Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
Tere. Üldiselt olen elektriga sina peal, aga ei oska ära mõistatada, kas W124 tulede pealülitist, mis on juhi vasaku käe all, (nagu ikka), läheb TAGUMISE UDUTULE jaoks tagatule juurde katkematu juhe, või on sel juhtmel kuskil põrandakatte all mingi jätkupistik või mingi muu puhastamist vajav ühendus. Tagumine udutuli põles 2 aastat tagasi, nüüd enam ei põle. Pealüliti on korras, pistik samuti. Tagumine udutule pirn terve, kontaktid kontrollitud ja puhtad, klemmid pingul, pistik ja selle pesa korras. Tagatules kõik muud pirnid põlevad nagu peab. Aga tagumise udutule jaoks mingit voolu sinna pistikupesasse lihtsalt ei jõua! Tester näitab tag udutule klemmi küljes null volti ja kõik. Jääb üle ainult üle oletada, et juhtmel on pealüliti ja tagatule pesa vahel mingi pistik, relee, vms, ja see on oksüdeerunud ning sellepärast tag udutuli ei põle. Oskab keegi öelda, KUS see jätkupistik asub? Millise "vaiba" alt seda otsida?
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Kui konksu ei ole, siis pole ka jätku. 124 ei tea, kuid 210 on katkestusrelee tagaistuja jalgaderuumis servas.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
30-09-2018, 10:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2018, 10:27 AM ja muutjaks oli stihl.)
Kas uduka indikaatortuli üldse põleb?
Aga kuna lüliti on korras, siis ilmselt põleb.
Lülitist läheb välja juhe 0.75 GY/GN/WT kuni klemmini X18. Seal muutub juhe GY/GN-iks, mis jookseb läbi veel ühe ühenduse X(E3) tagauduka pirnini.
X18 on 8 kohaline harukarp tagatule ja sisevalgustuse jaoks kaitsmeploki all. (juhtmete all peidus)
X(E3) on kuskil, aga pildilt ei saa aru, kus. Mingi pistik + pesa tag. Vblla isegi tagatule enda pistik, mu joonis on aastast kilp ja mõõk...
Sa ütled, et vool ei jõua, aga kas ta üldse minema hakkab?
124-jal on käsitstsi hõbedaga üle joodetud klemmid.
.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
01-10-2018, 12:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2018, 03:05 PM ja muutjaks oli Atman67.)
(30-09-2018, 10:26 AM)stihl Kirjutas: Kas uduka indikaatortuli üldse põleb?
Aga kuna lüliti on korras, siis ilmselt põleb.
Lülitist läheb välja juhe 0.75 GY/GN/WT kuni klemmini X18. Seal muutub juhe GY/GN-iks, mis jookseb läbi veel ühe ühenduse X(E3) tagauduka pirnini.
X18 on 8 kohaline harukarp tagatule ja sisevalgustuse jaoks kaitsmeploki all. (juhtmete all peidus)
X(E3) on kuskil, aga pildilt ei saa aru, kus. Mingi pistik + pesa tag. Vblla isegi tagatule enda pistik, mu joonis on aastast kilp ja mõõk...
Sa ütled, et vool ei jõua, aga kas ta üldse minema hakkab?
124-jal on käsitstsi hõbedaga üle joodetud klemmid.
.
Tänud. Proovin seda X18 leida. Pealüliti kohta selgitasin välja järgmist. Mõõtsin lüliti pesa volte ja sain aru et lüliti klemm tähisega nr 30 on pidevalt voolu all, +12V, teistel on kõigil 0V. Kui esimesed kesktuled põlema panna, siis ühenduvad omavahel klemmid "N" ja "NSE". Esimesed kesktuled reaalselt põlevad. Tagumise udutule klemm on lülitil tähisega "NS" ja kui see "põlevasse" asendisse lülitada, siis ühenduvad omavahel "N" ja "NS". Loogiliselt võttes, peaks "N" olema samuti pidevalt voolu all. Et siis sealt juhitakse vool esimetesse kesktuledesse (NSE) või tagumisse udutule NS. Aga millegipärast N ei ole voolu all! Kust saab voolu suletud kolmik N-NS-NSE, jääb täiesti arusaamatuks. Kusagil väljaspool lülitit peab olema sild, et ühendada "N" ja "30". Kusagilt peab ta voolu saama, sest kesktuled ju põlevad. (Kesktuled on need mis 124'l küljega vastu radika iluvõre on).
http://fotoalbum.ee/photos/Atman/111821163
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
01-10-2018, 04:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2018, 04:16 PM ja muutjaks oli stihl.)
30 > aku pluss.
NSE - seal on +12V, KUI tuled on pargi või tulede peale keeratud, see tuleb ilmselt sellest tulede monitoorimise plokist. (või kurat teab, kust)
NS - läheb tagumisse udukasse.
N peaks olema läbi monitoorploki esimesed udukad. (need, mida ekslikult kesktuledeks nimetad)
56 on esitule ots
Kui esiudukas töötab, siis peaks ka NS töötama, need saavad mõlemad oma voolu NSE-st.
N ju on sul voolu all, kui esimesed udukad toimivad.
Kui NS ei ole voolu all, siis:
1. Sa ei oska lülitada.
2. Lüliti klemm seest pekkis. Võta lahti ja tee korda, see peaks nii vana küll olema, et on avatav.
Tagauduka indikaator PEAB ikka põlema, on seal autos üldse mingeid tagatulede juhtmeid või mitte.
Kas põleb?
Väike tulelüliti udune skeem ka:
P.S. Enne ajasin veits pada ka, see X(E3) on universaalil ainult.
P.S 2. Kui pistik lahti võtta ja NS juhtme peale akult +12V anda, kas siis tagaudukas töötab? Idee poolest nagu võiks.
.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
(01-10-2018, 04:01 PM)stihl Kirjutas: 30 > aku pluss.
NSE - seal on +12V, KUI tuled on pargi või tulede peale keeratud, see tuleb ilmselt sellest tulede monitoorimise plokist. (või kurat teab, kust)
NS - läheb tagumisse udukasse.
N peaks olema läbi monitoorploki esimesed udukad. (need, mida ekslikult kesktuledeks nimetad)
56 on esitule ots
Kui esiudukas töötab, siis peaks ka NS töötama, need saavad mõlemad oma voolu NSE-st.
N ju on sul voolu all, kui esimesed udukad toimivad.
Kui NS ei ole voolu all, siis:
1. Sa ei oska lülitada.
2. Lüliti klemm seest pekkis. Võta lahti ja tee korda, see peaks nii vana küll olema, et on avatav.
Tagauduka indikaator PEAB ikka põlema, on seal autos üldse mingeid tagatulede juhtmeid või mitte.
Kas põleb?
Väike tulelüliti udune skeem ka:
P.S. Enne ajasin veits pada ka, see X(E3) on universaalil ainult.
P.S 2. Kui pistik lahti võtta ja NS juhtme peale akult +12V anda, kas siis tagaudukas töötab? Idee poolest nagu võiks.
.
Lülitamine peaks ju lihtne olema- klõps kellasuunas, klõps enda poole: esimesed udukad põlema; siis veelkord enda poole ja peakski tagumine udutuli põlema. Sama asja võib teha ka lähitulede positsioonist. Mis kunsti siin veel on? Teiseks, sa küsid tagumise udutule indikaatori kohta. Ei põle. Indikaator ei põlenud ka sel ajal, kui tagumine udutuli reaalselt põles! Milline sümbol on selle indikaatorlambi peal? Kõigepealt ma vaataks, kas sellel indikaatoril üldse terve pirn all on.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(01-10-2018, 05:16 PM)Atman67 Kirjutas: küsid tagumise udutule indikaatori kohta. Ei põle. Indikaator ei põlenud ka sel ajal, kui tagumine udutuli reaalselt põles! Milline sümbol on selle indikaatorlambi peal? Kõigepealt ma vaataks, kas sellel indikaatoril üldse terve pirn all on.
Kõigepealt sa väitsid, et lüliti on korras.
Skeemilt on 100m kaugusele näha, et pirn asub lüliti SEES.
Kui sa pirni ei kontrollinud (elementaarne), siis ...pole ka muus enam kindel.
Miskit sul seal sassis nagu puder ja kapsas...
Ja sellele GY/GN/WT juhtmele (NS) lase otse 12 peale, enne kui seda X18 hakkad otsima või juhet kaevama.
Üldiselt MB juhtmed sel ajal olid kõik tugevate rüüside sees ja ei mädanenud nagu B5 passatil.
.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
01-10-2018, 08:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-10-2018, 08:18 PM ja muutjaks oli Atman67.)
(01-10-2018, 06:26 PM)stihl Kirjutas: (01-10-2018, 05:16 PM)Atman67 Kirjutas: küsid tagumise udutule indikaatori kohta. Ei põle. Indikaator ei põlenud ka sel ajal, kui tagumine udutuli reaalselt põles! Milline sümbol on selle indikaatorlambi peal? Kõigepealt ma vaataks, kas sellel indikaatoril üldse terve pirn all on.
Kõigepealt sa väitsid, et lüliti on korras.
