Meil mure oma G klassi kojamehega. Paar kuud tagasi hakkas selle kaitse läbi minema. Täiesti suvalistel hetkedel. Lesvenis arvati et hoovastik on liiga kangeks muutunud ja mootorile tekib liiga suur koormus. Tellisin kogu uue hoovastiku ja vahetasin ära, aga probleem ikka endine. Soetasin ka uue mootori, see koos uue hoovastikuga töötab nagu siidi, aga ikka kaitse põleb suvalisel hetkel maha.
Tavaliselt mitte töötamise käigus, vaid autot käivitades ei saa kojameest enam tööle ja kaitse põlenud.
Kaitsmete taha pääseb ja seal esmapilgul mingit anomaaliat ei tähelda, et juhe lühises oleks.
oskab keegi edasi soovitusi anda? Proovisin googeldades pakutud releed leida, aga kaitsmete taga releede juures seda ei märganud. Kapoti all on suur hunnik muid juhtplokke, ja kohamehe asjad ka seal. Seal nn tavareleed ei märganud, pigem selline suurem - suitsupaki suurune releeplokk, mis küll klõpsib, kui kojamehed töötavad.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Kojamehe releed peaks olema salongis kõrvalsõitja jalge ees kaane taga, mitte üleval raamis koos tavaliste releedega vaid paremal, kaane enda küljes. Kui on ka tagumine kojamees, siis on kaks ühesugust.
Ma ei ole kindel aga 1997 mudelil võivad nad välja näha kui tavalised releed aga kõrged ja kuue jalaga, pistik all (A4635450524, 60 201 001/12V). Eelnevatel mudielitel oli suitsupaki kujulised, külili pandud nii et pistik käib vasakult (A0055456424, 5WG 002 450-22).
Kui on tagumine kojamees, saab releed omavahel ära vahetada ja proovida, kas viga on seal.
Kui ma 1994. aasta G 320 skeemi õigesti loen, siis 8. kaitsme taga on lisaks esimestele kojameestele ja klaaside pesuri pumbale ka tagurtustuli (läbi kulissi) ja kaugtulede vilgutamine/korraks peale tõmbamine (läbi valtsi). Sama on ka 1998. aasta G 300 Turbodiesel-i skeemides.
Kui sealt viga ei tule, siis järgmine loogiline seletus on, et kuskilt on juhtme isolatsioon katki ja läheb massi.
(30-08-2021, 03:56 PM)ed_ Kirjutas: ...
Kui sealt viga ei tule, siis järgmine loogiline seletus on, et kuskilt on juhtme isolatsioon katki ja läheb massi.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
(30-08-2021, 03:56 PM)ed_ Kirjutas: Kojamehe releed peaks olema salongis kõrvalsõitja jalge ees kaane taga, mitte üleval raamis koos tavaliste releedega vaid paremal, kaane enda küljes. Kui on ka tagumine kojamees, siis on kaks ühesugust.
Ma ei ole kindel aga 1997 mudelil võivad nad välja näha kui tavalised releed aga kõrged ja kuue jalaga, pistik all (A4635450524, 60 201 001/12V). Eelnevatel mudielitel oli suitsupaki kujulised, külili pandud nii et pistik käib vasakult (A0055456424, 5WG 002 450-22).
Kui on tagumine kojamees, saab releed omavahel ära vahetada ja proovida, kas viga on seal.
Kui ma 1994. aasta G 320 skeemi õigesti loen, siis 8. kaitsme taga on lisaks esimestele kojameestele ja klaaside pesuri pumbale ka tagurtustuli (läbi kulissi) ja kaugtulede vilgutamine/korraks peale tõmbamine (läbi valtsi). Sama on ka 1998. aasta G 300 Turbodiesel-i skeemides.
Kui sealt viga ei tule, siis järgmine loogiline seletus on, et kuskilt on juhtme isolatsioon katki ja läheb massi.
Suured tänud. Enda omal jah ma seda tavalist releed ei leidnud kaitsmete taga plaadi küljest. Seetõttu mul kerge hämming tekkiski. Aga kapote all on küll 2 tk neid suitsupaki suuruseid. Proovin omavahel ära vahetada ja siis vaatab edasi, saab vähemalt ühe vea kas elimineerida või reaalselt korda.
Tänud vastamast ja hoian kursis
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Mure siiski endine, kuna ajapuuduses tegelen mingi vahe tagant probleemiga. Kapote all on kaks releeblokki kojameestele - üks esimese jaoks, teine tagumise jaoks. Võtsin pistikud ära ja kojamees töötab ilma selleta ka, aga ainult selles järjepidevas reziimis, ehk siis kogu aeg käib, aga intervall ei tööta.
Seega see releeblokk on selle jaoks ja ei saa ka põhjustada antud probleemi. Aga seega peab olema kindlasti veel kuskil mingi relee, kaitsmete taga on erinevad releed küll, aga sellist, mis guugeldades kojamehe relee välja annab ma ei leidnud ja juhtme kaudu leidmine on pea võimatu, arvestades, et see kaablihunnik on seal meeletu.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
20-09-2021, 01:32 PM (Seda postitust muudeti viimati: 20-09-2021, 01:34 PM ja muutjaks oli ed_.)
Ei, seal ei ole veel mingit teist releed, vähemalt kui on originaal süsteem.
Intervall on lülitatud läbi relee ja järgmised kiirused otse läbi lüliti (kang/valts/hoob vms.)
Siia ei saa ju attatchmente panna...
Aga kui sul elektriskeeme ei ole ja julged tundmatuid PDF-e tundmatust kohast avada siis laadisin üles mõne skeemid: 1994. aasta kõik mudelid, saksa keeles.
Natuke raske jälgida aga sümbolid on korralikud.
Ehk siis relees viga ei saa olla, need on ees ja taga identsed ning vahetus ei parandanud asja. Klaasipesu soojendus ei saa ka olla, kuna skeemi järgi on sellel lausa oma kaitse.
Seega peab viga olema siiski kuskil ühenduses, mis läheb kaitsmest otse mootorini või kaitsmest releeni.
Kas viga võiks leida ka kojamehe kangist, vaatan, et see sama enda poole tõmmates kaugtuld põlema ei pane, ehkki ette lükates püsivas asendis on kaugtuli korras.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868