Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB W123 200,1982 Verner
#41
Lõpuks sain omale ka ilukilbid:


[Pilt: DSC_0536.jpg]
[Pilt: DSC_0538.jpg]




Aga auto sain ka kaasa Big Grin
300D automaat, 81 aasta
Katuseluuk, püsikas, käetugi ees.
Läbisõit on miljon, mida on nii palju, et see on lausa uhke. Big Grin Hooldusraamatu järgi on uus mootor vahele pistetud mingi aeg. Sõita pole veel saanud, sest õli radikas laseb läbi hoolega. Annab seda millegagi keevitada või on vaja uus panna?

Plaan on uurida, kui hull kere on ja vaikselt tegema hakata. Loodan, et uut autot ei pea kokku ehitama.
Vasta
#42
Väike vihje, mis punasega toimub. Pealtpoolt vaadates paari keevituslappi tahtnud auto osutus natuke kehvemas korras olema kui tundus.
Hetkel olen niikaugele jõudnud, et paar päeva veel keevitada ja möllata ning peaks valmis saama.

Plaan on endale talveauto teha.


W211-ga on mure. Starter käib ringi, aga hoorattaga hambumisse ei lähe. Starteri pendiks puru? Eelnevalt märku ei andud, et midagi juhtuda võiks. Kuna paiknen nüüd Tallinnas, ei tea siinseid nurgataguseid kohti, kust juppe võiks saada. Oleks tore, kui keegi saaks vihjeid anda, kuhu murega pöörduda võiks, kui kohe vaeseks ei taha jääda Eusa_angel
Vasta
#43
Selleks aastaks hõbedase sõidud sõidetud. Dokumenteerimiseks kilometraaž
[Pilt: xc0gf7.jpg]
Teise autona 1600km kolme kuuga polegi üldse halb.

Isa S sai ka keevitatud. Võib juhtuda, et ka sellega saab järgmisel aastal liikuda. Smile
[Pilt: 2ecoqiu.jpg]

Lõpuks sain ka talvekorteri autodele.


Punase sain ka keevitatud ning varst loodan ta tänavale saada.
Vasta
#44
Tänaseks päevaks on 300D ka ülevaatuse ja kindlustuse saanud ning mõõdab vist üle 2 aasta jälle legaalseid kilomeetreid. ÜV-l piduritega, sildadega ega mootoriga probleeme polnud. Külmaga käivitub hästi, kõik silindrid kohe taga. Sooja saab samuti mõistliku kiirusega.
Üheks probleemiks on maanteel värin, mis käib imeliku intervalliga läbi kogu kere. Võib see tekkida kardaani valest kokkupanekust?
Teiseks tahab saada automaat kast tähelepanu. Kolmandalt neljandale põhjagaasiga vahetades käib tühja mingi aja.


Mõtlesin, et võiks paar pilti ka tegemisest panna.
Taga parem koobas
[Pilt: 01078452075668b.jpg]

Esimene vasak karbi ots
[Pilt: 0107845213eac9f.jpg]

[Pilt: 0107845211b5fc4.jpg]

[Pilt: 010784521579fa1.jpg]

[Pilt: 01078452197c78a.jpg]

[Pilt: 01078452237c35f.jpg]

[Pilt: 010784522977343.jpg]

[Pilt: 0107845231c4438.jpg]

[Pilt: 0107845233b33f8.jpg]

[Pilt: 01078452358a315.jpg]

[Pilt: 01078452395215e.jpg]

[Pilt: 0107845243e3d27.jpg]

Ja praeguseks korraks valmis produkt


Aega läks kõik nädalavahetused augusti lõpust novembri keskpaigani. Palju on veel teha, kuid ülejäänu lükkab järgmisesse aastasse. Praegune tulemus sai üle ootuste hea. LS näidu võiks ka kirja panna- 697420.
Vasta
#45
(02-12-2014, 04:23 PM)Verner2 Kirjutas: ...
Üheks probleemiks on maanteel värin, mis käib imeliku intervalliga läbi kogu kere. Võib see tekkida kardaani valest kokkupanekust?
...

Võib. Või mitmest veidi kõverast/tasakaalust väljas rehvist. Või velgede kõverusest/ebaühtlasest mustumisest....

3-->4 vahetusel tühja löömine ennustab kastiremonti. Mida kaugemale edasi lükkad, seda hinnalisemaks see operatsioon muutub.
Vasta
#46
Punane on nüüd novembrist igapäevaselt liiklemas olnud. Km kogunud 4000 kanti.
Kütet liialt ei võta ja sõitmise eesmärki täidab hästi.

Käigukastis sai õli ja filter vahetatud ning käiguvahetused muutusid veidikene paremaks, kuigi mitte ideaalseks. Kui mõistlikult gaasipedaali kasutada, peab käigukast ennast viisakalt üleval.
Pigimatte lisasin ustesse, koobastele ja tulemüürile. Heli muutus oluliselt talutavamaks, aga kunagi peaks midagi vildi taolist juurde panema.

Ventilaatori viskasin minema. Maanteel ja linnas on temperatuur ilusti normis. Muide, mootor läheb iga ilmaga mõistliku kiirusega soojaks, mis on veidi ootamatu.

Ise tegin nüüd Tartu-Tallinn otsa, kus autole ei saanud midagi ette heita. Neljakesi autos ja pagasiruum triiki asju täis ei olnud möödasõidudki ületamatud takistused. Püsikiirusehoidja mittetöötamine on veidi häiriv. Kangist kiiruse lisamine toimib, kuid ei säilita kiirust. Vaakumvoolikud vaatasin üle. Loogiline viga võiks olla membraanis, mis trossi tõmbab?


Ehk siis ideaalne auto ka talvel vanema Mercedes-Benz tunde nautimiseks.
Vasta
#47
Äratasin bensuka talveunest. Liiga libedalt ei õnnestunud, kuna tuli küttefiltreid vahetada. Kruvisin ka uued suunakad külge, mida oleks pidanud tegema juba peale värvimist. Siinkohal tänud Kristenile.


Ja midagi huvitavamat. Ma pole kunagi K-jettidega sinapeal olnud ja neid väga ei salli. Kaalusin panna peale M110 mootorit, aga just pritse pärast tundus m104 mõistlikum. Tänud Hentsile, kes samuti selle kohapealt nõu andis.
[Pilt: 11050975_10204913337607079_277368528_n.jpg]


Tegu on siis m104 2.8 145kw mootoriga. Numbrite järgi peaks mahtuma ka ARK-is nõutavatesse piiridesse.
Vasta
#48
ÜV selleks aastaks läbitud. Enne minekut vahetasin küünlad, küünlajuhtmed. Pidurid olid seismisest kinni jäänud. Selgus, et 123-el käivad supportid pooleks ja tänu sellele sain kruustangide abiga piduritele liikumine selgeks õpetatud.

Lisaks läksid alla ilukilbid.
[Pilt: t760_11100280_10205216176697867_498228415_n.jpg]

Ja veidi prisma tuuningut
[Pilt: t760_11124132_10205216176617865_1761367480_n.jpg]

Peale seda alustasin mootori vahetust
[Pilt: t760_11157928_10205216174137803_676739140_n.jpg]

[Pilt: t760_11160159_10205216175617840_527131380_n.jpg]

[Pilt: t760_11149193_10205216175377834_1782476230_n.jpg]


Kriitiline koht
[Pilt: t760_11173648_10205216175817845_1803103566_n.jpg]

Ehk siis mootor istus ilusti peale. Kuna mootor ulatus orginaalist tahapoole, tuli käiguhoovastiku veidi lühendada ja kardaan oli allapanekuks liiga pikk. Lõikasin diffril võlli otsa veidi lühemaks ja mahtus ka kardaan külge.
Sain mootori paigalduse mõttes keera võtit ja sõida olekusse, kui ainult oleks mõistnud, kuidas see elukas käima käib.

Ja mootori praegune seis ...
[Pilt: t760_11103899_10205203418778927_151080490_n.jpg]

Viskasin orginaalmootori peale tagasi ja sõidan edasi.
m104-l puudub säde ja küte. Kuna ise juhtmestikku maha ei võtnud ja osad asjad on puudu, siis leiutamist jagub.

Puuduolevad asjad, mida võib pakkuda
* juhtmestik, mis pildil märgitud poole läheb
[Pilt: 49bb6fc84e0c.jpg]
* kaitsmeplokid, releed, mis selle juhtmestiku külge käivad
* hooratast, sidurit käigukasti
Vasta
#49
Ma vaatan järgi, mul peaks olema nö lihtne juhtmestik sellele mootorile. Ajusid ja muid plokke ja releesid on ka omajagu.
Kas sinu mootor on tulnud autolt, millel on ASR või mitte?

Kõige lihtsam on paigaldada juhtmestikku, mil pole ASR`i ega Tempomati.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#50
Mootori ehitus on mõneks ajaks soiku jäänud. Tuleb veidi mõtteid koguda ja plaani pidada. Kuid orginaal mootor liigutab teda endiselt edasi ning masin on juba 700km jagu teid mõõtnud.


[Pilt: t760_IMG_0068.jpg]
[Pilt: t760_IMG_0069.jpg]


Lisaks oli vahepeal üks 123 juures[img][Pilt: t760_IMG_00431.jpg][/img]

Nagu näha, siis sõidukõlbulikust masinast on asi kaugel ja kere on juba rauas. Kasutatavad pudinad kakkusin pealt maha ning kui kellelgi midagi tarvis võib olla (p. esitiib, kapott, pagassi luuk, mootori jupid), siis võib teada anda.

Vasta
#51
Aasta hakkab otsa saama ja võiks kirja panna, mis tehtud sai.

KINT-i lahkel loal sain kasutada tema uhket 123-e, millega sai läbitud mitmeid meeleolukaid kilomeetreid. Oli hea auto ja loodame, et uus omanik on pilliga rahul.
[Pilt: IMG_0466.JPG]

Väikevenna masin on nüüd viperusteta aastaga läbinud üle 15000km.
Tema soovil sai auto ka mõned täiendused. Kuna too mingi prillikivi pole, kätt ette ei pannud. Ongi autopark veidi kirjum.
[Pilt: IMG_0493.JPG]

Kevadine varuosa auto, millest on palju abi olnud ning millega sai ka veidi lõbutsetud.

[Pilt: IMG_0060.JPG]

Igapäevaautoga olen nüüd aastaga sõitnud ~40000km. Mingeid hulle viperusi pole olnud.
[Pilt: IMG_0125.JPG]

Mingi aeg tagasi tõin hõbedasele ühe kaksivenna juurde. 300d manuaal. Välimus ja sisemus vanaga peaegu idente. Tahab mõningate tihendite, liistude ja numbrite uuendust saada ning on suht viisakas pill valmis.
Kere üllatas hea seisukorraga. Isegi akna raamid olid korralikud.

Viimase ostuga sain kaasa 2 kere, millega seoses tekkis mõte aretada lõhkumiseks mingi rallika moodi asi.
[Pilt: IMG_0707.JPG]


Hõbedase 123-ga sai olude sunnil läbitud tagasihoidlikud 1500km. Seda muidugi ilma probleemideta. Kalendrisse vaadates on korda tegemisest möödunud juba 4 aastat ning kere tahaks mõnest kohast saada veidi kohendamist.
Pilt sellest päevast, mil ta 2012 valmis sai. Oli ilus küll Eusa_angel
[Pilt: DSCN2804.jpg]


Kokkuvõttes vaadates tagant järgi oli täitsa tegus aasta autodega ja võib enam vähem rahule jääda. Vanatehnikaga liigeldes oli alati nägu naerul ja loodetavasti on ka edaspidi. W123 on alati eriti hästi mõjunud ÜV-töötajatele, kes on tihti autost väga huvitatud olnud ja on isegi sõitu küsinud.
Vasta
#52
Eelmise aasta lõpus tekkis mõte katsetada veidi W123-ga pikemat sõitmist.
Laadisin pagasniku vana mootorõli täis ja tuld. Plaan oli korra Varssavis käia, kuid Kaunases enam mootor õli ja diisli seguga ei käinud ning oli pool päeva tegemist, et mootor korralikult käima saada. Probleemiks oli arvatavasti tosool õli sees. Paigutasin 5l kanistri diisliga kapoti alla ja 40km kaupa sai kodu poole sõidetud. Kilomeetreid tuli 1300.
Mõte oli välja selgitada, kas ilma ettevalmistusteta saab vana autoga kodust kaugemale minna ning vastus on, et saab küll. Peab teine kordki proovima.

Peale solgiga sõitmist puhastasin ja stendisin pihustid ära. Tuli välja, viiest 2 pihustit ei toiminud korralikult. Külmade tulles käisin üle hõõgküünlad, millest samuti 2.5 ei töötanud. Korraliku aku, pihustite ja küünaldega läks auto ka -20ga käima ilma plokisoojenduseta.

2.3 bensukaga tahtsin sõita paar kilomeetrit, et veidi mahlu ringi lüüa, kuid mootor jäi kolinaga seisma. Pole veel jõudnud põhjalikumalt uurida, milles viga on kuid arvatavasti käisid klapid pähe, kuna õlisurve on olemas ja mootor käib väga kergelt starterist ringi.

Kas m102 2.0 ja 2.3 plokikaaned on omavahel vahetatavad?


Lõpetuseks pilt 3.0D hõbedasest.
[Pilt: 79028731.jpg]

Vasta
#53
Mõni päev tagasi tuli mõte, et ma pean omale w140 saama. Kohe! 140 kerge huvi on olnud pikemat aega, kuid pole olnud võimalust. Igatahes oli kohe vaja ja Eestis midagi sobivat ei leidnud. ss.lv lahti ja sai kiirelt Riias käidud. [Pilt: 1]

Mootoriks ikka 3.5 diisel. Sees mitte esimeses nooruses olev meh nahk. Mingeid huvitavaid pudinaid küljes pole.
El. asjadega on probleeme päris mitmeid. Hetkel pole veel viitsinud neid uurima hakata.
Kojameestega oli huvitav seik. Kuna ma ei tea sellest kerest tegelikult midagi, siis ehmatasid valepidi käivad kojamehed ning tekitasid mõtte parempoolse rooliga autost. Kõne KINT-ile ja "probleem" sai kiire lahenduse.
Headest asjadest on nii palju, et sõidab hästi ja näeb 10m pealt ülbe välja. Eusa_drool
Muus osas on vaja veel tööd teha. Kui märgi puudumine välja arvata, siis hetkel piisab, et naerul sui külavahel ringi laevutada saaks.
Vasta
#54
Mitu Mercedest sul on? Icon_razz
Lugemine on täesti sassis ja ei saa üldse aru mis autod siin teemas läbi käivad. Eusa_doh
Aga muidu tundub sinupuhul nii, et kord Mercedes, siis enam muud ei taha. Lisaks teed ka päris korralikku tööd nendega Eusa_drool

Katsu mingi loogiline jaotus teha nendest autodest mis sul on ja mis millele doonoriks ja.. Eusa_angel
Vasta
#55
No proovin üle lugeda Big Grin

Teema nimiauto on hõbedane 2,3 bensukas W123
Doonorid- 2xW123
Paremaid päevi ootab S123
Hõbedane 3.0 diisel sai müüdud
Punane W123 läheb müüki S-i ostu tõttu http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?...rhash=252a
W211 on igapäevaselt kasutuses
W140 on siis nüüd uus mänguasi
Isa W126 näpin ka vahepeal

Tööd jagub ja iga nädal läheb päev vähemalt nendega tegelemiseks. Kuna endale meeldib ja pakub huvi, siis on kõik korras.
Õnneks said peale MB muud margid ära müüdud. Muud ei taha jah, sest mersul on tagavedu, ehituselt lihtsad ja loogilised (w140 kohta seda muidugi öelda ei julge), mugavad ja on ka teiste inimeste silmis väärt pillid.
Vasta
#56
Vahepeal on midagi ka juba juhtunud.
Punane 300D sai müüdud.
S-i olen vaikselt kõpitsenud ja kärutanud ringi ligi 3000km. Hetkel on suurim probleem kliima, mida tuleks harutama hakata. Praegu on otse vool pandud ventilaatorile.

Imelikul kombel tuli uuesti 123-e isu peale. Tõin omale universaal Salati.
[Pilt: 24528277a7c388_l.jpg]
2,4D automaat rohelise sisuga. 4xel aken, el peegel, katuseluuk olid asjad, mis ostmise mõtte tekitasid. Pidurid korda teha, peaks olema ülevaatusekõlbulik aparaat.
Vasta
#57
Ühel talvisel vedelike ringi ajamise tiirul jäi peale paari imelikku heli hõbedase w123-e mootor seisma. Mootor käis starteriga reipalt ringi, aga käima ei läinud. Võtsin plokikaane maha ning sealt vaatas vastu 4 kõverat väljalaske klappi. Hetkel pole asjaga tegelenud, kuid arvatavasti on vaja kunagi uus mootor peale leiutada.


[Pilt: IMG_0347.JPG]

W140 on nüüd igapäevakasutuses. Vedelikke ja pisividinaid olen vahetanud. Sillad sain suhteliselt valutult vaikseks. ABS-i ja püsika sain tööle, mis andsid sõidumugavusele päris palju juurde. Nüüd on 1 suur mure veel jäänud. Nimelt kliima ei toimeta.



Sarnase õpetuse järgi vaatasin, et plokk saab aru, mis temperatuurid kuskil on ning näitab ventilaatorile minevate voltide kasvu, kui ventika kiirust reguleerida. Mida ta ei tee, on ventika reguleerimine. Nimelt ei luba ta üldse voolu peale. Samuti ei reguleeri ka soojakraani kapoti all. Ei anna klapile signaali.

Kas seda plokki saab kuidagi remontida või on tarvis uus peale panna?
Vasta
#58
W140 läks sai müüdud. Kliimaplokk oli siiski vigane. Vahetasin ära ja kõik toimis.
Oli tore tank ja kunagi, kui hobiautoks on võimalik soetada, siis teen seda kindlasti. Igapäeva autoks on diisel siiski veidi veoauto ja bensukana arvatavasti veidi kulukas.


Hõbedane 123 sai omale uue mootori.
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]

100kw 2.3 läks uuesti vahele. Tühikäik on veidi kõrge ja nüüd selgus ka tõsiasi, et tuleb ka kaanetihendi vahetus ette võtta. Aga sain nüüd septembris oma esimesed kilomeetrid läbitud sel aastal.

[Pilt: 1]

Kuna keegi mu universaali ära ei ostnud, siis ajan ta ise ülevaatuselt läbi, et saaks järgmisel suvel mõned tiirud teha.
Vasta
#59
Nagu karta oli, ei piisanud vaid kaanetihendi vahetusest. Oksüdeerimise tagajärjel oli plokikaane ja põlemiskambri vahele tekkinud auk, kust tosool kurja pääses tegema. Võtsin pähe käinud klappidega kaane ning viskasin klapid ringi. Lisaks ehitasin nukaraamid tikkpoltidele. Käima ta sai ja mahlad tundusid jäävat oma kohale.


Selleaastaseks kogukilometraažiks jäi pettumust valmistavad 30km. Samuti ei saanud ülevaatusel käia. Niisugust olukorda järgmisel aastal lubada ei tohi.
Talvel tuleb vasak esivedru ära vahetada, et kevadel varakult liiklusesse saaks.

Ja märkamatult on esimese MB ostust möödnud 5 aastat. Oli õige tegu Eusa_angel

Vasta
#60
Juuli on käes ja polegi sel aastal veel midagi kirjas.
Aprillis tegin ülevaatuse ära ja sain kaks päeva sõita. Peale ühte kiirendamist märkasin, et õlisurve on tavalise 3 asemel hoopis 1 kandis. Garaaži vedasin teise 123-ga, mis ümberkaudsetes tekitas silmnähtavat elevust.
Peale mõningast pausi vahetasin mootoril plokiosa ära. Saalede ja õlipumba lähemal uurimisel õlisurve kadumise põhjust ei leidnudki.
[Pilt: 01111394591fe24.jpg]
Väliselt sain lõpuks kauaoodatud tagatule alused liistud külge, mis annavad päris palju juurde.
[Pilt: 0111139457f887c.jpg]

Koduõue peale tekkis ka kaua kadunud tegelane.
[Pilt: 01111394619ceba.jpg]

[Pilt: 011113945572183.jpg]
Viimaks käisin ka MB klubi üritusel. Suured tänud korraldajatele meeldejääva päeva eest!
[Pilt: 0111139647317f8.jpg]
Au tuleks anda ka kõige suurema vaeva nägijale, kes terve päeva suuremate viperusteta vastu pidas.

Hetkel on hall igapäevases kasutuses, kuna 220 on otsustanud pirtsutada juba pikemat aega. Läbi on vuratud pea 2000km vähem kui kuu ajaga. Keskmine kulu kõigub 10L kandis, millega tuleb rahul olla.
Rohelisega on vähe kehvem seis, sest teised pole ennast kõige paremini üleval pidanud ja tema on järjekorras viimasel kohal, aga püüame seda olukorda lähiajal muuta.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 240D 1982, W123 Lexuz Lexuz 10 1,700 22-05-2024, 04:01 PM
Viimane postitus: Lexuz
  300 D, 1982, W123 - ulst ulst 74 70,538 06-01-2024, 03:27 PM
Viimane postitus: nostromo
  MB 200, 1978, W123 - fittipaldi fittipaldi 27 13,969 27-12-2023, 10:36 PM
Viimane postitus: fittipaldi
  MB 230E, 1982, w123 Arkadi.T Arkadi.T 21 4,943 21-03-2022, 07:23 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 200, 1982, W123 -Arkadi.T Arkadi.T 65 16,352 03-11-2021, 04:42 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 24,659 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon
  W123, 200d, 1982 - 190hans 190hans 10 11,484 14-06-2019, 10:17 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mb 240d 1978 w123 M1X 30 21,554 30-04-2019, 10:20 PM
Viimane postitus: M1X
  W110 200 Diesel ''Heckflosse'' - OnkelMats OnkelMats 17 14,076 01-11-2018, 07:30 PM
Viimane postitus: OnkelMats
Thumbs Up W123, 230e, 1984, sedaan - Ander anderander4 23 20,934 03-06-2018, 04:24 PM
Viimane postitus: anderander4



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne