14-09-2020, 01:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-09-2020, 01:06 AM ja muutjaks oli coprone.)
Tere!
Juhtus nii, et sain endale esimese Mercedes-Benz ning selle saamiseks loovutasin oma veidi tuunitud E34 kerega BMW. Enamasti on mul aastaid enne kindla auto soetamist kodutöö tehtud, aga selle puhul hakkas põhjalikum uurimine pihta alles paar päeva enne minu kätte jõudmist. Nüüdseks on see masin minu käes olnud 3 nädalat, ning hoolimata ebameeldivatest ja meeldivatest üllatustest olen tegelikult autoga väga rahul. Aga autost lähemalt siis:
Mark: Mercedes Benz
Mudel: S124.081
Väljalaskeaasta: 06.04.1992
Läbisõit: 359000+ km
Mootor: M102.963 2.0l 90kw, bensiin
Muud tehn. andmed: 5-käiguline manuaal
Värvus: Malachite metallic - kahetooniline roheline
Varustus:
Toodetud Itaalia turule, Eestisse toodud 2006. Ühe omaniku käes olnud 2006-2019. Itaalia ajast on veel mõni õlivahetuse kleeps küljes, samuti tagaklaasil päikse ja ajaga mõranenud itaaliakeelsed kleepsud. Vaatama minnes olin veidi üllatunud kui hea kerega see on, kui tagaluuk ja tagatule alune välja arvata.
Plaane ja juttu on palju mida kirjutada, aga juttu saab alati juurde lisada ja plaane täide viia (ning juurde mõelda, õnneks või kahjuks). Kuna teine auto, Volvo 960, tahab ka hoolt siis ei jõua alati asjad nii pea valmis või üldse alustatud. Aga nii nende projektikatega ongi tavaliselt.
Mis tegemist tahab autol:
• Tagaluuk ja tagatule alune roostes, tõenäoliselt läbi klaasi tihendi roninud vesi on oma töö teinud. Kerel üksikud tuhmunud detailid ka.
•ABS ei toimi, tagumine andur poolikuna diffri külge jäänud. Loodan et keegi oskab sel teemal aidata.
• Tahhokas ei näita pöördeid, pole veel süvenenud miks. Kui andur katki, siis seletab ka seda miks konditsioneer külma ei puhu.
• Salongivalgustus ei toiminud kuskil. Korda tehtud, lüliti oli väsinud
• Porilombi valgustus ei toimi, keegi pirnid varasemalt välja võtnud. Korralik pinge ainult juhiuksel, mujal umbes 4V.
• Juhiiste ja käetugi katki kulunud.
• Keskkonsooli puidu lakk mõranenud pluss mingid liimi jäägid.
• Tagasild (isereguleeriv) vajunud. Ei tea täpselt milles on asi, kas rõhuakud või miskit muud. Mälu järgi oli ees kapotiall õlitopsik tühi.
• Tagaluugi softclose ei toimi. Parandamine pooleli, vead olid mootori harja post pooleks, hammakad jne roostes. Elektroonikaga veel mingi kala, siis peaks olema väga hea.
• Vasak esimene kõlar väga ära väsinud originaal, vaja välja vahetada millegi modernsema vastu. Teised kõlarid varasemalt juba vahetatud. Tagumiste juhtmed jootsin üle kuna olid kehva ühendusega.
• Salongis peegli regullimise nupp katki ning päiksesirmi konks katki (kollakaspruun).
• Armatuuril põleb katkise pirni tuluke, kuigi kõik tuled toimivad. Tõenäoliselt kuskil vale pirn või oksudeerunud ühendus.
• Summutil mingi klamber vms pläriseb.
• Prooviks vana GT alarmi ja puldist keskluku toimima saada.
Mida autoga peale parandamise ja sõitmise teha tahaks:
•Madaldus, esialgu madaldusvedrud ette ja siis vaatab edasi kuidas elu läheb. Kõrgus oleneb väga veljemõõdust. Ideaalis soovin teha Stancest kõlblikuks autoks. E34 oli selle idee jaoks liiga "populaarne" auto.
• 17" või 18" randiga veljed. Monoblock on kena aga minu jaoks liiga levinud mersudel.
• Võibolla mingi muu rool asemele, praegune käib kah aga mulle väga palju ei meeldi.
• Makk ajastukohasem ja sobivama värviga, et muu valgusega sobiks. Originaal beckereid ei jaksa/viitsi osta.
Tegemist küllaga, samas selle pärast ma sellise aparaadi võtsingi. Pildid on veidi nirud. Pole jõudnud autoga pildistama minna ja enne seda on asju mis tahaks korda saada.
Juhtus nii, et sain endale esimese Mercedes-Benz ning selle saamiseks loovutasin oma veidi tuunitud E34 kerega BMW. Enamasti on mul aastaid enne kindla auto soetamist kodutöö tehtud, aga selle puhul hakkas põhjalikum uurimine pihta alles paar päeva enne minu kätte jõudmist. Nüüdseks on see masin minu käes olnud 3 nädalat, ning hoolimata ebameeldivatest ja meeldivatest üllatustest olen tegelikult autoga väga rahul. Aga autost lähemalt siis:
Mark: Mercedes Benz
Mudel: S124.081
Väljalaskeaasta: 06.04.1992
Läbisõit: 359000+ km
Mootor: M102.963 2.0l 90kw, bensiin
Muud tehn. andmed: 5-käiguline manuaal
Värvus: Malachite metallic - kahetooniline roheline
Varustus:
Kood:
064A CLOTH LIGHT BROWN (064)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
428 MANUAL 5-SPEED TRANSMISSION
466 CENTRAL LOCKING SYSTEM
538 AUTO. ANTENNA AND SPEAKER, FRONT - WITHOUT
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL, AIR CONDITIONING
583 2 ELECTRIC WINDOWS
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS, HEATED REAR WINDOW-ESG, BF
611 COURTESY LIGHTS FOR ALL DOORS
620 CATALYTIC CONVERTER
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
Toodetud Itaalia turule, Eestisse toodud 2006. Ühe omaniku käes olnud 2006-2019. Itaalia ajast on veel mõni õlivahetuse kleeps küljes, samuti tagaklaasil päikse ja ajaga mõranenud itaaliakeelsed kleepsud. Vaatama minnes olin veidi üllatunud kui hea kerega see on, kui tagaluuk ja tagatule alune välja arvata.
Plaane ja juttu on palju mida kirjutada, aga juttu saab alati juurde lisada ja plaane täide viia (ning juurde mõelda, õnneks või kahjuks). Kuna teine auto, Volvo 960, tahab ka hoolt siis ei jõua alati asjad nii pea valmis või üldse alustatud. Aga nii nende projektikatega ongi tavaliselt.
Mis tegemist tahab autol:
• Tagaluuk ja tagatule alune roostes, tõenäoliselt läbi klaasi tihendi roninud vesi on oma töö teinud. Kerel üksikud tuhmunud detailid ka.
•ABS ei toimi, tagumine andur poolikuna diffri külge jäänud. Loodan et keegi oskab sel teemal aidata.
• Tahhokas ei näita pöördeid, pole veel süvenenud miks. Kui andur katki, siis seletab ka seda miks konditsioneer külma ei puhu.
• Salongivalgustus ei toiminud kuskil. Korda tehtud, lüliti oli väsinud
• Porilombi valgustus ei toimi, keegi pirnid varasemalt välja võtnud. Korralik pinge ainult juhiuksel, mujal umbes 4V.
• Juhiiste ja käetugi katki kulunud.
• Keskkonsooli puidu lakk mõranenud pluss mingid liimi jäägid.
• Tagasild (isereguleeriv) vajunud. Ei tea täpselt milles on asi, kas rõhuakud või miskit muud. Mälu järgi oli ees kapotiall õlitopsik tühi.
• Tagaluugi softclose ei toimi. Parandamine pooleli, vead olid mootori harja post pooleks, hammakad jne roostes. Elektroonikaga veel mingi kala, siis peaks olema väga hea.
• Vasak esimene kõlar väga ära väsinud originaal, vaja välja vahetada millegi modernsema vastu. Teised kõlarid varasemalt juba vahetatud. Tagumiste juhtmed jootsin üle kuna olid kehva ühendusega.
• Salongis peegli regullimise nupp katki ning päiksesirmi konks katki (kollakaspruun).
• Armatuuril põleb katkise pirni tuluke, kuigi kõik tuled toimivad. Tõenäoliselt kuskil vale pirn või oksudeerunud ühendus.
• Summutil mingi klamber vms pläriseb.
• Prooviks vana GT alarmi ja puldist keskluku toimima saada.
Mida autoga peale parandamise ja sõitmise teha tahaks:
•Madaldus, esialgu madaldusvedrud ette ja siis vaatab edasi kuidas elu läheb. Kõrgus oleneb väga veljemõõdust. Ideaalis soovin teha Stancest kõlblikuks autoks. E34 oli selle idee jaoks liiga "populaarne" auto.
• 17" või 18" randiga veljed. Monoblock on kena aga minu jaoks liiga levinud mersudel.
• Võibolla mingi muu rool asemele, praegune käib kah aga mulle väga palju ei meeldi.
• Makk ajastukohasem ja sobivama värviga, et muu valgusega sobiks. Originaal beckereid ei jaksa/viitsi osta.
Tegemist küllaga, samas selle pärast ma sellise aparaadi võtsingi. Pildid on veidi nirud. Pole jõudnud autoga pildistama minna ja enne seda on asju mis tahaks korda saada.