Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB S123 "project patina", 1983 - Audiophile
#1
Kuna vahepeal müügis olnud S123 vastu huvi oli lahja siis otsustasin ta ikkagi endale jätta.

Mis ta endast kujutab:

Paberites seisab hetkel Mercedes-Benz 200T 2.0 bens ja 4k manual kast.

Lisad - põhimõtteliselt puuduvad, ainuke lisa on kõrvalistuja elektriline peegel Smile, Ei saa märkimata jätta et keegi tarkpea katusesse augu lõiganud, et sinna klaasist luuk paigaldada. Auto ostsin tuttava käest, kes seda projekti hoole ja armastusega alustas, loodetavasti saan mina olla see kes selle lõpuni viib. Seisukord on tegelikult väga hea, kogu põhi ja veermik on põhmõtteliselt tutt-uus. terve põhi on saanud kapitaalremondi. Iga polt toru voolik on detail on kas uus, liivapritsitud/ pulbervärvitud. Auto kandekonstruktsioonid on täiesti ideaalsed.

[Pilt: IMG_20190830_140955.jpg]

[Pilt: IMG_20190830_141204.jpg]

Mis puudutab välimisi pindasid, siis seal on pindmist roostet ja kohti mis vajavad tähelepanu aga ütlen juba kohe alguses ära et mingit täieliku restaureerimisprojekti siit tulemas ei ole, siit ka nimi "project patina" ehk auto välimus jääb suuresti nii nagu ta on, oma kulumisjälgede ja armidega. Küll aga plaanin sulgeda ja üle käia kõik kohad et rooste edasi ei läheks.. Paar pilti ka peale talveunest äratust:

[Pilt: IMG_20191025_152402.jpg]

[Pilt: IMG_20191025_152835.jpg]

natuke seepi ja shvammi;
[Pilt: IMG_20191025_155545.jpg]

Siin vaja midagi ette võtta et küljepeal olev toon ühtlaseks saada (pigem heledaks)
[Pilt: IMG_20191025_164525.jpg]

Kuna plaanin ikkagi veidikene autod modida ja maitsekalt siis asjatundja leiab siit pildilt W124 Sportline nahast rooli
[Pilt: IMG_20191025_164552.jpg]
[Pilt: IMG_20191025_164502.jpg]

Salong on iseenesest täitsa viisakas. Vaja lihtsalt korralik hallituseeemaldus teha koos keemilise sisepesuga
[Pilt: IMG_20191025_164540.jpg]

Kapoti all haigutab hetkel tühjus:
[Pilt: IMG_20191025_164433.jpg]

Kuid olen selle peale juba ka mõelnud ja ei....ei tule diiselmootorit....
Kuna ajastutruudus on antud projekti puhul mulle oluline siis käiku läheb M110.987 mootor W126 pealt (136kw) mille sarnast paigaldati ka 123le - (M110.988)
[Pilt: 75619092_455852778370512_5184066710713401344_n.jpg]

Mootori otsa läheb vanakooli 5k manual kast (717.402) ka 126 pealt.
[Pilt: WhatsApp%20Image%202020-02-11%20at%2010.09.58.jpg]


Ka pidurid on saanud kapitaalse remondi ja ka väikes upgrade-i. Esimesel teljel aitavad hoogu maha võtta Dodge Viper GTS-i sadulad ja suurenenud diameetriga kettad
[Pilt: IMG_20190830_141308.jpg]

Järgmised sammud on aastaid seisnud mootor üle vaadata ning vahele tõsta. PLaan on ka sobivad veljed autole ise ehitada. Kasutades 17" Mercedes Vito plekkvelgi ja originaal kilpe. Lõpptulemus võiks olla midagi sellist:

[Pilt: c0bbe003680e10e893d4edc5bd5819dc.jpg]

[Pilt: received_130318334948312.jpeg]

[Pilt: IMG_20200219_161436.jpg]

Kes tahab veel pilte vaadata siis siit leiab üht-teist veel.

Esialgu kõik




Vasta
#2
Ega oldtimeri puhul keegi nendest "lisadest" eriti ei räägigi, see on rohkem uute, 2010a + autode teema ja vanadel on oluline pigem see, kui korras nad on.

Veermikuga on tõesti keegi vaeva näinud, eriti meeldivad mulle need vendade Dodgede kontori pidurid. Kui nad ilusti külges on ja toimivad ka.
(peapumpa need neljakolvilised (???) tahavad vist miinimum 1 toll läbimõõduga, veel parem 27mm, muidu jäädki pidurit pressima!)

Seda viga ära muidugi enam edaspidi tee, et pulbriga midagi veermikus värvida lased.
Mis sobib koju, pesumasina mootori kronsa peale, ei sobi kohe kindlasti välistingimustesse auto veermiku külge. Been there, done that juba 20a tagasi.

Ketastele peaks vist sissepoole mingid kaitseplekid ka panema, muidu võib juhtuda, et pärast punasekslaskmist paned lompi ja kohe kõverad.

Istmed võta suvel palavaga lihtsalt välja, riideharja ja Arieliga puhtaks ja Kärcheri nõrga joaga pulber välja. Päike kuivatab kiiresti.
Saavad uueks, see "keemiline" on nagu on. Istmekatte mahavõtt ja pesumasinas pesemine ei ole hea mõte - pärast ei pruugi enam peale mahtuda.

Aga muidu, jälle üks ilus projekt tulemas.

.
Vasta
#3
Velgede teema huvitav, näinud ameerika projektidel sarnast lahendust. Kui kellegi oskusi ja vôimalusi, siis oleks huvi endalegi lasta sellised teha, mitte päris sama aga sarnased.
Vasta
#4
Mootori valik lahe, aitad järele või jääb tehase seadesse. Mis sellest m104st sai, mis sinna algselt mõeldud oli?
Turbo
Vasta
#5
See M104 3.4 mis sinna pidi vahele tulema leidis juba mõni aeg tagasi uue omaniku. Müüsin ära kuna mulle endale tundus et sinna võiks vahele panna just selle mis sinna justkui originaalis käib (M110) ja veidi modida siis kunag. Selle mootori surveaste ju 9.0:1 seega ideaalne turbotamiseks (kui peaks kunagi isu tulema). Mul vedeleb endal ka üks M104 3.0 siin garaazi all. Mõtlesin alguses isegi seda aga otsustasin loobuda. See vanakooli mootor peaks olema just õige valik sinna.

Tagadiffer on plaan ümber ehitada kasutades W124 diffri sisu 123 korpuses. Mul üks 3.65 ülekandega ASD on üle. Aga see kõik tuleviku teema. Hentsiga sai natuke asja arutatud, ta lubas aidata. Esialgu plaanin ta ikka sõitma saada nende juppidega mis mul olemas on ehk originaal pritsega.

Mõned pisidetailide veel..kella asemele tahaks panna tahhoka, on keegi sellist asja teinud? Mulle meeldib sõites pöördeid jälgida. Jällegi on olemas nii 3.0-24 tahho (8000rpm) ja mingi muu ka aga ei ole kindel et see 6 sil auto pealt.

Peapumba osas jällegi mul on olemas TE300-24V pealt jupid, äkki saab need siin ära kasutada.

Vedrustuse mure ka vaja lahendada kuna ninasse liigub raskem mootor. Lisaks sls süsteem on autolt täielikult eemaldatud ehk et plaanin ilmselt selle ilma sls-ita liikvele saada kuna ta niikuinii rohkem cruiseri rolli hakkab täitma Mingid tugevad vedrud ja sobivad amordid vaja leida.

Vasta
#6
Mulle ka selline auto meeldib, (väliselt) roostes autod kuidagi tõmbavad Smile
Ja lähenemine, et kõik ei pea tehasest väljumise korda ehitatud saama, eriti kümneid tuhandeid tehtud mudel.
Isepandud katuseluuki võtagi kui 'ajastukohast lisa', 80ndatel lõigati neid lakke ikka mehiselt. Peaasi, et ei leki ja kaubanduslik välja näeb.
Et normaalne 'prsetunne' saada, pead juhiistet kohendama, torsioonid seal väsivad. Ma oma 124-l üritan praegu parempoolsest istmest, vast saan hakkama. Aga ka 124 on sellises vanuses, et õigeid asju peab ikka otsima juba, kolmedega on see sektor veel palju põnevam.
Mootorivalik on samuti väga punk ja ilmselt hulga väljakutsuvam kui mõni 90ndate katel.
Ootan põnevusega järge.
Vasta
#7
Tõesti on palju toodetud seda 123 seeriat. Kokku 2 696 914 autot. Näiteks 200T-d on toodetud 18 860tk. 280TE-d 19789tk. Ikka omajagu jah aga tekib küsimus, kus nad on kõik Smile Ühtegi universaali pole juba väga ammu näinud tänavatel liikumas, ainult kui siin foorumis piilumas käin, siis näen Smile.

(24-02-2020, 10:52 PM)jansa Kirjutas: Mulle ka selline auto meeldib, (väliselt) roostes autod kuidagi tõmbavad Smile
Ja lähenemine, et kõik ei pea tehasest väljumise korda ehitatud saama, eriti kümneid tuhandeid tehtud mudel.
Isepandud katuseluuki võtagi kui 'ajastukohast lisa', 80ndatel lõigati neid lakke ikka mehiselt. Peaasi, et ei leki ja kaubanduslik välja näeb.
Et normaalne 'prsetunne' saada, pead juhiistet kohendama, torsioonid seal väsivad. Ma oma 124-l üritan praegu parempoolsest istmest, vast saan hakkama. Aga ka 124 on sellises vanuses, et õigeid asju peab ikka otsima juba, kolmedega on see sektor veel palju põnevam.
Mootorivalik on samuti väga punk ja ilmselt hulga väljakutsuvam kui mõni 90ndate katel.
Ootan põnevusega järge.

Vasta
#8
(25-02-2020, 01:25 PM)audiophile Kirjutas: Tõesti on palju toodetud seda 123 seeriat. Kokku 2 696 914 autot. Näiteks 200T-d on toodetud 18 860tk. 280TE-d 19789tk. Ikka omajagu jah aga tekib küsimus, kus nad on kõik Smile Ühtegi universaali pole juba väga ammu näinud tänavatel liikumas, ainult kui siin foorumis piilumas käin, siis näen Smile.

See on jah väga naljakas asi. Isegi mõelnud selle üle. Ainus, mida pikemalt nägi oli Ülemiste neste tankla, väikebussi rendi Uazi kõrval ja see ka ainult vist seisis seal.
Sedaane, teisest küljest, näeb küll...
Samas on räägitud ka ühest punasest mulle mitu korda... Kahtlustan ise, et Mike22. Aga endal pole õnnestunud näha...
Tõesti ei tea, kuhu nad kadunud on...
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#9
No kes nendega enam igapäevaselt sõidab, sel puudub mõte.
Kes teda juba hobiautona peab, see kasutabki hobiautona.
Suveõhtud ja kummitoksimisüritused.
Vasta
#10
Mulle oleks seda autot hädasti vaja. Kirjutasin sulle ka Facebookis.
Vasta
#11
(13-03-2021, 03:08 PM)Arkadi.T Kirjutas: Mulle oleks seda autot hädasti vaja. Kirjutasin sulle ka Facebookis.

Auto ei ole ju müüa Smile!
Vasta
#12
(23-03-2021, 05:52 PM)audiophile Kirjutas:
(13-03-2021, 03:08 PM)Arkadi.T Kirjutas: Mulle oleks seda autot hädasti vaja. Kirjutasin sulle ka Facebookis.

Auto ei ole ju müüa Smile!

Aga sa ära siis müü, vahetame parem Big Grin
Saan aru küll, et hea toorikuga tegu, ega pole väga huvi seda müüa.
Mille taga sul selle ehitus seisab? Tehnika, motivatsiooni, miskit muud?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB S123 280TE 1983 Arkadi.T 7 1,706 24-03-2023, 07:13 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 280SE W126 1983 mydimees mydimees 17 10,320 02-05-2020, 11:03 PM
Viimane postitus: mydimees
  MB W201, 190, 1983 - Ezq Ezq 40 38,176 23-08-2016, 10:53 PM
Viimane postitus: Ezq
  W123, 200D, 1983, Upitaja upitaja 20 26,331 08-06-2016, 01:27 PM
Viimane postitus: upitaja
  Mercedes-Benz 280 CE, 1983, w123 - Simmtann simmtann 12 17,051 22-07-2014, 08:13 PM
Viimane postitus: simmtann
Thumbs Up W123, CE 230, 1983 - Halvaa Halvaa 24 22,606 27-04-2014, 01:11 PM
Viimane postitus: Rolz
  MB 230CE 1983 C123 - markom markom 14 14,842 10-01-2013, 02:46 PM
Viimane postitus: evilman
  MB S 280SE w126 1983 - mopu mopu 25 25,779 07-01-2013, 01:05 PM
Viimane postitus: juriu
  Mercedes-Benz S280 1983 W126 - marauder marauder 44 47,868 30-12-2012, 07:39 PM
Viimane postitus: Rainer5
  MB 230CE, 1983, W123 - Raimo166 Raimo166 13 10,507 24-10-2012, 09:28 PM
Viimane postitus: itbilen



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne