Postitused: 355
Teemad: 33
Liitus: Nov 2006
Maine:
0
17-09-2009, 09:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-09-2009, 11:42 PM ja muutjaks oli marek.)
Kuna külm ja libe aeg pole enam väga mägede taga,siis sellega seoses tõstataks üles küsimuse,et kes millise tootjafirma talverehve kasutab?Ja millist tüüpi eelistab-lamell või naast?Ning ka kogemused sõidetud rehvidega poleks paha
Ise olen viimased kaks talve Dunlop Graspic DS 2 lamelle kasutanud ja rahule jäänud.Pidavus on neil hüva(v.a.lörts) ning on ka "vaiksed".
Ikkagi Inimene.
Mis sest,et Muhulane.
Suiti lastakse maale...enamus ajast merel :)
Postitused: 967
Teemad: 28
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
alati kasutan nokia hakapelita aga meeldib väga good year UG500
Postitused: 349
Teemad: 88
Liitus: Jul 2006
Maine:
0
Teist talve lähen vastu samuti Goodyear-i UG 500-ga.....kurta ei saa.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Lahe, pimedad talveõhtud on sisustatud vaidlsuega lamell vs naelrehv..
Ise olen lugu pidanud Gislaved Nordfrost'ist - vaikne, mõnusalt pehme, temp. ei muuda tema omadusi, ka vihmas saab ilusti teel olles sõita, kuid suur miinus - naelad ei püsi sees...
Senine lemmik: Nokia Hakkapelita - minu silmis kõige, kõigem - kõik need head omadused ´, mis Gislavedilgi, kuid naelad püsivad müstilsielt hästi sees.
Ultrigrpiga olena ka kokku puutunud, midagi halba ei oska öelda.
Eelmise talve sõitsin lamellidega (4x4), selline ilm, kus lund/lörtsi/jääd, ei ole, muidugi sellist aega oli enamus talv meil, oli väga hea - vaikne ja mõnus nagu suvel... Aga kui kuskilt tuli lund/lörtsi/jääd siis oli kõike muud kui hea....
Nii alaku vaidlus..aga selline on minu arvamus ja ütlen ka, et elan linnast väljas...sõidaks AINULT linnas siis kiruks Tallinna linna õigete teeolude mitte-loomise eest ja kuidagi elaks ilmselt üle...aga mnt-t, ei aitäh...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Iga sügisene teema!
Gislaved NF5 - väga head aint naelad ei püsi tõesti sees
Nokian hkplt 5 - ulme hea pidamisega, naelad püsivad, KOHUTAV MÜRA!!
Michelin x-ice north - hea pidamine, naelad püsivad, suht vaiksed. Järgmine talv ka nendega.
Minu viimaste aastate kogemused, kellegagi vaidlema ei viitsi hakata.
Postitused: 252
Teemad: 5
Liitus: Oct 2006
Maine:
0
Kasutan Vredesteini Nord Trac 2 lamelle, kuna sain jooksu megasoodsalt kätte. Varasemad Nokian Hakkapeliitta Q lamellid olid tunduvalt paremad. Naaste ei kasuta, kuna pole vajadust
Postitused: 207
Teemad: 21
Liitus: Dec 2008
Maine:
0
3 hooaega olid Goodyear Ug 500 all ja ka nüüd ostan uue jooksu. Müra kohta ütleks et suhteliselt vaiksed. 2 hooaega olid naelad ilusti sees, 3 hooajast hakkasid välja pudenema ja teel püsis väga ilusti nii jää kui lumega. Soovitan!
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Talverehvide MM 2009 - TM 10/2009
Väike kokkuvõte lamell vs naast:
Mitte mingites tingimustes pole põhjamaistesse oludesse sobivad lamellrehvid pidamise, turvalisuse või juhitavuse poolest naastrehvidest paremad. Ka mitte asfaldil, kuigi see võib tunduda üllatavana. Lamellrehvide ainus pluss on naastumüra puudumine.
Vanema, väiksema ja vähema turvavarustusega auto jaoks nagu ka väiksema sõidukogemusega juhi puhul tuleks tingimata valida naastrehvid. Need korvaksid mingil määral auto enda kehvema teelpüsimise. Eriti just siis kui selline sõiduvahend ema kasutuses millega ta lapsi lasteaeda, kooli või trenni viib. Siis peaksid naastrehvid lausa kohustuslikud olema.
Lamellrehve võiks soovitada neile kelle talveteed on alatasa lume ja jääga kaetud või siis tõesti hea ja kalli auto omanikule kes on nõus väikese kompromissiga sulailma teemadel.
Piltlikult öeldes: kui tee on jäine või märg, peaks lamellrehvide kasutajate auto jaoks olema piirang 80km/h. Kesk-Euroopa lamellidega ei tohiks sõita üle 50km/h. Naastrehvidele poleks kiirusepiirangut tarvis.
1-2. Michelin X-Ice North XIN2 - Parim naast 2009
1-2. Nokian HKPL 7
3-4. Continental WinterViking 2
3-4. Pirelli Winter Carving Edge
5. Vredestein Arctrac
6-7. Bridgestone Noranza 2
6-7. Goodyear UltraGrip Extreme
8. Gislaved Nord Frost 5
9. Kumho I'zen KW22
10-11. Michelin X-Ice XI2 - Parim lamell 2009
10-11. Hankook Winter I*Pike - naast
12-13. Nokian HKPL R - lamell
12-13. Yokohoma Ice Guard ig30 - lamell
14. Continental ContiVikingContact 5 - lamell
15-16. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 - lamell
15-16. Goodyear Ice Navi Zea - lamell
Säästukad:
17. Nankang Snow Winter SW-5 - naast
18. Toyo Observe G25 - naast
19. Roadstone Winguard 231 - naast
Sügisrehvid:
Michelin Primacy Alpin - kiiruseklass H
Falken Eurowinter HS439 - kiiruseklass H
Lamellide ostul tuleks kindlasti jälgida kiiruseklassi mis oleks "T" (190km/h). "T" ja madalamad klassid on mõeldud tõelise talve jaoks.
"H" ja edasi aga kesk-euroopa "sügise" jaoks kus lund pole.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Eelmine aasta ostsin Nord Frost 5 - ei kurda väga.
Ilmselt enda vea tõttu sõi mustri seest ära ja ka naelad ei püsinud tõesti nii hästi sees kui oleks oodanud. See aasta vaja seetõttu kaks uut rehvi osta
TO MAREK - kas äkki paned kogu naelte tulemused siia. Endal TM ei "käi"
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
R129 Kirjutas:TO MAREK - kas äkki paned kogu naelte tulemused siia. Endal TM ei "käi" Lisasin kogu testi. Eelmise aasta oma leiab siit:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=10240
Postitused: 189
Teemad: 17
Liitus: May 2006
Maine:
0
Kolmas talv tuleb Barumi "säästukatega" nimelt Norpolaris naastud. Ei ütle ühte halba sõna. Peab hästi nii lumes kui jääl, naelad püsivad ka sees. Samas pole tippmarke nagu Nokian jne. kasutanud, seega võrdlema ei hakka. Samas arvan, et hinna ja kvaliteedi suhe on suht paigas. Ilmselt on järgmise aasta talvekad ka samast margist.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Marek, saa üle oma lamellifoobiast.
Vist ainult Sina üritad tõestada, et lamellid ei olegi paremad, kui naastud.
Mina olen nüüd ühe talve kulgenud Gislavedi NF5tega klonksvaagen passati all. Ei ütleks, et kuidagi parem või kindlam oleks, kui meie masinate all pöörlevad CVC3-d. Müra toon on küll talutav, kuid Tartusse jõudes huugavad kõrvad päris mehemoodi. Kui ma seda autot üksi kasutaks, siis oleks seal kah lamell, aga kuna jagan autot kahe lamellifoobikuga, siis andsin järele...
Ilmselt on parim pidamise ja raha suhe Eestis protitud rehvidel Pidamine on mega ja hind on ka hea. Aga sõita nendega ei taha mujal, kui kusagil külavahel kolmkend kilomeetrit tunnis...
Selles on Rolzil õigus, et fleimi jätkub tükiks ajaks...
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Ei, Marek ei ole ainukene, mina olen ka...
Ses suhtes kui korraks mõelda rasskuse ja pindala suhet siis nael on igas olukorras asjalikum, ka lörtsis...
Tõesti minu silmis ka AINUKENE miinus on müra...mis muidugi oleneb hullult rehvist...
Kui sõidaks igapäev hommikul Kristiinest Kesklinna tööle ja õhtul tagasi, siis oleks lamell OK aga kui natuekengi linnast välja, siis ei aitäh...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Marek, saa üle oma lamellifoobiast.
Vist ainult Sina üritad tõestada, et lamellid ei olegi paremad, kui naastud. Möhh?? Sa ise võiks millestki üle saada!
Ma tsiteerisin seda mida kirjutati selle kuu TEHNIKAMAAILMAS!
Seega võiksid oma naastufoobia probleemidega nende poole pöörduda.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
09-10-2009, 08:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-10-2009, 08:42 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Minul ei ole naastufoobiat... Olen korduvalt tunnistanud, et kui ma aerutaks kusagil mägedes või kurniks ainult külavahel, siis krõbistaksin ka ise Vallai naastudega. Ning sellesügisest rehvitesti pole veel läbi lugenudki.
Aga seni, kuni ma mõõdan peamise osa oma kilomeetreist trassidel ja metsavahelistel külateedel, ei anna nael mulle mitte mingit eelist. Nojah, ma muidugi ei pea olema ka kahe tunniga Tartus, mul on enamasti see kaks ja pool tundi aega kohale jõuda (siinkohal nõustun kahel käel Kalevi toodud väitega kiirusemõõtmise teemas).
Lubatud kiirusega liikudes ei ole vahe märgatav. Eks oma osa mängib siin ka see, et minu pähe ei mahu, kuidas saab eessõitja pidurdada ootamatult ja kuidas on võimalik kaotada siledal ja sirgel suvisel asfaltteel kontrolli tehniliselt korras auto üle...
Aga sellega olen nõus, et kui tahta talvisel ajal "dünaamiliselt ja nooruslikult" liigelda, siis peab all olema mitte odav, vaid parim nael. Nõus ja ei vaidle.
Küll aga palun ma Rolzilt natuke selgitust, mismoodi nael lörtsis töötab paremini, kui seda suudab lamell?
Igaks juhuks panen neile, kes ei oska mu jutust iva leida, veelkord ühe õpetussõna:
naastrehv on veega kaetud jääl parem, kui lamellrehv
Kõigis teistes oludes juba sõltub eelistustest...
Postitused: 391
Teemad: 37
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
09-10-2009, 09:30 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-10-2009, 09:31 AM ja muutjaks oli kaspar.)
Lähen siis talvele vastu kolmandat aastat Michelin x-ice nord rehvidega. Rehvist endast väga hea pidamisega naelad püsivad kah hästi sees. Madalama klassi autodega nagu c-klass(w202) või siis volkswagen caddy on kõrvaga kuulda rehvi müra mis võib muutuda häirivaks. Gislaved on vaiksem.
Kui hakata mõtlema kumb on parem kas lamell või nael siis kahjuks testid ja sõiduomadused on ainult naela kasuks.
Lamell:Väike müra tase ja saab sõita aastaringselt kuid pidamine kõikides oludes halb.(kui üks asi on sobib kõigeks. Ei sobi see tegelikult mitte millekski.) Viimastes testides on ka kirjas ,et lamellidel on ka asfaldil halvem pidamine kui naelal. Sobib autodele kus on palju elektroonikat ehk juhtimis abisi.
Nael: Hea pidamine igas olukorras (füüsika vastu ei saa). Tugev müra.
Hea naela omadus tuleb madalast rehvi kiirus klassist. Rehv on pehmem parem pidamine lumel,jääl,asfaldil jne.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:Igaks juhuks panen neile, kes ei oska mu jutust iva leida, veelkord ühe õpetussõna:
naastrehv on veega kaetud jääl parem, kui lamellrehv
Kõigis teistes oludes juba sõltub eelistustest...
PUHAS VALE!
Naastrehv on KÕIKIDES oludes parem kui lamell, isegi asfaldil nagu ma juba kirjutasin/tsiteerisin! Loe viimast TM rehvidetesti.
´ kaspar Kirjutas:Kui hakata mõtlema kumb on parem kas lamell või nael siis kahjuks testid ja sõiduomadused on ainult naela kasuks.
Lamell:Väike müra tase ja saab sõita aastaringselt kuid pidamine kõikides oludes halb.(kui üks asi on sobib kõigeks. Ei sobi see tegelikult mitte millekski.) Viimastes testides on ka kirjas ,et lamellidel on ka asfaldil halvem pidamine kui naelal. Sobib autodele kus on palju elektroonikat ehk juhtimis abisi. Täpselt. Vanasti öeldi selle kohta, et pole liha ega kala.
Postitused: 597
Teemad: 19
Liitus: Jun 2009
Maine:
0
Mul läheb nüüd kolmas talv Masteri protiga. Natuke undavad, aga muidu väga hea rehv. Kannatavad isegi suurt kiirust.
Marek.
Postitused: 384
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Äkki oskab keegi kommenteerida, mida kujutavad sihukesed rehvid.
Bridgestone Blizzak Nordic WN-01
101 R YLC7 exstra load
R-pole varem sellise kiirusindeksiga rehvi näinud.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
liiv Kirjutas:R-pole varem sellise kiirusindeksiga rehvi näinud. Kuni 170km/h, ehk peaks vist sobima.
|