Skeemilt on 100m kaugusele näha, et pirn asub lüliti SEES.
Kui sa pirni ei kontrollinud (elementaarne), siis ...pole ka muus enam kindel.
Miskit sul seal sassis nagu puder ja kapsas...
Ja sellele GY/GN/WT juhtmele (NS) lase otse 12 peale, enne kui seda X18 hakkad otsima või juhet kaevama.
Üldiselt MB juhtmed sel ajal olid kõik tugevate rüüside sees ja ei mädanenud nagu B5 passatil.
.
Jah, seda NS proovin niipea kui saan, lihtsalt tänud kinnituse eest, et NS on tõepoolest tagumise udutule oma, seda oligi vaja. Ja kui vool tuleni jõuab siis lammutan lüliti lahti et vastav klemm ära puhastada. Sassis pole siin midagi. Ise ütlesid, et indikaator põleb ka siis, kui udutulel juhtmeid küljeski pole, ja seda on skeemilt ka näha, lamp "rear fog" lüliti kõrval, läbi 31 kere külge, see ei sõltu üldse sellest kas udutule juhtmed küljes või ei, milleks seda inikaatorit siis nii hullult tähtsustada. Indikaatoriga võib ka hiljem tegeleda, kui udutuli ise põleb ja põhimure sellega kaelast ära on.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(01-10-2018, 08:05 PM)Atman67 Kirjutas: see ei sõltu üldse sellest kas udutule juhtmed küljes või ei, milleks seda inikaatorit siis nii hullult tähtsustada.
Sest tagaudukas ja indikaator on sama klemmi all.
Kui töötab indika oma, siis teaks, et töötab ka tagauduka oma.
Aga pean tunnistama, et hakkan juba väsima.
Tule parem päeval Telliskivist läbi, ma panen ta sul põlema ja lõpeb see jant ära...
.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
(02-10-2018, 06:21 AM)stihl Kirjutas: (01-10-2018, 08:05 PM)Atman67 Kirjutas: see ei sõltu üldse sellest kas udutule juhtmed küljes või ei, milleks seda inikaatorit siis nii hullult tähtsustada. Sest tagaudukas ja indikaator on sama klemmi all.
Kui töötab indika oma, siis teaks, et töötab ka tagauduka oma. Aga pean tunnistama, et hakkan juba väsima. Tule parem päeval Telliskivist läbi, ma panen ta sul põlema ja lõpeb see jant ära...
Okei. Kuna nüüd on selge, kuidas miski ühendatud on, siis teen need eelpool nimetatud katsed ise ära. Kui need aga tulemusi ei anna, siis tulen läbi, nagu pakkusid. Mina väsimuse üle ei kurda. Väga lihtne.
Postitused: 72
Teemad: 21
Liitus: May 2008
Maine:
0
17-11-2018, 05:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-11-2018, 06:00 PM ja muutjaks oli Atman67.)
Viga leitud, ja seekord väga lihtlabane. W124 tulede pealülitil on klemmipesad eri suurustega, kõnelune NS on näiteks väikest tüüpi. Millegipärast aga on nii, et kõik väiksemad klemmid EI ANNA alati ühtemoodi ühendust, isegi siis, kui nad suurendusklaasi ja lambi all on visuaalselt puhtad. NS ei ühendunud, aga kõrval, sama suurusega NSE, ühendus küll. Arusaamatu. Aga peale seda, kui lüliti pesa sai lüliti korpuse külge vajutatud maksimaalse jõuga, hakkas ka NS ühendust andma. Kuna nurk on vilets, siis kokku vajutamisel täit jõudu rakendada ei saanud, nüüd oli abi vastavast tööriistast. Samas, oli mul sahtlis varem olemas üks katkise otsaga sama tüüpi lüliti, siis sai see huvipärast lahti võetud ja sisuga tutvutud. Kes tahab edaspidi seda lülitit avada, sellele võin ette öelda, et sealt kargab avamisel välja 3 väikest kuuli ja vedru, mida saab küll loogika abil tagasi panna, aga korpust tagasi saada, niiet need õigesse kohta ka jäävad, on paras jama, niiet ei soovita üldse lahti võtta. Lüliti sisu on väga korralik, vasest klemmisüsteem, mis ei tohiks kuidagi oksüdeeruda ega kuluda. Üks tähelepanek veel - antud praaklülitil, mida lahti võtsin, oli sees mingit tavotisarnast möksi. Ei tea miks. Elektriühendusi ju ei õlitata. Võibolla oli aja jooksul keegi geenius üritanud seda sinna lisada, autol pikk ajalugu.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Lülitites on enamasti mingi määre sees
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
|