08-11-2010, 05:33 PM
Ma ei mõtle tavalist autodiagnostikat vaid teadmisi canbus -ist endast, üritan siin aretada natuke aga teadmistest jääb puudu, äkki leidub keegi kelle käest küsida.
W463 ja W212
Kas siin leidub keegi kes can bus -i hingeelust rohkem teab
|
08-11-2010, 05:33 PM
Ma ei mõtle tavalist autodiagnostikat vaid teadmisi canbus -ist endast, üritan siin aretada natuke aga teadmistest jääb puudu, äkki leidub keegi kelle käest küsida.
W463 ja W212
08-11-2010, 06:21 PM
Otsene oskusteave maksab....
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
08-11-2010, 07:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-11-2010, 07:53 PM ja muutjaks oli karuanton.)
(08-11-2010, 06:21 PM)hents99 Kirjutas: Otsene oskusteave maksab....Nojah, ma polegi ju keeldunud Aga igaksjuhuks kirjutan siia ka paar küsimust, äkki keegi oskab vastata Elektrooniline spidomeeter ja tahhomeeter üle can -i millisel põhimõttel, kas spidomeeter küsib abs ploki käest kiirust iga natukese aja tagant või abs -i plokk ise 'paiskab eetrisse' iga natuke aja tagant kiiruse info mida spidomeeter siis loeb ja kuvab? Mis põhimõttel näiteks aknapesuvedeliku nivoo infot kuvatakse 'kellade ekraanil', kas kellade plokk küsib mingi aja tagant seda infot teise node käest, et kuvada ekraanil või see node mis tegeleb selle nivoo muutmisega ise 'paiskab eetrisse' mingeid info või hoiatus sõnumeid? Keerulised võib olla küsimused aga minetea, äkki keegi teab
W463 ja W212
08-11-2010, 10:07 PM
On teatud käsud, mis pidevalt can-is olemas ja teatud käsud, mida küsitakse. Näiteks on iga ratta kiirus eraldi can-is alati olemas, kuid masina enda üldkiiruse kirjeldus kaob ära, kui üks anduritest saba paneb. Samas hakatakse suunatule vilgutamise puhul alles siis vilgutama, kui tagumine SAM hakkab takti lugema ja ülejäänud SAM-id alles sellepeale hakkavad oma pirne põletama. Põhimõtteliselt küsitakse vist koguaeg, et kas panen põlema või ei pane Vastatakse siis kas jah või ei.
Osade plokkide käske ei lubata eetrisse, kui puudub vastav luba kesk sild plokilt. Vanematel oli selleks süütelukk. Ilmselt siin foorumis täielikku tõde ei tea meist keegi, sest auto diagnostika ei hõlma täna veel can-i uurimist. Pead ikka mingite programeerijatega rääkima minema, sest can ei ole ainult auto maailma teema. Seda kasutatakse igal pool. Muidugi on oleams võimalused seda ka pealt kuulata ja käske filtreerida, ise sekka ütelda ja sealt muutuvaid parameetreid välja noppida. Täna ju can alarmid väga tavalised. Olen paar aastat tagasi natukene W211 kere can-i lugenud ja no päris kirju see elu seal. Püüdsin leida põhjust, miks mahalaadimine tekib can-i ärakamise pärast. mis plokk äratab can-i ülesse. Tänapäeva masinal on neid üle kuue ja erinevate kiirustega. Kõige hullem on see, et kuigi võid käske saada lugeda, siis pole sul õrna aimugi mis käsk mis on. See koosneb 16 süsteem-koodist . Ega siis autotootjad ei väljasta oma koodide tähendusi. On mingid standard koodid kindlasti olemas, kuid enamuselt on ikka vist nii, et nad on ostnud teatud koodide vahemikud endale BOSCH-ilt ja siis majandavad nendega. Mis mulle endale muljet avaldas on firma PICO digi oss. Sellele tuli eelmine aasta softi liides, millega saab can-i lugeda ja seal juba väga paljuse koodide tähendused olemas. Kindlasti on võimalik ka väga odavate seadmete kokku kompunnimiste teel can-analüsaatoreid valmistada( netis vähe kolades leiad teemasi sellest) Mingi kutt juhtis vist kunagi PALM pihuarvitiga üle BLUETOOTH-i oma W209 CLK kere CAN-i . Pani raadiot kõvemaks ja vaiksemaks ning avas ja sulges aknaid. Selle tegemiseks aga peab ilmselt päris kõva leiutaja ja progeja oleam.
08-11-2010, 11:15 PM
Tänud wdb240, valgustasind mind päris palju, kuna sa tundub, et tead rohkem kui siia kirjutasid siis äkki oskad öelda kuskohast W203 -e kellaplokk saab oma üldkiiruse kirjelduse, abs -i kontrollerist? Kui sealt siis kumb kummale mida ütleb ja ehk kas see infovahetuse info on kuidagi avalikult kättesaadav või on see mingit moodi 'snifferdatav' otse can -ist ja hiljem reprodutseeritav?
Raimo
W463 ja W212
09-11-2010, 10:09 AM
MB CANni hingeelu kohta saad ilmselt kõige paremini infot RV foorumist. Teoorias on Eestis ainult Silberil vastav info olemas, praktikas ilmselt pole sealgi kompentetsust. Kompententsi aga sellegi eest
Kuna CAN süsteemid on laialt levinud, siis tasub tutvuda mõne üldisema süsteemi kirjeldava standardiga esmalt. Näiteks SAE J1939 on selline dokustaat. Netist seda lugeda minu teada ei saa, kuid saad osta Eestis saad tutvuda Tallinnas, Eesti Standardikeskuse Raamatukogus, Aru tänav 1. Nende kodulehekülg on: http://www.evs.ee/ Enne kohaleminekut tuleb uurida, kas vajalik reaalselt olemas on - nad saavad kõike tellida, kuid vahel võtab see paar päeva aega, kuniks nad juurdepääsu saavad. Sel aastal pole ma käinud, kuid varem oli koha peal lugemine ja märkmete tegemine täitsa tasuta. Koopia (nii elektrooniline, kui paberil) maksis raha. Ilmselt oled Wiki juba läbi kolanud, kuid igaks petteks panen siia juhise selle leidmiseks. Põllumajanduses on kasutusel ISOBUS, mis toimetab põhjusmõtteliselt samamoodi, kuid erinevate keskplokkide vahel. Tõsi, sama valmistaja sees lubatakse ka töömasinal jõumasina juhtimist teatud ulatuses. Erinevate firmade süsteeme ei lubata omavahel suhtlema rohkem, kui hädapärast tarvis... Sinu küsimuste järgi on Sul tarvis just koodide osa sellest standardist. Iseenesest on tegu kõige tavalisema TCP/IP liiklusega ja selle pealtkuulamine pole keeruline. Küll aga pead teadma, millist kandjat kuulata (ma ei tea, kas MB kasutab ühte või mitut kandesagedust. PMtehnika kasutab mitut, et eristada masinasisene liiklus masinatevahelisest) ja mida sealt täpselt otsida... Igaks petteks ütlen ära, et mina seda liiklust pealt kuulata ei oska. Aga ma olen kasutajana olnud nende asjadega veidi seotud ja sestap ka üht-teist kõrva taha pannud.
09-11-2010, 12:40 PM
(09-11-2010, 10:09 AM)v6sa Kirjutas: Iseenesest on tegu kõige tavalisema TCP/IP liiklusega ja selle pealtkuulamine pole keeruline. Küll aga pead teadma, millist kandjat kuulata (ma ei tea, kas MB kasutab ühte või mitut kandesagedust. PMtehnika kasutab mitut, et eristada masinasisene liiklus masinatevahelisest) ja mida sealt täpselt otsida...Keegi ajab nüüd midagi sassi, J1939 ei ole nagu tcp/ip kuna tcp/ip on põhimõtteliselt point to point ühendus ehk teisisõnu üks aadress pöördub teise poole ja ootab vastuvõtu kinnitust, kui sa muidugi just 255.255.255.255 aadressi ei mõelnud, J1939 sarnaneb pigem udp ühendusele kus kogu info broadcastitakse võrku ja ei oodata et keegi vastaks ehk kõik räägivad kõigile ja puudub adresseerimine kui selline, Can-open, see vist kasutab adresseerimist kuid ma pole täpsemalt uurinud. Teine asi kandevsagedus, sellist lahendust can -is ei tohiks küll olla, võrk on loogiline ehk 0 või 1 ilma kandevsagedusega moduleerimiseta. Pealtkuulamine ei tohiks jah väga keeruline olla, selliseid sniffreid mis kogu frame ilusasti 8 baidi kaupa ritta analüüsimiseks arvuti ekraanile manavad on küllaga. Keeruline minumeelest on see layer 5 ja ülespoole ehk saad selle baidirivi kätte küll aga edasi, kuna otsest adresseerimist ei toimu siis kes kellele mida ütleb, sellest arusaamine on minujaoks kosmos täna (09-11-2010, 10:09 AM)v6sa Kirjutas: Kuna CAN süsteemid on laialt levinud, siis tasub tutvuda mõne üldisema süsteemi kirjeldava standardiga esmalt. Näiteks SAE J1939 on selline dokustaat. Netist seda lugeda minu teada ei saa, kuid saad ostaSee 1 - 3 layer polegi nii olulised, can -i driver ja can -i kontroller teevad selle töö minueest ära, nii sügavale polegi vaja süübida, oluline just see kõrgem osa. Aga info eest tänan küll
W463 ja W212
09-11-2010, 05:17 PM
Ei oska eriti kaasa rääkida, kuid VW puhul (võibolla ka MB jt CAN süsteemidel) koosneb "lause" SEITSMEST osast. Algus (1 bit)-staatus (11 bit)-kontroll (6 bit)-andmed/data (max 64 bit)-kindlustamine (16 bit)-kinnitamine (2bit)-lõpp (7 bit)
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu 5227858
09-11-2010, 05:26 PM
offtopic: ma võin lugeda pukside vahetamisest ja juhtmete vedamisest ja ehk veel mõnest vähe keerulisemast asjast, aga no see siin on beyond my levels...ja tegu on nii "lihtsa" asjaga, nagu seda on auto. mul on wdb240 postitusi alati sigahuvitav lugeda. ulmeline, mis teadmised mõnel ikka on...
09-11-2010, 07:09 PM
äkki aitab ka see, või huvitab kedagi.
09-11-2010, 08:19 PM
(09-11-2010, 07:09 PM)laf1247 Kirjutas: äkki aitab ka see, või huvitab kedagi.Tänud, on sul veel sellist materjali ja kuskohast need pärit on?
W463 ja W212
09-11-2010, 09:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-11-2010, 09:17 PM ja muutjaks oli laf1247.)
09-11-2010, 09:25 PM
Suured tänud laf1247 aga kas natukene suuremana ei saaks neid, osa teksti pole loetav
W463 ja W212
10-11-2010, 01:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-11-2010, 01:35 AM ja muutjaks oli wdb240.)
(09-11-2010, 05:26 PM)voodoo Kirjutas: offtopic: mul on wdb240 postitusi alati sigahuvitav lugeda. ulmeline, mis teadmised mõnel ikka on... Tänan kiitmast VOODOO Kuna ma ise saan ainult lihtsatest asjadest hästi aru ,siis katsun ka ise võimalikult lihtsalt rääkida. Kas muidugi alati kõigest õigesti aru saame on küstav, väga raske teinekord lihtsasti keerukat asja seletada. kuid ex proovima peab ja vigu võib ka sisse tulla. (08-11-2010, 11:15 PM)karuanton Kirjutas: äkki oskad öelda kuskohast W203 -e kellaplokk saab oma üldkiiruse kirjelduse, abs -i kontrollerist? Kui sealt siis kumb kummale mida ütleb ja ehk kas see infovahetuse info on kuidagi avalikult kättesaadav või on see mingit moodi 'snifferdatav' otse can -ist ja hiljem reprodutseeritav? Mingit kryptimist selle juures küll ei kasutata. Sõiduõigus (immo info) on kryptitud pigem. Minuarust on see kiirus signaal can-is kokku kuuel eri kujul. (võin küll eksida aga peaks olema iga ratas eraldi (1,2,3,4 ratas) lisaks esi sild ja tagasild ja masina üldkiirus. Kiiruse paneb can-i ESP/ABS juhtplokk ja kõigepealt on see MOOTORI can-is.(can-C) sealt liigub see ilmselt läbi KOMBI ka kere can-i (can-B) . samas võib seda ringi kirjutada hoopis süütelukk või roolimoodul või ZGW plokk. Kõik need plokid on sillaks can-c ja can-B vahel. no seda meie enam ei tea ja seda pole meil ka väga vaja teada Võibolla on sellest ka põgusalt WIS-is kirjas, kuid väga süviti kindlasti mitte. Aga mis sul plaanis muidu on. Kas tahad pealt kuulata või tahad ise käskima hakata?
10-11-2010, 11:00 AM
(10-11-2010, 01:31 AM)wdb240 Kirjutas: Aga mis sul plaanis muidu on. Kas tahad pealt kuulata või tahad ise käskima hakata?Esialgu pealt kuulata ja nn kaardistada, et oleks arusaam mis kus ja kuidas, hiljem aga jah tahan ise käskima hakata ehk paigaldada vanale autole osa can -ist, sh kellaploki, roolinupud, nupupaneeli, commandi jne, sealjuures kellaplokis säilitada digitaalne odomeeter ja nn message display. Teema pole iseenesest üldse raske kui oleks can -i framede sisu kohta mingi kooditabel. Meh spidomeetri trossi otsas on pulsilugeja, a'la nagu abs andur, mille küljes avr, mille järgi omakorda CAN232, selle avr -i külge läheb veel läbi a/d õli, vee temp/nivoo, kütuse nivoo, tahho jne, ühesõnaga kõik info mis vajadusel vaja kuvada kelladel ja message display -l, kõik see stuff on pärit W203 -lt ja läheb ühe pika G 460 -> 463 projektiks, vot selline projekt
W463 ja W212
10-11-2010, 10:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-11-2010, 11:18 PM ja muutjaks oli wdb240.)
Oi oi oi . See saab huvitav ja hariv olema, kuid ka kindlasti pean sulle paar komistuskivi ära mainima. Kuna seal käib kõik üle CAN-i ja KOMBILE omale ühtegi andurit külge ei tule, siis saab ta selle infi tieste plokkide käest. Pole ühtegi andurit peale ESP andurite millele oleks kohe can küljes. Kui nüüd tahad aknavee,tosooli, kütuse, mootori temperatuuri, pöörete auto kiiruse infot jne,,, ,siis pead ilmselt kasutama selleks enamjuhtudel originaal plokke, kuna muidu sa lihtsalt ei suuda neid vigu sealt ekraanilt ära saada. Esiteks kukub kohe lõugama SRS, ABS, ESP, Display Faulty, JNE. Peale laihtlabaste signaalimuutusparameetrite on sul vaja ilmselt imiteerima hakata ka kõikide plokkide olemasolu või mitteolemasolu võrgus. Plokkide sisukord mis peab olema ja mis ei pea oleam võrgus on kirjas jälle omakorda süütelukus.Süütelukust tuleb aga omakorda süütesignaal 15 can millest teeb teistele plokkidele oamkorda 15 can signaali esi SAM .Kindlasti on võibolla minu jutus veel 100 viga , aga ma lihtsalt tuginen oma kogemusele ja kuidas mulle on tundunud, kuidas need asjad seal käivad. Mina ise pole käske kunagi pidanud imiteerima. Olen neid ainult lugenud. Aga selliseid lihtsamaid käske saab täitsa luua ja selleks on isegi vastavad plokid olemas. CAN-Bus Interface.
http://kufatec.com/index.php?main_page=p...42280efd29 http://www.carnavi-more.de/product_info....529d082c0d W203 W463 omavad comand 2.0 Sinul on aga see mure, et sa pead hakkama imiteerima mõlemat CAN võrku, kuna kasutad W203 tehnikat. Mootori CAN ja kere CAN. Need aga erinevad teineteisest juba kiiruste poolest ja ka põhimõttepoolest. Mootor oli minu mäletamist mööda 500Kbit ja kere oli 83 Kbit. Näiteks kiirus ja mootori temp ja pööre tuleb mootori CAN-i pidi KOMBISSE. Tasemed , nivood ja muu tuled viled KERE CAN-i pidi. Aga Ega see võimatu ka nüüd ole See on kõik tulevik ja kui sellest läbi närid, siis oled päris auväärt kohal siin foorumis Edu !!!
11-11-2010, 10:31 AM
Suured plaanid.
Kui ära teed, oled rikas mees ja ilmselt enam ise tööd tegema ei pea. Aga teema on hea ja informatiivne. Palun, jätkake.
11-11-2010, 12:17 PM
Tänud soovituste eest ja eks ma püüan aga ega mul valikuid väga ka pole enam , armatuur kõik juba 463 -eks ehitatud, vanu nuppe ja instrumente niikuinii ei pane enam kuhugi.
Saan esimese can232 järgmine nädal kätte siis üritan ka esimese 'võrgu' püsti panna ja siis hakkan ka snifferdama ja kaardistama seda liiklust. Mis puutub erinevatesse anduritesse siis tean, et CAN-i ja KOMBILE enda külge ühtegi andurit ei tule, anduri analoogsignaali ühendan avr -i (Atmel AVR microchip) a/d sisendisse ja see avr siis tekitab 232 signaali mille can232 omakorda can -i paiskab, see pole keeruline. Keeruline tundub nagu juba mainisin selle üldkooditabeli kätte saamine ehk pealt kuulata ja analüüsida tuleb kaua kui just keegi hea inimene neid koode ei anna. Probleemiks ka veel see, et ma ei saa analüüsida ühtki sõitvat autot vaid ainult neid plokke ja nendevahelist liiklust mis mul olemas on, siinkohal oleks hiljem võib olla kellegi abi vaja, et laenata mõõtmiseks erinevaid mooduleid või lausa kellegi sõitvasse autosse can külge panna aga sellega veel aega on. (10-11-2010, 10:53 PM)wdb240 Kirjutas: Kui nüüd tahad aknavee,tosooli, kütuse, mootori temperatuuri, pöörete auto kiiruse infot jne,,, ,siis pead ilmselt kasutama selleks enamjuhtudel originaal plokke, kuna muidu sa lihtsalt ei suuda neid vigu sealt ekraanilt ära saada. Esiteks kukub kohe lõugama SRS, ABS, ESP, Display Faulty, JNE. Peale laihtlabaste signaalimuutusparameetrite on sul vaja ilmselt imiteerima hakata ka kõikide plokkide olemasolu Oleneb kuidas see messaging üles ehitatud on, kes on see kes mingi nimekirja alusel kõiki sõlmi kontrollib ja vea puhul häiret annab, kui see on süütelukk või gateway siis ei tohiks probleeme olla kuna neid ma ei paigalda, kui see on kellaplokk mis on vähe tõenäoline kuigi mõlemad can -id tulevad sinna sisse, siis jah mul on probleemid kuid siis ei näe ma muud teed kui imiteerida neid messe. Täpsustasin üle praeguse info kohaselt kuna tegemist 2001 C180 kellaplokiga siis sellel põlvkonnal peaks olema nii, et gateway on see kes kontrollib kõiki vajalikke sõlmi (nagu lugesin alates 2003 on süütelukk selleks) mingi aja tagant ja kui leiab miskit siis saadab messi kellade plokile kuvamiseks, kellaplokk ise vist kuvab ainult süüteluku ja gateway probleeme, kuigi kellaplokil on ka mõlema can -i sisendid. Kokkuvõtteks, ma ei taha 463 -e ega 203 -e ehitada vaid kasutada G -s mõningaid mooduleid nagu kellad, roolinupud, konsoolinupud, peeglinupud ja kliima juhtimine ning võibolla midagi veel, midagi enda repertuaarist, ülejäänuid tuleb lihtsalt ignoreerida või imiteerida
W463 ja W212
11-11-2010, 02:01 PM
Leidsin ühe huvitava dokumendi, äkki keegi oskab kommenteerida
http://www.cretechnology.com/upload/pj/3...0J1939.pdf Väljavõte dokumendist: 3.2 Engine Speed Variable E0330 contains engine speed value read from J1939 in RPM from 0 to 8031. To use this J1939 speed value instead of the internal measurement set E1854 to 330. To use internal measurement set E1854 to 33 (default value). 3.3 Coolant temperature Variable E0333 contains coolant temperature value read from J1939 in °C from -40 to +210. To use this J1939 coolant temperature value instead of the internal measurement set E1853 to 333. To use internal measurement set E1853 to 30 (default value). 3.4 Oil pressure Variable E0331 contains oil pressure value read from J1939 in Bars from 0.00 to 10.00. To use this J1939 oil pressure value instead of the internal measurement set E1852 to 331. To use internal measurement set E1852 to 29 (default value). Äkki olen tõele lähedal
W463 ja W212
|
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
|