20-01-2024, 09:54 PM
2022 kevadel otsustasin hinges haigutava tühjuse täiteks otsida välja ühe suure mootoriga bensuka. Olin sõitnud facelift 219 masinaga 4 aastat ning eeldasin et sarnast mugavust ning luksuslikkust suudab pakkuda vaid S klass. E200 mis oli CLSi asenduseks saabunud oli lihtsalt liiga plastik ja uimane CLSiga võrreldes.
Ma polnud ju tegelikult sõitnud varem ühegi W220-iga, ainult netist lugenud ning kuulutusi vaadanud, aga ühel kevadisel laupäeval hakkasin ma kõiki sõelale jäänud kuulutusi läbi helistama. Neljast väljavalitust vastas kõnele ainult üks ja peale poole tunnist rehvi toksimist läksin ma koju järele mõtlema. Tunnid möödusid, rohkem keegi ei vastanud ega tagasi ei helistanud ning ainus viis rahu saada oli see sama helesinine unistus oma ukse ette veeretada.
Mulle meeldivad erinevad autod, aga see S meeldib ka endale arusaamatutel põhjustel. Tal on suur inerts. Maanteel sõit on nagu purjetamine, õõtsud vaikselt üles ja alla ilma erilise rahmeldamise ja kärata. Möödasõite tehes tõstavad kõik 8 silindrit natuke oma tempot, käike pole vaja kuskile vahetada ja manöörvist annab märku vaid suunatule klõpsumine. Muidugi kui tahta müra teha ja kuulata mootorit laulmas, siis võib alati vahetada paar käiku madalamaks ja kõik pedaalivajutused on palju närvilisemad.
Samas on tunda et möödunud on ikka hea hulk aastaid sellest kui see auto esimest korda päevavalgust nägi. Kere paindub ja liigub ning salongi on seetõttu tekkinud naksumised ja kriginad. Armatuur natuke nagiseb kui sõita üle lamava politseiniku. Istmed krudisevad kui pikema sõidu ajal juht nihelema hakkab ja plastikud on muutunud kuivaks ja rabedaks.
Varustust ei ole ka sellel konkreetsel autol just palju, kuid õnneks on palju asju võimalik hiljem ise lisada ja erinevaid kaabliköidiseid, mooduleid ja nupukesi on mul kokku kogutud juba arvestatav hulk.
Aga päeviku mõttes hakkas see asi peale umbes järgnevalt
2022-06
Esimese asjana hakkas mind häirima veidi ebaühtlane tühikäik. Aeg-ajalt kippus mõni löök vahele jääma, kuid seda piisavalt harva ja ebaregulaarselt et mingisugust veateadet tegelikult kuskile ei salvestunud. Lihtsalt hoolduse mõttes vahetasin ära kõik süüteküünlad ning küünlajuhtmed.
Kui küünlad olid kõik 16 tk ühesugused, siis juhtmeid oli 5 erinevat pikkust. Asenduseks valisin NGK 4292 küünlad ning BOSH juhtmed.
2022-08
Järgmiseks oli mind juba algusest peale häirinud pidurdamisel tekkiv vibratsioon. Rool ei värisenud ja polnud kindel kas on esimesed või tagumised kettad läbi seega viisin auto Lesvenisse. Peale testisõtitu helistas mulle meister tagasi ning ütles, et midagi liiga kulunud ei ole ja et tema samuti proovisõidu põhjal kindlalt öelda ei oska kummast otsast värin tuleb. 50/50 oli võimalus ning tehtud said esimesed kettad ja klotsid. Õnneks see lahendas ka vea ja pidurdus oli jälle sujuv ja sile.
2022-10
Oktoobris sai palju asju tehtud ja kõige märkimiväärsem neist oli ilmselt esitulede taastamine. Tõsi küll, see saaga tegelikult läbi alles üle aasta hiljem- ega kiirustades head asja ei saagi.
Aga tollel korral olid need tuled ikka väga hädised. Vasak tuli oli teist värvi, kõrgust auto reguleerida ei osanud/saanud ning parempoolsel tulel ei liikunud katik valgusvihu eest ära kui täistuledele ümber lülitada. Ja valgustugevus oli ikka väga ohtlik.
Tegin mis teha tuli ja otsustasin tellida retrofitlab lehelt uued projektorid, ballastid ja pirnid.
Tulesid avades tegin natuke juhtmeid ümber, viskasin vanad ballastid minema ja lisasin kõrvalistuja jalgade juurde prefacelift mudelilt kõrguse reguleerimise mooduli.
Tulemuseks olid ilusad ja eredad tuled, selge lõikejoonega ning kõrguse reguleerimine toimis nagu vaja. Ainus mure oli see et paari päeva möödudes kukkus vasaku projektori ümber ehisvõru ära ning parempoolne vajas natuke hermeetikut juurde. Ehk siis uus avamine oli juba plaanis enne kui vana täielikult lõppeda sai.
Lisaks sai oktoobris tehtud õlivahetus koos vajalike filtritega ning mõlemad tagumised susisevad ukselukud asendatud teiste lukkudega. Kuna soft close lukud maksid sama raha mis tavalised lukud siis said sinna paigaldatud ka isesulguvad lukud ning need arvutiga ilusti sisse lülitatud. Nüüd on siis ainult esimeste uste kord, aga kuna need toimisid algusest peale ilusti siis ei olnud prioriteet neid kohe osta. Juhiukse lukud on ka igal pool lammutustes juba pika ja raske elu läbi elanud seega tasuks ehk see ainsana uus osta. Või äkki RHD auto vasak lukk?
2022-12
Detsebris oli esimene kord kui auto küsis ise tähelepanu. Üks tagumistest ABS anduritest vajas vahetust ning remont sattus iroonilisel kombel tollele päevale kui Birgit Tallinnlasi kimbutas. Hommikul viisin auto sinna ning sõitsin tõukerattaga tööle, õhtul sama asi teistpidi tagasi. Suured lumehanged ja vallid olid majade vahel ning mina proovisin lamellrehvi ja ilma lumelabidata lükkamata kohale parkida. Airmatic on tõesti abiks kui auto on kõhu peale kinni jäänud ning ma saan nupuvajutusega natuke kliirentsit lisada. Toimis korra ja toimis kaks, kuid kolmandal korral jäin ma tagurdades kõhu peale juba tõstetud režiimis ja ega siis ei olnudki muud teha kui tuli hakata käte ja jalgadega auto alt lund välja kaapima. Aega läks aga asja sai.
Detsembris oli ka aeg minna ülevaatusele ning see tähendas et ma pidin vähemalt ühe esitule uuesti avama. Kuna esimene avamine läks nii kiiresti ja muretult, siis teisel korral olin juba muutunud natuke lohakamaks ja uljamaks. Rest millele tuli ahjus toetus oli natuke liiga kõrgel ning tule tagune plastikkorpus muutus pehmeks ja oluliselt vähem viskoosseks kui ta oli varem. Tulemuseks oli sulanud pistik ja kõrguse reguleerimise mootori kinnitus. Pistiku ma voolisin piisavalt sarnaseks esialgsele et ühendada juhtmed, kuid kõrguse reguleerimine kaotas oma tööulatusest vist umbes 80%. Vasak tuli langes seinal ehk vaid paar cm samal ajal kui parempoolne sõitis ilusti terves ulatuses alla ja seejärel üles tagasi.
Aga ülevaatusele ma läksin ja läbi ma sain, ennast jäi see muidugi kõvasti häirima.
Ja viimane asi mis 2022 aastasse veel mahtus oli termostaadi vahetus. Ei midagi erilist, ei midagi keerulist.
Ma polnud ju tegelikult sõitnud varem ühegi W220-iga, ainult netist lugenud ning kuulutusi vaadanud, aga ühel kevadisel laupäeval hakkasin ma kõiki sõelale jäänud kuulutusi läbi helistama. Neljast väljavalitust vastas kõnele ainult üks ja peale poole tunnist rehvi toksimist läksin ma koju järele mõtlema. Tunnid möödusid, rohkem keegi ei vastanud ega tagasi ei helistanud ning ainus viis rahu saada oli see sama helesinine unistus oma ukse ette veeretada.
Mulle meeldivad erinevad autod, aga see S meeldib ka endale arusaamatutel põhjustel. Tal on suur inerts. Maanteel sõit on nagu purjetamine, õõtsud vaikselt üles ja alla ilma erilise rahmeldamise ja kärata. Möödasõite tehes tõstavad kõik 8 silindrit natuke oma tempot, käike pole vaja kuskile vahetada ja manöörvist annab märku vaid suunatule klõpsumine. Muidugi kui tahta müra teha ja kuulata mootorit laulmas, siis võib alati vahetada paar käiku madalamaks ja kõik pedaalivajutused on palju närvilisemad.
Samas on tunda et möödunud on ikka hea hulk aastaid sellest kui see auto esimest korda päevavalgust nägi. Kere paindub ja liigub ning salongi on seetõttu tekkinud naksumised ja kriginad. Armatuur natuke nagiseb kui sõita üle lamava politseiniku. Istmed krudisevad kui pikema sõidu ajal juht nihelema hakkab ja plastikud on muutunud kuivaks ja rabedaks.
Varustust ei ole ka sellel konkreetsel autol just palju, kuid õnneks on palju asju võimalik hiljem ise lisada ja erinevaid kaabliköidiseid, mooduleid ja nupukesi on mul kokku kogutud juba arvestatav hulk.
Aga päeviku mõttes hakkas see asi peale umbes järgnevalt
2022-06
Esimese asjana hakkas mind häirima veidi ebaühtlane tühikäik. Aeg-ajalt kippus mõni löök vahele jääma, kuid seda piisavalt harva ja ebaregulaarselt et mingisugust veateadet tegelikult kuskile ei salvestunud. Lihtsalt hoolduse mõttes vahetasin ära kõik süüteküünlad ning küünlajuhtmed.
Kui küünlad olid kõik 16 tk ühesugused, siis juhtmeid oli 5 erinevat pikkust. Asenduseks valisin NGK 4292 küünlad ning BOSH juhtmed.
2022-08
Järgmiseks oli mind juba algusest peale häirinud pidurdamisel tekkiv vibratsioon. Rool ei värisenud ja polnud kindel kas on esimesed või tagumised kettad läbi seega viisin auto Lesvenisse. Peale testisõtitu helistas mulle meister tagasi ning ütles, et midagi liiga kulunud ei ole ja et tema samuti proovisõidu põhjal kindlalt öelda ei oska kummast otsast värin tuleb. 50/50 oli võimalus ning tehtud said esimesed kettad ja klotsid. Õnneks see lahendas ka vea ja pidurdus oli jälle sujuv ja sile.
2022-10
Oktoobris sai palju asju tehtud ja kõige märkimiväärsem neist oli ilmselt esitulede taastamine. Tõsi küll, see saaga tegelikult läbi alles üle aasta hiljem- ega kiirustades head asja ei saagi.
Aga tollel korral olid need tuled ikka väga hädised. Vasak tuli oli teist värvi, kõrgust auto reguleerida ei osanud/saanud ning parempoolsel tulel ei liikunud katik valgusvihu eest ära kui täistuledele ümber lülitada. Ja valgustugevus oli ikka väga ohtlik.
Tegin mis teha tuli ja otsustasin tellida retrofitlab lehelt uued projektorid, ballastid ja pirnid.
Tulesid avades tegin natuke juhtmeid ümber, viskasin vanad ballastid minema ja lisasin kõrvalistuja jalgade juurde prefacelift mudelilt kõrguse reguleerimise mooduli.
Tulemuseks olid ilusad ja eredad tuled, selge lõikejoonega ning kõrguse reguleerimine toimis nagu vaja. Ainus mure oli see et paari päeva möödudes kukkus vasaku projektori ümber ehisvõru ära ning parempoolne vajas natuke hermeetikut juurde. Ehk siis uus avamine oli juba plaanis enne kui vana täielikult lõppeda sai.
Lisaks sai oktoobris tehtud õlivahetus koos vajalike filtritega ning mõlemad tagumised susisevad ukselukud asendatud teiste lukkudega. Kuna soft close lukud maksid sama raha mis tavalised lukud siis said sinna paigaldatud ka isesulguvad lukud ning need arvutiga ilusti sisse lülitatud. Nüüd on siis ainult esimeste uste kord, aga kuna need toimisid algusest peale ilusti siis ei olnud prioriteet neid kohe osta. Juhiukse lukud on ka igal pool lammutustes juba pika ja raske elu läbi elanud seega tasuks ehk see ainsana uus osta. Või äkki RHD auto vasak lukk?
2022-12
Detsebris oli esimene kord kui auto küsis ise tähelepanu. Üks tagumistest ABS anduritest vajas vahetust ning remont sattus iroonilisel kombel tollele päevale kui Birgit Tallinnlasi kimbutas. Hommikul viisin auto sinna ning sõitsin tõukerattaga tööle, õhtul sama asi teistpidi tagasi. Suured lumehanged ja vallid olid majade vahel ning mina proovisin lamellrehvi ja ilma lumelabidata lükkamata kohale parkida. Airmatic on tõesti abiks kui auto on kõhu peale kinni jäänud ning ma saan nupuvajutusega natuke kliirentsit lisada. Toimis korra ja toimis kaks, kuid kolmandal korral jäin ma tagurdades kõhu peale juba tõstetud režiimis ja ega siis ei olnudki muud teha kui tuli hakata käte ja jalgadega auto alt lund välja kaapima. Aega läks aga asja sai.
Detsembris oli ka aeg minna ülevaatusele ning see tähendas et ma pidin vähemalt ühe esitule uuesti avama. Kuna esimene avamine läks nii kiiresti ja muretult, siis teisel korral olin juba muutunud natuke lohakamaks ja uljamaks. Rest millele tuli ahjus toetus oli natuke liiga kõrgel ning tule tagune plastikkorpus muutus pehmeks ja oluliselt vähem viskoosseks kui ta oli varem. Tulemuseks oli sulanud pistik ja kõrguse reguleerimise mootori kinnitus. Pistiku ma voolisin piisavalt sarnaseks esialgsele et ühendada juhtmed, kuid kõrguse reguleerimine kaotas oma tööulatusest vist umbes 80%. Vasak tuli langes seinal ehk vaid paar cm samal ajal kui parempoolne sõitis ilusti terves ulatuses alla ja seejärel üles tagasi.
Aga ülevaatusele ma läksin ja läbi ma sain, ennast jäi see muidugi kõvasti häirima.
Ja viimane asi mis 2022 aastasse veel mahtus oli termostaadi vahetus. Ei midagi erilist, ei midagi keerulist.