Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M278, chippida või mitte?
#1
Tere!

Mul m278 mootoriga GL450, mil originaalis 270kw. Kuna KW-sid on tehase poolt vähendatud 50 võrra, siis saaks chippimise teel juurde maagilised 100+ kilowatti.
Kas seda tasub teha?
Või lasta tõsta ainult kuni 320 kw-ni nagu GL500-l?
Kui jah, siis kellel?
Millised on riskid?
Kas m278 peab need 370kw vastu?
Kuna teema minu jaoks aktuaalne, siis olen seda viimati põgusalt uurinud ja tekstid, mida lugenud seinast-seina.
Kommenteerige need, kes midagi jagavad, naised saunas... pole mõtet kampa lüüa.
Andke nõu!
Vasta
#2
Kui jõust puudu jääb, siis on mõistlik, aga erinevalt diislitest kütusekulu nt suureneb. Samas kindlasti paraneb reageering gaasipedaalile (muudetakse drosseli/pedaali anduri karakteristikat)
St chiptuningu mõte on eelkõige ökonoomsus (tarbesõidukite tarbeks).
Endal vähemalt kogemus puudub sellise mootoriga...aga tundub äge mootor olevat. Lihtsalt saab jõudu juurde, iseasi mis jõuülekanne teeb, sest väänet tuleb ikka päris palju.

Pole andmeid vaatand, palju hetkel väänet on?
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#3
Praegu peaks olema 550Nm väänet peale chippi 820Nm. Samas GL500-l on originaalis 700Nm. GL450 ja GL500 peaksid tehnika poolest olema copy/paste.
Otseselt jõust väheseks ei jää, no kus sa ikka meil siin väga paugutad.
Aga lihtsalt teadmine, et võiks olla palju rohkem. Seda enam, et datakaardilt vaatab vastu: ENGINE REDUCED PERFORMANCE
GLide kohta väga palju materjali ei leia, aga sama mootor on ka S-i, E ja ka nt CLSi peal. Viimaste kohta räägitakse, et pidi olema metsik vahe. Max, mis välja võetud, ilma juppe vahetamata, olen näinud 580hp.

Siin üks video GList dünos: https://youtu.be/3tLe2wWvUEk
Vasta
#4
Jep. Jõudu saab ülelaadimisega ropult palju juurde. Ma arvan, et 1000Nm poleks probleem. Kahjuks on meil kütuse kvaliteet kehva, ei saa nö tehnika täisvõimsust proovidagi.
Aga 800Nm softi abil ja seda veel turvaliselt - ma küll soovitaks tuunida.
Vanasti kulus 800Nm mootori ehitamiseks tuhandetes pappi, lugematul hulgal tunde...ja garantiid polnud.

Ja alati saab originaal softi tagasi panna kui miski häirima hakkab, või reguleerida gaasipedaali tallamist kui palju tundub olevat. Eusa_drool
Tasub proovida.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#5
No nii, Hentsi soovitusel käib möll ES-Racingus:
[Pilt: 99338-IMG_1419_2.jpg]

Otsustasin selle koha kasuks, sest:
1. Nad kirjutavad ise softi arvestades vajalikke parameetreid.
2. Neil on düno, kus saab reaalseid tulemusi mõõta.
3. Hind tundus mõistlik.

Viisin masina sinna eile hommikul üheksast, kella kuueks õhtul veel valmis polnud, öeldi, et läheb südaööni ära. Siin jälle mõteainet, kaua tegelikult ECU tuning aega võtab. Võimsust oldi seks ajaks suudetud kasvatada 338Kw ja 842Nm. Siiralt loodan, et hommikuks on Kw-de arv ikka kasvanud. 370 on see number, mida soovin, eeskujuks USAkate Renntech.
Huvitav on fakt, et tehase lubatud 270Kw asemel mõõdeti mu masinast algselt 284, kas jäetaksegi varu või annab oma osa AMG summuti?
Igatahes ootan põnevusega, mis sealt välja tuleb.
Vasta
#6
Eks reaalselt toodetav võimsus kõigub 5-10% siia-sinna. Pigem rohkem.
Oleks proge-aju, võtaks selline tegemine 1-2h, sest andmeid saab sekundiga salvestada.
Originaali puhul loed softi ajust maha (aju vaja füüsiliselt avada), korrektuurid...soft tagasi, aju külge ja proovitõmme. Samal ajal datalog, et jälgida, mis parameetrid teevad.
Kui veab, siis saab edaspidi kaabliga softi vahetada, kehvemal juhul aju lahti, lauale ja kaablid jälle külge joota/spets rakisega vastu kontakte.

Kui võrrelda bensuka vs diisli modimist, siis bensukas ei andesta....
Detonatsioon võib alla sekundi moto sulatada...kui tahta kirvega kurge püüda ja üritada kiiresti teha...
Pluss kütuse kogus, selle ajastus, laaderõhk ning süütenurk - kõik käib sümbioosis....

Põhivahe - diisli puhul kütust lisades tuleb lisajõudu.
Bensukal vastupidi, mida vähem kütust, seda kõvem pauk....aga suurem pauk tähendab suurt temperatuuri kasvu, mis võib minna üle detonatsiooniks.
Lisaks annab vürtsi süüteküünal ning süüte ajastus, millega saab kontrollida mootori pöörlemiskiirust, aga jällegi - deto piirini.
Sellisel mootoril 1-kraad süütenurka annab vast oma 40hp....
Aju võimaldab detonatsiooni andurite abil kuulata digitaalselt helisid ja vastavalt tugevusele keerata süütenurka hilisemaks. Aga sõltub, kui kiiresti ja kui palju on korrektsioon lubatud.

Vanematel mootoritel on tuunimise vältimatu tööriist stetoskoop....muusikaga tegelevad inimesed eristavad muidugi helisid paremini ka ilma tööriistata.
Mina olen siiani kasutanud oma kõrvu, nina, kõhtu ja silmi, seistes düno tõmbe ajal mootori kõrval...
Andurite väärtused on enda kontrollimiseks...Et päris nina sumpas ei peaks olema.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#7
ES Racingu kodulehel igatahes info, et 379kW suudeti välja pigistada ning 848Nm. Päris armsad numbrid igatahes.
Vasta
#8
Tuhande pöörde jagu max väänet põhimõtteliselt Big Grin Väga huvitav tundub.
Vasta
#9
Palju on turbiini stall?

Igatahes hakkab selle väändega kogu käiguosa kõvasti vatti saama.Ninja
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Vito w639 roolisambal mitte midagi ei tööta Rix383 1 339 09-07-2023, 07:41 AM
Viimane postitus: v6sa
  Arukas tehnoülevaatuse koht Tallinnas või Harjus Atman67 9 6,481 19-07-2018, 05:19 PM
Viimane postitus: nostromo
  Kas eestis (või lähivälismaal) on kedagi, kes oskaks pädevalt kasutada Vediamot? Blue Chip 1 2,815 04-10-2016, 12:07 AM
Viimane postitus: raints
  211 süüteelektrood Hella 5DD 008 319-10 või 5DD 008 319-501/ herki 0 1,828 13-09-2016, 10:23 AM
Viimane postitus: herki
  Om642 pikk käivitus vahet pole kas ilm on külm või soe firewalker 7 7,592 02-01-2016, 05:39 PM
Viimane postitus: firewalker
  K:kord tuleb sooja kord mitte,Sprinter 2.2 110kw arcar 0 1,658 27-01-2014, 01:00 PM
Viimane postitus: arcar
  Läänemaal kellegil 2.0cdi, 2.2cdi, 3.2cdi või 2.7cdi? e220 0 2,235 06-03-2012, 06:34 PM
Viimane postitus: e220
  3.0d (100kw või turboga 130kw) või 2.9td 95kw? rpm 2 3,586 27-10-2011, 09:25 AM
Viimane postitus: v6sa
  Talvel hommikuti seest aknad udused,või siis jääs....mida teha? Preda 27 39,908 09-01-2011, 06:04 PM
Viimane postitus: kaspar
  Delphi või Brembo pidurikettad Dann 4 6,454 07-04-2010, 06:16 PM
Viimane postitus: Dann



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne