Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M104.900 ülelaadimine
#1
Toorikuks hästi töötav 2.8l R6 142kw N/A
Kas on keegi sinna külge bootinud M111.970 pealt pärit kompressori ?

Pole ülelaadimisega ise eriti sinapeal ning seetõttu vajaksin veidi idee edasiviimiseks abi . Just nimelt abi mitte vastuseid stiilis : Miks? Pane kohe 6.3 peale! Turbo! jne.
Jah , üks variant on tõesti 3.6l AMG peale tõsta , üks isegi 2000€ eest praegu müügis .
Aga selles ei ole ju mingit rõõmu kui viskad peaaegu , et 1:1 mootori peale .
Isetegemise rõõm on kõikse suurem ja kui pärast ikka oma kätetöö võimu kah natuke tunned siis võtab ikka näo naerule ka .

Käigukast ?
Praegu all olev 5käiguline automaat peaks igasuguse jõukasvu vist vastu pidama ?
On ju sama kast ka 3.6 AMG'l all . Kastile kindlasti korralik kap.remont ?

Ilmselt tekib paljudel küsimus , et miks just MB kompressor. Mulle endale tundub see variant kõige reaalsemalt teostatav olevat . Olgugi , et M104 on R6 ning plaanitav kompressor puhub R4 mootori taga peaks ta siiski W202 kiiremini liikuma panema .

Siit siis kõige tähtam küsimus , mida ja mis määral peaks veel ümber tegema , et mootor ka reaalselt kompressoriga töötaks mitte ei lonkaks ja podiseks ?

pihustid ? kütusesurve ? väljalase ?

Vabandan kui tundub meeletult loll teema olevat , rõhutan korra veel , et ma ei ole ülelaadimisega sinapeal !

Tervitustega,
Nahk
Vasta
#2
Ma olin millalgi lapsepõlves ka sellest nn Roots`i turbost vaimustunud.
(MB nimetab seda kompressoriks; Jaguar superchargeriks jne kuidas keegi)

Peaasjalikult olin põnevil just selle pärast, et nad maksid ebay`s mingi 100 dollarit per tk (kasutatuna, aga peale laagrite seal polnudki midagi kuluda; laagrid ei maksa teatavasti midagi), aga uue custom made sisselaske ehitus + vahejahuti + muu jama on ikkagi võrdväärne tavalise turbo pealepanekuga.
Ruumi ta võtab samuti rohkem kui mingi pisike garrett.
Loobusin sellest vaimustusest lõpuks.

Minu soovitus täna küll selline, et kui oled roolis andekas (ei ole välistatud, et paljud on; mina ei ole) ja 142kw on way sinu sõiduoskuste ja võimete jaoks vähe, siis osta juba auto, millel kõik need asjad on tehase poolt ära tehtud.

Kui uut ei jäksa osta, siis jääb vaid hoolika remondi + hoolduse tegemine; uuel on ainult hooldus.
Mina sain õigel ajal ennast ühe sellise roolis proovida (kõik 4 ratast tõmbas saadanas 40km/h KUIVAL asfaldil uue rehviga ringi, külje kiskus kergelt ette) ja sain aru, et pole mõtet jalgratast leiutada, kui sellised mänguasjad on juba ammu maailmas olemas. Ainult osta. Ei olnud tal mingeid lonkamisi ega anomaaliaid, kõik töötas nagu Jaapani Seiko kell. Läbisõit oli tal mingi 10000km umbes.
Aga ma sain aru, et sellega sõitmine pole lihtsalt sõitmine, vaid juba mingi pidev areng, õppimine, harjutamine jne.
Minu jaoks liiga palju.
Hiljem kasvas mu pisike pisut pikemaks ja ei ostnudki, vaid keskendusin muule.

Lihtsalt sõbralik soovitus; see projekt nõuaks liiga palju raha, teadmisi ja peavalu. Kui ise asjas sees pole, siis sel pole mõtet.

.
Vasta
#3
Võin sulle enda 3,2 turbokutsika ära müüa. Üldiselt need mootorid hingavad nii hästi et väikeste turbode ja kompressoritega pood ülemisest otsast hingest kinni selle mootori korralikult. Ja igasugu ülelaadimis süsteemide juures on mootori juhtimine A ja O ehk progreaju.
Naftapress.
Vasta
#4
Laaduri otsimisel tuleb tõesti valida piisava läbilaskevõimega "pump".

2-liitrise mootori kompressor Ca 3-liitrisele tundub ju ebaloogiline, suurem väiksemale tavaliselt õnnestub.

Laaduri suurus valitakse soovitud jõunumbri järgi, arvestades ka pöörete vahemikku, kus mootor oma tööd peab suutma teha.
Pole vahet, mis mootor laadurit käitab, jõunumber sõltub vaid õhumassi suurusest, mida suudetakse laaduri abil mootorisse suruda. Sealt omakorda tuleb mängu kompromiss.... palju jõudu tähendab suurt turbot, suur turbo vajab suurel hulgal heitgaase, et panna tiivik suruma õhku sisselaskes.... väike jälle tuleb kiiremini ja lõppeb varem...

Number 1 oleks vaja teada, mida sa ehitada tahad. Mis tarbeks.

Siis saab kaaluda erinevate võimaluste vahel.
Mahtkompressor(roots tüüpi, nagu mb kasutab), tsentrifugaalkompressor või turbolaadur...
Igal on oma head ja vead.
Paigaldus on umbes sama mahuga, aga erinevate komponentidega.

722.5 ehk vana mehaaniline 5-käigune atm kast ilmselt 100% jõukasu kestab, aga kui kaua?
36amg kasutas 4-käigulist mehaanilist kasti 722.3 nagu ka V8 ja v12.

Nagu arts kirjutas, siis mootori juhtimine on esmatähtis, et komponendid tervena püsiksid...
Ehk 2 asja, kütuse kogus ja süütenurk - nende kahega kombineerides määrad mootori jõudluse, aga "nuppe põhja keerata" pead tundma oma mootori kogu koosluse tööd õhufiltrist sumpaotsteni.

Kuna olen ise veidi proovinud teha ja palju näinud, mis on tehtud, siis rahalisest poolest oma arvamus...
Miinimum eelarve...Ca 3000-3500 eurot kui tööd ise teha... see hõlmaks esmaseid elementaarseid asju mootoriga. Kõik muu sinna järgi tuleb hiljem kui juba jõudu hakkab olema.
Aga kui vaadata nüüd, mis selle eest saab - suurel hulgal erinevaid emotsioone.
Või siis sama raha eest nt 2 arvutit või 3 telefoni, mis selle aja jooksul kui autot ehitaks, on kaotanud üle poole oma väärtusest.


Soovin edu ja jaksu!
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#5
(09-09-2017, 12:00 PM)hents99 Kirjutas: Laaduri otsimisel tuleb tõesti valida piisava läbilaskevõimega "pump".

2-liitrise mootori kompressor Ca 3-liitrisele tundub ju ebaloogiline, suurem väiksemale tavaliselt õnnestub.

Laaduri suurus valitakse soovitud jõunumbri järgi, arvestades ka pöörete vahemikku, kus mootor oma tööd peab suutma teha.
Pole vahet, mis mootor laadurit käitab, jõunumber sõltub vaid õhumassi suurusest, mida suudetakse laaduri abil mootorisse suruda. Sealt omakorda tuleb mängu kompromiss.... palju jõudu tähendab suurt turbot, suur turbo vajab suurel hulgal heitgaase, et panna tiivik suruma õhku sisselaskes.... väike jälle tuleb kiiremini ja lõppeb varem...

Number 1 oleks vaja teada, mida sa ehitada tahad. Mis tarbeks.

Siis saab kaaluda erinevate võimaluste vahel.
Mahtkompressor(roots tüüpi, nagu mb kasutab), tsentrifugaalkompressor või turbolaadur...
Igal on oma head ja vead.
Paigaldus on umbes sama mahuga, aga erinevate komponentidega.

722.5 ehk vana mehaaniline 5-käigune atm kast ilmselt 100% jõukasu kestab, aga kui kaua?
36amg kasutas 4-käigulist mehaanilist kasti 722.3 nagu ka V8 ja v12.

Nagu arts kirjutas, siis mootori juhtimine on esmatähtis, et komponendid tervena püsiksid...
Ehk 2 asja, kütuse kogus ja süütenurk - nende kahega kombineerides määrad mootori jõudluse, aga "nuppe põhja keerata" pead tundma oma mootori kogu koosluse tööd õhufiltrist sumpaotsteni.


Soovin edu ja jaksu!

Kui nüüd aus olen siis peale pikka foorumi jälgimist ootasin sinu arvamust kõige rohkem .
Eesmärk on tegelikult lihtsalt see , et saaks midagi teha .
Kui olemasolevast 142kw saaks näiteks 172kw oleksin juba väga rahul .
Tegu ei ole siiski rajaauto ega kiirenduspilliga , ikka igapäevakasutuses oleva pereautoga millega vahest kõvemini vajutada saaks .
Miks just roots'ile mõtlesin oligi see , et vlimuselt saak ehitada suhteliselt originaalilähedase asja .
Vasta
#6
Väike kompressor takistab mootori hingamist.
M104 hingab julmalt hästi. Vähemalt M112 mõõtu kompressor.
Aga ma soovitaks turbot sellele mootorile. Käib palju pöördesse.

Turbo on soodsam, kompressor võiks olla uus, aga uus maksab mitme turbo hinna.
Lisaks turbot on lihtne juhtida, paari klikiga on soovitud rõhk. Kompressor on jälle rohkem mehaaniline, õhukoguse hulka muudad pöörlemiskiirusega ehk tuleb rihmarattaid vahetada....
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#7
(09-09-2017, 12:30 PM)hents99 Kirjutas: Väike kompressor takistab mootori hingamist.
M104 hingab julmalt hästi. Vähemalt M112 mõõtu kompressor.
Aga ma soovitaks turbot sellele mootorile. Käib palju pöördesse.

Turbo on soodsam, kompressor võiks olla uus, aga uus maksab mitme turbo hinna.
Lisaks turbot on lihtne juhtida, paari klikiga on soovitud rõhk. Kompressor on jälle rohkem mehaaniline, õhukoguse hulka muudad pöörlemiskiirusega ehk tuleb rihmarattaid vahetada....

202 jäi nüüd koduses majapidamises suhteliselt üleliigseks, pereautoks tuli nüüd 4.6 liitrine lincoln. Peale jalaluu murrust taastumis läks käigukast avariireziimi ning arvutiga ühendust ei saanud. Kas füüsiliselt korras, suhtlusviga. Otsustasin, et torkan manuaalkasti koos kinnise diffriga alla ja mure unustatud. Siis sai juba poolkorvile mõeldud ja Lillevarrega käed löödud. Keretöid alustades otsustasin, et nüüd tuleb see ülelaadimine siiski ka ära teha. Olles tuttavatelt turbomeestelt uurinud jäi kaalukauss siiski turbo peale.

Hents sa oled mersude ehitamisega vist väga hästi sinapeal, kas võin sulle äkki otse kuskile kirjutada ja veidi nõu küsida?

Tervitustega,
Nahk
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  M104 süütemäng roodla 3 675 25-05-2021, 06:16 PM
Viimane postitus: roodla
  K: M104 + 722.6 audiophile 4 5,194 07-11-2017, 12:18 AM
Viimane postitus: 92S500
  M104 otsa 270CDI kuuene manuaalkast Paul 5 4,105 19-01-2017, 12:48 PM
Viimane postitus: erx000
  M104 manuaalkastide sobivus TaaviD 2 2,298 19-05-2015, 04:24 PM
Viimane postitus: TaaviD
  M104 süütesüsteemi osad + visco, millist tootjat eelistada? ralak 1 2,930 03-04-2014, 11:57 AM
Viimane postitus: hents99
  Kas OM603 ja M104 käpad võivad ühesugused olla karuanton 17 11,557 17-02-2014, 05:55 PM
Viimane postitus: jaan140
  M104 mootoriketi purunemine itbilen 9 7,112 05-03-2013, 09:47 AM
Viimane postitus: arts24h
  2.3 8v manuaal kasti sobivus 2.8 m104 mootorile Hengst 2 2,792 25-11-2012, 11:27 PM
Viimane postitus: hents99
  M104 mootori vastupidavus. hents99 2 3,031 21-06-2011, 10:14 AM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne