Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
G kojamehe kaitse - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Tehniline (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Teema: G kojamehe kaitse (/showthread.php?tid=52549)



G kojamehe kaitse - indrek - 30-08-2021

tere foorumlased.

Meil mure oma G klassi kojamehega. Paar kuud tagasi hakkas selle kaitse läbi minema. Täiesti suvalistel hetkedel. Lesvenis arvati et hoovastik on liiga kangeks muutunud ja mootorile tekib liiga suur koormus. Tellisin kogu uue hoovastiku ja vahetasin ära, aga probleem ikka endine. Soetasin ka uue mootori, see koos uue hoovastikuga töötab nagu siidi, aga ikka kaitse põleb suvalisel hetkel maha.

Tavaliselt mitte töötamise käigus, vaid autot käivitades ei saa kojameest enam tööle ja kaitse põlenud.

Kaitsmete taha pääseb ja seal esmapilgul mingit anomaaliat ei tähelda, et juhe lühises oleks.

oskab keegi edasi soovitusi anda? Proovisin googeldades pakutud releed leida, aga kaitsmete taga releede juures seda ei märganud. Kapoti all on suur hunnik muid juhtplokke, ja kohamehe asjad ka seal. Seal nn tavareleed ei märganud, pigem selline suurem - suitsupaki suurune releeplokk, mis küll klõpsib, kui kojamehed töötavad.


RE: G kojamehe kaitse - ed_ - 30-08-2021

Kojamehe releed peaks olema salongis kõrvalsõitja jalge ees kaane taga, mitte üleval raamis koos tavaliste releedega vaid paremal, kaane enda küljes. Kui on ka tagumine kojamees, siis on kaks ühesugust.

Ma ei ole kindel aga 1997 mudelil võivad nad välja näha kui tavalised releed aga kõrged ja kuue jalaga, pistik all (A4635450524, 60 201 001/12V). Eelnevatel mudielitel oli suitsupaki kujulised, külili pandud nii et pistik käib vasakult (A0055456424, 5WG 002 450-22).

Kui on tagumine kojamees, saab releed omavahel ära vahetada ja proovida, kas viga on seal.

Kui ma 1994. aasta G 320 skeemi õigesti loen, siis 8. kaitsme taga on lisaks esimestele kojameestele ja klaaside pesuri pumbale ka tagurtustuli (läbi kulissi) ja kaugtulede vilgutamine/korraks peale tõmbamine (läbi valtsi). Sama on ka 1998. aasta G 300 Turbodiesel-i skeemides.

Kui sealt viga ei tule, siis järgmine loogiline seletus on, et kuskilt on juhtme isolatsioon katki ja läheb massi.


RE: G kojamehe kaitse - v6sa - 30-08-2021

(30-08-2021, 03:56 PM)ed_ Kirjutas: ...
Kui sealt viga ei tule, siis järgmine loogiline seletus on, et kuskilt on juhtme isolatsioon katki ja läheb massi.

Ma panustaks ka sellele.


RE: G kojamehe kaitse - väikemees - 30-08-2021

https://fuse-box.info/mercedes-benz/mercedes-benz-g-class-w463-fuses-and-relay

20A kaitse loeb siit välja, päris kange. Kuna esiklaaspesu pumbale eraldi kaitset ei paista olevat, siis võiks selle vea ka arvestada.


RE: G kojamehe kaitse - ed_ - 30-08-2021

(30-08-2021, 04:04 PM)väikemees Kirjutas: https://fuse-box.info/mercedes-benz/mercedes-benz-g-class-w463-fuses-and-relay

20A kaitse loeb siit välja, päris kange. Kuna esiklaaspesu pumbale eraldi kaitset ei paista olevat, siis võiks selle vea ka arvestada.

Need on natuke uuema G kaitsmed jne. Sealt ei kehti midagi 1997. aasata mudelile. 
Aga antud teema masinal peaks 8. kaitse 15A olema.


RE: G kojamehe kaitse - Rolz - 30-08-2021

Kas voolikus soojendustraati ei ole?


RE: G kojamehe kaitse - indrek - 31-08-2021

(30-08-2021, 03:56 PM)ed_ Kirjutas: Kojamehe releed peaks olema salongis kõrvalsõitja jalge ees kaane taga, mitte üleval raamis koos tavaliste releedega vaid paremal, kaane enda küljes. Kui on ka tagumine kojamees, siis on kaks ühesugust.

Ma ei ole kindel aga 1997 mudelil võivad nad välja näha kui tavalised releed aga kõrged ja kuue jalaga, pistik all (A4635450524, 60 201 001/12V). Eelnevatel mudielitel oli suitsupaki kujulised, külili pandud nii et pistik käib vasakult (A0055456424, 5WG 002 450-22).

Kui on tagumine kojamees, saab releed omavahel ära vahetada ja proovida, kas viga on seal.

Kui ma 1994. aasta G 320 skeemi õigesti loen, siis 8. kaitsme taga on lisaks esimestele kojameestele ja klaaside pesuri pumbale ka tagurtustuli (läbi kulissi) ja kaugtulede vilgutamine/korraks peale tõmbamine (läbi valtsi). Sama on ka 1998. aasta G 300 Turbodiesel-i skeemides.

Kui sealt viga ei tule, siis järgmine loogiline seletus on, et kuskilt on juhtme isolatsioon katki ja läheb massi.

Suured tänud. Enda omal jah ma seda tavalist releed ei leidnud kaitsmete taga plaadi küljest. Seetõttu mul kerge hämming tekkiski. Aga kapote all on küll 2 tk neid suitsupaki suuruseid. Proovin omavahel ära vahetada ja siis vaatab edasi, saab vähemalt ühe vea kas elimineerida või reaalselt korda.

Tänud vastamast ja hoian kursis


RE: G kojamehe kaitse - indrek - 20-09-2021

Tere taas.

Mure siiski endine, kuna ajapuuduses tegelen mingi vahe tagant probleemiga. Kapote all on kaks releeblokki kojameestele - üks esimese jaoks, teine tagumise jaoks. Võtsin pistikud ära ja kojamees töötab ilma selleta ka, aga ainult selles järjepidevas reziimis, ehk siis kogu aeg käib, aga intervall ei tööta.

Seega see releeblokk on selle jaoks ja ei saa ka põhjustada antud probleemi. Aga seega peab olema kindlasti veel kuskil mingi relee, kaitsmete taga on erinevad releed küll, aga sellist, mis guugeldades kojamehe relee välja annab ma ei leidnud ja juhtme kaudu leidmine on pea võimatu, arvestades, et see kaablihunnik on seal meeletu.


RE: G kojamehe kaitse - ed_ - 20-09-2021

Ei, seal ei ole veel mingit teist releed, vähemalt kui on originaal süsteem.
Intervall on lülitatud läbi relee ja järgmised kiirused otse läbi lüliti (kang/valts/hoob vms.)

Siia ei saa ju attatchmente panna...
Aga kui sul elektriskeeme ei ole ja julged tundmatuid PDF-e tundmatust kohast avada siis laadisin üles mõne skeemid:
1994. aasta kõik mudelid, saksa keeles.
Natuke raske jälgida aga sümbolid on korralikud.

Pre 1998 300 GD Turbodiesel.
Ainult kojameeste süsteem, varasematel mudelitel on ikka sama lahendus.


RE: G kojamehe kaitse - laf1247 - 20-09-2021

skeem  Eusa_angel


RE: G kojamehe kaitse - indrek - 21-09-2021

Ehk siis relees viga ei saa olla, need on ees ja taga identsed ning vahetus ei parandanud asja. Klaasipesu soojendus ei saa ka olla, kuna skeemi järgi on sellel lausa oma kaitse.

Seega peab viga olema siiski kuskil ühenduses, mis läheb kaitsmest otse mootorini või kaitsmest releeni.

Kas viga võiks leida ka kojamehe kangist, vaatan, et see sama enda poole tõmmates kaugtuld põlema ei pane, ehkki ette lükates püsivas asendis on kaugtuli korras.


RE: G kojamehe kaitse - v6sa - 21-09-2021

Võib ikkaWink

Aga pigem on kaitset välja lööv viga seotud mõne keresse ulatuva juhtmega. Näiteks roolisamba juuresWink