Postitused: 274
Teemad: 28
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
28-07-2018, 12:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-07-2018, 12:52 PM ja muutjaks oli ville.)
Tere!
Mul m278 mootoriga GL450, mil originaalis 270kw. Kuna KW-sid on tehase poolt vähendatud 50 võrra, siis saaks chippimise teel juurde maagilised 100+ kilowatti.
Kas seda tasub teha?
Või lasta tõsta ainult kuni 320 kw-ni nagu GL500-l?
Kui jah, siis kellel?
Millised on riskid?
Kas m278 peab need 370kw vastu?
Kuna teema minu jaoks aktuaalne, siis olen seda viimati põgusalt uurinud ja tekstid, mida lugenud seinast-seina.
Kommenteerige need, kes midagi jagavad, naised saunas... pole mõtet kampa lüüa.
Andke nõu!
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
29-07-2018, 10:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-07-2018, 10:41 AM ja muutjaks oli hents99.)
Kui jõust puudu jääb, siis on mõistlik, aga erinevalt diislitest kütusekulu nt suureneb. Samas kindlasti paraneb reageering gaasipedaalile (muudetakse drosseli/pedaali anduri karakteristikat)
St chiptuningu mõte on eelkõige ökonoomsus (tarbesõidukite tarbeks).
Endal vähemalt kogemus puudub sellise mootoriga...aga tundub äge mootor olevat. Lihtsalt saab jõudu juurde, iseasi mis jõuülekanne teeb, sest väänet tuleb ikka päris palju.
Pole andmeid vaatand, palju hetkel väänet on?
Postitused: 274
Teemad: 28
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
29-07-2018, 11:30 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-07-2018, 12:00 PM ja muutjaks oli ville.)
Praegu peaks olema 550Nm väänet peale chippi 820Nm. Samas GL500-l on originaalis 700Nm. GL450 ja GL500 peaksid tehnika poolest olema copy/paste.
Otseselt jõust väheseks ei jää, no kus sa ikka meil siin väga paugutad.
Aga lihtsalt teadmine, et võiks olla palju rohkem. Seda enam, et datakaardilt vaatab vastu: ENGINE REDUCED PERFORMANCE
GLide kohta väga palju materjali ei leia, aga sama mootor on ka S-i, E ja ka nt CLSi peal. Viimaste kohta räägitakse, et pidi olema metsik vahe. Max, mis välja võetud, ilma juppe vahetamata, olen näinud 580hp.
Siin üks video GList dünos: https://youtu.be/3tLe2wWvUEk
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Jep. Jõudu saab ülelaadimisega ropult palju juurde. Ma arvan, et 1000Nm poleks probleem. Kahjuks on meil kütuse kvaliteet kehva, ei saa nö tehnika täisvõimsust proovidagi.
Aga 800Nm softi abil ja seda veel turvaliselt - ma küll soovitaks tuunida.
Vanasti kulus 800Nm mootori ehitamiseks tuhandetes pappi, lugematul hulgal tunde...ja garantiid polnud.
Ja alati saab originaal softi tagasi panna kui miski häirima hakkab, või reguleerida gaasipedaali tallamist kui palju tundub olevat.
Tasub proovida.
Postitused: 274
Teemad: 28
Liitus: Dec 2006
Maine:
0
10-08-2018, 06:05 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-08-2018, 06:06 AM ja muutjaks oli ville.)
No nii, Hentsi soovitusel käib möll ES-Racingus:
Otsustasin selle koha kasuks, sest:
1. Nad kirjutavad ise softi arvestades vajalikke parameetreid.
2. Neil on düno, kus saab reaalseid tulemusi mõõta.
3. Hind tundus mõistlik.
Viisin masina sinna eile hommikul üheksast, kella kuueks õhtul veel valmis polnud, öeldi, et läheb südaööni ära. Siin jälle mõteainet, kaua tegelikult ECU tuning aega võtab. Võimsust oldi seks ajaks suudetud kasvatada 338Kw ja 842Nm. Siiralt loodan, et hommikuks on Kw-de arv ikka kasvanud. 370 on see number, mida soovin, eeskujuks USAkate Renntech.
Huvitav on fakt, et tehase lubatud 270Kw asemel mõõdeti mu masinast algselt 284, kas jäetaksegi varu või annab oma osa AMG summuti?
Igatahes ootan põnevusega, mis sealt välja tuleb.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
10-08-2018, 10:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-08-2018, 10:46 AM ja muutjaks oli hents99.)
Eks reaalselt toodetav võimsus kõigub 5-10% siia-sinna. Pigem rohkem.
Oleks proge-aju, võtaks selline tegemine 1-2h, sest andmeid saab sekundiga salvestada.
Originaali puhul loed softi ajust maha (aju vaja füüsiliselt avada), korrektuurid...soft tagasi, aju külge ja proovitõmme. Samal ajal datalog, et jälgida, mis parameetrid teevad.
Kui veab, siis saab edaspidi kaabliga softi vahetada, kehvemal juhul aju lahti, lauale ja kaablid jälle külge joota/spets rakisega vastu kontakte.
Kui võrrelda bensuka vs diisli modimist, siis bensukas ei andesta....
Detonatsioon võib alla sekundi moto sulatada...kui tahta kirvega kurge püüda ja üritada kiiresti teha...
Pluss kütuse kogus, selle ajastus, laaderõhk ning süütenurk - kõik käib sümbioosis....
Põhivahe - diisli puhul kütust lisades tuleb lisajõudu.
Bensukal vastupidi, mida vähem kütust, seda kõvem pauk....aga suurem pauk tähendab suurt temperatuuri kasvu, mis võib minna üle detonatsiooniks.
Lisaks annab vürtsi süüteküünal ning süüte ajastus, millega saab kontrollida mootori pöörlemiskiirust, aga jällegi - deto piirini.
Sellisel mootoril 1-kraad süütenurka annab vast oma 40hp....
Aju võimaldab detonatsiooni andurite abil kuulata digitaalselt helisid ja vastavalt tugevusele keerata süütenurka hilisemaks. Aga sõltub, kui kiiresti ja kui palju on korrektsioon lubatud.
Vanematel mootoritel on tuunimise vältimatu tööriist stetoskoop....muusikaga tegelevad inimesed eristavad muidugi helisid paremini ka ilma tööriistata.
Mina olen siiani kasutanud oma kõrvu, nina, kõhtu ja silmi, seistes düno tõmbe ajal mootori kõrval...
Andurite väärtused on enda kontrollimiseks...Et päris nina sumpas ei peaks olema.
Postitused: 346
Teemad: 1
Liitus: Nov 2016
Maine:
0
ES Racingu kodulehel igatahes info, et 379kW suudeti välja pigistada ning 848Nm. Päris armsad numbrid igatahes.
Postitused: 474
Teemad: 40
Liitus: Aug 2006
Maine:
0
11-08-2018, 10:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-08-2018, 10:53 AM ja muutjaks oli Ott.)
Tuhande pöörde jagu max väänet põhimõtteliselt Väga huvitav tundub.
Postitused: 8,236
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Palju on turbiini stall?
Igatahes hakkab selle väändega kogu käiguosa kõvasti vatti saama.
|