Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 kuidas saada aru kas viga vaakum-pumbas või vaakumivoolikutes.
#1
Mure endiselt õhus 3,0d 81kw 92a automaat.Nimelt on hommikul käivitades piduri pedaal kõva ja sama aeg ei sure ka auto välja ja kui tuuritada siis läheb pedaal normaalseks ja ka sureb õieti välja,muidu võiks arvata et vaakumpump on õhtal,aga koguaeg ei ole seda probleemi mõnikord hommikul ka kohe piduripedaal normaalne ja samas jälle mõnikord 5 min seistes jälle käivitades pedaal kõva,kas võib asi olla pigem vaakumi voolikutes kuigi silmaga kõikk üle käidud?
Sain veel teada et kui vaakumpump lõplikult ära sureb võib teha mootorile palju liiga kui tükid hammaka ja keti vahele satuvad.
Kas on võimalik seda vaakumpumpa kuidagi kontrollida?
(tunndub et nagu vaakumi süsteem ei peaks vahel vaakumit kinni,sõidu ajal probleemi pole ja vahel pole ka probleemi hommikul käivitades)
Oleksin väga tänulik asjaliku ja asjakohase info eest.
Ette tänud teile!
Vasta
#2
Pump sureb vähehaaval. Aga lõpp on järsk ja mootorile ka letaalne, kui kehvasti läheb - purunenud laagri tükid satuvad keti vahele ja see katkeb.

Ega muu aita, kui leia kusagilt vaakumi kontrollimise priboor (kõlbab ka lüpsiseadme manomeeter, kuigi see on natuke liiga "jäme") ja uuri, kas vaakumit tõepoolest ei teki või on Sul kalane vaakumvõimendi.

Kui vaakumit ei ole, siis tuleb välja selgitada kumb on süüdi: kas lekkiv toru (üsna tõenäoline) või surev pump. Seda ei saa jälle teha ilma toru pumbalt eemaldamata.

Samas on pump niikuinii kulunud ja selle vahetamine ei ole asjatu kulu, kui on tahtmine selle autoga pikemalt sõita. Vähemalt on see tükk korras... Ilma mõõtmata jääbki üle tõenäosuse järjekorras: pump, torustik, pidurivõimendi.

Samas, vaakumi tekkest annab märku tulede kõrgusregulaatori toimimine - rõhu vähenemine käivitamise järel tõüstab tuled kõrgemale. See peab juhtuma kohe, kui mootor käivitub. Seega, kui tuled tõusevad kenasti, siis otsi viga pigem piduripaunast.
Vasta
#3
(09-11-2011, 01:32 PM)v6sa Kirjutas: Pump sureb vähehaaval. Aga lõpp on järsk ja mootorile ka letaalne, kui kehvasti läheb - purunenud laagri tükid satuvad keti vahele ja see katkeb.

Ega muu aita, kui leia kusagilt vaakumi kontrollimise priboor (kõlbab ka lüpsiseadme manomeeter, kuigi see on natuke liiga "jäme") ja uuri, kas vaakumit tõepoolest ei teki või on Sul kalane vaakumvõimendi.

Kui vaakumit ei ole, siis tuleb välja selgitada kumb on süüdi: kas lekkiv toru (üsna tõenäoline) või surev pump. Seda ei saa jälle teha ilma toru pumbalt eemaldamata.

Samas on pump niikuinii kulunud ja selle vahetamine ei ole asjatu kulu, kui on tahtmine selle autoga pikemalt sõita. Vähemalt on see tükk korras... Ilma mõõtmata jääbki üle tõenäosuse järjekorras: pump, torustik, pidurivõimendi.

Samas, vaakumi tekkest annab märku tulede kõrgusregulaatori toimimine - rõhu vähenemine käivitamise järel tõüstab tuled kõrgemale. See peab juhtuma kohe, kui mootor käivitub. Seega, kui tuled tõusevad kenasti, siis otsi viga pigem piduripaunast.

TÄNAME.Oleks veel täpsustav küsimus,kui sama aeg auto välja ka ei sure kui pedaal kõva siis ikka vist vaakumi probleem?
(rõhutan et seda probleemi pole koguaeg)
Vasta
#4
(09-11-2011, 01:32 PM)v6sa Kirjutas: Pump sureb vähehaaval. Aga lõpp on järsk ja mootorile ka letaalne, kui kehvasti läheb - purunenud laagri tükid satuvad keti vahele ja see katkeb.

Minu teada uue tüübi pumbal laagri tükid mootorisse ei kuku, vana tüübi omal aga jah. Kulunud pump töötab üldiselt sooja mootoriga kenasti.

Vasta
#5
Iseenesest jah, uuema tüübi pumbal ei tohiks laageritükid mootorisse sattuda. Aga välistada seda ei saa - põtrade foorumis on kurbi näiteid olnud...

Kui seiskamine ka ei toimi, siis võiks olla tõepoolest mingi üldine vaakumitus.
Vasta
#6
(09-11-2011, 02:44 PM)v6sa Kirjutas: Iseenesest jah, uuema tüübi pumbal ei tohiks laageritükid mootorisse sattuda. Aga välistada seda ei saa - põtrade foorumis on kurbi näiteid olnud...

Kui seiskamine ka ei toimi, siis võiks olla tõepoolest mingi üldine vaakumitus.

Huvitav ongi see et kuidas kunagi mõnikord kaob vaakum kui auto on seisnud 5 min teine kord jälle 24h ???Eks vist tuleb see pump ära vahetada kuna mootri vahetus nati kulukam.
Vasta
#7
Aga kui taaskord vaakumit pole, keera vaakumi peatoru pumba küljest lahti, pane sõrm pumba peale ja tunda kohe kuidas alarõhuga on.
Vasta
#8
(09-11-2011, 03:09 PM)hannes_s Kirjutas: Aga kui taaskord vaakumit pole, keera vaakumi peatoru pumba küljest lahti, pane sõrm pumba peale ja tunda kohe kuidas alarõhuga on.
Ok. kas jätan mootori seisma selleks ajaks kui kontrollin või ei?

Vasta
#9
(09-11-2011, 03:24 PM)vana-lõõts Kirjutas:
(09-11-2011, 03:09 PM)hannes_s Kirjutas: Aga kui taaskord vaakumit pole, keera vaakumi peatoru pumba küljest lahti, pane sõrm pumba peale ja tunda kohe kuidas alarõhuga on.
Ok. kas jätan mootori seisma selleks ajaks kui kontrollin või ei?

Ehk on parem kui käib, ennist ju kirjutasid et 5-min peale suretust ei pruugi enam taaskäivutusel vaakumit olla.
Vasta
#10
Pump tekitab vaakumit ainult töötades, mingit rõhupaaki seal ei ole. Seega, ikka ja ainult mootori töötades. Ära siis oma näppe rihma ega ventilaatori labade vahele jäta.
Vasta
#11
(09-11-2011, 03:46 PM)v6sa Kirjutas: Pump tekitab vaakumit ainult töötades, mingit rõhupaaki seal ei ole. Seega, ikka ja ainult mootori töötades. Ära siis oma näppe rihma ega ventilaatori labade vahele jäta.

Aitüma.proovin homme hommikul siis seda jämedat voolikut mis vaakumpumbast pidurivõimedisse läheb lahti võtta (kui on hommikul see jama jälle)
Aga.Üldjuhul on see vaakumpump mulle nagunii juba kummitama jäänud see sama hea kui hammasrihmaga mootoril hammasrihm peab aega ajalt vahetama muidu mootor kottis ja aamen selle asjaga... võiks olla isegi sellel pumbal ettenähtud eluiga Smile
Vasta
#12
Kas muidu tuledel on kogu aeg vaakum taga? Mul näiteks on tulede vaakumid lahti, aga mingit imemist sealtkaudu küll ei toimu - aga viimasel ajal aegajalt võimendi ei tööta....
Vasta
#13
(09-11-2011, 09:06 PM)Nustu826 Kirjutas: Kas muidu tuledel on kogu aeg vaakum taga? Mul näiteks on tulede vaakumid lahti, aga mingit imemist sealtkaudu küll ei toimu - aga viimasel ajal aegajalt võimendi ei tööta....

Tere.Olen tulede vaakumi otsi proovinud nii kinni kui lahti aga pidurile ja suretusele ei mõju need otsad küll kuidagi. sureb ilusti välja ja piduripedaal OK.
Minu omal on suvalisel käivitus hetkel pedaal kõva ja sama hetk ei sure välja ka eriti meeldib tal hommikuti seda pulli teha,10 sek töötab ja kõikk korras jälle.

Avastasin ka et vool kõigub ,kui vabakäigul töötab siis tuled nii salongis kui väljas hõõguvad ja kui tuure anda siis valgus läheb heledamaks kas vaakum võib ka seda pulli teha???
Vasta
#14
(09-11-2011, 09:53 PM)vana-lõõts Kirjutas: Avastasin ka et vool kõigub ,kui vabakäigul töötab siis tuled nii salongis kui väljas hõõguvad ja kui tuure anda siis valgus läheb heledamaks kas vaakum võib ka seda pulli teha???

Eriti suure tõenäosusega mitte - ühte ajab ringi kett (vaakumpumpa) ja teist (genekas) mitmikkiilrihm. TAsub meels pidada, et peale käivitumist on küünlad (ühed suured energiaõgardid) veel taga ja laadimist sel ajal oodata niikuinii ei ole. Erit tühikäigul tiksuvalt mootorilt.
Vasta
#15
(10-11-2011, 12:45 PM)v6sa Kirjutas:
(09-11-2011, 09:53 PM)vana-lõõts Kirjutas: Avastasin ka et vool kõigub ,kui vabakäigul töötab siis tuled nii salongis kui väljas hõõguvad ja kui tuure anda siis valgus läheb heledamaks kas vaakum võib ka seda pulli teha???

Eriti suure tõenäosusega mitte - ühte ajab ringi kett (vaakumpumpa) ja teist (genekas) mitmikkiilrihm. TAsub meels pidada, et peale käivitumist on küünlad (ühed suured energiaõgardid) veel taga ja laadimist sel ajal oodata niikuinii ei ole. Erit tühikäigul tiksuvalt mootorilt.

Tänud vastamast jällegi.Mul tundub et nagu voolu kõikumine oleks koguaeg kas äkki harjad kulunud? Peab kontrollima.

Täna jälle olen terve päeva liikvel olnud ja kordagi pole vaakumi probleemi olnud eks paistab mis edasi saab...
Vasta
#16
Mina jätsin peale mootorivahetust (bens. diisli vastu ) alles vana kelladeploki ja yhtlasi jäi alles mul ka economaiseri näitaja,mis bensukal toimib vaakumi pealt. Ühendasin siis selle diisel mootori vaakumi ahelaga. Tundub et näitab väga edukalt diiselmootori vaakumi olemasolu.
Vasta
#17
(11-11-2011, 01:43 AM)aqu77 Kirjutas: Mina jätsin peale mootorivahetust (bens. diisli vastu ) alles vana kelladeploki ja yhtlasi jäi alles mul ka economaiseri näitaja,mis bensukal toimib vaakumi pealt. Ühendasin siis selle diisel mootori vaakumi ahelaga. Tundub et näitab väga edukalt diiselmootori vaakumi olemasolu.

Hea mugav jälgida Smile
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 465 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 310 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 656 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 487 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 567 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  W 210 1996: Kuidas Tõhusalt Lahendada Käivitamisprobleeme? karsus 1 257 18-11-2023, 09:20 PM
Viimane postitus: v6sa
  Mure W124 pööretega spy4 21 8,915 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 556 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 902 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X
Exclamation E220 SOOVIN AVARIILISEST LAHTI SAADA Ingrid 1 813 30-08-2022, 08:38 AM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne