26-04-2012, 06:25 PM
[/quote]
kõige kallimad on W198 kahekohalised roadsterid mida üldse tehti käputäis. Üks põhjus miks üks auto võib teisest kallim olla, on see, kas sellel on igasuguste retrorallide homologatsioon või siis mitte. See on seotud pelgalt sellega, kas kunagi selle autoga sõideti need rallid või mitte.
Homologeerimise olemasolu ei tähenda veel seda, et auto on kallis, kuid selle puudumine kindlasti paneb tõsist pontsu autodele, mille hind on 100+ kEUR.
Üldiselt, kõik 50-60 ndate homologeeritud autod, millel homologeerimine kaubeldakse paras preemiaga. Moskvich 403,408,412 võib olla kunagi üsna nõutud, kuna huvitaval kombel, on sellel Monte Carlo ja muude retrorallide homologeerimine olemas.
[/quote]
Denis, Sa ajasid siin vist W188 ja W198 segamini. W198-d olid alati kahekohalised. Tänapäeval on kindlasti kallim W198 kupeeversioon (1. seeria ehk nn. kajaktiib) ja W188 on sellest odavam. W198 2. seeria rotster on jällegi odavam kui W198 kupee, kuid kallim kui mistahes W188 eksemplar.
Ilmselt on hinnavahe "kajakatiiva" kasuks eksootiliselt üles avanevate uste pärast, võrreldes W198 rotsteriga. Olles sõitnud nii W198 1. kui 2. seeriaga, võin kinnitada, et 2. seeria (rotster) on kindlasti paremate sõidumadustega - peamiselt parema tagasilla konstruktsiooni tõttu. Kajakatiiva sõiduomadused on kehvemad kui tema järglasel - W198 rotsteril. Seega peab kajatiiva kõrgema hinna põhjuseks olema tema ajalugu, legendaarsus ja uksed.
Kalleimad W198 kajatiiva versioonid on ca 20tk. toodetud alumiiniumkerega eksemplarid.
Kõige kallim MB300SL on W194, millega, kui ma ei eksi, Stirling Moss Mille Miglia võitis. Neid tehti vist ainult kaks tükki.
W188 Adenaueri kõige kallim mudel on 2. seeria MB300Sc rotster. Neid tehti ainult 53tk.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane