Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katuseluugi polstri eemaldamine.
#21
Üldiselt mehed - jõuga ei käi need asjad, oma jõud hoidke endale....

Imre - sul on seal poolik projekt, millega sa sealt üldse keerasid?
Seal peal peab olema veel üks mutter ja siis see plasmassist (seest metall - vaata minu pilti, see punane kübar) kübar, luugi keeramine on ette nähtud selle kübara kaudu (nr 19 padru läheb peale). See punane kübra on VAJALIK luugi funktsioneerimiseks. Kui nuppu vajutad, pead sul ringi käima see sama metallosa seal, see ongi MOOTOR. On mootor ja on tross - miski peab nad ühte siduma - nõus? Nüüd tuleb see osa saada trossiga kontakti, et mootori liikumisel haarataks kaasa ka trossi liikumine, mis omakorda luuki liigutab.... Ja selle puuduoleva mutri läbi saab reguleerida mootori ülekande rakendavat jõudu trossile ( kui see jõud trossile liiga nõrk on, ei jõua ju trossi ehk ka luuki liigutada. Ja kui see jõud liiga suur on, siis luugi kinnijäämisel luuk ise edasi ei saaks liikuda, ja kuna mootor töötaks edasi ja siis laseks mootor trossil hakbad lihtsalt maha) ehk nimetame seda siduriks.
Nii ja kui selle mootori rakendatav jõud trossile on paika reguleeritud siis tuleb see asend ju kuidagi fikseerida (kui ei fikseeriks, siis ju luugi lahtikeeramisel keerataks seda mutrit lahti ja kinnilaskmisel kinni, kuna ta ei ole fikseeritud) ja selleks on see plastikjunn ehk kübar. Kübara sees on metall - ülevaltpoolt läheb sinna sisse see peenike kandiline ots ja altpoolt seotakse ühte see mutter.

Siis see teine plastikjunn (see valge) on lihtsalt üks ülekanderatas, millel on kontaktid peal, et saadaks aru mootori tehtud pöörete arvust ja sellest kas luuki lastakse nüüd kinni või ülesse lahti (normaal asendis kui kinni on ja kui sina nupust lased luugi serva ülesse, siis süsteemi jaoks lastakse luuki "veel rohkem kinni", ehk lükatakse veel edasi ja luugi siinid on sellised, et kui veel edasi lükata, "annavad" kinnitused järgi ja luuk tõuseb ülesse). Samuti läks aastatega asi edasi ja pandi elektroonika lugema pöörete arvu, et auto saaks aru, millal vool katkestada. Vanametel mudelitel, millel polnud pööretelugejat, nuppu all hoides töötas mootor nii kaua kui nuppu alla hoidsid, ehk sagedaseks nähtuseks olid kokkukärsanud mootorid ja siledaks lastud trossihambad....
Nii nüüd kindlasti keegi mõtleb, miks see lugeja seal eraldi on. Kui ta oleks mootori otsas ja luuk ei liiguks enam nii hästi kui tehases ette nähtud, siis mootor teeb ikka oma ettenähtud pöörded ära ja seejärel katkestab voolu ja luuk jääb ntx poolikult lahti.... Luuk ja tross on omavahel fikseeritud, seetõttu tuleb lugeda infot trossilt mitte mootorilt...

See oli väike ülevaade mootorist ja juhtimisest, siinidesse veel ei lasku...

Ja üks märksõna veel - ÕLI, ÕLI ja veelkord ÕLI....
Ja see peab ka õige olema, liiga vedel -ei märi, kasu pole.
Liiga tihke - võab mustuse kinni ja jälle ei liigu....

Enne kui nüüd uuesti hädaldame hakkate, lugege veelkord see postitus läbi ja minge vaadake natuke oma luugimehhanisme pagasiruumis...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#22
Minu w124-jal on mõlemad plastik nublakad seal valged, üks on see mis pöördeid loeb ja teine mis pildil oli punane on minu mersul ka valge ja teine ots oli kuhu otsa läks 17 võti.Mutter seal all on ka olemas, aga asi lihtsalt selles, et kui 17 võtmega sai seda plastikut natuke keeratud, siis see murdus ära ja alt tuli välja täpselt sama hall varras nagu oli ka imre pildil.Seda juba raskem keerata.Ps. Minu luugiga on üldse selline probleem, et kui hakkasin seda lahti keerama, siis üks pool liigub ilusti, aga teine ei taha kaasa tulla ja kisub luugi viltu ära ja kiilub kinni.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W220 katuseluugi "pann" Rolz 0 371 30-05-2022, 12:42 PM
Viimane postitus: Rolz
  W124 katuseluugi avamine Atman67 3 1,436 22-04-2021, 12:00 PM
Viimane postitus: v6sa
  om606 w140 EGR eemaldamine leonK 3 3,295 19-09-2019, 07:23 AM
Viimane postitus: v6sa
  VDO immo eemaldamine ? Mercy 1 2,539 15-10-2016, 09:07 PM
Viimane postitus: Mercy
  DPF filtri eemaldamine Paul 0 2,140 19-08-2015, 04:28 PM
Viimane postitus: Paul
  2006 .a. 2.2CDI 110kw EGR-i eemaldamine arcar 16 17,012 09-11-2013, 01:01 PM
Viimane postitus: jyrisoo
  w204 sisu tagumise küljepaneeli eemaldamine Rohtsalu 0 2,109 20-05-2013, 09:17 AM
Viimane postitus: Rohtsalu
  Toonkile eemaldamine herki 13 17,338 06-07-2012, 02:09 PM
Viimane postitus: v6sa
  Velgedelt laki eemaldamine ja värvimine? Taavi358 16 24,817 13-04-2011, 12:52 PM
Viimane postitus: marek
  18" AMG Monoblock II velgede äärekivitäkete eemaldamine? nostromo 0 2,994 12-08-2009, 03:57 AM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne