Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E250 s212 2013a tagumine õhkvedrustus
#1
Tere. 
Mure siis e250 2013a universaali tagumise õhkvedrustusega.
Nimelt on juhtunud varem, et laseb sõidu ajal tühjaks ja viskab kirja malfunction, on ka olnud hommikuid, kus on tagumik maas. Kui auto käivitada, siis ütleb, et oota natuke ja pumpab üles ja sõit jätkub. Kunagi, mingitel saitidel tuuseldades on meelde jäänud, et tehakse õhkvedrustuse kontrolli, pigem tekibki küsimus, et kuidas neid asju kontrollitakse? Kas need lahendused on usaldusväärsed või võetakse xx summa ja üteldakse, mida kuulda tahad, aga lõpuks vahetad ikka kompressorist patjadeni kõik välja?
Vasta
#2
Küsimuse püstitust lugedes tundub, et oled oma peas juba otsustanud, et niikuinii keegi ei viitsi midagi testida ja vahetatakse kliendi kulul kõik välja...

Reaalsus on see, et nähtamatu gaasi vähese lekkimise koha otsimine on räme ja tänamatu töö. Selleks kasutatav vedelik tuleb igal kahtlasele kohale peale pihustada ja siis oodata mullide ilmumist. Kui neid ei ilmu, siis jääb alati küsimus: kas leket ei ole või jäi ainet väheks... Kogemus (Hort, Lesven) muidugi aitab alustada kõige tõenäolisematest kohtadest. Veho peaks jälgima rangelt tehase protseduuri.

Hõlpsalt leitavad on ainult õhkulennanud padi ja kaitsme läbipõletavalt lühises kompressor.

Kõik muud variandid eeldavad rohkem või vähem käsitööd ja see maksab...

Kui leke on pidev ja väike, siis on kõik surve all olevad detailid kahtlased. Sealhulgas rõhupadi ise, millele oskavad kenasti mikromõrad tekkida, mis teatud asendis/kõrguse juures avaneda oskavad.
Vasta
#3
Ma just mõtlesingi jah, et mis meetodid neil on, kas kasutavad mingit udupeent uv valgusega tuvastavat tossu/ainet või siis otsivad ikka silmaga. Kuskil kunagi jäi silma, et tehakse seda kontrolli ka, aga kus, seda enam ei suuda leida, rks ta mõni ametlikum töögoda oli. Aga aitäh vastuse eest, kaasamõtlejad aitavad vahel paratamatust kinnitada, millega ise vb ei taha kohe leppida Big Grin
Vasta
#4
Seebivesi on parim sõber lekete leidmisel.
Üldiselt kui terve tagumik maas, siis kas andur vigane või klapiplokk. Vigast andurit on arvutiga lihtne testida, kui ikka näitajad anduril ei muutu või muutuvad katkendlikult, on viga anduris.
Klapiploki veatuvastus on natukene keerulisem, sest kogemuse pealt ütlen et 99% klapiploki viga üldse üles ei kirjutata. Saladuskatte all võin aga öelda, et kõik Wabco süsteemid (mis on ka sellel autol) töötavad aastast 98 samal põhimõttel. Kui klapiplokk on surnud, siis kompressorile käsklust ei anta ja tööle ei hakka. Klapid on avatud asendis. Ehk kui vahepeal töötab ja siis jälle mitte, on viga pigem ikkagi kõrguseanduris või selle hoovastikus, mis on kinni jäänud. Üsna levinud probleem meie kliimas.
Mingeid lekkeid pole mõtet antud juhul tegelikult eriti otsida, kui sõiduajal lambist terve tagaots maha kukub ja siis hetke pärast ja ellu ärkab.
Vasta
#5
Ma olen üritanud proovida endale selgeks teha seda protsessi, aga tulutult siiani. Ühesõnaga on kompressor, selle peal klapid vist ju, sealt läheb toru taha stange alla ja jagab õhu patjadele laiali. Mis eesmärki see jublakas veel täidab? Kas kõrgusandurit suudab peale stari ka teised seadmed kontrollida? Siin all paremas nurgas peab asju planeerima ja siis teab, kuhu poole auto nina keerata, kas pool päeva või terve päev autos Big Grin
Vasta
#6
Mul oli sääraselt, et viskas ka ühe külje alla (muidu kõik ok olnud) ning järgmisel hetkel tõstis ülesse ja oli korras. Korras oli ta ligi 2 nädalat kuniks nüüd on kohe kuulda, et parem tagumine õhkpadi laseb korralikult läbi ja tagumik on vastu maad. Eks peab padja ära vahetama, pole niisama mõtet käima panna ja kompressorit tülitada ning masinaga sõita.

(Aastaid tagasi kui oli esmane kogemus, siis ma malfunction peale kohest tähelepanu ei pööranud ning tänu sellele läks ka kompressor lõpuks läbi. Peale seda vaatan lahenduse poole niipea kui võimalik)

Andureid peaks saama kenasti kontrollida ning diagnostika käigus olema tuvastatav. Varasemalt anduriga küsimus olnud ja saadi kiirelt jälile. Näib, et sul ka pigem anduri küsimus, kui muu üldpildis paigas.

Aga tuleks ikka töökojast läbi käia, niisama ühte või teist 100% väita ei saa. Ja kui kompressor tõstab autot ülesse, siis pole ilmselt mõtet seda niisama vahetada. Mõni kuskil võib kärmelt soovitada, kuid reaalsuses ei oska nad ise ka öleda, kas ja kui pikalt kompressor veel toimib. Võib vabalt ka 2 aastat ilma küsimusteta.

Võimalikkus Kadrina Hõbenoolest uurida, kas seal läheduses meister nõus võtma ja tegelema õhkvedrustusega.
Vasta
#7
Päike on vahepeal korduvalt jälle loojunud, aga eile sai siis tagumine klapp/regulaator? ( asub taga stange all, mis jagab kompressorist tuleva õhu siis patjade vahel) ära vahetatud ja arvuti näitas, et vist olid valed kõrgused ja oli omast intervallist väljas käinud. Diagnostik tegi seal omad toimingud ja hommikul oli veel auto ilusti üleval. Loodetavasti ei hõiska liiga varakult ja oli asjast kasu.
Vasta
#8
(25-04-2023, 02:59 PM)Erkkin Kirjutas: Päike on vahepeal korduvalt jälle loojunud, aga eile sai siis tagumine klapp/regulaator? ( asub taga stange all, mis jagab kompressorist tuleva õhu siis patjade vahel) ära vahetatud ja arvuti näitas, et vist olid valed kõrgused ja oli omast intervallist väljas käinud. Diagnostik tegi seal omad toimingud ja hommikul oli veel auto ilusti üleval. Loodetavasti ei hõiska liiga varakult ja oli asjast kasu.

Kui tasakaal on paigas, kompressor pidevalt ei tööta, siis on vast okei. Kui hakkab selline anomaalia sisse tulema, kus üks külg on madalamal kui teised, siis mul endal siiamaani olnud küsimus pigem õhkpadjas. Eks kompressor tasakaalustab kuni kaitsme juhe näiteks läbi läheb ja siis lõpetab ka kompressor töö. Õnneks juhtme vahetus ei ole miskit hullu. Armatuuris üldpildis peaks üks hetk ikkagi infot andma, et "Malfunction" (kui pole ise anomaaliat veel näinud) ning soovituslik pöörduda ikkagi asap töökotta. Viga ei pea alati suur olema, kuid tasub tähelepanu pöörata, et suuremaid väljaminekuid ennetada.

Kuid esialgse kirjelduse puhul pole välistatud, et klapiplokk naljatas. Saan aru, et siis käibki auto ülesse alla ja võib ebaühtlaselt tasandeid hoida. Iseasi kas seda ülesse alla käimist on koheselt ka võimalik näha või mitte ja kas ühel hetkel see süveneb.

On õnnestunud ka pool aastat katkise õhkpadjaga sõita (esmane Airmatic ja null kogemust), aga lõpuks andis kompressor otsad ning sai kotti rohkem kergendatud. Nii õhkpadi kui ka kompressor (Malfunction oli armatuuris olemas). Olnud ka kogemus, kus paigaldati uus õhkpadi, 4 kuud pidas vastu ja andis otsad. Siinkohal garantii tootele on oluline.

Boonusena leidsin ühe video, mis hiljaaegu YouTube keskkonda tulnud. Olen ka ise vastuseid otsinud ja soovinud rohkem teada.
Siin selline 1.5 tunnine ülevaade ja arutelu õhkvedrustusest. Õhkvedrustuse ülevaade - Mercedes Airmatic air suspension
Vasta
#9
Tere jälle. Vahepeal olukorda jälgitud ja saab veel nuriseda. Nimelt peale viimast postitust langetas ta jälle tagumise otsa maha, aga õhtul kui käisin sõitmas ja jõudsin tagasi, siis oli tekkinud maja ette rohkem autosid ja hakkasin parkjma 10m eemal tavalisest kohast ja ei juhtu midagi. Parkisin jälle vanasse kohta, jälle perse maas... nüüd seisab jälle uues kohas ilusti. Maapinna kalded natuke erinevad, vanas kohas kalle suurem nina sujnas, kui uues. Kas on võimalis, et jätab kuskil miskit halvasti pingesse ja siis hakkab padi lekkima( proovitud kässariga, kui ilma). Teine küsimus, kas taga kuskil on mõni relee/moodul mis niinimetatult äratab auto ellu, kui pole pikalt näpitud? Teed lukust lahti, klõps. Tükk aega seisnud, avad ukse, klõps. Kas võib asi olla esimeses kõrguse anduris? Iseenesest, kui masin puldist lukustada, siis ei tohiks enam ju vist ta ennast korrigeerida vastavalt kalletele jn.
Vasta
#10
Peale lukustamist elab see massin veel tükk aega oma elu enne kui uinub.  Minu oma laseb peale tagaluugi avamist või auto lukustamist kohe perse mõne sentimeetri võrra alla. Vahepeal on selline tunne, et nagu mingi güro süsteem püüab parkivat autot alati tasakaalu seada.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#11
(09-05-2023, 10:28 AM)vreps Kirjutas: Peale lukustamist elab see massin veel tükk aega oma elu enne kui uinub.  Minu oma laseb peale tagaluugi avamist või auto lukustamist kohe perse mõne sentimeetri võrra alla. Vahepeal on selline tunne, et nagu mingi güro süsteem püüab parkivat autot alati tasakaalu seada.

Eks see kõrguse andurite värk on suuremjaolt esitulede pärast ka vist, et auto püsiks sirgena ja ei ajaks tulesid kõrgele
Vasta
#12
Mul lükkab samuti taguosa allapoole, kui uksed lukku panna. Kallaku peal võib ikka väikene erinevus tulla ning mingi hetk ta siis korrigeerib paika. Täpselt ei tea öelda millal, see on nii et kuidas kunagi.

Kui aga järjepidevalt üks külg rohkem nähtavalt madalamal või teatud asendis on ja teatud asendis pole madalal, siis võib ka väike leke olla. Siiamaani enamasti selles küsimus olnud. Lihtsalt ühes asendis surub lekke koha rohkem kinni ja ei tule läbi. Muus asendis rohkem avatud.

Täitsa maha ta ikka ei tohiks minna. Mul läks samuti täitsa maha ning peale seda oli 2 nädalat veel “korras” ning siis maha ta jäigi.

Ja ega leke peagi suur olema, võid saada veel jupp aega sõita enne kui hakkab suuremaid ilminguid andma. Tõsta masin astmele 2 ja vaata, kas läheb kiiremini tühjaks, on rohkem kaldus. Proovi tasane pind leida.
Vasta
#13
(09-05-2023, 11:29 AM)Erkkin Kirjutas:
(09-05-2023, 10:28 AM)vreps Kirjutas: Peale lukustamist elab see massin veel tükk aega oma elu enne kui uinub.  Minu oma laseb peale tagaluugi avamist või auto lukustamist kohe perse mõne sentimeetri võrra alla. Vahepeal on selline tunne, et nagu mingi güro süsteem püüab parkivat autot alati tasakaalu seada.

Eks see kõrguse andurite värk on suuremjaolt esitulede pärast ka vist, et auto püsiks sirgena ja ei ajaks tulesid kõrgele

Esitulede kõrgused on omaette teema ja patjadel pole sellega seost. T mudelitel korrigeerib patjadega tagaosa kõrgust, et ei oleks kas liiga püsti või koormatuna vastu maad.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  2011 E250 2.1 tdi ,150kw,212 Top up coolant indrek555 8 185 4 tundi tagasi
Viimane postitus: indrek555
  S212 4MATIC vibratsioon Ott 2 144 21-10-2024, 12:47 PM
Viimane postitus: Ott
  S212 3.0 170kw 2010a kütuse etteandepump undab mersik95 1 328 03-10-2023, 11:42 AM
Viimane postitus: vreps
  3.0 170kw S212 kütuse tagasivoolu mure mersik95 18 1,609 03-08-2023, 01:52 PM
Viimane postitus: jsv
  w212/S212 350CDI raputus/väristamine hommikul külma mootoriga mersik95 7 1,854 10-04-2022, 08:46 PM
Viimane postitus: v6sa
  w211 universaali tagumine õhkvedrustus marko178 1 764 20-01-2022, 07:38 AM
Viimane postitus: madis71
  w212 õhkvedrustus lemps123 2 840 21-12-2021, 10:45 PM
Viimane postitus: v6sa
Sad E250 atm kastiga mingi jamps Steltsik 1 763 28-05-2021, 12:25 PM
Viimane postitus: vreps
  w124 tagumine stabika kinnitus lahti roostetanud nils_ 12 6,548 02-05-2021, 09:13 AM
Viimane postitus: nils_
  1996 S124 E250 DIESEL tagakojamees töötab pidevalt nostromo 2 1,650 25-08-2020, 04:43 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne