| 
		
	
	
	
		
	Postitused: 41 
	Teemad: 11 
	Liitus: Aug 2008
	
 Maine: 
0 
	
		
		
		18-02-2011, 11:09 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 18-02-2011, 11:10 PM  ja muutjaks oli siimsl1.)
	
	 
		Tere oleks siis mure e300td 130kw kütuse pumbaga. 
Pump on boch-i oma ja reas 6 
Et siis auto töötab eba ühtlaselt, hommikul käima pannes aurab ja haiseb kütuse järgi, sureb välja alatihti.Kui juba soojaks käib on enam vähem normaalne aga kütet rüüpab ikka palju. 
Käisin siis taga diislimeistrites öeldi et pump õhtal et olevat niipalju juba peale keeratud et enam pole teha midagi et kas käin lauale 10 000.- või ostan ise uue. Viisin ta siis pääskülas asuvale mingisse diisli töökotta ja sealt öeldi et on rikkis mingine tagasi voolu klapp mis ei pidavat survet hoidma ala 1.5 bar ostsin siis uue klapi mis sama sugune,kui seda läbi puhuda siis õhk ühtpidi liigub teistpidi mitte. Bosh-i esindusest öeldi et uus ka vigane kuid paljud üttlevad et see ei peagi mingit survet pumbas hoidma. niiet mai teagi enam mis teha ehk kellelgi old sama jama ja saab mingeid näpunäiteid anda mida või kuidas peaks toimima. Panen ka pildi milline see klapp välja näeb.
http://fotoalbum.ee/photos/siimsl1/81568595
http://fotoalbum.ee/photos/siimsl1/81568597 
	
	
	
		
	Postitused: 41 
	Teemad: 11 
	Liitus: Aug 2008
	
 Maine: 
0 
	
	
		Kas tõesti ei tea keegi kus võiks viga leiduda.Või mida peaks tegema,nt kuhugi teise kohta viima kontrolli ?
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,277 
	Teemad: 33 
	Liitus: Apr 2007
	
 Maine: 
7 
	
	
		Oli vist Oisu, kus on kõva diislimees. Ja eks siin foorumiski teadjamaid.
	 
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.www.hobenool.eu 
5227858
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,277 
	Teemad: 33 
	Liitus: Apr 2007
	
 Maine: 
7 
	
	
		Edit: selgus, et Oisu ei ole ikka see koht vaid hoopis Lepna, Rakvere lähedal.
	 
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.www.hobenool.eu 
5227858
 
	
	
	
		
	Postitused: 41 
	Teemad: 11 
	Liitus: Aug 2008
	
 Maine: 
0 
	
	
		 (21-02-2011, 02:54 PM)R129 Kirjutas:  Edit: selgus, et Oisu ei ole ikka see koht vaid hoopis Lepna, Rakvere lähedal. 
Ja sealt ma ka abi sain. 
tanud.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 594 
	Teemad: 27 
	Liitus: Nov 2007
	
 Maine: 
0 
	
	
		Krt ja ei või ometigi öelda, et milles probleem oli. Et teeks teistel elu lihtsamaks või nii...
	 
	
	
	
		
	Postitused: 8,336 
	Teemad: 100 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
37 
	
	
		Vahi, mis teema on tekkinud ja mul kahe silma vahele jäänud.   
Jah, diiselmootori kõrgesurvepumba (ja tegelikult kogu madalsurvelise süsteemi täitumise eest hoolitseb rõhuklapp, mis on kõrgesurvepumba tagasivoolus. Pihustite ülevool peaks olema nii väike, et sealtkaudu lahkuv kütus ei mõjuta süsteemi madalsurveosa tööd märkimisväärselt.
 
Etteandepump peab tekitama rõhu 5 (panin praegu mälu järgi, AD ei soostu käivituma  ) bar ja toosama klapp seda ka hoidma. Nii on tagatud plunzerpaaride täitumine ja õhu eemalpüsimine süsteemist.
 
Üsna väheusutav, et uus detail vigane oli (kuigi see on võimalik). Pigem tasuks kontrollida etteandepumba rõhku (ja tegelikku tootlikkust sel rõhul). Samas on need mõõtmised mõistlik lasta teha mõnel diislipoel, kel nii vajalikud riistad kui teadmised olemas.
 
Kuna teemaalgatajal olevat asi korras, siis huvitab, kummast viga leiti - surveklapist või etteandepumbast?
 
Muide, too surveklapp on ehitatud kokku pumba tagasivoolu stutsiga:
http://www.peachparts.com/shopforum/atta...1236616016 
	
	
	
		
	Postitused: 41 
	Teemad: 11 
	Liitus: Aug 2008
	
 Maine: 
0 
	
	
		Helistasin siis sinna lepna mehele ja saatsin talle ka meili koos pumba koodide ja poldi pildiga. Tema arvas samuti et ei saa olla selle tagasivoolu klapis asi et on miskit muud. Esialgu lasin tookojas kokku tagsi panna et eks vaatab mis jama on, vahetati kull ara kutusefilter ja keerati suudet mmis oli hiline natuke varasemaks. sellest kadus ka kulmkaivitus valge aur aga diisli haisu naq ikka suitsu sees. Toomees raakis ka seda et ml on pump umber tehtud et kutus peaks minema labi plokikuljes oleva soendi aga praegu otse,vb selles mingi konks. Igalpool raagivad eri juttu niiet ei teagi peaks viima silberautose siis asi kindel. Aki targemad oskavad oeda miks vahest tootab turbo vahest mitte ? Moni arvab et etteande pump ei toota korralikult moni arvab et mingi turbo aju nassus.
 
	
	
	
		
	Postitused: 8,336 
	Teemad: 100 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
37 
	
		
		
		23-02-2011, 10:51 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2011, 10:57 AM  ja muutjaks oli v6sa.)
	
	 
		See kütuse soojendus pole hädavajalik (kuigi mõnus küll - nii mõnigi laseb selle toel suvise kütusega ringi). 
Alustame algusest:
 kui palju on mootori surved?
kas kõik hõõgküünlad toimivad?
kas kõik pihustid on korralikud?
pritsehetkest juba räägiti, see peab olema piisavalt varajane.
 
OM606 kohta on hetkel kõige targem ilmselt kasutaja MBMadu - tema pani selle tööle oma G peale.
 
Silberisse ei tasu selle pilliga minna. Eelmainitud mõõtmised teeb ära suvaline diislipood. Kui pumpa ikkagi kahtlustad, siis soe soovitus on suhelda Soomest PPD või Mynädieseli meestega - nemad vähemalt teavad, mida teevad. 
Eestis on kiidetud Lennuvälja lähistel pesitsevat diislispetsi Vambolat (5140286), kuid minul temaga isiklik kogemus puudub. Kunagi sai suheldud OM602 pumba teemal ja ta pakkus kuluvosade vahetuse kogumaksumuseks 3,5-5 kEEK.
 
Turbo rõhku reguleeritakse mitme temperatuuri, automaatkasti soovide ja gaasipedaali asendi alusel. Kuid enne ajukirurgide manu minekut vaata, et kõik voolikud ja pistikud ikka terved ja kinni oleksid! Ning Mootorisurma  (EGR) toimimises (või toimimatuses, kui see on pimedaks tehtud) veendu kah.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 41 
	Teemad: 11 
	Liitus: Aug 2008
	
 Maine: 
0 
	
	
		Nii läksin siis autole töökotta järgi,algul ei taht üldse käima minna. 
Siis kuidagi longastes läks,auru oli mehiselt. sõites näitas kütte kuluks 15l/100km 50km/h mis on natuke kahtlane. turbo töötas seni kuni välja suretasin,uuesti töölepannes ei töödanud. peale suretamist jälle töötas. 
Aga helistan ja uurin mis see vambola räägib. 
Tänud info eest    
	
	
	
		
	Postitused: 639 
	Teemad: 8 
	Liitus: Feb 2006
	
 Maine: 
15 
	
	
		Kuna ise sinna kapote alla näinud ei ole (mis seal ümber tehtud????) siis väga kõva hälega ei hakkaks  lõugama, aga...  nendel masinatel on  enne kõrgsurve  pumpa üks kaval klapp. Tavaliselt  jookseb kütust selle klapi ja kõrgsurve pumba vahelt. See on suretus/käivitus klapp. Point  on selles, et kui süüte sisse paned ja mootorit käivitad, siis etteande pump pumpab kütuse  läbi klapi kõrgsurve  pumpa. Kui suretad, siis pumpab  etteande pump kütuse  Kõrgsurve  pumbast paaki tagasi. Kui masin ei sure välja  klapi suretuse peale, siis suretatakse minu mäletamist mööda kuidagi pumba elektroonika abil.  Kui nüüd etteande pump on kehva, siis  on suhteliselt  halb käivitus ja probleemid ka masina  minekus. Samuti on ka suretus  teinekord  väga  vaevaline. Kord oli masin, mis ei surnudki välja    Viga oli jällegi etteande pumbas, See mitte ei pumpanud  kütust konkreetselt A-st ---> B -sse   vaid  lõõtsustas  küttega  A ja  B vahel. 5%  ikka  pumpas edasi. Ühesõnaga : etteande pump peab sellel süsteemil  väga hea oleam.
 
Kui küttekulu näitab väga suurt, siis keerati pumpa pigem maha. 
Kuigi  ma isiklikult ei teagi, kuidas on seda elektrooniliselt juhitavat  pumpa võimalik ültse peale maha keerata.  Siinkohal ma sõna ei võta, sest ma ei ole kursis 100% .  Küll tean seda, et W210 300td pumbas toimub kütuse rikastamine magnet regulaatori abil ja selle asendit jälgitakse induktiiv pool anduritega faasinigke põhimõttel. Süütenurga reg,  käib aga  ikka  nii nagu Bellarussil    tsentrifugaaal regulaatoriga. Enamustal jäävad need kohapeal proovides ca 3000 rpm i juures hätta . 
(sinine heitgaas ja lebaühtlane töö on selle tõestuseks)
	
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,519 
	Teemad: 60 
	Liitus: Nov 2006
	
 Maine: 
5 
	
		
		
		23-02-2011, 09:32 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2011, 09:34 PM  ja muutjaks oli hannes_s.)
	
	 
		 (18-02-2011, 11:09 PM)siimsl1 Kirjutas:  Viisin ta siis pääskülas asuvale mingisse diisli töökotta ja sealt öeldi et on rikkis mingine tagasi voolu klapp mis ei pidavat survet hoidma ala 1.5 bar ostsin siis uue klapi mis sama sugune,kui seda läbi puhuda siis õhk ühtpidi liigub teistpidi mitte. Bosh-i esindusest öeldi et uus ka vigane kuid paljud üttlevad et see ei peagi mingit survet pumbas hoidma. niiet mai teagi enam mis teha ehk kellelgi old sama jama ja saab mingeid näpunäiteid anda mida või kuidas peaks toimima. Panen ka pildi milline see klapp välja näeb.
 http://fotoalbum.ee/photos/siimsl1/81568595
 http://fotoalbum.ee/photos/siimsl1/81568597
 
Lugesin ka teemat ja täpsustaks ühe asja. Bosch raamatu väitel peab tagasivoolu klapp avanema 2-3 bar juures.
 ![[Pilt: lk12.jpg]](http://img545.imageshack.us/img545/1580/lk12.jpg)  
	
	
	
		
	Postitused: 41 
	Teemad: 11 
	Liitus: Aug 2008
	
 Maine: 
0 
	
	
		No nii olen nuud soitnud selle masinaga ala 600km ja kutust vist votab nuud normaalselt. Suutekuunlad on koik vahetatud ja kaima laheb seni normaalselt pole kordagi suitsend ega aurand, ulevaatuses oeldi et hetigaasid head naiduks uttles mingine 0.6.Aga viga turbos endiselt, kui on vihmane voi niiskem ilm turbo ei toota ja vabakaiguga proovides poorded ule 4600 ei lahe kuidagi. Samas kui ilm kuiv tootab lakkamatult ja poorded lahevad 5500. Ehk keegi oskaks oelda kust hakkata viga taga ajama.
 
 
 Eelnevate probleemide lahenuseks vois olla siis Kutuse filtri vahetus mis sai muidugi ka eelmisel suvel vahetatud ja keerati ka suute nurka.
 
	
	
	
		
	Postitused: 4 
	Teemad: 1 
	Liitus: Dec 2021
	
 Maine: 
0 
	
	
		 (22-02-2011, 02:52 PM)v6sa Kirjutas:  Vahi, mis teema on tekkinud ja mul kahe silma vahele jäänud. 
 Jah, diiselmootori kõrgesurvepumba (ja tegelikult kogu madalsurvelise süsteemi täitumise eest hoolitseb rõhuklapp, mis on kõrgesurvepumba tagasivoolus. Pihustite ülevool peaks olema nii väike, et sealtkaudu lahkuv kütus ei mõjuta süsteemi madalsurveosa tööd märkimisväärselt.
 
 Etteandepump peab tekitama rõhu 5 (panin praegu mälu järgi, AD ei soostu käivituma
  ) bar ja toosama klapp seda ka hoidma. Nii on tagatud plunzerpaaride täitumine ja õhu eemalpüsimine süsteemist. 
 Üsna väheusutav, et uus detail vigane oli (kuigi see on võimalik). Pigem tasuks kontrollida etteandepumba rõhku (ja tegelikku tootlikkust sel rõhul). Samas on need mõõtmised mõistlik lasta teha mõnel diislipoel, kel nii vajalikud riistad kui teadmised olemas.
 
 Kuna teemaalgatajal olevat asi korras, siis huvitab, kummast viga leiti - surveklapist või etteandepumbast?
 
 Muide, too surveklapp on ehitatud kokku pumba tagasivoolu stutsiga:
 http://www.peachparts.com/shopforum/atta...1236616016
 Kus asub sellel masinal etteande pump.
	 
	
	
	
		
	Postitused: 8,336 
	Teemad: 100 
	Liitus: Nov 2005
	
 Maine: 
37 
	
	
		Pumba vasemal küljel, sellel pildil raamis eespool olev ümmargune vidin, millel kaks vooliku küljes: ![[Pilt: 91uzocf9BiL._AC_SL1500_.jpg]](https://m.media-amazon.com/images/I/91uzocf9BiL._AC_SL1500_.jpg)  |