11-01-2013, 08:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-01-2013, 05:26 PM ja muutjaks oli kait.)
Ühel hommikul autot ('93 V12) käima pannes avastasin, et suurem osa märgutuledest kustuvad ära juba enne käivitamist ning läheituled tundusid ka kuidagi tuhmid. Multimeeter külge ja selgus, et laadimist pole.
Ainsad, mis normaalselt toimivad on ABS, ASR, SRS ja turvavöö märgutuli. Ülejäänud süttivad hetkeks (u. 0.5 sekundiks) ja seejärel kustuvad. Süüteluku viga ei tundu olevat, kuna märgutulede põlemise pikkus on alati sama, võtme keeramise kiirusele, loksutamisele ka ei allu. Usun, et laadimine kadunud, kuna ergutusvool puudu.....või mingi kala kellade plokis.
Seesama probleem tundub lisaks ka pidevalt akut tarbivat.
Sai ka skeemi uuritud-puuritud ja eks tuleb hakata järjest voolusid mõõtma.
Skeemi järgi järeldan, et genekale ergutusvoolu ei tulegi, on nn. iseergutuv. Genekast tuleb välja ainult 61, mis on mootori töötamise signaal +12V. Seal võib ka viga peituda ja pingeregulaator mis selle 61 välja saadab, teeb seda pidevalt näiteks!? Samas siis peaksid märgutuled ju kohe kustus olema ja lähituled autom. põlema hakkama kui võtme süüte asendisse keeran? Samas mingi hetk vist isegi hakkasid süütega põlema lähituled küll...... Peab mati alla sukelduma!
Seniks kuni jõuan mõõtmisi teha mõtlesin siia kribada, lootuses, et kellegi masin on sama haiguse juba ära põdenud ja oskab midagi konkreetset soovitada.....
Kui ei, siis saab mingi hetk siia minu poolt probleemile lahenduse kirja.
Ainsad, mis normaalselt toimivad on ABS, ASR, SRS ja turvavöö märgutuli. Ülejäänud süttivad hetkeks (u. 0.5 sekundiks) ja seejärel kustuvad. Süüteluku viga ei tundu olevat, kuna märgutulede põlemise pikkus on alati sama, võtme keeramise kiirusele, loksutamisele ka ei allu. Usun, et laadimine kadunud, kuna ergutusvool puudu.....või mingi kala kellade plokis.
Seesama probleem tundub lisaks ka pidevalt akut tarbivat.
Sai ka skeemi uuritud-puuritud ja eks tuleb hakata järjest voolusid mõõtma.
Skeemi järgi järeldan, et genekale ergutusvoolu ei tulegi, on nn. iseergutuv. Genekast tuleb välja ainult 61, mis on mootori töötamise signaal +12V. Seal võib ka viga peituda ja pingeregulaator mis selle 61 välja saadab, teeb seda pidevalt näiteks!? Samas siis peaksid märgutuled ju kohe kustus olema ja lähituled autom. põlema hakkama kui võtme süüte asendisse keeran? Samas mingi hetk vist isegi hakkasid süütega põlema lähituled küll...... Peab mati alla sukelduma!
Seniks kuni jõuan mõõtmisi teha mõtlesin siia kribada, lootuses, et kellegi masin on sama haiguse juba ära põdenud ja oskab midagi konkreetset soovitada.....
Kui ei, siis saab mingi hetk siia minu poolt probleemile lahenduse kirja.