22-06-2009, 02:08 AM
Küsimus siis tarkade klubile, mis anduritega on tegu. Kuna kaabel tundub olema varjestatud, siis nagu midagi passiivset.
Mis tüüpi andurid on ABS süsteemis ?
|
22-06-2009, 02:08 AM
Küsimus siis tarkade klubile, mis anduritega on tegu. Kuna kaabel tundub olema varjestatud, siis nagu midagi passiivset.
22-06-2009, 09:09 AM
Heinar Kirjutas:Küsimus siis tarkade klubile, mis anduritega on tegu. Kuna kaabel tundub olema varjestatud, siis nagu midagi passiivset. VR (Variable reluctance) andurid.
22-06-2009, 12:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-06-2009, 12:35 PM ja muutjaks oli wdb240.)
Vanematel Induktiiv andur. Anduri sees on püsimagnet. Selle ümber mähis. Ja kui nüüd seda magnetvälja suurust muuta(Näiteks alt läbijooksvate hammastega) siis magnetvälja muutus indutseerib mähisess pinge ja seda siis ABS-i plokk mõõdabki. Kui hammas hakkab lähenema anduri südamikule siis hakkab ka pinge tõusma mähises ning saavutab oma maksimaalse nivoo kui hammas on kohakuti anduriga. Kui hammas hakkab nüüd eemalduma andurist ,siis hakkab ka pinge langema ja langeb nullist samapalju allapoole kui ennem tõusis. Ühesõnaga seal on vahelduvvool signaaliks. Ja mida kiiremine ratast ringi ajad ,siis seda kiiremini vaheldub. Häda on selles, et seda tüüpi andurid ei suuda väga väikseid pöörlemisi näidata ja mida suurmeks läheb pöörlemine seda kõrgemaks läheb ka pinge amplituut.
Sitt aga ajab asja ära :-D Tänapäeval on kasutusel enamjaolt Halli andurid ja uuemad ABS-id suudavad ka aru saada, kumba pidi ratas pöörleb. Ise sa seda andurit ei tee ja teise masina andurit paigaldada ja suht vilets.Tähtis on anduri ja hamba vahe. Kui on natukenegi suurem või väiksem see vahe originaal mõõdust, siis võivad tulla signaali vead ja ongi asi kuri kohe.Ala tempomaat ei töta peale 100 km/h
22-06-2009, 03:40 PM
Pole kavatsustki midagi asendama hakata. Lihtsalt hakkas huvitama kas ja kuidas on võimalik seal midagi aretada.
Kas keegi on kunagi ka proovinud abs-i aju kanaleid kokku panna, et üks andur ja näiteks 3 sisendit koos ? Iseasi mida aju sellest arvab.
22-06-2009, 03:57 PM
Heinar Kirjutas:Pole kavatsustki midagi asendama hakata. Lihtsalt hakkas huvitama kas ja kuidas on võimalik seal midagi aretada. Mul on mõttes, pole veel jõudnud katsetada.
23-06-2009, 03:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-06-2009, 02:15 PM ja muutjaks oli wdb240.)
Ma olen teinud. Vanemad süsteemid ei arva midagi. Küll aga arvad ise kui pidama ei saa :-) .Kujuta ette nüüd sellist olukorda, kui vasak esimene andur ei tööta ja tahad silata parema esimese anduri signaali kahe sisendi peale .Aju hakkab esimest vasakut ja paremat andurit korraga kinni pidurdama, aga ei näe, et vasak ratas on juba luhas kuna parem andur ütleb ju vasakule sisendile ka et ma käin veel ringi. Samas hakkab paremat ratast vabastada ,aga ei näe, et vasak ratas polegi lukku läinud ja tegelikult ratas polegi pidurdanud. Hüdraulika on ju ikka sul eraldi ühendatud ja tekib igasugu erilisi olukordasi. Mina väga ei soovitaks piduris süsteeme ringi aretada.Õigemini on see keelatud.
Mis sul muidu ültse muret teeb või mis aretamise eesmärgil sa infi kogud? Kas masin ei luba ketsi panna!!! Äkki on mõni parem lahendus olemas!!
23-06-2009, 11:23 AM
Esiteks - ei kavatse sedasi tänaval sõita.
Teiseks - Paljud autod sõidavad siiamaani ilma abs-ita ja sõidavad veel kaua aega edasi. Huvitav kas tuleks sellised masinad sinu arust ära keelata? Ja kruusateedel on abs üldse kurjast. Eraldi hüdraulika minuteada ainult esp süsteemidel.
23-06-2009, 02:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-06-2009, 03:07 PM ja muutjaks oli wdb240.)
Mina ei ole väitnud, et ABS-ita masinad tuleks ära keelata !!! Ma arvan, et me räägime siin erinevatest asjadest .Püüan siin vastata su küsimustele, kuid samas räägin ka ohust , mis ilmselt kaasnevad, kui ABS-i andureid sillata. Mina ütlesin seda, et ümberratsitud ABS-iga masin ei pruugi enam pidurdada nii hästi, kui ABS-iga masin. See on puhas kogemus mul elust enesest. ABS on ju mõeldud libeda ja väikese haardeteguriga teekattepeal pidurdamiseks. ABS loodi ju milleks!!!!! Selleks, et F1 formel saaks ära pöörata libedal teel ,et takistust vältida. Et ratas pidurdaks maksimaalselt, kuid ei lõpetaks pöörlemist sest ainult pöörlev ratas on juhitav. ABS ei peagi saama ennem tavalist pidurit pidama.
23-06-2009, 04:18 PM
Jah ristatud ABS võib tekitada olukordi mis on hullemad kui ilma ABSita või siis ABSiga masinal. Kah proovinud - ei soovita.
|
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
|