleks mul valuteemaks seni kuni linnas kulu jääks alla 15L sajale. Pealegi ma ei ole eriline kihutaja tüüp, mulle meeldib rohkem rahulikult veereda ja nautida vaikses salongis head musa.
Nüüd siis põhiliste küsimuste juurde.
- Väidetavalt w210 nõrgimaks osaks on esisild. Kui nõrk on nõrk, st kui tihti peab remontima ja mis oleks eeldatav kulu (nominaal aasta stsenaarium ja halvim stsenaarium)? Tegelt huvitaks teave kogu veermiku kohta.
- Kui töökindlad on mootorid ja automaatkastid? Kiidetakse 2,7 diislit aga neid nahksisuga pole praktiliselt üldse müügis. Peamiselt on kõikvõimalike teisi mootori kombinatsioone. Kas võib eeldada, et 200tkm-230tkm (või peaks arvestama eeldatavat reaalset 300tkm-500tkm) läbinud sõiduk on võimeline veel omaniku “muretult” 60tkm teenima? Muretu all pean silmas, et ei pea kogu mootorit või käigukasti välja vahetama. “Pisiremondid” ja muud jooksvad hoolduskulud pean ma normaalseks kuluks. Poleks ka paha teada, milline oleks keskmine mootori “pisiremondi” kulu aastas sellise vana auto puhul.
- Rooste. Kui suur probleem see on? Kas see probleem piinab peamiselt mölgitud või kehvasti hooldatud isendeid (need vist enamus) või ka hästi hoitud autosid?
- Mida kujutab endast MB nelikvedu? On see midagi sarnast nagu VW neli motion või pigem Audi quatro? Kui palju lisakulu tähendaks sellise auto veermiku hooldus?
Mõned näited müüdavatest isenditest, mis on silma torkanud. Need peaksid andma hea ülevaate sellest, millise varustusega sooviks osta.
Kahtlane variant: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Huvitav varianti: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Vähem varustust aga piltide järgi tundub väga korraliku salongiga olevat: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Ühtegi neist pole veel vaatamas käinud. Mõtlesin ennem uurida, mida kostavad antud mudelit omavad või omanud kasutajad. Võib olla pole mõtet üldse MB ostu peale mõeldagi.
Ootaks teie poolseid kommentaare ja professionaalset arvamust.